Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ معرفی تجهیزات و مبلمان اداری

معرفی تجهیزات و مبلمان اداری

by | 23 آذر 1401 | اصناف و صنایع, خانه و دکوراسیون | 0 comments

اگر بخواهیم تجهیزات و مبلمان اداری را تعریف کنیم باید گفت که به عناصری گفته می‌‌شود که در فضای اداری قرار خواهند گرفت و هدف این تجهیزات تسهیل در انجام امور اداری خواهد بود. چیدن مبلمان اداری در شرکت باعث بهبود شرایط کاری نیز می‌شود. در واقع مبلمان اداری شامل میز، صندلی، پارتیشن و… خواهد شد. علاوه بر بهبود شرایط کاری چیدن مبلمان اداری در یک شرکت باعث می‌شود که ارتباط کارکنان نیز با یکدیگر با آرامش بیشتری رو به رو باشد و سلامت جسمی کارکنان نیز تضمین شود.

برای انتخاب مبلمان اداری کیفیت آن‌ها بسیار قابل توجه خواهد بود. در واقع کیفیت مبلمان اداری از مهم‌ترین موضاعاتی است که در هنگام خرید آن‌ها باید به آن توجه نمایید. به این دلیل که اگر در هنگام خرید این تجهیزات کیفیت مناسبی برای آن ها در نظر بگیریم هم برای چندین سال می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و هم از استحکام مناسبی برخوردار خواهند بود. در ادامه می‌‌خواهیم بخشی از تجهیزات اداری را به شما معرفی کنیم.

کازوی اداری

کازوی اداری به جعبه‌ای می‌گویند که پرونده‌ها یا نامه‌های اداری را در آن قرار داده و آن را بر روی میز اداری قرار می‌دهند. در واقع با استفاده از کازوی اداری شما می‌توانید از گم شدن نامه‌ها یا پرونده‌های اداری خود جلوگیری کنید. کازوی‌ها انواع مختلفی دارند و این انواع شامل کازوی های فلزی، کازوی چوب و فلز و کازیوی پلاستیکی می‌شود. امروزه کازوی های اداری در بازار به صورت یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه در دسترس هستند و اگر شما به دنبال نظم دادن به نامه‌های اداری خود هستید می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید. از دغدغه‌های اصلی مدیران شرکت‌ها سامان دادن به اسناد و مدارک شرکت است پس با استفاده از این وسیله می‌توانید به راحتی خیال خود را از مرتب بودن این اسناد راحت کنید و در هر زمان به اسناد مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

میز جلو مبلی

از اسم میز جلو مبلی تشخیص داده می‌شود که این میز در جلوی مبل‌ها قرار می‌گیرد و در هنگام پذیرایی ظروف بر روی آن چیده خواهد شد. البته در فضای اداری ممکن است از میز جلو مبلی به عنوان قرار دادن کتاب‌ها یا روزنامه‌ها استفاده شود. میزهای جلو مبلی ممکن است در سه طرح مختلف ساخته شود و امروزه در سه طرح چوبی، طرح دار و فلزی ساخته می‌شوند.

همچنین بخوانید  راهنمای شارژ کارتریج

صندلی مدیریتی

در هر شرکتی ممکن است چندین صندلی مدیریتی دیده شود و همان طور که از اسم این صندلی پیداست برای مدیران شرکت مورد استفاد قرار می‌گیرند. این صندلی یک پشتی بلند دارد و فرد در هنگام نشستن بر روی این صندلی احساس راحتی بسیار زیادی را حس خواهد کرد. در واقع نشستن بر روی این صندلی یک برتری خاصی دارد و باعث می‌شود که با دیدن آن شخصی که بر روی این صندلی نشسته متوجه شوید که آن فرد دارای مقام مدیریتی در شرکت است. اگر بخواهیم تشبیهی برای صندلی مدیریتی داشته باشیم می‌توانیم آن را به صندلی پادشاهی تشبیه کنیم. داشتن پشتی بلند در صندلی مدیریتی باعث می‌شود که سر و گردن شما در هنگام طولانی نشستن بر روی این صندلی با خستگی رو به رو نشود و ساعت‌ها بتوانید بدون دغدغه به کارهای مدیریتی خود رسیدگی نمایید.

مبل اداری

در واقع مبلمان اداری از مهم‌ترین تجهیزات در یک اداره است که برای چیدمان اداره از آن‌ها استفاده می‌کنند. مبلمان اداری شامل تجهیزاتی مانند میز، صندلی، فایلینگ، کشو، کمد، کتابخانه، بایگانی و پارتیشن می ‌شود.

صندلی کارشناسی

اگر شما به دنبال خرید تجهیزات و مبلمان اداری هستید در هنگام خریداری کردن صندلی کارشناسی باید توجه کنید که این صندلی باید مطابق با فرم نشیمنگاه فردی باشد که قرار است ساعاتی طولانی بر روی آن بنشیند و کارهای اداری را انجام دهد تا آسیبی به آن فرد وارد نشود. برای خرید صندلی کارشناسی بهتر است مدلی را انتخاب کنید که پارچه رویه آن از جنس چرم یا پارچه تنفسی باشد تا از تعریق جلوگیری کند و کارمند بتواند با خیالی آسوده به انجام کارهای خود در شرکت بپردازد.

همچنین ارتفاع صندلی کارشناسی باید قابلیت تنظیم را داشته باشد تا هر فردی بتواند مطابق قد خود آن را تنظیم کند و بتواند ساعاتی زیاد را به راحتی بر روی آن بنشیند و خسته نشود. یک موضوع دیگر که در مورد صندلی‌های کارشناسی مهم است استقامت چرخ‌های آن بوده که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

همچنین بخوانید  حقوق قانون کار سال 1402

صندلی کنفرانس

در اتاق کنفرانس از صندلی کنفرانس استفاده خواهد شد و باعث می‌شود که جلسات برگزار شده به شکل متحدی تشکیل شود و همچنین تاثیر گذاری کنفرانس را چند برابر خواهد کرد. این صندلی مخصوص کاربران است و باعث می‌شود که فشار بدنی به آن ها وارد نشود.

صندلی آموزشی

صندلی آموزشی مربوط به افرادی است که در شرکت حاضر می‌شوند تا در این مکان آموزش‌هایی به آنان داده شود. این صندلی‌ها باید از استانداردهایی برخوردار باشد تا فرد بتواند در کمال آرامش روی موضوعاتی که قرار است یاد بگیرد، تمرکز کند.

صندلی آزمایشگاهی

شاید صندلی‌های آزمایشگاهی ظاهری یکسان داشته باشند اما چندین ویژگی است که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. برای یک صندلی آزمایشگاهی ارتفاع صندلی، جنس نشیمنگاه و پایه این صندلی بسیار مهم است و باید با کیفیت بالایی ساخته شود.

صندلی کانتر

امروزه صندلی‌هایی با عنوان دایره‌ای یا مربع و با پشتی یا بدون پشتی تولید شده‌اند که صندلی کانتر نام دارند. این صندلی‌ها را معمولا جلوی اپن قرار می‌دهند و گاهی اوقات در ادارات نیز از این صندلی‌ها استفاده می‌کنند و برای زیبایی هر چند بیشتر، این صندلی‌ها را خریداری خواهند کرد.

صندلی اپراتوری

به دلیل کمبود فضا در شرکت‌ها و مکان‌های اداری استفاده از تجهیزاتی که فضای کمتری اشغال کنند بسیار با استقبال رو به رو شد که صندلی اپراتوری نیز در شمار همین تجهیزات قرار گرفته است. این صندلی‌ها تفاوت بسیار زیادی با صندلی‌های کارمندی و کارشناسی نخواهند داشت.

صندلی انتظار

زمانی که اسم صندلی انتظار آورده می‌شود ناخودآگاه به یاد مکانی خواهید افتاد که قرار است چند دقیقه‌ای را در آن منتظر بمانید. ممکن است شما به مکانی مراجعه کنید و برای دیدن فردی در آن جا نیاز باشد تا چند دقیقه‌ای صبر کنید، پس بهتر است که این زمان را بر روی صندلی انتظار بنشینید تا خستگی به سراغ شما نیاید. معمولا صندلی‌های انتظار را در مکان‌های عمومی می‌چینند تا افراد بتوانند به راحتی در این فضا توقف نمایند.

با توجه به اینکه انتظار کشیدن با سختی همراه است پس داشتن یک صندلی مناسب باعث می‌شود تا زمان به سرعت سپری شود. معمولاً صندلی‌های انتظار یک سبد دارد و افراد در هنگام نشستن بر روی این صندلی‌ها بتوانند تا وسایل خود را بر روی سبد این صندلی‌ها قرار دهند. تا بتوانند بدون داشتن دغدغه منتظر دیدن شخص مورد نظر خود باشند.

همچنین بخوانید  حال و هوای کریسمس با خرید لوازم تزیینی کریسمس

صندلی چهار پایه

یکی دیگر از تجهیزاتی که در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است که در کنار مبلمان اداری قرار بگیرد، همین صندلی چهار پایه است. از این نوع صندلی هم به عنوان فضایی برای نشستن و هم به عنوان زیبایی در یک شرکت استفاده خواهد شد.

ست رستورانی

برای راه اندازی یک رستوران یا فست فود مهم‌ترین بخشی که در دید مشتری قرار می‌گیرد همان ست رستورانی و دکوراسیون آن است. از دید مشتری یک رستوران ایده آل با ست رستوران مشخص می‌شود و این ست تاثیر بسیار بالایی در انتخاب آن رستوران توسط مشتری خواهد داشت.

صندلی کارمندی

در هر اداره‌ای انتخاب صندلی با توجه به مقام شخص در آن شرکت صورت می‌گیرد و صندلی‌ها در یک شرکت با یکدیگر متفاوت هستند. صندلی کارمندی نیز مخصوص افراد کارمند در شرکت است و این صندلی باید به گونه‌ای باشد که یک کارمند بتواند بدون احساس ناراحتی 7 ساعت را بر روی آن بنشیند.

صندلی معاونتی

در واقع صندلی معاونتی در شمار مهم‌ترین تجهیزات برای هر شرکتی قرار دارد و این صندلی با توجه به اسمی که دارد مختص معاون شرکت است. صندلی معاونتی باید از خصوصیاتی مانند راحتی و همچنین زیبایی برخوردار باشد.

صندلی رستورانی

در واقع صندلی‌های یک رستوران می‌توانند بر فروش آن رستوران تاثیر بسیار زیادی داشته باشند و باعث شوند که یک فضای صمیمی در آن رستوران به وجود آید. پس در هنگام خرید صندلی رستوران حتما این ویژگی را در نظر داشته باشید.

مبل رستورانی

مبل‌های رستورانی نیز همانند صندلی های رستورانی هستند و تاثیر بسیاری در جلب مشتری دارند پس در هنگام خریدن آن‌ها نیز باید هم به راحتی آن‌ها توجه داشت و هم به میزان ارتباطی که مشتری با آن‌ها برقرار می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله قصد داشتیم تا معرفی تجهیزات و مبلمان اداری را برای شما داشته باشیم. همچنین میزان تاثیر هر یک از این مبلمان را برای شما مشخص نماییم. جهت مشاهده مدل های صندلی اداری به سایت آمود ایده آریا مراجعه کنید تا اگر شما قصد دارید تا برای شرکت خود یا برای رستورانی که قرار است راه اندازی کنید یک انتخاب کاملاً صحیح داشته باشید.

pegah.seo

pegah.seo

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط