Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ چگونه می توانم عیب یابی مانیتور خود را انجام دهم؟

چگونه می توانم عیب یابی مانیتور خود را انجام دهم؟

by | 20 آذر 1401 | تعمیرات | 0 comments

امروزه بدون شک کامپیوتر پرمصرف‌ترین وسیله الکترونیکی است و همه به دلایل مختلف ساعت‌ها وقت مفیدی را پشت میز کامپیوتر می‌گذرانند. یکی از چالش‌هایی که ممکن است برای کاربران ایجاد شود، مشکلات استفاده از این دستگاه است و باید با استفاده صحیح از سیستم، آن را به حداقل رساند، در غیر این صورت پیامدهای منفی این موضوع می‌تواند تمام نکات مثبت استفاده از دستگاه را از بین ببرد. در این مقاله به بررسی عیب یابی مانیتور کامپیوتر می‌پردازیم.

صفحه نمایش یکی از اجزای حساس کامپیوتر برای کاربران است. تمامی فعالیت‌های کاربر در کامپیوتر از طریق مانیتور انجام می‌شود و علاوه بر این کیفیت صفحه نمایش نقش مهمی در اطمینان از صحت دید کاربران دارد. زمانی که روزانه چندین ساعت پشت میز کامپیوتر خود کار می‌کنید، باید با انتخاب صفحه نمایش باکیفیت از سلامت بینایی خود اطمینان حاصل کنید تا در آینده در زمینه بیماری‌های مرتبط با بینایی دچار مشکلات اساسی نشوید.

خرابی صفحه نمایش یک اتفاق طبیعی برای کاربرانی است که زمان زیادی را پشت میز کامپیوتر خود می‌گذرانند. اما اگر این اتفاق بیفتد، به دلیل افزایش قیمت‌ها، امکان تعویض صفحه نمایش با صفحه نمایش جدید برای همه وجود ندارد. در واقع نیازی به این کار نیست، می‌توانید برای تعمیر صفحه نمایش خود به تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید. در ادامه این مقاله به برخی از مشکلات رایجی که ممکن است در هنگام استفاده از صفحه نمایش با آن مواجه شوید اشاره می کنیم و دلایل آن را به شما می گوییم.

1- ترکیب رنگ مانیتور

سردرگمی رنگ مانیتور یکی از آزاردهنده ترین مشکلات کاربران است. در صورت بروز این مشکل، کاربر از استفاده از رایانه محروم می‌شود و گاهاً باید با ضرر و زیان سنگینی مواجه شود. از علل بروز این پدیده می‌توان به مشکل درگاه اتصال یا سیم اتصال مانیتور به کیس اشاره کرد که با سفت کردن این اتصال و تعویض سیم در انتهای آن می‌توان مشکلی برای شما ایجاد کرد. می‌تواند البته گاهی اوقات وجود دستگاهی با خاصیت مغناطیسی قوی مانند آهنربا می‌تواند رنگ مانیتور شما را مخدوش کند و برای رفع مشکل کافی است آهنربا را از لبه مانیتور خود دور کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. مشکل حل شد.

اگر بر این مشکلات ساده غلبه کنیم، به نقص کارت گرافیک می‌رسیم که می‌تواند بدترین دلیل برای این اتفاق باشد. گاهی ممکن است کانکتور مشکل داشته باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. باید در نظر داشت که خرابی خود صفحه نمایش نیز باعث این اتفاق می‌شود. البته نگران وجود هیچ یک از این موارد نباشید زیرا با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی امروزه تعمیر مانیتور امری مقرون به صرفه است و تنها زمانی باید به فکر تعویض مانیتور باشید که مانیتور دچار آسیب شدید و آسیب سخت افزاری شده باشد. و آن قسمت قابل تعویض نیست.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های آیفون و راه های رفع آن

2- کلیدهای چک کار نمی کنند

کار نکردن کلیدهای مانیتور هنگام استفاده از مانیتور یکی دیگر از مشکلات رایج است که می‌خواهیم دلایل آن را توضیح دهیم.

در گذشته، دکمه‌های دستگاه شما با مونتاژ چند قسمت از دستگاه ایجاد می‌شدند و کار می‌کردند. حساسیت این کلیدها کاهش می‌یافت و احتمال خرابی آن‌ها کاهش می‌یافت. امروزه پیشرفت‌های تکنولوژی در این زمینه نیز تاثیرگذار بوده و در مانیتورهای جدید شاهد استفاده از “صفحه نمایش لمسی” هستیم که طبیعتاً کاربرد لمسی آن ها را تغییر داده است. به صورت مکانیکی امکان عیب یابی مانیتور و تعمیر و تعویض قطعه برای رفع مشکل وجود دارد. اما به دلیل راحتی و حساسیت بالای مانیتورهایی که با لمس دکمه‌ها کار می‌کنند، گاهی با درگیر شدن می‌توان مشکل را حل کرد و گاهی هم تعمیرکار کاری نمی‌تواند انجام دهد.

3- لوگوی مانیتور نمایش داده می شود، اما تصویری وجود ندارد

اگر لوگوی مانیتور ظاهر شد اما تصویری وجود نداشت، قطعاً مشکل سخت افزاری وجود دارد. اکنون باید ابتدا کابل کانکتور مانیتور متصل به کیس را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. البته باید این موضوع را از نظر کارشناسان به دقت بررسی کنید. ممکن است فکر کنید کابل مانیتور خوب است، اما شکستگی در یکی از خازن‌های داخلی چیزی است که متوجه آن نمی‌شوید و باید توسط یک متخصص بررسی شود. و لطفا در مورد آن نظر دهید.

گاهی ممکن است کارت گرافیک شما با مشکل مواجه شود و سیگنال به مانیتور شما ارسال نشود، البته نگران نباشید به مرکز تخصصی تعمیرات مانیتور مراجعه کرده و مشکلات مانیتور خود را با کارشناسان متخصص این مجموعه حل نمایید. اگر بخواهیم به علل دیگر این مشکل اشاره کنیم، باید گفت که در موارد بسیار خاص و نادر، این مشکل می‌تواند ناشی از گرد و غبار در فضای خانه نیز باشد. اینکه مانیتور شما روشن است و به شما یک تصویر اولیه می‌دهد دلیلی برای خوشحالی است، یعنی خود مانیتور سالم است و نیازی به تعویض صفحه نمایش ندارید. این موضوع علاوه بر فایده اقتصادی که برای شما دارد می‌تواند مانیتور شما را به وسیله ای قدرتمند تبدیل کند که از همان روز اول با صرف مبلغی ناچیز قابل استفاده است.

4- بعد از چند ثانیه تصویر روی مانیتور قطع می شود

اگر صفحه مانیتور شما پس از مدت کوتاهی استفاده سیاه شد، یکی از مشکلات مانیتور است که معمولاً به مشکلات نرم افزاری برمی گردد. بله، باید در نظر داشته باشید که اگر دوباره این اتفاق افتاد، باید اینطور فکر کنید، زیرا اگر یک بار این اتفاق بیفتد و دیگر تصویری از مانیتور خود دریافت نکنید، به این معنی است که ممکن است صفحه شما توسط نور پس زمینه سوخته شود، اما اگر این مشکل هر از گاهی تکرار می‌شود، ابتدا باید تنظیمات مربوط به قسمت درپوش مانیتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی این کار را انجام نداده اید. در مرحله بعد باید درایورهای کارت گرافیک خود را بررسی کرده و مطابق با کارت گرافیک سیستم خود تغییر دهید یا آن را به روز کنید.

همچنین بخوانید  دلایل روشن نشدن چرخ گوشت

در موارد نادری از یک سیستم سنگین، ناسازگاری بین نرم افزار مورد استفاده و بازی‌های در حال اجرا، اعم از وجود ویروس یا عدم وجود ویروس فعال در سیستم می‌تواند باعث این مشکل شود. البته جای نگرانی نیست، با مراجعه به مرکز تخصصی تعمیر مانیتور می‌توانید ایراد مانیتور خود را شناسایی کرده و با قیمتی کمتر از هزینه تعویض مجدد از آن استفاده کنید.

5- مانیتور روشن می شود اما تصویر ندارد

تصویر مانیتور یکی از بسیاری از مشکلات احتمالی مانیتور است. برای حل مشکل نداشتن تصویر در مانیتور ابتدا باید از خوب بودن خود مانیتور مطمئن شوید. هنگامی که تأیید کردید که هیچ مشکل سخت افزاری در مانیتور شما وجود ندارد، به عیب یابی مشکلات ناشناخته بروید. دلیل آن قطعات داخل کیس است. ممکن است تا این مرحله بتوانید آن را تشخیص دهید، اما برای اینکه بفهمید مشکل از کجاست، باید به یک مرکز تخصصی تعمیر مانیتور مراجعه کنید و از خدمات آنها استفاده کنید. توجه داشته باشید که مانیتوری که تصویری را نمایش نمی‌دهد ممکن است مربوط به مشکلات کارت گرافیک باشد. ابتدا باید آن را امتحان کنید. پس از بررسی کارت گرافیک باید به منبع تغذیه دستگاه رفته و با در نظر گرفتن اینکه این قطعه روی برق کار می‌کند، نکات ایمنی را بررسی کنید. شاید یکی از این دو مرحله برای شما مفید باشد. اگر این امکان وجود ندارد، گام بعدی بررسی رم سیستم است. این به این دلیل است که مانیتور شما به دلیل رم سیستم قابل مشاهده نیست. با این حال، مرحله بعدی بررسی و مکان یابی سیستم قدرت است. مرحله بعدی بررسی مادربرد یعنی CPU است. همانطور که از بیرون می‌بینید، این یک کار بسیار حرفه‌ای است که نمی‌توان آن را به صورت شخصی انجام داد.

6- صفحه نمایشگر تاریک است

کم نور شدن صفحه نمایش یکی از آن مشکلاتی است که نه تنها کار ما را مختل می‌کند بلکه به چشمان ما نیز آسیب می‌رساند. میزان نور صفحه نمایش باید با چشم انسان سازگار باشد و کم یا زیاد بودن آن باعث آسیب جدی به بینایی انسان می‌شود. نور زیاد به دلیل پرتوهای شدیدی که به سمت چشم ساطع می‌کند برای چشم‌ها مشکل ایجاد می‌کند و اگر کم باشد چشم‌ها باید برای بینایی و تشخیص بیشتر تلاش کنند در نتیجه چشمان شما به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. برای دنبال کردن راه‌های مبتدی برای حل این مشکل، ابتدا مطمئن شوید که هیچ دستگاه مغناطیسی در نزدیکی صفحه نمایش وجود ندارد زیرا این کار تأثیر بسیار بدی بر عملکرد صفحه نمایش می‌گذارد. در غیر این صورت، توجه داشته باشید که کم نور شدن مانیتور شما ممکن است در نتیجه یک سیم برق معیوب باشد، که در صورت لزوم باید آن را بررسی و تعویض کنید. اگر خطایی یا اتصال کابلی وجود نداشت، به تنظیمات مربوط به نمایشگر در سیستم عامل بروید و مطمئن شوید که به طور خودکار به حالتی که نمی‌خواهید پیکربندی نشده است. بازنشانی تنظیمات به حالت اولیه ممکن است کلید حل این مشکل برای شما باشد.

همچنین بخوانید  رایج‌ترین دلیل داغ شدن پمپ پکیج و راه‌های تعمیر پکیج

یکی دیگر از مسائل مرتبط، تنظیم مانیتور سیستم شما است. با رفتن به تنظیمات مانیتور و تنظیم رزولوشن تصویر در سطح دلخواه می‌توانید مشکل تاریک صفحه را برطرف کنید. نصب نکردن درایور صحیح برای مانیتور ممکن است به این مشکل برای شما مربوط باشد. شما باید درایور مناسب برای مانیتور خود را پیدا کرده و آن را روی سیستم خود نصب کنید. با توضیح همه این موارد باید گفت که بهترین راه حل برای این مشکل مراجعه به تکنسین آموزش دیده و مجرب برای شناسایی و رفع مشکل است. اگر خودتان سعی کنید این مشکل را حل کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که با قسمت های دیگر مشکلی نداشته باشید.

سخن پایانی

پس از بررسی برخی مشکلات رایج در استفاده از مانیتور، اکنون این سوال مطرح می‌شود: اگر این موارد اتفاق بیفتد، آیا تعمیر یا تعویض مانیتور منطقی‌تر است؟ البته تعویض مانیتور به خصوص با افزایش قیمت قابل توجه محصول می‌تواند شما را با مشکلات مالی جدی مواجه کند، اما تعمیر مانیتور البته اگر در یک مرکز معتبر و توسط صنعتگر مجرب انجام شود.

توجه به این نکته ضروری است که هرگز مانیتور خود را با قیمت ارزان به مراکز نامعتبر نسپارید زیرا نه تنها به دلیل قیمت پایین شما را از خدمات و کالاهای درجه یک محروم می‌کنند، بلکه به دلیل ارزانی آسیب‌های دیگری به دستگاه شما وارد می کنند و هزینه‌های بالایی از شما دریافت می‌کنند. هنگامی که تصمیم به تعمیر مانیتور خود دارید، یک مرکز تعمیرات معتبر و تخصصی را انتخاب کنید که با خیال راحت مانیتور خود را بررسی کرده و به آن اعتماد کنید. به یاد داشته باشید، از آنجایی که ارتباط بین شما و کامپیوتر از طریق چشمان شما و صفحه نمایش مانیتور است، استفاده از یک قطعه غیر استاندارد ممکن است به نظر شما ارزانتر باشد، اما نمی‌دانید چه عوارضی ممکن است بر بینایی شما داشته باشد. اگر به این مشکل توجه نکنید، باید چندین برابر این هزینه را صرف کنید، زمان زیادی را صرف کنید و دردهای جسمی زیادی را برای درمان چشمان خود تحمل کنید.

star27

star27

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط