Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ علم و فناوری @ واقعیت یا تخیل: حقیقت پشت تئوری توطئه بیگانگان چیست؟

واقعیت یا تخیل: حقیقت پشت تئوری توطئه بیگانگان چیست؟

by | 6 آبان 1402 | علم و فناوری | 0 comments

آیا موجودات فضایی واقعی هستند؟ آیا بیگانگان وجود دارند؟ آیا دولت سعی در سرپوش گذاشتن بر آنها دارد؟ بیاموزید که چگونه این تئوری توطئه بیگانگان بسیار جذاب شده‌اند. هر چند سال یک بار، یک چرخه وهم انگیز در اخبار پخش می شود. سرفصل‌ها مشاهده اشیاء پرنده ناشناس (UFOs/UAP) را گزارش می‌دهند. سپس یک سازمان دولتی تکذیبیه صادر می‌کند.

مشاهدات یوفوها

مشاهدات یوفوها

در سال 2006، کارمندان فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهار توصیف کردند که یک شی ناشناس را مشاهده کردند که بی سر و صدا در نزدیکی ترمینال معلق بود. اداره هوانوردی فدرال (FAA) آن را به عنوان یک رویداد آب و هوایی رد کرد.

سپس در سال 2014، خلبانان نیروی دریایی گزارش دادند که یک سری نعلبکی‌های چرخان دیده‌اند. پنتاگون در آن زمان اظهار نظری نکرد. بعداً در سال 2021، یک خلبان امریکن ایرلاینز گفت که یک شی بلند و استوانه‌ای شکل بر فراز هواپیمای او پرواز کرد و شبیه موشک بود. در پاسخ، FAA گفت که چنین شیئی در رادارهای رسمی ظاهر نشده است.

این چرخه مشاهده بشقاب پرنده و انکار رسمی به تئوری‌های توطئه دامن زده است مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده اطلاعات بیگانگان را از مردم پنهان می‌کند. و در ماه‌های اخیر، افشاگری‌های کارمندان دولت سابق، افراد بیشتری را به این باور رساند که این تئوری‌های توطئه ممکن است مشروع باشند.

تئوری توطئه چیست؟

تئوری توطئه این باور است که گروه کوچکی از مردم مخفیانه عمل می‌کنند و اعمال آنها به نفع گروه انحصاری آنهاست. این ایده که موجودات فضایی وجود دارند یک تئوری توطئه نیست. این تنها زمانی تبدیل به یک تئوری توطئه می‌شود که مردم بر این باورند که یک گروه کوچک، معمولاً خودی‌های دولتی، اطلاعات موجود در مورد بیگانگان را از بقیه ما پنهان می‌کنند.

وقتی نوبت به تئوری‌های توطئه بشقاب پرنده می‌شود، دولت ایالات متحده معمولاً مقصر است. علاوه بر این، نظریه‌پردازان توطئه تمایل دارند دولت ایالات متحده را در یک هویت منحصر به فرد ادغام کنند، حتی اگر محققان استدلال می‌کنند میلیون‌ها نفر برای «دولت» کار می‌کنند.

همچنین بخوانید  آیا بیگانگان وجود دارند؟

آیا تئوری توطئه بیگانگان افزایش یافته است؟

بشقاب پرنده ها

تئوری‌های توطئه زمانی برای افراد بی‌ایمان خوشایندتر می‌شوند که خبرچین‌های قابل اعتماد (یا به ظاهر قابل اعتماد) با اطلاعات ارائه شوند. در دهه گذشته شاهد افزایش افرادی بودیم که ظاهراً معتبر بودند و اظهار داشتند که یا شاهد یوفو بوده‌اند یا شواهدی دارند که نشان می‌دهد دولت در مورد بیگانگان می‌داند و آنها را از بقیه مردم پنهان می‌کند.

در سال 2023، یکی از مقامات سابق پنتاگون، دیوید گروش، به عنوان یک افشاگر که زمانی در گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس خدمت می‌کرد، معرفی شد. او ادعا کرد که ایالات متحده بقایای یک فضاپیما با منشاء غیرانسانی دارد.

گروش همچنین گفت که ایالات متحده چندین دهه است که درباره هواپیماهای بیگانه می‌دانست و اظهارات وی با گزارش‌های دیگر دولتی، از جمله گزارش سال 2021 توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی که مشاهده یوفوها را رد نکرد و در عوض اعتراف کرد که تعداد زیادی از هواپیماها وجود دارد، کمک شده است.

پوشش های سقوط بشقاب پرنده

یکی از تئوری‌های رایج توطئه بشقاب پرنده، از جمله نظریه پیشنهادی گروش، این است که دولت بقایای یک بشقاب پرنده را که به زمین برخورد کرده است، پنهان می‌کند. یکی از اولین توطئه های پوشش سقوط در سال 1947 در رازول، نیومکزیکو، زمانی که گزارش هایی مبنی بر باقی مانده از یک بشقاب پرنده در نزدیکی یک پایگاه نظامی کشف شد، آغاز شد.

ارتش ایالات متحده این زباله‌ها را به عنوان یک بالن هواشناسی، نه بشقاب پرنده، دور انداخت. با گذشت دهه‌ها، نظریه‌پردازان توطئه معتقد بودند که دولت می‌دانست که در واقع یک بشقاب پرنده است و عمداً حقیقت را پنهان می‌کرد.

به نظر می‌رسد که دولت واقعاً چیزی را پنهان کرده است، این یک سفینه فضایی پر از مریخی های سبز کوچک نبوده است. در سال 1994، اداره حسابداری عمومی (GAO) سوابق مربوط به حادثه رازول را ممیزی کرد و گزارشی از یافته‌های خود را منتشر کرد.

همچنین بخوانید  25 کشور برتر از نظر فناوری پیشرفته در جهان

در سال 1947، ایالات متحده نگران توانایی‌های هسته‌ای روسیه بود. آنها در تلاش بودند تا جو فوقانی را برای شواهدی مبنی بر آزمایش هسته‌ای روسیه با استفاده از یک دستگاه بالون زیر نظر بگیرند. هنگامی که بالون سقوط کرد، ارتش ایالات متحده نمی‌خواست دنیا بداند که آنها واقعا چه می کنند. تئوری توطئه بشقاب پرنده یک حواس پرتی مفید بود.

بشقاب پرنده های دیده نشده

یکی دیگر از تئوری‌های رایج توطئه بشقاب پرنده این است که دولت نه تنها بقایای یک سفینه فضایی بیگانه را در اختیار دارد، بلکه سرنشینان آن را نیز در بازداشت نگه می‌دارد.

منطقه 51، واقع در نوادا، مدتهاست که مظنون به نگهداری بشقاب پرنده های سقوط کرده و موجودات فرازمینی بوده است. یکی از محققان منطقه 51 را به عنوان یک “راز آشکار” توصیف کرد که در آن مردم می‌دانند دولت در حال انجام کاری است اما دقیقاً نمی‌دانند چه کاری انجام می‌دهد.

منطقه 51 به روی عموم بسته است و نزدیکترین نقطه دید عمومی در 12 مایلی است. در دهه 1980، نظریه پردازان توطئه شروع به ترویج این ایده کردند که دولت بیگانگان را در منطقه 51 پنهان کرده است.

منطقه طوفانی 51

منطقه طوفانی 51

تئوری توطئه بیگانگان در اواخر دهه 1980 توسط یک کارمند سابق که ادعا می‌کرد وقتی در منطقه 51 کار می‌کرد، فضاپیمای بیگانه را با “مولدهای گرانشی” دیده است، تقویت شد. او استدلال کرد که دولت ایالات متحده آنچه را که درباره حیات فرازمینی می‌دانست از مردم آمریکا پنهان می‌کند.

این کارمند سابق همچنین به خود می‌بالید که دارای مدرک از موسسات معتبری مانند موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است. هنگامی که خبرنگاران در مورد سوابق او تحقیق کردند و هیچ مدرکی پیدا نکردند که او در این مدارس تحصیل کرده است، کارمند سابق گفت که دولت سوابق او را پاک کرده است تا او سابقه نداشته باشد زیرا با چنین اطلاعات بسیار طبقه بندی شده کار می‌کرد.

همچنین بخوانید  تجزیه و تحلیل پروتئین انسان باستانی

کارمند سابق در نهایت بی‌اعتبار شد و به نظر می‌رسید دولت او را نادیده می گرفت. با این حال، تحمل نیروی هوایی در برابر اتهامات بیگانگان محدودیت‌هایی دارد. در سال 2019، یک گروه فیس بوک این ایده را به “منطقه طوفانی 51” توسعه داد، زیرا آنها “نمی‌توانند همه ما را متوقف کنند.”

بیش از یک میلیون نفر این تعهد را امضا کردند که در منطقه 51 حاضر شوند و «آنها را بیگانگان ببینند». نیروی هوایی اخطارهای قاطع داد که حاضر نشوند و این رویداد قبل از شروع به پایان رسید.

سئوالات متداول

آیا گزارش های معتبری از مشاهده بیگانگان وجود دارد؟

در حالی که گزارش‌های زیادی در مورد مشاهده موجودات فضایی در طول سال‌ها وجود داشته است، هیچ مدرک معتبری مبنی بر بازدید بیگانگان از زمین وجود ندارد.

آیا هیچ دولتی وجود بیگانگان را تایید کرده است؟

هیچ دولتی هرگز وجود بیگانگان را به طور رسمی تایید نکرده است، اگرچه برخی اسناد از طبقه بندی خارج شده وجود دارد که نشان می‌دهد آنها در مورد مشاهده یوفوها تحقیق کرده‌اند.

آیا شواهد علمی وجود بیگانگان را تایید می کند؟

در حالی که هیچ مدرک علمی قطعی وجود ندارد که وجود بیگانگان را تأیید کند، برخی از دانشمندان معتقدند که امکان وجود حیات در جای دیگری از کیهان وجود دارد.

آیا تاکنون هیچ گونه مصنوعات بیگانه یا فناوری کشف شده است؟

علیرغم ادعاهای زیاد بر خلاف این، هیچ گونه مصنوع یا فناوری بیگانه‌ای کشف نشده است.

چرا بسیاری از مردم به تئوری های توطئه بیگانگان اعتقاد دارند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم به تئوری‌های توطئه بیگانه اعتقاد دارند، از جمله میل به باور به چیزی فراتر از تجربه روزمره، بی‌‎اعتمادی به دولت و قدرت و شیفتگی به ناشناخته‌ها.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط