Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ اقتصاد @ 5 نکته طلایی مدیریت مالی شخصی در سال جدید

5 نکته طلایی مدیریت مالی شخصی در سال جدید

by | 17 بهمن 1402 | اقتصاد | 2 comments

نکته مهمی که در سال 2020 و 2021 یاد گرفتیم این بود که در هنگام بحران، از نظر مالی باید آماده هرچیزی باشیم. ممکن است که در اثر عواملی مانند کرونا، مجبور باشیم تا ماه‌ها بیکار شویم. ممکن است متکی به حمایت‌های مالی دولت باشیم و یا از پس اندازمان خرج کنیم. البته که ما هرگز دلمان نمی‌خواهد در چنین شرایطی باشیم. اما بهتر این است که مدیریت مالی شخصی را به خوبی یاد بگیریم تا در صورت وقوع شرایط بحرانی، دارای یک پشتوانه مالی باشیم. اما چگونه می‌توانیم از پس این کار برآییم؟ نگران نباشید! در این مقاله به چند نکته اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند.

از ماندن در خانه نترسید

الان وقت آن است که در خانه بمانید و پول پس انداز کنید. پختن غذای خانگی بجای سفارش غذا از رستوران، لغو عضویت باشگاه و ورزش کردن در خانه، درست کردن نوشیدنی در خانه بجای کافه رفتن و … همگی به پس انداز بیشتر پولتان کمک می‌کند. با راه‌اندازی کسب و کار خانگی و یا آنلاین خودتان هم می‌توانید از راحتی خانه بهره ببرید و هم از زندگی لذت ببرید. همچنین سلامتی و امنیت خانواده خود را تضمین می‌کنید که خود امری باارزش است.

بودجه بندی مخارج خود را با جزییات تمام بنویسید

بودجه بندی مخارج

برای انجام این کار اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند. اما اگر شما از آن دسته از آدم‌هایی هستید که خودتان همه چیز را یادداشت می‌کنید، پس بهتر است تمام هزینه‌های خود را با جزییات دقیق یادداشت کنید. در این صورت در جریان کامل تمام دخل و خرجتان هستید. همچنین یک آگاهی کلی نسبت به ریزهزینه‌های روزمره‌تان پیدا می‌کنید. با دیدن این یادداشت‌ها، می‌توانید تصمیم بگیرید که در چه زمینه‌هایی صرفه جویی کنید. در نتیجه پول بیشتری پس انداز خواهید کرد.

همچنین بخوانید  پول چیست؟ تعریف و تاریخچه و انواع آن

سرمایه گذاری را شروع کنید

می‌توانید از سرمایه‌گذاری‌های کوچک شروع کنید و در طی زمان مقدار آن را افزایش دهید. برای این کار حتما با کسانی مشورت کنید که صاحب نظر هستند و هوش مالی خوبی دارند. درست است که هرچه بیشتر ریسک کنید ممکن است سود بیشتری کسب کنید، اما پیشنهاد می‌شود که با احتیاط عمل کنید و با مقادیر کمتر پول شروع کنید.

یک حساب پس انداز باز کنید

ممکن است که شما یک حساب پس انداز معمولی برای خود داشته باشید. توصیه ما این است که حسابی باز کنید که می‌دانید هیچ گاه به آن دست نمی‌زنید! معمولا کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که یک دهم از در آمد ماهیانه خود را پس انداز کنید و تمام هزینه‌های زندگیتان را از نه دهم باقی مانده خرج کنید. در این صورت، کم کم می‌توانید از آن پس انداز به عنوان منبع سرمایه‌گذاری خود استفاده کنید.

از خریدهای بی درنگ خودداری کنید

خودداری از خریدهای بی درنگ

قطعا خیلی وقت‌ها پیش آمده که از لباس یا کالای دیگری خوشتان آمده و خواسته‌اید که آن را بخرید. در اکثر مواقع نیازی به آن ندارید و صرفا یک تصمیم هیجانی می‌گیرید. بدانید که اینگونه خریدها دشمن حساب‌های بانکیتان هستند. در چنین مواقعی اجازه دهید که حداقل 24 ساعت از تصمیم شما بگذرد و بعد نسبت به خرید آن اقدام کنید. چرا که عموما با به تاخیر انداختن خریدها، شوق اولیه برای داشتن آن کالا از بین می‌رود. با کمرنگ شدن این شوق، شما از خرید کردن منصرف شده و پول بیشتری پس انداز می‌کنید.

همچنین بخوانید  چگونه ضررهای خود را در بازار فارکس کاهش دهیم

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “۲۰ لباس تابستانی شیک مردانه” را از دست ندهید.

فرقی ندارد که شما از کدام یک از روش‌های گفته شده در بالا استفاده می‌کنید. در هر صورت، می‌توانید پولی را برای خود ذخیره کنید. در هنگام انتخاب روش پس انداز برای پولتان، با خودتان روراست باشید و تصمیم واقع‌گرایانه بگیرید و به آن پایبند باشید. چون بزودی شما و حساب بانکیتان قدردان این تصمیم خواهید بود!

خودتان را آموزش دهید

منابع زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در مورد مسائل مدیریت مالی شخصی، از جمله بازنشستگی و سرمایه گذاری اطلاعات کسب کنید. راه های زیادی برای افزایش درآمد وجود دارد سعی کنید آموزش ببینید و بهترین راه‌ها که با علاقه‌مندی شما سازگار است را آموزش ببینید. مدیریت هزینه‌ها نیز نیاز به آموزش و یادگیری دارد. از آموزش دیدن در هر شرایط و سنی نهراسید.

بودجه خود را به طور منظم بررسی کنید

عادت کنید که بودجه خود را به صورت ماهانه مرور کنید تا مطمئن شوید که همچنان برای شما و سبک زندگی شما مفید است. یک یادآوری در تقویم خود تنظیم کنید تا این کار را در زمانی که عاری از حواس پرتی است انجام دهید. در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد، اما با گذشت زمان تبدیل به ماهیت دوم خواهد شد. بودجه خود را در صورت لزوم تنظیم کنید، این به شما کمک می‌کند به آن پایبند باشید تا بتوانید به اهداف خود برسید.

همچنین بخوانید  نسل بندی اعضای رپ فارس

چالش 52 هفته ای را امتحان کنید

چالش پس انداز 52 هفته‌ای یک راه محبوب و موثر برای افزایش تدریجی پس انداز شما در طول سال است. با پس انداز 1 دلار در هفته اول، 2 دلار در هفته دوم و غیره شروع کنید. تا پایان سال، شما بیش از 1300 دلار پس انداز خواهید کرد بدون اینکه تأثیر قابل توجهی بر بودجه خود داشته باشید.

هوشمند خرید کنید

هوشمند خرید کنید

برای مدیریت مالی شخصی هرچه بهتر، قبل از خرید به دنبال تخفیف باشید، از کوپن‌ها استفاده کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. صرف چند دقیقه بیشتر برای یافتن بهترین معاملات می‌تواند در دراز مدت پول شما را ذخیره کند. خرید مارک‌های عمومی و استفاده از مزایای فروش را در نظر بگیرید تا پس انداز خود را به حداکثر برسانید.

جمع بندی

با استقبال از سال جدید، بیایید متعهد شویم که تغییرات مثبتی در مدیریت مالی شخصی خود ایجاد کنیم. با گنجاندن این نکات آسان و کاربردی، از جمله بهینه سازی استراتژی مالیاتی خود، به خوبی در راه پس انداز پول بیشتر و دستیابی به اهداف مالی خود در سال پیش‌رو خواهید بود. سالی پر از موفقیت مالی، شکوفایی و برنامه ریزی استراتژیک مالی است!

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

2 Comments

  1. فاطمه احمدی
    0
    0

    فکر نکنم با وضع اقتصادی موجود بشه چیزی پس‌انداز کرد.

    Reply
    • خاطره سرایی
      0
      0

      با وضع اقتصادی خوب که همه به‌راحتی میتونن پس‌انداز کنن. هنر اینه که وقتی در مضیقه مالی هستیم هوش مالی خودمون رو تقویت کنیم و از پس شرایط بربیایم

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط