Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ نکات مهم برای جلوگیری از کلاهبرداری های قرار ملاقات آنلاین

نکات مهم برای جلوگیری از کلاهبرداری های قرار ملاقات آنلاین

by | 10 خرداد 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

هر ساله، هزاران مجرد که به دنبال عشق هستند قربانی کلاهبرداری آنلاین دوستیابی می‌شوند و چیزی جز یک قلب شکسته و یک کیف پول خالی برایشان باقی نمی‌ماند.

در حالی که شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دوستیابی آنلاین به طور گسترده برای یافتن روابط عاشقانه و دوستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، متأسفانه توسط هنرمندان کلاهبردار معروف به کلاهبرداران عاشقانه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به منظور جذب قربانیان، توسعه ارتباطات شخصی و در نهایت تقاضای پول، این کلاهبرداری‌های دوستیابی آنلاین پروفایل‌های جعلی ایجاد می‌کنند.

Better Business Bureau گزارش می‌دهد که در طول پنج سال گذشته، کلاهبرداران عاشقی آنلاین بیش از یک میلیارد دلار از مردم در ایالات متحده و کانادا کلاهبرداری کرده‌اند. اگرچه در کشور ما آمار دقیقی وجود ندارد و سایت‌های دوستیابی بطور قانونی کار نمی‌کنند ولی بسیاری از افراد از طریق این سایت‌ها و در فضای مجازی با هم آشنا می‌شوند و بالتبع در برخی موارد دچار گرفتاری و سواستفاده می‌شوند. اکثر قربانیان تا زمانی که خیلی دیر نشده نمی‌دانند فریب خورده‌اند.

در این مقاله، ما کلاهبرداری‌های معمولی دوستیابی آنلاین را شرح می‌دهیم و توصیه‌هایی در مورد شناسایی کلاهبرداران بالقوه ارائه می‌دهیم. اگر شما یا یکی از عزیزانتان قربانی یک کلاهبرداری قرار ملاقات شده‌اید، حتما به خواندن ادامه دهید.

علائم معمول یک کلاهبرداری آنلاین

کلاهبردارانی که روابط عاشقانه را هدف قرار می‌دهند، در متقاعدسازی و مهندسی اجتماعی مهارت دارند. از آنجایی که کلاهبردار سعی می‌کند قبل از سوء استفاده از شما اعتماد شما را به دست آورد، بسیاری از سیگنال‌های هشدار دهنده یک کلاهبردار عاشقانه ظریف و یواشکی هستند. برای اینکه قربانی کلاهبرداری‌های دوستیابی آنلاین نشوید، هنگام آشنایی با شخصی به صورت آنلاین مراقب این چهار علامت هشدار باشید:

کلاهبرداران قبل از ملاقات با شما به سرعت عشق خود را به شما اعلام می‌کنند

کلاهبرداری آنلاین از عشق

اولین نشانه کلاهبرداری‌های دوستیابی آنلاین اغلب زمانی ظاهر می‌شود که یک کلاهبردار عاشقانه احساسات شدیدی را در مدت زمان کمی نشان می‌دهد.

آنها حتی می‌توانند ادعا کنند که عاشق شما هستند، اما این فقط یک ترفند برای فاش کردن اطلاعات شخصی و راه حل‌های سوالات امنیتی است که برای قفل کردن حساب‌های آنلاین خود استفاده می‌کنید. هنگام واگذاری اطلاعات شخصی به عشقی جدید، محتاط باشید و اگر فوراً این کار را انجام دادند مشکوک باشید.

همچنین بخوانید  زایمان طبیعی یا سزارین، کدام یک بهتر است؟

کلاهبرداران از عشق استفاده می‌کنند تا قربانیان را برای پرداخت هزینه‌های سفر، هزینه‌های پزشکی یا سایر نیازهای فوری ترغیب کنند

مراقب هر کسی باشید که برای پول به شما مراجعه می‌کند، صرف نظر از اینکه وضعیت آنها چقدر بد به نظر می‌رسد. وقتی با یک عشق جدید بالقوه به صورت آنلاین چت می‌کنید و آنها یکی از این داستان‌ها را برای شما تعریف می‌کنند، به احتمال زیاد آنها کلاهبرداری‌های دوستیابی آنلاین هستند.

  • “من برای مراقبت از یکی از بستگان بیمار به پول نیاز دارم.”
  • من می‌خواهم برای دیدن شما بیایم، اما به یک وام سریع نیاز دارم.
  • “من می‌خواهم یک کسب و کار ایجاد کنم، اما به مقداری پول نقد نیاز دارم.”
  • من به پول نیاز دارم تا بتوانم تدفین یکی از عزیزانم را ترتیب دهم.»
  • کلاهبرداران آنلاین تلاش می‌کنند تا شما را از سایت دوستیابی مجذوب کنند.

کلاهبرداران اغلب قربانیان را متقاعد می‌کنند که وب سایت‌های دوستیابی را رها کنند

کلاهبرداری آنلاین دوستیابی

آنها از شما می‌خواهند از شبکه اجتماعی یا سایت بیرون بیایید و از طریق ایمیل شخصی یا چت فوری به گفتگو ادامه دهید. این ممکن است در ابتدا مشکلی به نظر نرسد. به طور طبیعی، وقتی با شخصی آشنا می‌شوید، می‌خواهید خارج از سایت دوستیابی با او ارتباط برقرار کنید. وقتی کسی شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما را می‌پرسد با احتیاط کامل ادامه دهید. این امر دسترسی به اطلاعات شخصی شما را برای آنها بسیار ساده‌تر می‌کند.

اگر می‌خواهید با افرادی خارج از سایت دوستیابی صحبت کنید، یک حساب ایمیل ثانویه ایجاد کنید یا از یک سرویس پیام‌رسانی فوری استفاده کنید که به اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل یا شماره تلفن اصلی شما مرتبط نیست.

درست است که در کشور ما سایت‌های قانونی کم است ولی این سایت‌ها هم قوانینی دارند و اگر خارج از آنها ارتباط می‌گیرید موارد بالا را رعایت کنید.

کلاهبرداران عاشقانه همیشه برنامه‌هایی برای بازدید دارند، اما به دلیل “اضطراری” آنها را به تعویق می‌اندازند

کلاهبرداری

اگر یک عاشق کلاهبردار برای بازدید آماده می‌شود اما به نظر می‌رسد دائماً در آخرین لحظه به دلیل یک اتفاق غم انگیز، درگیری خانوادگی یا از دست دادن شرکت لغو می‌شود، باید بسیار محتاط باشید. آنها اغلب با درخواست وام کوتاه مدت (قرض) لغو می‌کنند. مراقب هر کسی باشید که جملاتی مانند «من واقعاً می‌خواهم شما را ببینم، اما به دلیل x، در حال حاضر نمی‌توانم بلیط هواپیما بخرم، باشید. اگر برای من بلیط بخرید، پول شما را پس می‌دهم. تنها چیزی که می‌خواهم این است که با تو باشم.»

همچنین بخوانید  ازدواج سفید چیست؟ نظریه های مختلف در مورد ازدواج سفید

اگر یاد بگیرید که چگونه فردی را که سعی دارد شما را به صورت آنلاین فریب دهد، باید شانس بیشتری داشته باشید تا از کلاهبرداری‌ آنلاین اجتناب کنید. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) توصیه می‌کند هنگام ملاقات با افراد در وب سایت‌های دوستیابی و شبکه‌های اجتماعی از اقدامات ایمنی زیر استفاده کنید:

  1. دوبار چک کنید و تایید کنید. برای تأیید اعتبار نام، عکس، مکان، آدرس ایمیل و سایر حقایق، جستجوی آنلاین انجام دهید.
  2. با کسی که به او اعتماد دارید صحبت کنید و آهسته پیش بروید. مشکل خود را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود در میان بگذارید و با هم تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید. یک کلاهبردار رمانتیک می‌تواند سعی کند شما را از دوستان و خانواده‌تان دور کند یا بر شما فشار بیاورد تا خودتان تصمیم‌های عجولانه بگیرید. اجازه ندهید یک مرد یا زن کلاهبردار شما را تحت فشار قرار دهد تا انتخاب کنید.
  3. پول نقد نفرستید هرگز پول نقد، کارت‌های هدیه، شارژهای موبایلی را به یک علاقه‌مند اینترنتی ندهید. به شما برگردانده نمی‌شود.
  4. هر پولی را که قبلا ارسال کرده‌اید گزارش دهید. اگر مشکوک هستید که ممکن است برای یک کلاهبردار پول ارسال کرده باشید، باید بلافاصله با موسسه بانکی خود تماس بگیرید.

نحوه گزارش یک کلاهبردار قرار ملاقات آنلاین

اگر دلیلی برای این باور دارید که شما یا یکی از عزیزانتان قربانی کلاهبرداری‌های دوستیابی آنلاین شده‌اید، باید تجربه خود را به سایت دوستیابی آنلاین یا شبکه‌های اجتماعی که استفاده می‌کردید گزارش دهید. علاوه بر این، شما باید به پلیس جرائم اینترنتی شکایت کنید.

سئوالات متداول

کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین چیست؟

کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین، فعالیت‌های کلاهبرداری هستند که در زمینه دوستیابی آنلاین رخ می‌دهد. این کلاهبرداری‌ها شامل افراد، گروه‌ها یا سازمان‌هایی می‌شود که از پروفایل‌ها یا شخصیت‌های جعلی برای فریب دادن و دستکاری افراد برای ارسال پول یا اطلاعات شخصی برای آنها استفاده می‌کنند.

کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین چگونه کار می کنند؟

کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین معمولاً شامل ایجاد یک پروفایل یا شخصیت جعلی در سایت یا برنامه دوستیابی توسط کلاهبردار می‌شود. آنها سپس با قربانی خود، اغلب از طریق پیام رسانی یا تماس‌های ویدیویی، رابطه برقرار می‌کنند و اعتماد آنها را جلب می‌کنند. هنگامی که اعتماد ایجاد شد، کلاهبردار ممکن است پول یا اطلاعات شخصی را بخواهد یا قربانی را به یک طرح دقیق‌تر هدایت کند.

همچنین بخوانید  چگونه بین ازدواج و مادر شدن تعادل برقرار کنیم؟
برخی از نشانه های رایج کلاهبرداری دوستیابی آنلاین چیست؟

نشانه‌های رایج کلاهبرداری در قرار ملاقات آنلاین شامل درخواست پول یا اطلاعات شخصی، تناقضات در داستان یا نمایه خود و عدم تمایل به ملاقات حضوری یا چت ویدیویی است.

چه کسانی بیشتر در برابر کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین آسیب پذیر هستند؟

هرکسی که از سایت‌ها یا برنامه‌های دوستیابی آنلاین استفاده می‌کند، به طور بالقوه در برابر کلاهبرداری‌های دوستیابی آنلاین آسیب‌پذیر است. با این حال، افراد مسن‌تر و افرادی که کمتر از فناوری آگاه هستند، ممکن است آسیب‌پذیرتر باشند.

برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین چه کاری می توانید انجام دهید؟

برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین، باید در به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی محتاط باشید، از ارسال پول به افرادی که شخصاً با آنها ملاقات نکرده‌اید خودداری کنید و مراقب هر کسی باشید که بیش از حد خوب به نظر می‌رسد که واقعیت ندارد.

اگر مشکوک به کلاهبرداری هستید چه باید بکنید؟

اگر مشکوک هستید که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اید، باید بلافاصله ارتباط خود را با آن شخص قطع کنید و وضعیت را به سایت همسریابی یا دوست‌یابی ومدیریت اپلیکیشن و سازمان‌های مجری قانون گزارش دهید.

چگونه می توانید هویت شخصی را که به صورت آنلاین ملاقات کرده اید تأیید کنید؟

می‌توانید هویت شخصی را که به صورت آنلاین ملاقات کرده‌اید، با جستجوی عکس عکس نمایه، درخواست برای چت ویدیویی، یا درخواست عکس‌ها یا اطلاعات اضافی برای تأیید هویت، تأیید کنید.

آیا کلاهبرداری های دوستیابی آنلاین می تواند منجر به سرقت هویت شود؟

بله، در صورتی که کلاهبردار اطلاعات شخصی مانند شماره تامین اجتماعی، اطلاعات حساب بانکی یا رمز عبور را به دست آورد، کلاهبرداری‌های دوستیابی آنلاین می‌تواند منجر به سرقت هویت شود. مهم است که از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید و در مورد اشتراک گذاری آن‌ها به صورت آنلاین محتاط باشید.

جمع بندی

همه آدمها به دنبال ارتباط و رابطه‌های عاشقانه هستند اگر در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های اینترنتی به دنبال نیمه گم شده یا همدمی مناسب هستید حتما باید نکات ایمنی و امنیتی را رعایت کنید و از مال و احساس خود مراقبت کنید. اگر تجربه خوب یا بدی در این زمینه دارید در کامنت‌ها مطرح کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط