Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ ریلکس کردن بعد از یک روز سخت کاری

ریلکس کردن بعد از یک روز سخت کاری

by | 11 اسفند 1401 | سلامت عمومی | 0 comments

همان‌طور که می‌دانید زندگی امروزی بسیاری از ما پر از مشغله‌های مختلف فکری و کاری است به‌طوری که زمان زیادی را در روز صرف انجام مشغله‌های کاری می‌کنیم و اغلب زمان زیادی برای ریلکس کردن و تفریح نداریم. از طرفی باید در نظر داشت ادامه دادن این روند می‌تواند خستگی بیشتر جسمی و فکری را به همراه داشته باشد و ما را از یک زندگی مطلوب و با کیفیت دور می‌کند.

ما در این مقاله به دنبال راه‌های برای ریلکس کردن در روزهای پر مشغله هستیم، اما اگر شما دوست عزیز نیز در جستجوی این روش‌ها بعد از یک روز سخت کاری هستید پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید، تا راهکارهایی را در این رابطه با شما به اشتراک بگذاریم.

برنامه ریزی کنید

برای داشتن ذهنی آرام بهتر است انواع فعالیت‌هایی که قرار است انجام شود را در کاغذی یادداشت و دسته‌بندی کنید، با این کار بخشی از ذهن شما آزاد می‌شود و در واقع برنامه ریزی کرده‌اید و راه خود را می‌دانید و برای آن زمانی اختصاص داده اید، از طرفی خود را پایبند به انجام آن کنید.

استراحت کافی داشته باشید

استراحت کافی برای ریلکس کردن

برای بازیابی مجدد انرژی جسمانی و فکری و ریلکس کردن، نیاز به استراحت کافی دارید پس وقتی بعد از یک روز پر مشغله به خانه باز می‌گردید زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید. البته گاهی بعد از بازگشت به خانه به علت نا مرتب بودن آن و آشفتگی محیط خانه نمی‌توانید آرامش داشته باشید. این امر طبیعی است، ما توصیه می‌کنیم قوانینی داشته باشید و خانه را مرتب نگه دارید.  اگر زمان کافی نیز برای این کار ندارید می‌توانید از خدمتکار کمک بگیرید، وسایل اضافی را نیز از خود دور کنید.

همچنین بخوانید  انواع گروه های خونی را بشناسید!

ورزش کنید

ورزش برای ریلکس کردن

فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش انرژی مثبت شما می‌گردد و در ریلکس کردن شما بسیار موثر است. در این زمینه به خود سخت نگیرید و بیشتر به علایق خود توجه کنید. حتی پیاده‌روی ساده نیز می‌تواند نقش قابل توجهی در ریلکس کردن شما داشته باشد. شاید شما به شنا علاقه دارید و یا ورزش‌های گروهی را ترجیح می‌دهید. پس بر اساس علایق خود ورزش مناسب را انتخاب کنید.

ماساژ ریلکسی

ماساژ ریلکسی

یکی از انواع معروف ماساژ، ماساژ ریلکسی است که یکی از راهکارهای ریلکس کردن جسم و روح شما است، به‌طوری که طی این روش ماساژ، از حرکات ملایم استفاده می‌شود. این روش ماساژ ضمن برطرف کردن خستگی و تنش‌های جسمی، سبب آرامش اعصاب و روان شما نیز می‌گردد، علاوه بر آن با بهبود گردش خون سبب عملکرد بهتر بدن نیز می‌گردد و شادابی و نشاط بیشتری را به شما هدیه می‌کند.

دوش آب گرم

دوش آب گرم

بعد از یک روز کاری دوش آب گرم می‌تواند خستگی را از بدن شما خارج کند. آب گرم با ریلکس کردن عضلات بدن سبب رفع خستگی و تنش می‌گردد. علاوه بر آن دوش گرفتن در رهایی فکری شما نیز موثر است، پس این عادت روزانه را نیز حتما امتحان کنید.

همچنین بخوانید  انواع بیماری های مو، پیشگیری و درمان

مطالعه کنید

مطالعه برای ریلکس کردن

در بخش‌های قبل به چند راهکار برای رفع خستگی جسمی اشاره شد. گاهی با همه این روش‌ها هنوز ذهن خسته‌ای داریم و نیاز داریم برای لحظاتی فکر خود را از کارها و روزمرگی‌ها دور سازیم، بهترین راهکار برای شما می‌تواند مطالعه کردن در محیطی آرام باشد. پس توصیه ما به شما دوستان این است که لحظاتی از روز خود را به مطالعه کردن و در واقع استراحت ذهنی خود اختصاص دهید.

کارهای هنری

کارهای هنری برای ریلکس کردن

اگر شما نیز به هنر علاقه‌مندید توصیه می‌کنیم این زمینه را نیز جدی بگیرید، کارهای هنری از هر نوعی که باشد و به آن علاقه داشته باشید مانند نقاشی، سفالگری، کار با چوب و غیره می‌تواند نقش مهمی در افزایش انرژی شما و رهایی از تنش های روزمره داشته باشید، چرا که احساس خلق اثری جدید، باعث ایجاد انرژی مضاعف در شما می‌گردد.

به موسیقی آرامش بخش گوش کنید

طبق بررسی‌های انجام شده موسیقی‌هایی که دارای ریتمی آرام هستند می‌توانند در ایجاد آرامش و ریلکس کردن نقش مهمی داشته باشند. از این رو می‌توانید به این مورد نیز فکر کنید. جالب است بدانید از این موسیقی‌های آرامش بخش در ماساژ ریلکسی نیز استفاده می‌شود.

مدیتیشن و آرامش

مدیتیشن

راهکار دیگر برای ریلکس کردن بهره‌مندی از مدیتیشن است، البته توجه داشته باشید که لازم نیست به صورت حرفه‌ای در این زمینه کار کنید بلکه تنها با رعایت نکات کلی آن مانند تنفس و مراقبه به صورت انفرادی نیز می‌توانید از فواید آن استفاده کنید و تنش‌های مختلف را از خود دور سازید.

همچنین بخوانید  کیت تست سریع (rapid test kit) چیست؟

تماس با دوستان

تماس با دوستان برای ریلکس کردن

در بسیاری از مواقع نیاز اصلی ما هم صحبت شدن با افرادی است که در زندگی خود به آن‌ها اطمینان داریم و از آن‌ها آرامش کسب می‌کنیم. برای این منظور می‌توانید با دوستتان قرار ملاقات بگذارید و یا حتی از طریق تماس تلفنی با هم لحظاتی را هم صحبت شوید.

فیلم کمدی

شما نیز حتما تجربه کردید، در مواقعی که یک فیلم کمدی می‌بینید حتی برای لحظاتی فکر شما از سایر مشغله‌ها رها می‌شود و بعد از آن احساس آرامش و رهایی بیشتری دارید، از این رو دیدن فیلم و ویدئوهای کمدی را نیز در راهکارهای ریلکس کردن در نظر داشته باشید.

خلاقیت داشته باشیم

گاهی لازم است خود را محدود به چند راهکار نکنیم، توصیه می‌کنیم گاهی نیز از خلاقیت خود کمک بگیرید شاید درست کردن یک پازل، نوشتن یک مطلب، آشپزی کردن، شیرینی‌پزی و یا هر کار دیگری که خودتان به آن علاقه دارید بتواند به شما در کسب آرامش فکری کمک کند.

سخن آخر

در این متن روش‌های مختلفی که می‌تواند برای ریلکس کردن  بعد از یک روز کاری سخت مفید باشند را بررسی کردیم. توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما برای آرامش جسمی و روحی خود اهمیت قائل شوید چرا که با وجود زندگی پر‌مشغله امروزی این امر یک ضرورت است و برای بازیابی انرژی جسمی و روحی خود باید توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم زندگی مطلوب‌تری را تجربه کنیم.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط