Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ معرفی انواع قرص تاخیری و طریقه مصرف آنها

معرفی انواع قرص تاخیری و طریقه مصرف آنها

by | 19 بهمن 1401 | رابطه و ازدواج, سلامت عمومی | 0 comments

تقریبا 39% از مردان در دوره‌های مختلفی از زندگی‌شان زودانزالی یا انزال سریع را تجربه می‌کنند. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت که زود انزالی یکی از مشکلات جنسی شایع در میان مردان است و تعجبی ندارد که بازار تولید و فروش قرص تاخیری داغ است.

اگرچه زود انزالی مشکلی است که می‌تواند استرس زا و چالش برانگیز باشد، اما اصلا مسئله‌ای نیست که تمام زندگی یک مرد را تحت تاثیر قرار دهد. خوشبختانه امروزه روش‌های درمانی مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که به آقایان کمک می‌کنند تا زمان بیشتری را در تختخواب بگذرانند. این روش‌های درمانی از ارگاسم زودرس جلوگیری می‌کنند.

در اینجا لازم است تا کمی درباره مکانیسم عمل قرص تاخیری در بدن بدانیم. بیشتر قرص‌های تاخیری، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین یا SSRI هستند. انواع دیگری از داروهایی که برای درمان انزال زودرس مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل مهارکننده‌های PDE5 مانند سیلدنافیل (ماده فعال در قرص تاخیری معروف ویاگرا) و بی حس کننده‌های موضعی هستند.

در ادامه، نحوه عملکرد بهترین قرص‌های درمان زود انزالی و همچنین گزینه‌های جایگزین موجود برای کمک به جلوگیری از انزال زودرس را توضیح داده‌ایم.

زود انزالی چیست؟

زود انزالی یا Premature Ejaculation= PE یک نقص عملکرد جنسی شایع در مردان است. مردانی که مبتلا به این مشکل هستند، در انزال و ارگاسم دچار مشکل هستند. این آقایان در هنگام سکس معمولا کمتر از یک دقیقه به ارگاسم می‌رسند. حتی در مواردی دیده شده که قبل از دخول، به ارگاسم می‌رسند. اگرچه تعریف دقیقی از زودانزالی وجود ندارد اما کارشناسان به این توافق رسیده‌اند که اگر مردی پس از انجام دخول، در کمتر از 90 ثانیه به ارگاسم برسد، دچار زودانزالی است.

مانند دیگر مشکلات عملکرد جنسی مردان، زود انزالی نیز تاثیر بزرگی بر اعتماد به نفس و عزت نفس جنسی آقایان می‌گذارد. اگر شما هم دارای این مشکل هستید، ممکن است قبل از انجام سکس عصبی و مضطرب باشید و یا اینکه کلا از برقراری هرگونه رابطه جنسی صرف نظر کنید چرا که دوست ندارید به انزال زودرس برسید.

زودانزالی در برخی آقایان ممکن است به صورت همیشگی باشد و از دوران نوجوانی با آن روبرو شوند. اما در بسیاری دیگر از آقایان این مشکل اکتسابی است و در دوره‌های مختلفی از زندگی‌شان بنا به دلایلی به آن دچار می‌شوند. اما خبر خوب این است که این افراد می‌توانند به روش‌های مختلف که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد (از جمله مصرف قرص تاخیری) زودانزالی خود را کنترل کنند.

علائم زودانزالی چیست؟

مهم‌ترین نشانه انزال زودرس این است که آقایان در عرض چند ثانیه پس دخول به ارگاسم می‌رسند و تخلیه می‌شوند. اگر شما جزء مردانی هستید که دچار زودانزالی هستند، ممکن است علائم زیر را در خود مشاهده کرده باشید:

  • بعد از دخول، خیلی سریع به ارگاسم می‌رسید و معمولا زیر یک دقیقه این اتفاق میفتد. قطعا این بسیار کمتراز مدت زمانی است که شما و پارتنرتان برای داشتن یک سکس ایده‌آل در سر دارید.
  • شما هیچ کنترلی بر روی انزال و ارگاسم خود ندارید و این عدم کنترل باعث ایجاد نارضایتی در شما و پارتنرتان می‌شود.
  • ارگاسم زودرس زمانی می‌تواند باعث نگرانی شما شود که بیش از 6 ماه به طول انجامد. چرا که دلایل دیگری نیز می‌توانند باعث زودانزالی شوند. پس اگر این قضیه در شما بطور مکرر اتفاق افتاد، آنگاه می‌توانید به سراغ قرص تاخیری و اسپری‌ها و کاندوم‌های مخصوص و … بروید.
  • علائم زودانزالی باعث ایجاد خجالت و ناامیدی در شما می‌شود. اگر از این قضیه ناراحتید و باعث شده که هیچ لذتی از خوابیدن با پارتنرتان نبرید، پس باید به فکر پیدا کردن راه حل برای آن باشید.
همچنین بخوانید  علائم و درمان مسمومیت غذایی بدون دردسر!

تاثیر زود انزالی در کیفیت رابطه

شدت زود انزالی در آقایان می‌تواند متفاوت باشد. مثلا برخی دچار انزال زودرس خفیف هستند و این افراد تا یک دقیقه پس از دخول، ارضا می‌شوند. اما در برخی دیگر شدید است و این افراد پیش از دخول به ارگاسم می‌رسند.

گاهی اوقات زودانزالی بخاطر شرایط خاصی رخ می‌دهد. مثلا در پوزیشن خاصی سکس انجام می‌دهید یا پارتنرتان با حرارت خاصی با شما عشق بازی می‌کند و بطور کامل شما را برانگیخته می‌کند و یا …

دلایل زودانزالی چیست؟

انزال زودرس (PE) می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. گاهی اوقات، در نتیجه عوامل فیزیکی مانند حساسیت آلت تناسلی رخ می‌دهد. در موارد دیگر، ممکن است از مسائل روانی مانند استرس، اضطراب عملکرد جنسی یا احساس گناه در مورد رابطه جنسی ایجاد شود.

دلایل فیزیکی PE

برای بسیاری از مردان، انزال زودرس یک مشکل فیزیکی است که به دلیل حساسیت‌های جنسی رخ می‌دهد. عوامل فیزیکی که ممکن است باعث ایجاد یا وخیم‌تر شدن انزال زودرس شوند عبارتند از:

  • حساسیت آلت تناسلی: تحقیقات نشان می‌دهد که سطح حساسیت آلت تناسلی شما ممکن است در انزال زودرس نقش داشته باشد. در یک مطالعه، محققان دریافتند که مردانی که حساسیت بیشتری نسبت به تحریک آلت تناسلی دارند، بیشتر از همسالان خود از PE رنج می‌برند.

  • تحریک جنسی: گاهی اوقات، احساس فیزیکی و تحریک و آمادگی کامل ذهنی ممکن است باعث شود زودتر از آنچه می خواهید به ارگاسم برسید و انزال کنید.

  • مشکلات تیروئید: برخی تحقیقات نشان می‌دهد که پرکاری تیروئید (سطوح بالای هورمون تیروئید) و انزال زودرس ممکن است مرتبط باشند.

علل روانی PE

همه موارد انزال زودرس ناشی از عوامل فیزیکی نیستند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از موارد زودانزالی در درجه اول ماهیت روانی دارند. عوامل روانشناختی که می‌توانند باعث ایجاد زودانزالی شوند عبارتند از:

  • افسردگی: اگر افسرده هستید ممکن است در معرض خطر ابتلا به انزال زودرس باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که افسردگی میزان ریسک ابتلا به زودانزالی را افزایش می‌دهد.

  • اضطراب: زودانزالی ممکن است به دلیل اضطراب رخ دهد، چه عمومی باشد و چه در مورد رابطه جنسی خاص. در بررسی مطالعات موردی، محققان دریافتند که مردان مبتلا به این مشکل تمایل به میزان بالایی از اضطراب در مورد عملکرد جنسی خود دارند.
همچنین بخوانید  عواملی موثر بر سطح ویتامین D چیست؟

  • انتظارات غیر واقعی از رابطه جنسی: گاهی اوقات، زودانزالی ممکن است با انتظارات غیرواقعی و دست نیافتنی در مورد عملکرد جنسی مرتبط باشد.

  • عدم اعتماد به نفس/ داشتن تصویر بدنی ضعیف از خود: انزال زودرس ممکن است ناشی از کمبود اعتماد به نفس باشد که می‎‌تواند به اضطراب عملکرد بیفزاید و رابطه جنسی را استرس زاتر کند.

گاهی اوقات، ترکیبی از عوامل مختلف فیزیکی و روانی ممکن است همگی در انزال زودرس نقش داشته باشند.

در ادامه به بررسی روش های درمانی موجود در داروخانه‌ها برای درمان این مشکل شایع می‌پردازیم.

قرص های تاخیری

استفاده از قرص تاخیری یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای مقابله با مشکل زودانزالی است. خوشبختانه انواع متفاوتی از این قرص های تاخیری در داروخانه‌ها وجود دارد. اما بهتر است قبل از خرید این قرص‌ها حتما به پزشک مراجعه کنید و با تجویز پزشک اقدام به خرید این قرص‌ها کنید. البته بیشتر آنها بدون نسخه هم قابل خرید هستند. در اینجا به معرفی پرفروش‌ترین قرص های تاخیری در داروخانه‌های ایران می‌پردازیم:

1. ویاگرا

قرص ویاگرا جزء اولین داروهایی بود که به منظور درکمان زودانزالی توسط داروسازها تولید شد. استقبال از این دارو زیاد بود. به این دارو سیلدنافیل هم می‌گویند. هر قرص آن 50 میلی گرم است و طریقه مصرف آن بدین گونه است که یک ساعت قبل از ایجاد رابطه باید استفاده شود. دقت کنید که در مصرف این قرص زیاده روی نکنید و بیش از یک قرص در روز مصرف نکنید.

قرص ویاگرا

2. تادالافیل

تادالافیل هم مانند ویاگرا برای درمان زودانزالی استفاده می‌شود اما شدت و تاثیر آن بیشتر است. 40 دقیقه قبل از شروع سکس می‌توانید این قرص را مصرف کنید. توصیه شده که این قرص با آب خنک مصرف شود.

قرص تادالافیل

3. زینگا لایف

از قرص زینگا لایف برای بهبود و تقویت قوای جنسی مردان استفاده می‌شود. مواد استفاده شده در این قرص گیاهانی مانند خارخاسک، جنسینگ و جینکو است. برای بهبود اختلالات مربوط به نعوذ و زودانزالی از این قرص استفاده می‌شود.

قرص زینگالایف

4. آفرودیت

یکی دیگر از قرص های تاخیری که بیس گیاهی دارد قرص آفرودیت است. نکته جالب در مورد آفرودیت این است که خانم‌ها هم می‌توانند آن را مصرف کنند. این قرص میل جنسی را در خانم‌ها و قوای جنسی را در آقایان افزایش می‌دهد. از گیاهانی مانند زعفران، دارچین، زنجبیل و … در این قرص استفاده شده است.

قرص آفرودیت

5. دیلی کیم ممسک

این قرص کاملا گیاهی است و مهم‌ترین عصاره به کار رفته در این قرص، تمبر هندی است. بنابراین کمترین عوارض جانبی را برای بدن ایجاد می‌کند. 2 ساعت قبل از رابطه این قرص را مصرف کنید تا مشکل نعوذ آلت تناسلی شما را برطرف کند.

قرص دیلی کیم ممسک

5. وگادول

قرص وگادول علاوه بر این که برای درمان زودانزالی به کار می‌رود، توسط پزشکان برای درمان التهاب مفاصل نیز استفاده می‌شود. مصرف این قرص حتما باید توسط پزشک تجویز شود چون در افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند عوارض ایجاد می‌کنند.

همچنین بخوانید  اگر فکر می کنید که یک شوهر خیانت کار دارید، چه کاری باید انجام دهید؟
قرص وگادول

6. کینگ دول

یکی دیگر از قرص های تاخیری تاثیرگذار در زودانزالی، قرص کینگ دول است. این قرص باید 1 تا 3 ساعت قبل از شروع رابطه جنسی استفاده شود. این قرص با تاثیر مثبت بر مشکل زودانزالی آقایان، رابطه جنسی آنها با پارتنرشان را بهبود می‌بخشد.

قرص کینگ دول

7. اس دی اف

یکی از بهترین قرص های تاخیری موجود در بازار قرص اس دی اف است. این قرص 100 میلی گرم سیلدنافیل در ترکیبات خود دارد و باعث افزایش شریان خون ریوی می‌شود. با این افزایش خون، هر دو اختلال نعوذ و زودانزالی برطرف می‌شوند.

قرص اس دی اف

اسپری های تاخیری

حال که با چند تا از بهترین قرص های تاخیری و نحوه مصرف آنها آشنا شدیم، بیایید به سراغ روش دیگر درمان زودانزالی برویم. اسپری های تاخیری نیز طرفداران خود را دارند و نحوه استفاده از آنها راحت است. برای خرید این اسپری‌ها نیازی به تجویز نسخه پزشک ندارید و کافی است 5 دقیقه قبل از شروع رابطه آن را بر روی آلت خود اسپری کنید و رابطه لذت بخش خود را شروع کنید.

اسپری‌های تاخیری خوب هم باعث تاخیر در انزال می‌شوند هم حجم آلت را افزایش می‌دهند. این اسپری های تاخیری بر روی پوست حساسیت ایجاد نمی‌کنند و بر روی اعصاب نیز تاثیر می‌گذارند. بسیاری از آنها دارای عطر و بوهای متفاوت، طعم‌های مختلف و انواع ویتامین‌ها هستند. در ادامه لیستی از پرفروش‌ترین اسپری های تاخیری را برایتان آورده‌ایم.

اسپری تاخیری  Super Dragon 6000
اسپری تاخیری Super Dragon 6000
اسپری تاخیری Delta
اسپری تاخیری Delta
اسپری تاخیری ویگا  Viga 5000
اسپری تاخیری ویگا Viga 5000
اسپری تاخیری  Adam & Eve: Marathon
اسپری تاخیری Adam & Eve: Marathon
اسپری تاخیری PROMESCENT
اسپری تاخیری PROMESCENT
اسپری تاخیری  Shibari Triton
اسپری تاخیری Shibari Triton

کاندوم های تاخیری

علاوه بر اسپری ها و قرص های تاخیری، کاندوم های تاخیری نیز تاثیر خوبی بر درمان زودانزالی آقایان دارند. کاندوم به خودی خود یکی از بهترین وسیله‌های کاربردی برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی است. در کاندوم‌های تاخیری، از لیدوکائین و بنزوکائین استفاده شده است. با هر بار استفاده از کاندوم‌های تاخیری، این مواد بر روی آلت تناسلی آقایان تاثیر می‌گذارند و انزال آنها را به تاخیر می‌اندازند. از پرفروش‌ترین کاندوم‌های تاخیری موجود در داروخانه‌های ایران، برند کُدکس و کاپوت است. این برندها در انواع طعم‌های مختلف، کاندوم تاخیری تولید می‌کنند که با مشورت با مسئول داروخانه می‌توانید مدل مدنظر خود را انتخاب کنید.

انواع کاندوم های تاخیری

حرف آخر

همانطور که تا اینجا دیدیم، زود انزالی یکی از رایج‌ترین مشکلات جنسی آقایان است. این مشکل اگر رفع نشود، باعث ایجاد چالش در رابطه جنسی آقایان با پارتنرشان می‌شود. خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان آن وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به قرص تاخیری، اسپری های تاخیری و کاندوم های تاخیری اشاره کرد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
1
+1
2
+1
+1
1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط