Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ 8 نشانه زن حیله گر و راه حل برای مقابله با او

8 نشانه زن حیله گر و راه حل برای مقابله با او

by | 24 آبان 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

ممکن است بدون اینکه بدانید در رابطه عاشقانه خود فریب خورده باشید. زن حیله گر با استفاده از نفوذ و شناخت نزدیک از نقاط ضعف و آسیب پذیری شخص دیگر از آن برای کنترل او و تامین منافع خود استفاده می‌کند. یک همسر حیله گر ممکن است دقیقاً همین کار را انجام دهد و احساس واقعیت شما را به حدی تحریف کند که شما نتوانید علائم یک زن فریبکار را درک کنید.

یک فرد حیله گر تنها زمانی شصخیت واقعی خود را نشان می‌دهد که در یک رابطه صمیمانه باشد و به سطح خاصی از کنترل بر شخص مقابل دست یابد. افراد حیله گر وانمود می‌کنند که خوب هستند و اغلب بدون اینکه قربانی خود متوجه شوند از روابط احساسی و عاطفی سواستفاده می‌کنند. حیله گری آنها نوعی سوء استفاده عاطفی است و باید به عنوان یک هشدار بزرگ در ازدواج دیده شود.

علائم هشدار دهنده یک زن حیله گر اغلب درست در مقابل چشمان ما است، اما ممکن است نتوانیم آنها را تشخیص دهیم. همسرانی دست به فریبکاری و حیله گری می‌زنند، بیشتر این کار را برای منافع خودخواهانه انجام می‌دهند. کارشناسان می‌گویند که افراد حیله گر گاهی اوقات آنقدر روابط را پیچیده می‌کنند که فرد مقابل اصلا متوجه نمی‌شود که مورد سوء استفاده قرار گرفته شده است.

علل زمینه‌ای چنین رفتاری را می‌توان در سال‌های کودکی یا نوجوانی خودشان جستجو کرد، جایی که شاید آن را تجربه یا دیده بودند و ناخودآگاه آن را در نگرش خود ادغام کردند. یک فرد حیله گر و سواستفاده چی عموماً با استفاده از کلماتی که می‌داند دیگران به آنها واکنش احساسی نشان می‌دهند، مانند تظاهر به گریه کردن و ناراحت شدن، توسل به باج‌گیری عاطفی، فریاد زدن و حتی استفاده از طعنه و سرزنش برای وادار کردن طرف مقابل برای تن داده به خواسته‌هایش، دیگران را کنترل می‌کند.

اگر می‌توانید با موارد بالا را در همسر خود پیدا کنید، بدانید که همسر شما در حال سوء استفاده از شماست. برای کمک به شما در به دست آوردن دیدگاه روشنی در مورد عملکرد درونی این ارتباط سمی، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ویژگی های شخصیتی یک زن حیله گر

ویژگی های شخصیتی زن حیله گر

برای اینکه بتوانید ویژگی‌های شخصیتی یک زن حیله گر را بشناسید، ابتدا باید بفهمید که حیله گری و فریبکاری چیست و در یک ارتباط صمیمی چگونه به نظر می‌رسد. این مهم است زیرا سواستفاده از روابط عاشقانه اغلب به عنوان عشق پنهان می‌شود و در قالب مراقبت، نگرانی یا “خواستن بهترین‌ها برای شما و رابطه” انجام می‌شود. معنای فرهنگ لغت حیله گری در روابط «مدیریت یا تأثیرگذاری ماهرانه، به‌ویژه به شیوه‌ای ناعادلانه» است.

در روابط صمیمانه، حیله گری می‌‎تواند به عنوان ابزاری برای کنترل، استثمار، یا تأثیرگذاری بر دیگری به نفع خود دیده شود. این شکل از فریبکاری اغلب بر سه عامل تکیه می‌کند: ترس، گناه یا دستکاری. بنابراین، اگر متوجه می‌شوید که از نظر روان‌شناختی به هر طریقی مجبور به انجام کارهایی می‌شوید که در ابتدا نمی‌خواستید، احتمال زیادی وجود دارد که در زندگی زناشویی خود با رفتارهای فریبنده روبرو شوید.

کنار آمدن با سو استفاده‌های عاطفی توسط همسر هرگز آسان نیست. به هر حال، او شریک زندگی شماست و سخت است که انکارها را کنار بگذارید و بپذیرید که شخصی که انتخاب کرده‌اید زندگی خود را با او به اشتراک بگذارید، بهترین ها را برای شما نمی‌خواهد. برای اینکه 100٪ مطمئن شوید که در ازدواج خود با حیله و فریب روبرو هستید، در اینجا خلاصه‌ای سریع از ویژگی های یک زن حیله گر آورده شده است:

  • تلاش برای منزوی کردن شما: این یک ویژگی مشخص زن و مرد در روابط است. بنابراین اگر همسری دارید که این ویژگی را دارد، ممکن است متوجه شوید که او همیشه از نزدیک‌ترین افراد یا کسانی که برای شما مهم هستند انتقاد می‌کند. برای تشخیص علائم زن حیله گر، به موارد زیر توجه کنید: او چگونه از دیگران در رابطه با شما صحبت می‌کند؟ آیا همه در داستان‌های او دشمن شما هستند؟ این می‌تواند تلاشی برای منزوی کردن شما باشد.
  • بی تفاوتی: او نسبت به اینکه چگونه اعمالش ممکن است به دیگران آسیب برساند بی‌تفاوت است، او فقط می‌تواند دیدگاه خودش را ببیند. اگر اعمال یا کلمات او به شما آسیب می‌رساند، این مشکل شماست، نه او. دقیقاً به همین دلیل است که سو استفاده و حیله و فریب توسط همسر می‌تواند بسیار خسته کننده باشد و مقابله با آن دشوار باشد.
  • یکی نبودن حرف و عمل: آیا بین آنچه که می‌گوید و آنچه انجام می‌دهد فاصله زیادی وجود دارد؟ برای مثال، اگر با یک دوست صمیمی یا خواهر یا برادری درگیر شده اید، ممکن است او ناراحت شود، اما نگاه دقیق‌تر ممکن است چیز دیگری را نشان دهد. این می‌تواند به این دلیل باشد که او ممکن است از درون به خاطر به راه انداختن موفقیت‌آمیز زنجیره‌ای از وقایع که منجر به بد شدن رابطه شما خانواده شده باشد، خوشحال باشد. کنترل رشته‌های زندگی، به گونه‌ای که انگار یک عروسک خیمه شب بازی هستید و او ارباب، یکی از ویژگی‌های شخصیتی کلاسیک این افراد است.
  • ناتوانی در عذرخواهی: آیا بعد از دعوا از سردرد شکایت می‌کند و می‌گوید حالش خوب نیست و از عذرخواهی از شما فرار می‌کند؟ اگر هر دعوا و هر اختلافی با نمایشی همراه شود که شما را مملو از احساس گناه می‌کند و شما را وادار می‌کند تا جبران کنید، حتی زمانی که شما مقصر نبوده‌اید، وقت آن رسیده است که بفهمید “همسرتان کنترل کننده و حیله گر است”.

همچنین مقاله چگونه با همسر منفی برخورد کنیم را مطالعه کنید.

  • ذهنیت قربانی: او تا زمانی که به حرف او گوش نکنید، با شما به سردی رفتار می‌کند، اما وقتی شما هم همین کار را می‌کنید، او شما را به بی‌تفاوتی و بی توجهی متهم می‌کند. در نتیجه، ترازوهای برابری در یک رابطه همیشه به نفع آنها منحرف می‌شود. یکی از نشانه‌های زن حیله گر، همین است که رفتار متقابل را برنمی‌تابد.
  • بمباران عشقی: بمباران عشق یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی کلاسیک آنها است و زن حیله گر می‌داند که چگونه از آن به نفع خود و همتایان مرد خود استفاده کند. او شما را سرشار از توجه، تحسین و محبت خواهد کرد تا زمانی که به آن عادت کنید.. هنگامی که این وابستگی به دست آمد، حیله گری توسط همسر ممکن است به سطح بعدی برسد: جایی که او از این توجه و تحسین خودداری می‌کند تا زمانی که شما به خواسته او تن دهید.
همچنین بخوانید  بهترین برنامه های دوست یابی

8 نشانه یک همسر حیله گر

8 نشانه یک همسر حیله گر

اگر در نهایت با یک زن حیله گر مواجه شوید، به احتمال زیاد حتی آن را متوجه نمی‌شوید. نشانه‌های حیله گری ظریف هستند و به شکل عشق پنهان شده‌اند، احتمالاً احساس خواهید کرد که همه اینها به نفع خودتان است و آن را خواسته‌اید. حیله گران تاثیرگذاران خبره هستند و روی ناخودآگاه شما کار می‌کنند، آنها اساساً توازن قدرت را به نفع خود تغییر می‌دهند و شما را با این توهم مواجه می‌کنند که شما آن را هدف قرار می‌دهید.

برنامه حیله گری و فریبکاری برای این طراحی شده است که فرد را وادار کند مانند شما فکر و رفتار کند و به گونه‌ای عمل کند که شما آن را تأیید می‌کنید. یک حیله گر از تکنیک‌های ظریفی استفاده می‌کند تا بر نحوه رفتار یا احساس دیگران تأثیر بگذارد، در حالی که به نظر می‌رسد آن چیزی است که آنها می‌خواستند. در اصل، او می‌خواهد که شریک زندگی‌شان در یک ارتباط مطیع باشد.

مقاله “چگونه از یک رابطه سمی جان سالم به در ببریم” را مطالعه کنید.

در مجموع، این تلاشی است برای به دست آوردن کنترل بر شریک زندگی و منحرف کردن پویایی قدرت در یک رابطه به نفع خود. لحظه حقیقت می‌تواند یک شوک بزرگ باشد اما زمانی که واقعیت را شناختید می‌توانید برای اصلاح آن قدم بردارید. تمرکز بر اشتباهات گذشته، رازی که به همسرتان درباره شما گفته‌اید، یا نقطه ضعفی که او از آن مطلع است، همگی علیه شما استفاده می شود تا شما را در کنترل کامل خود درآورد. اینها همه نشانه های یک زن حیله گر است.

افرادی که حیله گری می‌کنند و افرادی که فریب می‌خورند، اساساً دو روی یک سکه هستند. حیله گر از این تکنیک‌ها استفاده می‌کند تا احساس خوبی داشته باشد در حالی که شخصی فریب خورده می‌خواهد به دیگران خدمت کند، تا دیگران را خشنود کند تا تکه‌های عشق و تایید را دریافت کند.

یک همسر حیله گر پتانسیل این را دارد که تمام روابط مهم شما را به روشی که مناسب می داند تغییر دهد و شما را منزوی کند. اگر تحت سواستفاده عاطفی همسرتان قرار می‌گیرید، ممکن است بیشتر و بیشتر به او وابسته شوید زیرا فکر می‌کنید او تنها کسی است که به اندازه کافی به شما اهمیت می‌دهد. در اینجا 8 نشانه وجود دارد که می‌تواند به شما بگوید آیا همسرتان حیله است یا خیر:

1. او شخصیت Bossy دارد

یک فرد “رئیس” یا همان Bossy کسی است که فکر می‌کند باید به همه آنچه را که درست می‌داند آموزش داد و کارها را به نفع خود انجام می‌دهد. این یک علامت هشدار دهنده مطلق از یک زن حیله گر است. او احساس می‌کند که فوق العاده باهوش و روشنفکر است و مسئولیت شکل دادن به دیگران بر دوش اوست.

نه فقط این، بلکه ممکن است مدام در روش انجام کارها ایرادهایی پیدا کند و به طور غیرمستقیم به شما بگوید که از شما برتر است. این راه اوست که باعث می‌شود شما احساس “کمتر از او” کنید تا عقل خود را به او موکول کنید و از او مشاوره بخواهید. اینجاست که، او کنترل شما را به دست آورده است.

اگر همسرتان از آن دسته افرادی است که به شما احساس بی‌کفایتی می‌دهد و مدام برای نظر او به سراغ او می‌روید، مخصوصاً زمانی که قبلاً این کار را نمی‌کردید، ممکن است او شما را فریب داده باشد و شما باید در مورد ازدواج خود فکر کنید. او یک زن کنترل‌کننده است که می‌خواهد همه چیز طبق خواسته‌اش پیش برود. ممکن است چند بار این فکر به ذهن شما خطور کرده باشد که “همسرم کنترل کننده و حیله گر است” اما شما آن را رد کردید زیرا نه تنها او کسی است که دوستش دارید و به او اعتماد دارید، بلکه بارها و بارها به شما نشان داده است که بهتر می‌داند.

این به الگویی تبدیل می‌شود که روی یک حلقه بازی می‌کند، و در نهایت، قربانی شروع به تقلا برای تکیه بر قضاوت خود برای اتخاذ حتی کوچک‌ترین تصمیم‌ها می‌کند یا شروع به باور می‌کند که ذاتاً مشکلی در آنها وجود دارد. یک شریک حیله گر به ناامنی‌های شما حمله می‌کند و عزت نفس شما را از بین می‌برد. هنگامی که شروع به تشخیص چنین علائمی از یک زن حیله گر در همسر خود کردید، به خود یادآوری کنید که 100٪ مواقع نمی‌توانید اشتباه کنید. از خود بپرسید: در نهایت، آیا در این رابطه نسبت به خودم احساس خوبی دارم؟ اگر نه، فهرستی از تمام دلایلی که چرا اینطور نیست تهیه کنید.

2. او هر بحثی را به تقصیر شما تبدیل می کند

یکی از نشانه‌های یک همسر حیله گر این است که تقصیر همه چیز را به گردن شما می‌اندازد و به عنوان یک فرد بی‌گناه کنار می‌ایستد. آن زمان که او از نظر عاطفی در دسترس نبود، به این دلیل بود که شما در دو روز گذشته مشغول بودید. او سر مادرت فریاد زد زیرا برایت مهم نیست که او اینقدر دست به کار می‌شود.

اگر عصبانی یا ناراحت شدید، این تقصیر شماست که انتظارات غیر منطقی دارید. اگر عصبانی شد، این تقصیر شماست که آنها را ناراحت کرده‌اید. او این قدرت را دارد که شما را به خاطر هر اتفاق اشتباهی که در ازدواجتان افتاده سرزنش کند. از یک مشاجره کوچک گرفته تا یک سرکوفت بزرگ. هیچ چیز اشتباه او نخواهد بود.

تا زمانی که به او اجازه دهید احساس گناه بر شما غلبه کند، او همچنان به رفتار و تکنیک خود ادامه می‌دهد. با قلدر روبرو شوید و به او بگویید که می‌دانید اینجا چه اتفاقی می‌افتد. به یاد داشته باشید که اگر منفعل و مطیع بمانید، خود را هدف قرار می‌دهید.

3. او از حس عاطفی به عنوان یک سلاح استفاده می کند

3. او از حس عاطفی به عنوان یک سلاح استفاده می کند

سواستفاده عاطفی چیزی است که همسر شما در آن مهارت دارد. اخاذی عاطفی از شخص ممکن است گاهی بسیار ظریف و بی‌ضرر به نظر برسد، اما در واقعیت، بسیار مضر است. این شکل دیگری از سوء استفاده عاطفی است که در آن باعث می‌شوید طرف مقابل به خاطر انجام ندادن کاری که شما می‌خواهید احساس گناه کند.

همه چیز برای او سخت است زیرا او شما را بسیار دوست دارد و اگر او را تنها بگذارید می‌میرد.این باعث می‌شود باور کنید که او قربانی اینجاست. فردی برای ما نوشت که چگونه همسرش او را مجبور به ترک مادرش کرد و او نتوانست کاری انجام دهد. «آیا همسرم حیله گر است؟ و چگونه می‌توانم بدون اینکه ازدواجم را به هم بزنم با او رفتار کنم؟» او می‌خواست بداند.

این یک حادثه منفرد یا منحصر به فرد نیست. بیشتر زنان حیله گر گرایش دارند از باج گیری عاطفی به عنوان سلاحی برای دستکاری شریک زندگی خود استفاده کنند. آنها مدام می‌گویند که بدون شما ناقص هستند یا نمی‌توانند بدون شما زندگی کنند، بنابراین شما باید به آنها وابسته باشید، همانطور که آنها به شما وابسته هستند، که منجر به یک ازدواج ناکارآمد و وابسته می‌شود.

اگر همسرتان هر بار که می‌خواهد کاری انجام شود به باج‌گیری عاطفی متوسل می‌شود، آن را به عنوان یک هشدار در ازدواج خود در نظر بگیرید. به دنبال این نشانه‌ها باشید: آیا او به طور چشمگیری و علنی رنج می‌برد تا زمانی که احساس کنید باید آنچه را که می‌خواهد به او بدهید؟ آیا او تهدید می‌کند که به خود آسیب می‌رساند تا شما را مجبور به انجام کاری (یا انجام ندادن) کند؟ اشتباه نکنید، اینها نشانه‌های یک زن فریبنده است که قصد دارد شما را به تسلیم درآورد. مسئولیت را بر عهده بگیرید، حد و مرزها را تعیین کنید و یاد بگیرید که فریب او را نخورید.

همچنین بخوانید  راه های شگفت انگیز کات کردن قبل از ولنتاین

4. او از نقاط ضعف شما علیه شما استفاده می کند

چگونه می‌دانید که او شخصیتی حیله گر است؟ او از ضعف شما علیه شما استفاده می‌کند. برای مثال، فرض کنید همسرتان می‌داند که شما دخترتان را بسیار دوست دارید. آیا او اغلب به شما می‌گوید که اگر به خواسته‌های او عمل نکنید، با او خانه را ترک می‌کند؟

او به جایی ضربه می‌زند که بیشترین درد را دارد.

اگر به سوالات بالا پاسخ مثبت دادید، شکی نیست که با یک زن حیله گر سر و کار دارید. این ممکن است بسیار ظالمانه به نظر برسد و شما ممکن است متوجه نشده باشید که این اتفاق برای شما افتاده است، اما زنان حیله گر بسیار خودخواه هستند. آنها از نقاط ضعف شما برای انجام کارشان استفاده می‌کنند. او که همسر شماست، چیزهای زیادی در مورد شما و در طول دعوا می‌داند که در جایی که شما آسیب‌پذیر هستید، آن‌ها را مطرح می‌کند تا به شما آسیب برساند.

هر چیزی که شما را در مسیرتان منجمد می‌کند و شما را از انجام کاری که واقعاً می‌خواهید انجام دهید باز می‌دارد، در یک رابطه مشکل دار و سمی است. با در نظر گرفتن این موضوع، الگوهای رفتاری همسرتان را بررسی کنید. آیا او کسی است که از شکست‌های شما خوشحال می‌شود، شما را با مردان دیگر مقایسه می‌کند و شما را ناتوان جلوه می‌دهد؟ و اگر چیزی از او بخواهید، به شما این احساس را می‌دهد که انتظارات او را برآورده نکرده‌اید، بنابراین حق ندارید از او چیزی بخواهید.

او همچنین ممکن است از افرادی استفاده کند که شما به آنها علاقه دارید تا به شما صدمه بزنند، اما آنها را به گونه‌ای آزار دهید که نمی‌توانید او را به خاطر اعمالش نادیده بگیرید. شما سعی می‌کنید و مطمئن شوید که او را ناراضی نمی‌کنید زیرا واکنش او شما را هم از نظر احساسی و هم از نظر دیگر تخلیه می‌کند. همه اینها نشانه‌های واضحی از یک زن حیله گر است که می‌خواهد شما را کنترل کند و باعث می‌شود در رابطه به دام افتاده باشید.

5. او تصمیم گیرنده است

حیله گری مرد یا زن در روابط، از یک نیروی محرکه منحصر به فرد سرچشمه می‌گیرد: کنترل. پس جای تعجب نیست که یک همسر حیله گر هر کاری که لازم است برای برقراری و حفظ آن کنترل انجام دهد. اگر در زندگی زناشویی خود شما هستید که مدام سر تکان می‌دهید و با تمام تصمیم‌های کوچک و بزرگ او موافقت می‌کنید، می‌دانید که همسری حیله گر دارید.

او تصمیم می‌گیرد که بچه‌ها در چه مدرسه‌ای بروند، چه ماشینی برای خانواده شما خوب است. او در مورد دوستان سختگیر است و شما خود را بیشتر و بیشتر با افرادی که با آنها ارتباط برقرار می‌کند هماهنگ می‌بینید. احساس می‌کنید از دوستان مدرسه و دانشگاه خود دور می‌شوید، زیرا او خیلی به آنها فکر نمی‌کند یا شاید به این دلیل که زیاد به او فکر نمی‌کنند.

او همه چیز را برای هر دوی شما تصمیم می گیرد، او ممکن است نظر شما را بخواهد، اما شما می‌دانید که در نهایت کاری را انجام خواهید داد که او فکر می‌کند درست است. اگر چیزی را اجرا کنید، هرگز پایان وحشتناکی را نخواهید شنید. او دوباره تاکید می‌کند که به همه چیز فکر کرده است و به طور نامحسوس اشاره می‌کند که بهتر می‌داند.

اینها علائم هشدار دهنده یک زن حیله گر است که باید از آنها آگاه باشید. در یک رابطه سالم، یک زن و شوهر پس از بحث در مورد مسائل با یکدیگر تصمیم می‌گیرند. یک فرد مجرد که همه تصمیمات را برای دو نفر می‌گیرد، نشانه حیله گری و یک هشدار قطعی در ازدواج است.

6. او هر بار خودش را قربانی می کند

6. او هر بار خودش را قربانی می کند

یکی از بزرگترین نشانه‌های یک زن حیله گر، توانایی او در بازی کردن نقش قربانی تا حد کمال است. او از واکنش شما می‌ترسد و شما را به شرور کنترل کننده زندگی خود تبدیل می‌کند. او به خانواده و دوستانش نشان می‌دهد که چگونه اغلب در قبال همه تصمیمات پاسخگو است و چه استرسی برای او ایجاد می‌کند.

تفاوت استرس و اضطراب و راه حل های آن

او در مورد بیماری‌هایش اغراق می‌کند، یا درباره اینکه چگونه طرد شده است، دروغ می‌سازد، آنها واقعیت را نشان می‌دهند و وانمود می‌کنند که احساس ناتوانی می‌کنند، افراد حیله گر که وانمود می‌کنند خوب هستند در این امر مهارت خاصی دارند.

آنها اغلب از اینکه چقدر فداکار هستند و اطرافیانشان چقدر ظالم هستند صحبت می‌کنند. شاید حتی اشاره کنید که چقدر ناسپاس بوده‌اید. آنها یک رکورد از هر قربانی انجام شده نگه می‌دارند و آن را به عنوان دارایی ارزشمند خود به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این، چنین افرادی اغلب از طغیان‌های عاطفی برای حمایت از رفتار خود استفاده می‌کنند. تو انبوهی از اشک و غم را می‌بینی، اما در غیاب تو، حال او کاملاً خوب خواهد بود. بنابراین شما در اینجا قربانی می‌شوید، اما افراد خارجی برعکس آن را احساس می‌کنند.

7. او مدام شما را برای همه چیز سرزنش می کند

هر بار که او در یک نقطه سخت در زندگی خود قرار می‌گیرد، شما را  مقصر جلوه می‌دهد. به این دلیل که او با شما ازدواج کرد، مجبور شد محل زندگی خود را که بسیار دور از محل کارش است، تغییر دهد. هر بار که تصمیم اشتباهی می‌گیرد تو را مقصر می‌داند. این یک زن فریبنده مطلق است که شما با آن سر و کار دارید. افراد حیله گر در پیچاندن کلمات و ساختن چیزهایی از ناکجاآباد ماهر هستند.

او طوری وانمود می‌کند که گویی تصمیماتش با در نظر گرفتن راحتی شما گرفته شده است و باید با عواقب آن کنار بیاید و اینکه «شما کمک نمی‌کنید». او شما را مسئول غم و اندوه و شکست‌های شخصی خود می‌داند. چون شما به بچه‌ها کمک نمی‌کنید، او از کارش اخراج شده است. به دلیل استرس مدیریت خانه، او شما را سرزنش می‌کند. او مدام شما را به خاطر کارهایی که انجام نداده‌اید سرزنش می‌کند تا زمانی که تسلی شوید و عذرخواهی کنید.

تنها راه برای مقابله با این وضعیت این است که حقایق را از داستان جدا کنیم. وقتی شریک زندگیتان شما را سرزنش می‌کند، حقایق و شواهد را بخواهید و سپس یکی یکی به آنها بپردازید.

8. او هرگز عذرخواهی نخواهد کرد

حتی اگر در نهایت به او ثابت کنید که تقصیر اوست، یک همسر حیله گر هرگز کلمه “متاسفم” را نمی‌گوید. او هرگز عذرخواهی نمی‌کند. در عوض، او اعمال خود را توجیه می‌کند یا سکوت می‌کند تا به شما بگوید که آسیب دیده است. با پاسخ ندادن عمدی به تماس‌ها و پیام‌های متنی شما، شما را به دیدگاه خود در این مورد به شک می‌اندازد.

شما شروع به تعجب خواهید کرد، “اگر حق با او باشد چه؟ در غیر این صورت او اینقدر ناراحت نمی‌شد.» شاید نتیجه بگیرید که حق نداشتید او را سرزنش کنید. اما چیزی که باید بپرسید این است: “چرا همسرم تا این حد خطرناک حیله گری می‌کند؟” این افراد همه چیز را به روش خودشان می‌خواهند و ثابت کردن اشتباهشان در مورد چیزی فقط احساساتشان را تحریک می‌کند. اعتراف به اشتباهات خود یا عذرخواهی برای چنین افرادی بسیار سخت است.

همچنین بخوانید  چگونه عشق را بعد از 60 سالگی پیدا کنیم؟

همچنین هنگامی که در یک موقعیت نامطلوب گرفتار می‌شوند، آنها “گنگ بازی” می‌کنند و شروع به بازی کارت قربانی می‌کنند. با تظاهر به اینکه او نمی‌فهمد شما چه می‌خواهید یا چه می‌خواهید انجام دهد، حیله‌گرمنفعل و پرخاشگر شما را وادار می‌کند مسئولیت او را به عهده بگیرید و شما را وادار می‌کند که شرمسار باشید.

چگونه با یک همسر حیله گر رفتار کنیم؟

چگونه با یک همسر حیله گر رفتار کنیم

بنابراین، شما الگوی حیله گری زنانه در روابط را درک می‌کنید و حتی می‌توانید نشانه‌های زن حیله گر را به رفتار همسرتان مرتبط کنید.

هنگامی‌که شما در معرض رفتارهای فریبکارانه هستید، آسان نیست که پای خود را پایین بیاورید و به عقب فشار دهید. اما با رویکرد صحیح می‌توانید آن را محقق کنید و حتی ازدواج خود را نجات دهید. نکات زیر را در مورد نحوه برخورد با همسر حیله گر ببینید:

1. فریب و حیله را عادی یا به حداقل نرسانید

اکنون که به وضوح می‌بینید که شما اشتباه نکرده‌اید که «همسرتان کنترل‌کننده و حیله گر است»، اجازه ندهید رفتار او از بین برود. در عوض، خود را آماده کنید تا با همسرتان یک گفتگوی آزاد و صادقانه در مورد اینکه چگونه رفتار او بر سلامت روان شما و سلامت ازدواج شما تأثیر می‌گذارد، داشته باشید.

قبل از انجام این کار، ضروری است که نمونه‌های خاصی از اینگونه رفتارها را در ذهن داشته باشید.

2. ارتباط درست می تواند همه چیز را تغییر دهد

ارتباط مطمئناً نقشی کلیدی در کمک به شما برای دستیابی به موفقیت ایفا می‌کند و او را وادار می‌کند تا اذعان کند که مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود. این ارتباط باید صادقانه، باز، مستقیم، غیر متهم کننده و در جهت آشتی باشد.

اولین گام برای باز کردن کانال های ارتباطی و اطمینان از باز ماندن آنها این است که همیشه از جملات “من” هنگام به اشتراک گذاشتن نگرانی‌های خود در مورد رفتارهای او استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر او به عنوان پاسخی به هر اختلاف نظری به سنگ اندازی متوسل می شود، می‌توانید بگویید: «وقتی در پاسخ به هر نظر من که با نظر شما متفاوت است، کارتان را تعطیل می‌کنید، احساس دلسردی می‌کنم. آیا می‌توانیم سعی کنیم همدیگر را بیشتر بپذیریم؟

این احتمالاً بسیار مؤثرتر از گفتن این جمله است: «همیشه وقتی من چیزی برای گفتن دارم سکوت می‌کنی. چطور توقع داری که باهات حرف بزنم وقتی تو حتی گوش نمیدی؟” مطلب اول درها را برای گفت و گو باز می‌کند در حالی که دومی احتمالاً مشاجره‌هایی را ایجاد می‌کند. برای پایان دادن به سواستفاده عاطفی توسط همسر، باید با همسر صحبت کنید.

3. مرزها را تعیین کنید

تعیین حد و مرز در یک رابطه بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که هر دو شریک مورد احترام قرار می گیرند و فضای کافی برای تبدیل شدن به آن شخص دارند. با این حال، زمانی که در روابط زن یا مرد فریبکاری می شود، مرزها قبل از اینکه حتی فرصت تعریف کردنشان را داشته باشید، از بین می روند. یک همسر حیله گر به دنبال ایجاد کنترل است و مرزها مانع از آن می شود. جای تعجب نیست که او از ایده تعیین مرز هیجان زده نمی شود.

با این حال، این امر برای شکستن الگوی رفتاری ضروری است. بنابراین، کمی وقت بگذارید تا مشخص کنید که چه جنبه هایی از رفتار همسرتان بیشترین آسیب را به روان شما وارد می کند، بفهمید که می خواهید کجا را خط بکشید و آن را به شریک زندگی خود بگویید. هنگامی که این کار را انجام دادید، مطمئن شوید که مرزهای خود را به طور واضح و هر بار اعمال می کنید.

به عنوان مثال، اگر همسرتان تمایل دارد شما را وسط جمله قطع کند و به شما بگوید که «در واقع» چه احساسی دارید، به او بگویید که در صورت قطع شدن، دیگر با او گفتگو نمی کنید. اگر او این رفتار را در طول یک بحث یا مشاجره شدید تکرار کرد (که به احتمال زیاد انجام خواهد داد) یک قدم به عقب بردارید و به او بگویید که خوشحال می‌شوید وقتی او مایل به گوش دادن باشد، صحبت را از سر بگیرید.

4. به دنبال درمان باشید

همسرم کنترل‌گر و فریبکار است و من نمی‌دانم چگونه با او رفتار کنم بدون اینکه ازدواجم را خراب کنم.» اگر این خط فکری شما در قبال این موضوع تضعیف کننده بوده است که پیوند زناشویی شما به آن آلوده شده است، به یاد داشته باشید که این صحبت کردن با ترس است. ترس که یکی از عوامل کلیدی است که کل شبکه رفتارهای فریبکارانه بر آن ساخته شده است.

این مثال باید کافی باشد تا به شما بگوید سواستفاده عاطفی در یک رابطه تا چه حد می‌تواند دردناک باشد. نمی‌توان انکار کرد که این نوعی سوء استفاده عاطفی است که هیچ قربانی به تنهایی مجهز به مقابله با آن نیست. بنابراین وقتی به این فکر می‌کنید که چگونه با یک همسر حیله گر رفتار کنید، به حفظ و بهبود سلامت روان خود نیز فکر کنید.

برای آن، هیچ جایگزینی بهتر از رفتن پیش روانشناس وجود ندارد. اگر با استفاده از نکات ذکر شده در بالا پیشرفت کرده‌اید و همسر حیله گر شما از این ایده استقبال می‌کند، می‌توانید به زوج درمانی بروید. اگر نه، پس مشاوره فردی را برای بازکردن بار عاطفی و درک احساسات خود در نظر بگیرید.

تحمل فریب و سواستفاده در روابط می‌تواند سلامت روانی شما را مخدوش کند و یادگیری نحوه برخورد با یک همسر حیله گر چیزی جز یک چالش وحشتناک نیست. امیدواریم با مطالب این مقاله، برای شناسایی هشدارها و انجام اقدامات اصلاحی کارساز باشد. شما می‌توانید از این مسیر عبور کنید، فقط روی برداشتن یک قدم در یک زمان تمرکز کنید.

سوالات متداول

چگونه با یک زن حیله گر رفتار کنیم؟

خودت باش، مدام سازش نکن و به او بفهمان که قرار نیست برای هر چیز کوچکی از او اجازه بگیری. وقتی او کارت قربانی را بازی می‌کند، به این کار یا تمام حیله‌های او دچار نشوید.

چگونه از یک همسر فریبکار پیشی بگیریم؟

به صورت او «نه» بگویید و آن را بارها و بارها بگویید تا زمانی که به اصل مطلب برسد. او عصبانی می‌شود، اشک می ریزد، تکنیک‌های فریب خود را امتحان می‌کند، اما شما فقط در موقعیت خود بمانید.

اگر همسرم حیله می کند چگونه می توانم کمک بگیرم؟

می‌توانید برای مشاوره رابطه مراجعه کنید و سعی کنید روی سواستفاده عاطفی که ازدواج شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد کار کنید. اگر همسر شما مایل به کار بر روی مسائل است، زوج درمانی ایده آل خواهد بود. در غیر این صورت، درمان و مشاوره فردی قویاً برای کمک به رفع آسیب توصیه می‌شود.

admin
admin
چطور بود؟
+1
3
+1
+1
1
+1
5
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط