Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ بلاکچین و ارز دیجیتال @ شبکه های اجتماعی بلاکچین که باید بشناسید

شبکه های اجتماعی بلاکچین که باید بشناسید

by | 24 آذر 1401 | بلاکچین و ارز دیجیتال | 0 comments

وقتی به رسانه‌های اجتماعی فکر می‌کنیم، ذهنمان به سمت فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، واتساپ، اسنپ چت و غیره می‌رود. از زمان پیدایش شبکه‌های اجتماعی شیوه ارتباط مردم تغییر پیدا کرده است. با این حال، برخی از اصلاحات واقعاً خوب نیستند. استفاده گسترده از این رسانه های اجتماعی دارای معایبی نیز هست. به عنوان مثال، انتشار اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی بدلیل عدم وجود افراد کاربلد در حوزه راستی آزمایی. اخیراً در اپیدمی COVID-19 کشف شده است که شبکه های اجتماعی به مردم این امکان را داده است تا اخبار جعلی را در بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی منتشر کنند. برای حل این مشکل، یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز با اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از فناوری بلاکچین در حال توسعه هستند در حال شکل گیری است. در این مقاله بیشتر با شبکه های اجتماعی بلاکچین آشنا خواهیم شد.

شبکه های اجتماعی بلاک چین چه هستند؟

بلاکچین به عنوان یک راه حل عملی برای بسیاری از نگرانی‌ها، از جمله شبکه های اجتماعی، عمل می‌کند، زیرا تکنوکرات‌ها و متخصصان بلاکچین همچنان به توسعه فناوری، مدل‌های اقتصادی و آزادی بیان فکر می‌کنند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همیشه نقطه ورود میلیاردها نفر برای ایجاد تعاملات اجتماعی بوده‌اند و پلتفرم‌های مبتنی بر فناوری بلاکچین در حال حاضر مورد توجه عموم مردم در سراسر جهان هستند.

شبکه های اجتماعی بلاکچین چیزی نیست جز پلتفرم های غیرمتمرکز که امکان ایجاد اپلیکیشن‌ها و قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. مزیت اصلی چنین پلتفرم‌هایی این است که برای هر مخاطب رمزگذاری سرتاسری ارائه می‌کنند و به افراد حریم خصوصی و کنترل بیشتری بر داده‌های خود می‌دهند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بلاکچین مزایای قابل توجهی مانند تراکنش‌های درون پلتفرمی، سرمایه گذاری جمعی و دادن پاداش ویژه به کاربران را ارائه می‌دهند.

همچنین بخوانید  انواع روش های درآمدزایی و معاملات در بازار کریپتوکارنسی

بلاکچین چه ارتباطی با شبکه های اجتماعی دارد؟

همانطور که قبلاً گفته شد، شبکه‌های اجتماعی متمرکز از چند جهت کمبود دارند. در نتیجه، بلاکچین پاسخ‌هایی برای این مشکلات ارائه می‌دهد. اجازه دهید عناصر اساسی مورد نیاز برای ایجاد یک رسانه اجتماعی بهتر را مرور کنیم.

کد اوپن سورس: فناوری بلاکچین امکان حفظ کد اوپن سورس را فراهم می‌کند. این مزیت بازرسی الگوریتم‌های داده را فراهم می‌کند.

کنترل غیرمتمرکز: عدم تمرکز با فناوری بلاکچین امکان پذیر است. کنترل غیر متمرکز اجازه می‌دهد تا شبکه غیرمتمرکز شود و هیچ شرکت یا دولتی موظف به اقدام نخواهد بود.

تصمیم دموکراتیک: داشتن یک سیستم دموکراتیک بهترین گزینه برای همه است. پس چرا رسانه‌های اجتماعی نباید خود را با ساختار شبکه تطبیق دهند و به همه اجازه دهند تا تصمیمات دموکراتیک بگیرند؟ اگر این کار انجام نشود، شبکه‌های اجتماعی مانند بیت کوین، لینوکس و اتریوم را به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. این اتفاق در سیر نزولی آنها قابل مشاهده است.

هوش مصنوعی قابل توضیح: ادغام شبکه‌های بلاکچین با شبکه‌های اجتماعی، که منجر به هوش مصنوعی قابل توضیح (AI) می‌شود، ممکن است گام مهمی به سوی تحول دیجیتال باشد. این سیستم قادر است دلایل پشت هر تصمیم را توضیح دهد.

رسانه های بلاکچین و شرکت های شبکه های اجتماعی

ما قبلاً در مورد مزایای بی‌شماری که شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر بلاکچین ارائه می‌کنند، صحبت کردیم. اکنون، بیایید به سیستم‌های مختلف مبتنی بر بلاکچین نگاه کنیم که می‌توانند جایگزین محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی که ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، شوند.

بایندد (Binded)

Binded یک سیستم مدیریت کپی رایت مبتنی بر بلاکچین برای عکاسان است. عکاسان عکس‌های خود را ارسال می‌کنند، که سپس در یک والت حق چاپ نگهداری می‌شوند که توسط اثر انگشت منحصر به فرد مبتنی بر بلاکچین محافظت می‌شود. پس از آپلود و ایمن‌سازی عکس‌های خود، هنرمندان ممکن است آثار خود را به اشتراک بگذارند و تصاویر مشابه را برای کمک به جلوگیری از نقض حق کپی رایت ردیابی کنند.

همچنین بخوانید  دامیننس بیت کوین و تاثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال

بیش از 350000 عکس در بلاک چین Binded ثبت و محافظت شده است. ثبت کپی رایت عکس اینستاگرام نیز توسط این شرکت تسهیل شده است. هنگامی که کاربر در یک شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، هشتگ #Binded به طور خودکار همراه عکس ثبت می‌شود.

ساپین (Sapien)

Sapien یک پلتفرم خبری اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها و محتوای خود را مدیریت کنند. تولیدکنندگان Sapien توکن‌های SPN را به دست می‌آورند که می‌توانند آن را در سرتاسر پلتفرم و یا مارکت با ارائه مطالبی که اکثریت آن جامعه بر روی دقیق بودن آن اتفاق نظر دارند – یا با برقراری ارتباط با سایر کاربران، خرج کنند.

اعضای جامعه Sapien از زمان شروع پلتفرم بیش از 24000 مقاله خبری منتشر کرده‌اند، 42000 نظر نوشته‌اند و 148000 توکن SPN به دست آورده‌اند.

رالی (Rally)

پلتفرم آنلاین رالی به سازندگان آن در ایجاد انجمن‌ها و اقتصاد به منظور افزایش تعامل با دنبال کنندگان خود کمک می‌کند. این به کاربران امکان می‌دهد ارز رمزنگاری شده خود را ایجاد کنند، انگیزه‌ها و پاداش‌هایی را برای طرفداران تنظیم کنند و محتوای انحصاری را در اختیار کاربران قرار دهند. اما خبر خوب این است که به گفته این شرکت، استفاده از رالی نیازی به تجربه قبلی در حوزه رمزنگاری ندارد.

اودیوس (Audius)

Audius یک شبکه پخش موسیقی در عصر وب 3 است. بنابراین کاربران می‌توانند به لیست‌های پخش سفارشی گوش دهند، هنرمندان جدید آینده را کشف کنند، و در حین دریافت مشوق‌های رمزی، موسیقی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. از سوی دیگر، Audius خود را به عنوان یک سرویس حمایتگر خالق معرفی می‌کند و ابزار اندازه‌گیری و ابزارهایی را برای افزایش تعامل با طرفداران در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا پلتفرم خود را توسعه دهند و در عین حال مستقل از اشخاص بزرگ باقی بمانند.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین پیج ها و اینفلوئنسرهای کریپتو در اینستاگرام

میرور یا آینه (Mirror)

Mirror یک پلتفرم انتشار آنلاین است که کسب‌وکار رسانه را به محدودیت‌های Web3 سوق می‌دهد. شما با استفاده از اتریوم وارد سیستم می‌شوید، نوشته‌های خود را در Arweave (یک شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز) ذخیره می‌کنید، مقالات خود را به عنوان کلکسیون می‌نویسید، پرداخت‌های اشتراک کریپتو را جمع‌آوری می‌کنید و با Mirror یک DAO ایجاد می‌کنید. NFT ها حتی می‌توانند در پست های شما تعبیه شوند.

وراسیتی (Verasity)

Verasity خود را به عنوان یک شرکت بلاکچین معرفی می‌کند که ورزش‌های الکترونیکی، فناوری تبلیغاتی و مدیریت حقوق دیجیتال را ترکیب می‌کند. به طور دقیق‌تر، فناوری Proof-of-View این شرکت تلاش می‌کند تا با حذف تقلب در تبلیغات، درآمد تبلیغاتی ناشران ویدیو را افزایش دهد. Verasity همچنین با شرکت‌های بزرگ بازی مانند PUBG Mobile و Riot Games در ورزش‌های الکترونیکی همکاری کرده است.

نتیجه

کمپانی‌های رسانه‌های اجتماعی سنتی، مانند فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب با مسائل اساسی مانند اخبار جعلی، ترول بیش از حد، سانسور و تنزل ارزش اصلی‌شان مواجه هستند. از آنجایی که هیچ سازمان مرکزی یا ناظری وجود ندارد که ارزش تنظیم کند، ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاکچین نشان دهنده آینده حرفه‌های مختلف، به ویژه شبکه‌های اجتماعی است. در نهایت، می‌توان گفت که این پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مبتنی بر بلاکچین، پتانسیل تغییر نحوه تعامل ما در اینترنت را دارند.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط