Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ عواملی موثر بر سطح ویتامین D چیست؟

عواملی موثر بر سطح ویتامین D چیست؟

by | 14 آذر 1401 | سلامت عمومی | 0 comments

مطالعات نشان داده است افرادی که قرص ویتامین D مصرف می‌کنند، میزان حمله قلبی، سکته مغزی یا سرطان در آن‌ها کاهش می‌یابد. همچنین، در میان افرادی که بعداً به سرطان مبتلا شدند، افرادی که حداقل به مدت دو سال از مکمل‌های ویتامین D استفاده کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کردند، 25 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان بودند.

سطوح ویتامین D در اثر فاکتورهای زیادی مشخص می‌شود. مثلا:

جغرافیا

اگر در ایالت‌های شمالی (عرض‌های جغرافیایی شمالی 37 درجه) زندگی می‌کنید، در معرض خطر بیشتری برای کمبود ویتامین D هستید، زیرا پوست شما ممکن است نتواند ویتامین دی را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول ماه های زمستان تولید کند.

سن

توانایی پوست برای تولید ویتامین D با افزایش سن کاهش می‌یابد. اگر بالای 65 سال سن دارید، تنها یک چهارم ویتامین دی در 20 سالگی تولید می‌کنید.

همچنین بخوانید  بررسی فواید سونا خشک بر روی سلامتی

رنگ پوست

افرادی که پوست تیره‌تری دارند معمولاً نسبت به افراد با پوست روشن‌تر سطح ویتامین D کمتری دارند. آمریکایی‌های آفریقایی تبار به طور متوسط ​​در مقایسه با آمریکایی‌های سفیدپوست تقریباً نصف ویتامین دی در خون خود دارند.

وزن

اگر شاخص توده بدنی بالاتر از 30 دارید، ممکن است سطح ویتامین دی خون شما پایین باشد. ویتامین D در چربی ذخیره می‌شود، بنابراین در افراد چاق، ویتامین کمتری در خون گردش می‌کند، جایی که برای استفاده در بدن در دسترس است.

تغذیه

غذاهای بسیار کمی به طور طبیعی حاوی ویتامینD هستند. دولت ایالات متحده در دهه 1930 یک برنامه غنی سازی شیر با ویتامین دی را برای مبارزه با راشیتیسم، یک بیماری ضعیف کننده استخوان ناشی از کمبود ویتامین D، که یک مشکل عمده بهداشت عمومی در آن زمان بود، آغاز کرد. غلات صبحانه و برخی از انواع آب پرتقال نیز ممکن است غنی شده باشند، اما این میزان بسته به برند متفاوت است. بنابراین، مقدار ویتامین D که از غذا دریافت می‌کنید به غذایی که می‌خورید و مقدار شیری که می نوشید بستگی دارد.

همچنین بخوانید  همه چیز در مورد یائسگی زنان | علائم و راهکارها

بیماری ها

افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری التهابی روده، بیماری کبد یا فیبروز کیستیک، در میان سایر موارد، ممکن است در جذب ویتامین دی مشکل داشته باشند که می‌تواند منجر به کمبود شود.

علیرغم اینکه برخی مطالعات ارتباطی بین سطوح پایین ویتامین دی خون و بیماری‌های مختلف پیدا کرده‌اند، به طور قطعی ثابت نشده است که کمبود ویتامین دی واقعاً باعث بیماری می‌شود.

به عنوان مثال، فردی که یک بیماری جدی دارد ممکن است کمبود ویتامین دی داشته باشد. اما ممکن است به این دلیل ایجاد شده باشد که او زمان کمی را در خارج از منزل صرف فعالیت بدنی می‌کند یا به این دلیل که فرد رژیم غذایی نامناسبی دارد، که هر دو عامل خطر برای بسیاری از بیماری‌ها و همچنین کمبود هستند.

همچنین بخوانید  مشکلات رایج سلامتی در سالمندان

مسئله دیگر این است که بیماری‌ها می‌توانند باعث التهاب شوند که می‌تواند سطح ویتامین D را در خون کاهش دهد. چاقی، که ارتباط خاص خود را با بسیاری از بیماری‌ها دارد، همچنین می‌تواند میزان ویتامین دی را در خون کاهش دهد زیرا بدن شما این ویتامین را در بافت چربی ذخیره می‌کند و آن را از جریان خون خارج می‌کند، که در آزمایش‌ها ظاهر می‌شود.

بنابراین، سطح پایین ویتامین D ممکن است نشانگری برای سایر شرایط باشد، اما لزوماً دلیل مستقیم بیماری نیست.

Darooboom

Darooboom

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط