Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ نکات مهم در نگارش مقاله سئو محور

نکات مهم در نگارش مقاله سئو محور

by | 7 بهمن 1399 | مارکتینگ | 0 comments

اگر تولیدکننده محتوای متنی هستید، با 10 نکته‌ی زیر سطح نوشته‌های خود را بالا ببرید.

امروزه دیگر ارتباط بین سئو و محتوا بر کسی پوشیده نیست. از این گذشته، بهترین مقالات شما هم بدون سئو ممکن است در صفحه 50 نتایج جستجو باشد. همه ما می‌دانیم که احتمال بازدید در آن صفحات بسیار کم است. به همین دلیل رابطه بین سئو و محتوای عالی بسیار مهم است! در اینجا 10 نکته در مورد چگونگی نوشتن مقاله سئو محور وجود دارد که باعث می شود محتوای شما بیشتر پیش برود.

نکاتی برای بهینه‌سازی محتوا

برای مخاطب خود بنویسید

این قطعا مهم‌ترین نکته نوشتن سئو می‌باشد. رعایت این نکته آسان به نظر می‌رسد، با این وجود بسیاری از شرکت ها در انجام آن ناموفق هستند. محتوایی بنویسید که به نفع بازار هدف شما باشد یا به سوالات آنها پاسخ دهد. لازم نیست همه پست ها مربوط به محصول یا خدمات شما باشد، اما همه آنها باید مربوط به زمینه کاری شما باشد. با نوشتن محتوای مناسب سئومحور، جالب و آموزنده، خود و شرکت خود را به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی کنید و این کار را بهتر از رقبایتان انجام دهید.

محتوای متنی خود را در یک محل قرار دهید

محتوای اصلی را تحت نام دامنه خود نگاه دارید. با این کار اعتبار و ترافیک آن محتوا برای سایت شما می شود. این بدان معنی است که اگر وبلاگی دارید، وبلاگ را در یک زیر پوشه در دامنه خود (مانند: www.example.com/blog) قرار دهید. هر زمان که فرصتی برای نمایش انواع دیگری از محتوا مانند ویدیوها، اینفوگرافی ها یا … دارید، حتماً آنها را در وب سایت خود نیز جاسازی کنید و از آنجا به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید  5 دلیل برای استفاده برندها از چاپ کاتالوگ

از عناوین جذاب و خاص استفاده کنید

در عناوین، می‌توانید با متنی بسیار کوتاه، تاثیری بسیار زیاد بگذارید. بنابراین اثرگذاری و قدرت یک عنوان موثر را فراموش نکنید! عناوینی را بنویسید که واضح و جالب باشند. در عین حال از کلمات کلیدی غنی استفاده کنند. علاوه بر یک عنوان عالی، نوشتن توضیحات متا که مرتبط با مطلب و در عین حال نیز جذاب باشد به محتوای شما کمک می‌کند. بخاطر داشته باشید که عنوان و متا توضیحات شما در نتایج جستجو نشان داده می شوند، بنابراین از آنها غافل نشوید!

در مقاله سئو محور خود از عباراتی شامل کلمات کلیدی استفاده کنید

از عبارات غنی و مرتبط با کلمات کلیدی در عناوین و همچنین محتوای خود استفاده کنید. تا هم به خوانندگان و هم به موتورهای جستجو اطلاع دهید که پست شما درباره چیست. اما مراقب باشید، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نه تنها خوانندگان شما را خسته می‌کند بلکه می تواند منجر به موتورهای جستجو به دلیل این استفاده بیش از حد شما را اصطلاحا “جریمه” کنند. به این معنی که از لیست نتایج جستجو خارج کنند.

از کلمات کلیدی متفکرانه و محدود استفاده کنید. استفاده از این کلمات باید طبیعی به نظر برسد. علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در کل متن پست خود، از برچسب های وبلاگ با استفاده از چند برچسب (کلمه کلیدی) مرتبط برای هر پست استفاده کنید. اکثر وبلاگ ها دارای این قابلیت برچسب گذاری و همین‌طور تعریف برچسب‌های جدید هستند.

پست‌های خود را ساختارمند کنید

شما ممکن است پستی با محتویات عالی داشته باشید اما این پست به راحتی می تواند در قالب غیر منظم و ناکارآمد از بین برود. پست‌ها را به بخش‌ها و پاراگراف‌های کوچکتر تقسیم کنید و برای آنها از تیتر‌های مناسبی استفاده کنید. این کار مخاطب را بیشتر درگیر می‌کند. یک مقاله سئو محور باید مرتب و منظم باشد و حس خوبی به مخاطب بدهد.

همچنین بخوانید  ایده های استوری برای افزایش فالوور اینستاگرام

این کار برای موتورهای جستجو نیز مهم است. استفاده مناسب برچسب گذاری عناوین اصلی و فرعی (H1 برای عناوین ، H2 برای زیرنویس) برای حفظ ساختار یک مقاله ضروری است.

از تصویر استفاده کنید

پست های خود را با تصاویر جذاب‌تر کنید! انسان‌ها بصری هستند. افزودن تصویر به همراه پست وبلاگ می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. آیا حساب Pinterest دارید؟ علاوه بر ارتقای وبلاگ‌های خود در سایر کانال های رسانه های اجتماعی، پست های دارای تصویر می توانند پین شوند، و راهی دیگر برای بازدید به وب سایت شما اضافه می کنند.

محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی آنلاین به اشتراک بگذارید

رسانه های اجتماعی ابزارهایی قدرتمند هستند. آنها می توانند به افزایش دسترسی به محتوای شما و اشتراک گذاری بیشتر آن کمک کنند. با استفاده از توضیحات جذاب و دعوت به اشتراک گذاری، هر مقاله سئو محور جدید را در رسانه های اجتماعی و انجمن ها ارسال کنید. قدرت رسانه های اجتماعی در اشتراک گذاری نهفته است. پس داشتن دکمه‌ای برای اشتراک در هر پست وبلاگ خود نیز مهم است.

از Google Authorship استفاده کنید

Google Authorship یک روش سریع و آسان برای ارتباط دادن محتوا به یک نویسنده خاص است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک حساب Google+ است. در نتیجه، مقالات شما به عنوان rich snippets در نتایج جستجو شامل عکس نویسنده به همراه عنوان مقاله ظاهر می شوند. Authorship Google برای تبلیغ شخصی بسیار مناسب است. در عین حال می تواند نرخ کلیک بر روی مقالات شما را افزایش دهد. اگر نویسنده هستید، با نحوه تنظیم نویسندگی برای وب سایت خود آشنا شوید.

از لینک‌سازی طبیعی استفاده کنید

مدت بسیار زیادی از زمان “خرید لینک” و “مزارع لینک‌سازی” می‌گذرد. اما لینکها هنوز یک عامل مهم در رتبه بندی برای سئو هستند. لینک‌دادن به مقالات یا وب سایت خود در پست خود، باعث می‌شود که اگر مقاله شما توسط سایت دیگری انتخاب شود، به وب سایت شما لینک می‌دهد. اگر خلاقیت به خرج داده و با انواع دیگر محتوا مانند اینفوگرافیک ها و ویدیوها تولید محتوا می‌کنید، استفاده از کد embed در سایت خود به ارتقا اشتراک‌گذاری مطالب کمک می کند و همچنین لینکی را به منبع اصلی اضافه می کند. ایجاد محتوای عالی به افزایش قابلیت اشتراک‌گذاری و احتمال لینک‌دهی سایر وب سایت ها به آن کمک می کند، بنابراین کیفیت را هدف قرار دهید!

همچنین بخوانید  تفاوت SEO و SEM چیست؟ و چه مفهوم و کاربردی دارند؟

فعالیت‌های خود را رصد کنید

Google Analytics ابزار آسان و رایگان گوگل برای بررسی تعداد بازدیدهای صفحات و میانگین زمان صرف شده در یک صفحه است. مواردی مانند Bounce Rate و زمان حضور در سایت را بررسی کنید تا از نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما پس از ورود و در مواجهه با محتوای شما آگاه شوید. اگر در مدت زمان صرف شده در صفحه افت شدیدی مشاهده می کنید، به این معنی است که محتوای شما با آنچه که آنها جستجو می کردند مرتبط نبوده یا بدتر از آن، اصلا جالب نبوده است. همچنین، به تعداد تعاملات اجتماعی (اشتراک گذاری، پسندیدن و غیره) نگاهی بیندازید تا از میزان استقبال از پست خود مطلع شوید. فقط با نگاهی به این معیارهای ساده می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از مطالب مورد استقبال قرار گرفته است تا بتوانید از آن محتوا به عنوان الگویی استفاده کنید.

سئو و نوشتن محتوا هر دو بخش‌های مهمی برای پازل کار شما هستند. بنابراین مهم است که از تکنیک های با کیفیت برای هر دو استفاده کنید. اینگونه از بازدید و مشارکت بیشتر در وب سایت خود بهره ببرید. اگر در مورد سئو، محتوا یا نحوه کار آنها با یکدیگر سوالی دارید، در صورت تمایل با ما در توسکاوب تماس بگیرید تا نکات بیشتری درباره نوشتن سئو در اختیار ما قرار دهید!

سعید عباسی

سعید عباسی

آدمی مخفیست در زیر زبان، این زبان پرده‌ست بر درگاه جان

کارشناس هوش تجاری، دیجیتال مارکتینگ و سئو

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط