Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ نکاتی که برای خرید دوش حمام باید بدانید

نکاتی که برای خرید دوش حمام باید بدانید

by | 23 شهریور 1401 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

امروزه هر حمامی دارای علم دوش است. در واقع علم دوش بخشی جدایی ناپذیر از حمام است. انتخاب علم دوش با کیفیت مناسب بسیار مهم است. زیرا یک دوش خوب در برابر آب ماندگاری بالایی دارد و تجربه حمام دلپذیری را به شما می‌دهد. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین نکات هنگام خرید علمک دوش می‌پردازیم.

مزایای استفاده از علم دوش

اگرچه شیرآلات و محصولات مختلف با ارتفاع کم برای وان، جکوزی و کابین دوش در بازار وجود دارد، علم دوش یا دوش حمام بسیار محبوب و مرسوم است. اصولاً اگر فردی علاقه مند به استفاده از وان و دوش باشد، از این محصولات با علم دوش استفاده می‌کند. اما دلیل این محبوبیت چیست؟

  • در حمام، به لطف دوش، دست‌ها آزاد می‌شوند و شستن بدن راحت‌تر است.
  • پاشش آب به صورت قطرات تمام قسمت‌های بدن را به خوبی می‌پوشاند.
  • قابلیت جابجایی در مدل‌های موبایل برای شستشوی بهتر قسمت‌های مختلف بدن
  • تنوع طرح و مدل مناسب برای انواع دکوراسیون

معرفی انواع دوش حمام

دوش‌ها انواع مختلفی دارند. شما باید با انواع دوش‌ها آشنا باشید تا بتوانید بهترین آن را با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید.

علم دوش تک کاره ثابت

این دوش علمی طراحی ساده‌ای دارد و بدون جابجایی با بست به دیوار یا سقف بسته می‌شود. این نوع علم دوش در طرح‌ها و متریال‌های مختلفی تولید می‌شود و نسبت به مدل‌های دیگر قیمت کمتری دارد.

علم دوش تک کاره متحرک

برخی افراد دوست دارند سر دوش را در جهت دلخواه حرکت دهند تا بتوانند به راحتی تمام قسمت‌های بدن خود را بشویند.

همچنین بخوانید  خرید تابلو دکوراتیو : اینترنتی یا حضوری؟! + 4 نکته مهم

علم دوش دوکاره

فناوری دوش دوکاره در واقع ترکیبی از فناوری دوش ثابت و متحرک است. این دوش‌های علمی از نظر زیبایی نیز بیشتر برای دکوراسیون مناسب هستند. به همین دلیل محبوب ترین و در عین حال گران‌ترین علم است.

انواع علم دوش از لحاظ نصب

علم دوش ساده

این مدل علم دوش با ظاهری قدیمی و ساده است که همه ما دیده‌ایم. این دوش‌ها از میله‌هایی با یک یا دو سر دوش ساخته شده‌اند. در واقع این دوش حمام در دو مدل تک کاره و دو کاره موجود است.

علم دوش فلت

علم دوش تخت، نسل جدیدی از دوش‌های حمام است که در آن به طراحی‌اش توجه ویژه‌ای شده است. این مدل دارای سر دوش مربع یا حتی گرد است اما کاملاً صاف است.

علم دوش توکار

شیرآلات توکار این روزها در دکوراسیون مدرن محبوب هستند. لوله‌های این نوع دوش‌ها داخل دیوار هستند فقط سر دوش و میله کشش آن بیرون دیوار است.

علم دوش تلفنی

حتما دوش‌های تلفنی را دیده‌اید. این مدل دوش نام خود را به این دلیل گرفته که ظاهری شبیه گوشی دارد و تنظیمات مختلفی مانند اسپری آب دارد.

انواع علم دوش از لحاظ جنس بدنه

جنس بدنه عامل مهمی در انتخاب تکنولوژی دوش است. از آنجایی که دوش حمام همیشه نزدیک آب است، برای افزایش طول عمر این محصول بهتر است از مواد مقاوم در برابر آب و گرما استفاده شود. اساساً کالج‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

استنلس استیل

فولاد 304 یا فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی، خط و خش و غیره بسیار مقاوم است. بنابراین عمر مفید بالایی دارند. ظاهر دوش حمام همیشه درخشان است.

آلومینیوم

این ماده برای ایمن سازی دوش‌های عمومی یا یکبار مصرف استفاده می‌شود. سبک بودن، ضد آب بودن و ضد زنگ بودن از ویژگی‌های این نوع دوش است. البته از آلومینیوم بیشتر در سبک‌های دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید  8 تکنیک ساخت و ساز ساختمان ضد زلزله

برنج

برخی از سرهای دوش از آلیاژ برنج ساخته شده و سپس روکش کروم دارند. این ماده خاصیت انتقال حرارت بالایی دارد و گران است، اما اگر می‌خواهید دوش حمام شما هم جنس شیر آب شما باشد، این گزینه بهترین گزینه است.

پلاستیک

مقاومت در برابر رطوبت بالا، مقاومت در برابر خوردگی و انعطاف پذیری بالا از ویژگی‌های این ماده در دوش‌های حمام است. اما به دلیل مقاومت مکانیکی کم و ظاهر نه چندان زیبا، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم در خرید علم دوش مناسب

خرید علم دوش مناسب

خوب، تا به حال با انواع علم دوش آشنا شده‌اید. قبل از خرید باید به بودجه، نیاز و بازسازی سرویس بهداشتی خود توجه کرده و شروع به انتخاب کنید.

سایز دوش حمام

اولین عاملی که هنگام خرید سر دوش باید به آن توجه کرد اندازه و چیدمان حمام است و اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که سر دوش را کجا نصب کنید. حتی تغییرات جزئی در لوله کشی موجود می‌تواند گران و زمان بر باشد. اگر قصد دارید وان، کابین دوش یا سینی دوش نصب کنید، تمام اندازه‌گیری‌ها باید دقیق باشد.

فضای موجود برای واحد دوش را با دقت اندازه‌گیری کنید. از آنجایی که دوش‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند، باید تعیین کنید که آیا اندازه آن با نوع دوش شما مطابقت دارد یا خیر.

فشار آب

اگر فشار کم آب در خانه شما نگران کننده است، دوش برقی انتخاب مناسبی برای یک سیستم کم فشار است. یکی دیگر از مزایای مهم این نوع دوش، تامین آنی و دائمی آب گرم است. البته در ایران ممکن است این نوع دوش گرفتن برایتان سخت باشد. به همین دلیل بهتر است در هنگام خرید به امکان سر دوش و جت آب کم فشار توجه شود.

خرید علم دوش با توجه به دکوراسیون حمام

  • طلایی برای سبک‌های کلاسیک و نقره برای سبک‌های مدرن و کلاسیک مناسب است.
  • دوش‌های دو تکه بیشتر برای حمام های مدرن مناسب هستند.
  • به نظر می‌رسد انتخاب خوبی برای یک دوش ثابت یکبار مصرف سبک کلاسیک باشد.
  • اگر بچه دارید یا حمام شما وان دارد، بهتر است از دوش قابل حمل استفاده کنید.
  • دوش حمام از فولاد ساخته شده است که بیشتر برای دکوراسیون مدرن مناسب است.
همچنین بخوانید  10 مزیت برتر کفپوش چوبی

قیمت علم دوش

قیمت دوش علمی عامل مهمی در انتخاب آن است. چون باید با توجه به بودجه و توانایی خود خرید کنید. اساسا دوش‌های حمام فولادی یا برنجی گران‌تر هستند. در ضمن اگر طراحی سر دوش حمام فانتزی و دولایه باشد در افزایش قیمت نیز تاثیرگذار خواهد بود. سازنده نیز عامل مهمی در تعیین قیمت است. اصولا برندهای خارجی قیمت بیشتری دارند.

قیمت علم دوش

سایر نکات مهم در خرید دوش حمام

  • دوش‌های دستی برای کسانی که کودکان کوچک یا حیوانات خانگی دارند مناسب است.
  • یکی از ویژگی‌های یک دوش مناسب و مطلوب، قابلیت تنظیم اسپری آب است.
  • هرچه کیفیت و جلای سر دوش بالاتر باشد، تمیز کردن آن آسان‌تر است.
    سعی کنید دوشی را انتخاب کنید که پتانسیل باز کردن منافذ آن را داشته باشید، به خصوص دوش حمامی که به طور خودکار باز شود تا بتوانید رسوبات و کیفیت دوش حمام خود را تمیز کنید.
  • به نحوه چسباندن سر دوش توجه کنید.
  • به نحوه نصب دوش حمام دقت کنید و ببینید آیا شرایط نصب دوش انتخابی را دارید؟
  • از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا بتوانند محصول را به شما عرضه کنند.

در این مقاله سعی شده است تمامی نکات لازم بیان شود تا بتوانیم کاربران عزیز را در خرید سر دوش مناسب یاری کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر قصد خرید بهترین دوش علمی را دارید می‌توانید در سایت بیک نیک جدیدترین مدل‌های برندهای مختلف را بررسی کنید، اطلاعات فنی هر محصول را مطالعه کنید، قیمت ها را مقایسه کنید و در نهایت با خیالی آسوده خرید خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

rezajavadi

rezajavadi

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط