Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ ویروس پاندمیک اخیر چه تاثیری بر کادر پزشکی داشته است؟

ویروس پاندمیک اخیر چه تاثیری بر کادر پزشکی داشته است؟

by | 18 فروردین 1400 | سلامت عمومی | 4 comments

کادر پزشکی و همچنین کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم مبارزه با این بیماری همه گیر جهانی بوده اند. آنها هر روز ساعات زیادی در معرض افراد آلوده قرار می گیرند، بنابراین بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار می گیرند.

با این حال، این تنها خطری نیست که شغل کادر پزشکی به دنبال دارد. علاوه بر تأثیر جسمی، خطر تأثیر روانی نیز بدون شک وجود دارد.

علاوه بر این، بیماری بر افراد آلوده نیز تأثیر گذاشته و به همین ترتیب حتی منجر به حملات فیزیکی به کارکنان بهداشت و درمان شده است. بنابراین، عضویت در کادر پزشکی در زمان شیوع ویروس کرونا، مسلما کار ساده ای نیست.

این افراد باید بخاطر کار بی نهایت مهمی که برای مدت طولانی انجام داده اند مورد تمجید قرار گیرند. بیایید نگاهی به تأثیر بیماری ویروس کرونا در کارکنان مراقبت های بهداشتی و پیامدهای آن داشته باشیم.

تاثیرات فیزیکی

یکی از مهمترین خطرات کارکنان بهداشت و درمان و خانواده های آنها خطر ابتلا به عفونت است. سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است که حداقل ده درصد کارکنان مراقبت های بهداشتی در بسیاری از کشورهای جهان به ویروس آلوده شده اند.

آمارها نشان می دهد که تعداد زیادی از کارکنان مراقبت های بهداشتی، پزشکان و پرستاران از زمان شروع این بیماری مبتلا شده اند و تعدادی از آنها نیز به دلیل عواقب ویروس جان خود را از دست داده اند.

همچنین بخوانید  معرفی انواع قرص تاخیری و طریقه مصرف آنها

عاملی که این روند را بسیار تحت تأثیر قرار داده است، کمبود تجهیزات محافظت شخصی است که توسط چندین کشور نیز حتی گزارش شده است. بسیاری از مرگ و میرهایی که  در این بخش گزارش شده اند، به دلیل ویروس است اما برخی دیگر به دلیل فشار مضاعف در محل کار خودکشی بوده اند.

تأثیر روانشناختی

برخی مطالعات نشان داده است که کارکنان پزشکی که از بیماران مبتلا به کرونا مراقبت می کنند از افسردگی، اضطراب و استرس رنج می برند. این به این دلیل است که کادر پزشکی بخش عمده ای از روز را مشغول کار هستند و از افرادی که تحت شرایط استرس زا هستند مراقبت می کنند و این باعث می شود وقت کمی برای دوستان و خانواده خود داشته باشند. آنها همچنین گزارش کرده اند که به دلیل قرنطینه و اقدامات خود انزوا احساس اضطراب می کنند. بسیاری از افراد همچنین مشکلات خواب یا بی خوابی را گزارش کرده اند. کارکنان بهداشتی نیز از ترس بیماری و آینده غیرقابل پیش بینی در معرض خطر افتادن به افسردگی قرار دارند.

با این حال، حتی اگر این شغل مسئولیت و سخت کوشی، ثبات روحی و آمادگی جسمی زیادی را به همراه داشته باشد، افراد شجاعی در آنجا وجود دارند که می خواهند بهترین تلاش خود را انجام دهند و نتیجه موفقیت آمیزی را برای همه مردم جهان به ارمغان بیاورند.

همچنین بخوانید  نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه فشارسنج خون باید بدانید

حمله به کارکنان مراقبت های بهداشتی

علاوه بر تأثیرات جسمی و روانی، گزارش هایی از حمله به کارکنان بهداشتی نیز گزارش شده است. در موارد متعدد، آنها نیز قربانی خشونت و حملات مختلف شده اند. گزارش هایی از خشونت فیزیکی، تهدیدهای کلامی، استفاده از سلاح، حملات سایبری و همچنین اشکال مختلف انسداد گزارش شده است. همه اینها یک محیط استرس زا ایجاد می کنند و می توانند مانع درمان های پزشکی لازم شوند.

توصیه ها

چندین موسسه لیستی از توصیه ها را برای کارکنان بهداشت و درمان ارائه داده اند. این موارد مربوط به سلامتی و همچنین رفتار کادر پزشکی است. به عنوان مثال ، سازمان بهداشت جهانی لیستی از برخی توصیه ها را برای جلوگیری از شیوع ویروس در میان کارکنان بهداشت ارائه داده است. این لیست شامل آموزش مناسب کارکنان در شناسایی بیماریهای تنفسی، پشتیبانی روانشناختی، نظارت منظم بر بیمارستانها و اقدامات محافظتی است. از طرف دیگر، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در مورد چگونگی جلوگیری از عفونت و مدیریت استرس شغلی راهنمایی هایی را صادر کرده اند.

همچنین بخوانید  10 راه برای پیشگیری و مدیریت کمردرد

آنها در مورد چگونگی پیشگیری از عفونت ها، موارد مختلفی را ذکر کرده اند: از جمله غربالگری هر کسی که به ویروس آلوده شده است، امکان ایجاد فاصله اجتماعی در مناطق انتظار، بهداشت دست و انجام ضد عفونی منظم فضا. تا آنجا که به مدیریت استرس مربوط می شود، آنها توصیه می کنند با همکاران خود در ارتباط باشید و در مورد مدیریت استرس، منظم غذا خوردن و خوابیدن، ورزش و انجام سرگرمی بعد از کار، فاصله گرفتن از اخبار غریب، با یک متخصص صحبت کنید.

کارکنان بهداشتی درمانی و کادر پزشکی درخط مقدم هستند. با حضور در آنجا، ما را محافظت می کنند. ما باید هر کاری که در توان ما است انجام دهیم تا در هر شرایطی بتوانند احساس قدردانی و همچنین امنیت کنند. باید بپذیریم که بدون آنها، ما فرصتی برای زنده ماندن از این بیماری همه گیر نخواهیم داشت.

افرو

افرو

اَفرو 29 ساله است. سابقه تدریس زبان انگلیسی به مدت 11 سال را دارد، و چند ماه است که شروع به نوشتن مقالات فارسی و انگلیسی کرده است.
او متولد اردبیل و ساکن تهران می باشد.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

4 Comments

  1. سعید محبی
    0
    0

    امیدوارم هرچه زودتر این دوره منحوس تموم شه.

    Reply
  2. Turkish Citizenship Lawyer
    0
    0

    I got this site from my pal who informed me concerning this website and
    now this time I am browsing this web page and reading very informative articles here.

    Reply
  3. turkish citizenship lawyer
    0
    0

    Hi there colleagues, how is the whole thing, and what you want
    to say about this post, in my view its truly remarkable designed for me.

    Reply
    • حسن اسدی
      0
      0

      خیلی خوبه ولی رپرهای نسل ۴ رو هم درباب. بد خوبن لامصبا

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط