Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ مینیمالیسم گرم چیست؟

مینیمالیسم گرم چیست؟

by | 28 تیر 1402 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

مینیمالیسم به دلیل زیبایی تمیزی و ساده‌اش، جایگاه اول را در لیست گرایش‌های محبوب طراحی دکوراسیون داخلی منزل به خود اختصاص داده است. این ظاهر با خطوط مستقیم، فضاهای باز، و پالت‌های رنگی کم‌رنگ مشخص می‌شود که سفید، خاکستری و سیاه بر آن غالب هستند. در حالی که بسیاری از مردم از طراحی مینیمالیستی به دلیل اثر آرام بخش آن استقبال می‌کنند، اما می‌تواند فضایی را سرد یا غیر دعوت کننده کند. برای کسانی که رویکرد ساده‌گرایانه مینیمالیسم را دوست دارند اما پراکندگی آن را زیر سوال می‌برند، مینیمالیسم گرم پاسخی مناسب است.

مینیمالیسم گرم ایده آل‌های ترکیبی مینیمالیسم را با رنگ‌های گرم و خاکی، مواد طبیعی و بافت‌های دنج و ارگانیک ترکیب می‌کند. این برداشت جدید از مینیمالیسم فوراً هر فضایی را گرم می‌کند و بدون از دست دادن حس سادگی، آن را آرام و دلپذیر می‌کند. با ویژگی‌های کلیدی این سبک طراحی داخلی آشنا شوید و چگونه می‌توانید آن را در خانه خود بگنجانید.

ویژگی های کلیدی

مینیمالیسم گرم با رنگ‌های خاکی، فضاهای ساده و تمیز و حس خوشایندش متمایز می‌شود. اجزای زیر با هم کار می‌کنند تا ظاهر نمادین این سبک را ایجاد کنند.

خنثی های گرم

خنثی های گرم

همانطور که از نام آن پیداست، مینیمالیسم گرم بر رنگ‌ها و احساسات گرم تمرکز دارد. سریع‌ترین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از رنگ‌های خنثی گرم به عنوان پالت رنگ پایه است. سفیدهای خامه‌ای، عاج، بژ، قهوه‌ای مایل به زرد، جو دوسر و قهوه‌ای ملایم را در نظر بگیرید. برخی از فضاها کاملاً از این سایه‌های خنثی تشکیل شده‌اند، در حالی که سایر اتاق‌های گرم مینیمالیستی شامل رنگ‌های ملایم و برجسته خاکی مانند سفالی، نارنجی سوخته، ارغوانی یا سبز مریم گلی ملایم هستند.

همچنین بخوانید  بهترین دکوراسیون آشپزخانه | 6 مدل برتر

اشکال ارگانیک و لمس شخصی

اشکال ارگانیک و لمس شخصی

برای همراهی با ظاهری طبیعی‌تر و خاکی‌تر، مینیمالیسم گرم از اشکال ارگانیک و گرد در مبلمان و وسایل دکور خود استفاده می‌کند. هنوز هم می‌توان این موارد را با خطوط صاف و تمیز مینیمالیسم ترکیب کرد، اما همیشه اقلام گرد و لبه‌های نرم در یک طراحی مینیمالیستی گرم برای ایجاد احساس راحتی وجود دارد.

مینیمالیسم گرم نیز با ایجاد فرصتی برای گنجاندن اقلام شخصی با معنای خاص، این احساس راحتی را ایجاد می‌کند. در حالی که مینیمالیسم وسایل شخصی را برای فضایی که تا حد امکان ساده‌تر می‌کند کنار می‌گذارد، مینیمالیسم گرم از لمس‌های شخصی در اتاق استقبال می‌کند. با این حال، مطمئن شوید که آنها با قصد اضافه شده‌اند، زیرا فضاهای مینیمالیستی گرم همچنان به فضاهای تمیز و نامرتب برای ایجاد حس آرامش متکی هستند.

بافت های لایه ای

مینیمالیسم گرم با لایه‌بندی بافت‌های متعدد، جذابیت بصری و فضایی جذاب را به آن اضافه می‌کند. اینها شامل کتان، پنبه، چرم، چوب، حصیر، جوت و سایر مواد طبیعی است. افزودن چند گیاه اینجا و آنجا راه دیگری برای لایه بندی بافت، افزودن جذابیت بصری و ترکیب عناصر طبیعی در فضا وجود دارد. از پلاستیک و سایر مواد غیر طبیعی دوری کنید، زیرا این مواد ظاهر را از بین می‌برند.

هنگام لایه بندی بافت‌ها، منسوجات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به پرده‌های کتانی یا پنبه‌ای، بالش‌ها و پتوها و فرش های طبیعی فکر کنید. از فلزات و سنگ نیز می‌توان در این سبک استفاده کرد، فقط مطمئن شوید که این شی دارای رنگ گرم‌تری است، مانند آنچه در گرانیت مس، برنج یا خامه‌ای پیدا می‌کنید.

فضاهای ساده و هدفمند

مینیمالیسم گرم فضاهای آرام و ساده را با تمیز نگه داشتن اتاق و بدون به هم ریختگی ایجاد می‌کند. هر قطعه‌ای که در یک فضا قرار می‌گیرد برای یک هدف انتخاب و استفاده می‌شود. این باعث می‌شود فضا احساس عملکردی، شلوغی و آرامش را حفظ کند. همچنین به هر قطعه تسلط قدرتمندی بر احساس فضا می‌دهد. به همین دلیل است که قطعات با کیفیت کمتری این فضاها را تشکیل می‌دهند تا تعداد زیادی اقلام. همانطور که در بالا ذکر شد، مینیمالیسم گرم در این زمینه ملایم‌تر است، زیرا از گنجاندن وسایل شخصی که خاص هستند یا داستان را روایت می‌کنند، استقبال می‌کند.

همچنین بخوانید  خرید تابلو دکوراتیو : اینترنتی یا حضوری؟! + 4 نکته مهم

راه رسیدن به مینیمالیسم گرم در خانه

با در نظر گرفتن چند عنصر کلیدی، می‌توانید به راحتی مینیمالیسم گرم را در خانه خود بگنجانید. چه بخواهید یک فضا را کاملاً بازسازی کنید یا به سادگی چند ویژگی مینیمالیسم گرم را اضافه کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • تن ها را گرم و خنثی نگه دارید. اگر تصمیم به اضافه کردن رنگ های تاکیدی دارید، حتما رنگ های ملایم، آرام و خاکی را انتخاب کنید و از آنها کم استفاده کنید.
  • اقلام را عمدا قرار دهید به اطراف اتاق خود خوب نگاه کنید و هر موردی که بیرون است را تجزیه و تحلیل کنید. آیا هدفی را دنبال می کند؟ آیا یک لمس شخصی خاص یا معنادار اضافه می کند؟ اگر ضروری یا معنادار نیست، آن را در جایی ذخیره کنید. با شل کردن یک فضا و ساده کردن فضای بیرون، می‌توانید اتاق را به شدت تغییر دهید.
  • از بافت‌های لایه‌ای و مواد طبیعی استفاده کنید. چند بالش نرم و بافت‌دار و یک فرش اضافه کنید. مجموعه گیاهان آپارتمانی خود را رشد دهید. فقط مطمئن شوید که از مواد مصنوعی یا غیر طبیعی دوری کنید.

سئوالات متداول

مینیمالیسم گرم چیست؟

مینیمالیسم گرم یک سبک طراحی داخلی است که سادگی مینیمالیسم را با عناصر گرم و جذاب مانند مواد طبیعی، بافت‌های نرم و پالت‌های رنگی گرم ترکیب می‌کند.

مینیمالیسم گرم چه تفاوتی با مینیمالیسم سنتی دارد؟

مینیمالیسم گرم با مینیمالیسم سنتی با ترکیب عناصر گرمتر و جذاب‌تر، مانند بافت‌های طبیعی، پارچه‌های نرم و رنگ‌های گرم، به جای تمرکز بر فضاهای تند و بدون تزئین متفاوت است.

برخی از مواد رایج مورد استفاده در مینیمالیسم گرم چیست؟

مواد متداول مورد استفاده در این سبک شامل چوب، سنگ، چرم، پشم، کتان و الیاف طبیعی است.

برخی از پالت های رنگی محبوب برای مینیمالیسم گرم کدامند؟

پالت‌های رنگی محبوب برای این سبک شامل سایه‌های خنثی مانند سفید، بژ و خاکستری و همچنین رنگ‌های گرم زمینی مانند قهوه‌ای مایل به زرد، سفالی و زیتونی است.

چه نوع مبلمانی معمولا در مینیمالیسم گرم استفاده می شود؟

مبلمان مورد استفاده در مینیمالیسم گرم معمولاً ساده، کاربردی و از مواد طبیعی مانند چوب، چرم یا فلز ساخته شده است. قطعاتی که اهداف متعددی را انجام می‌دهند، مانند عثمانی‌های ذخیره سازی یا صندلی‌های مدولار، نیز رایج هستند.

چگونه می توانید مینیمالیسم گرم را در یک فضای کوچک ترکیب کنید؟

برای گنجاندن این سبک در یک فضای کوچک، روی انتخاب مبلمان و دکوری که کاربردی و چند منظوره هستند تمرکز کنید و از بهم ریختگی اجتناب کنید. مواد طبیعی مانند چوب و کتانی می‌توانند گرما و بافت را بدون اشغال فضای زیادی به آن اضافه کنند.

آیا دستیابی به مینیمالیسم گرم گران است؟

دستیابی به مینیمالیسم گرم نباید گران باشد. بسیاری از عناصر مینیمالیسم گرم، مانند مواد طبیعی و پالت‌های رنگی خنثی را می‌توان از طریق فروشگاه‌های صرفه جویی، پروژه‌های DIY، و خرده فروشان دکور خانه مقرون به صرفه به دست آورد.

برخی از مزایای این سبک محبوب چیست؟

مزایای مینیمالیسم گرم شامل احساس آرامش و سادگی، تمرکز و بهره‌وری بهبود یافته، و فضای زندگی تمیزتر و سازمان یافته‌تر است.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط