Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ هنر و ادبیات @ موسیقی @ پربازدیدترین ترک های رپ فارسی در ساندکلاد

پربازدیدترین ترک های رپ فارسی در ساندکلاد

by | 5 مرداد 1401 | موسیقی, نوشته های خواندنی | 0 comments

به نظر خیلی از مخاطبین، ارزش کار آرتیست‌های رپ فارسی همیشه با بازدید آثارشون تو پلتفرم‌های بین‌المللی بررسی میشه. امروز می‌خواهیم پربازدیدترین ترک‌های رپ فارسی روی پلتفرم ساندکلاد(Sound Cloud) بررسی کنیم. این لیست از طریق حساب خود آرتیست‌ها تهیه شده، یعنی فقط کسانی که فعالیت مستمر دارن بررسی شدن. آرتیست‌هایی که تو ساندکلاد حساب کاربری ندارن، تو این لیست حضور ندارن. خب حالا بریم سراغ بررسی پربازدیدترین ترک های رپ فارسی  روی پلتفرم ساندکلاد.

فهرست

1.      کاردی از هیپ‌هاپولوژیست

ترک کاردی از هیپ‌هاپولوژیست یه ترک فوق‌العاده از نظر آهنگ‌سازی و میکس‌مسترینگ است. این ترک هیپ‌هاپولوژیست با ثبت 2.5 میلیون پخش تو ساند کلاد رتبه یک این لیست رو به خودش اختصاص داده. این ترک در تاریخ 3 بهمن 1400 با آهنگ‌سازی و میکس‌مسترینگ اشکان کاگان منتشر شد.

2.      قرص از هیپ‌هاپولوژیست

رتبه دوم هم متعلق به هیپ‌هاپولوژیسته. سروش یکی از خفن‌ترین‌های نسل 4 هست و این اواخر هم وارد یه درگیری بزرگ با اتحاد نسل یکی‌ها (تتلو، پیشرو، حصین و تهی) شده که اون خودش یه بحث جداست. قرص از سروش هیپ‌هاپولوژیست 2.6 میلیون بار استریم شده. آهنگ سازی این کار بر عهده اشکان کاگان و matinam بوده و تو تاریخ 14 آبان 1400 منتشر شده.

3.      فاتحه از فدائی

تقریباً یک سال پیش بود که فدائی و حصین وارد یه بیف خیلی جذاب شدن. طی این بیف 4 ترک به ترتیب 2Ja، بیلیط، Q69 و فاتحه منتشر شدن. پربازدیدترین ترک این بیف واسه فدائیِ که 2.3 میلیون استریم داره. آهنگ سازی این کار بر عهده مهدیار آقاجانی بوده.

4.      آژیر از هیپ‌هاپولوژیست

دوباره نوبت به سروش هیپ‌هاپولوژیست رسید! ترک آژیر از سروش رتبه 4 پربازدیدترین ترک های رپ فارسی رو مال خودش کرده. این ترک آذرماه 1400 منتشر شد و 2.29 میلیون پخش کسب کرده. کاگان با کمک Kiyot کار آهنگ سازی و میکس‌مسترینگ رو انجام داده. این ترک موزیک ویدئو هم داره که کارگردان موزیک ویدئو Zarvani بوده.

5.      بیلیط از فدائی

و اما رتبه 5 هم کسی نیست جز فدائی! ترک بیلیط که یکی از بهترین دیس ترک های رپ فارسی هست، دیس مستقیم به حصین رحمتی هست. این ترک 2 میلیون و 200 هزار بار تو ساندکلاد استریم شده. این ترک خرداد 1400 منتشر شد. آهنگ سازی این ترک هم مثل همیشه بر عهده مهدیار آقاجانی بوده.

6.      وصیت 2 از ناجی

ترک وصیت 2 از ناجی رکورد 2 میلیون و 100 هزار استریم رو تو ساند کلاد ثبت کرده. این ترک که یکی از احساسی‌ترین آهنگ‌های رپ‌ فارسیه رو یه بیت کاملاً سمپل شده و خونده شده. ناجی در مورد این ترک گفته که اگه به عقب برگرده، حتماً یه بیت بهتر منحصر به فرد انتخاب می‌کرده.

همچنین بخوانید  نگاهی کوتاه به رمان تصویر دوریان گری

7.      5AM از هیپ‌هاپولوژیست

دوباره سروش هیپ‌هاپولوژیست اینجاست! ترک 5AM از سروش یه ترک احساسی دیگست که خیلی طرفدار داره. این ترک 1.72 میلیون بار تو ساند کلاد پخش شده. فکر کنم کاملاً واضحه که سروش هیپ‌هاپولوژیست بیشترین ترک‌ها رو تو لیست پربازدیدترین ترک های رپ فارسی داره.

8.      Kilo Kilo از پوری

تو ایستگاه هشتم می‌رسیم به یه نسل چهارتایی خفن دیگه. گادپوری یا همون پوری خودمون با ترک Kilo kilo وارد این لیست شده. ترک kilo kilo یک میلیون و هفتصد هزار پلی تو ساند کلاد داره. نکته جالب این ترک استفاده از کورس یکی از آهنگ‌های معروف بین‌المللی و شخصی‌سازی اون توسط گادپوریه. بیت این ترک توسط MudyFlame تولید شده و وظیفه میکس‌مستر بر عهده ilakeh بوده.

9.      میری تو لک از پیشرو و حصین

و بالاخره دو تا نسل یکی وارد این لیست شدن! ترک میری تو لک از دو اسطوره رپ فارسی، پیشرو و حصین تو ساندکلاد 1 میلیون و 700 هزار استریم داره. فلو و قافیه بندی دو آرتیست تو این ترک واقعاً شاهکاره! این ترک سال 2016 منتشر شد.

10. زورم رسید از مهدیار (لیبل اصلی)

ترک زورم رسید از لیبل اصلی توسط مهدیار منتشر شد. مهدیار سلطان خوندن ترک‌های احساسیه و هر کسی با این مخالفت کنه، معلومه مهدیار رو خوب نمیشناسه. این ترک 1 میلیون و 670 هزار بار تو ساندکلاد شنیده شده تا لیبل اصلی هم سهمی تو این لیست داشته باشه. البته مهدیار الان از لیبل اصلی جدا شده.

11. گریز از مرکز از علی سورنا

رتبه 11 پربازدیدترین ترک های رپ فارسی متعلق به علی سورناست! علی سورنا یا همون مرد تنها با آلبوم آخر خودش به اسم “گوزن” سر و صدای زیادی به پا کرد. ترک گریز از مرکز 1 میلیون و 500 هزار استریم داره.

12. جهادی از هیپ‌هاپولوژیست و جی‌دال

ترک جهادی از سروش و علی جی‌دال با همکاری ایمانمون و Sinazza با آهنگ سازی کاگان و Mani Fp یک میلیون و 500 هزار استریم داره. این ترک با حضور 4 رپر از نسل‌های دو، سه و چهار به یکی از ترندهای چند ماهه اخیر تبدیل شده بود.

13. Toolani Vol2 از سینا ساعی

سینا ساعی با ترک طولانی وارد لیست پربازدیدترین ترک های رپ فارسی شده. این ترک تو ساندکلاد 1 میلیون و 450 هزار بار پخش شده. Shervin Shad بیت این ترک رو زده. یکی از نکات جالب این ترک، داشتن یک فری استایل زنده است. ساعی تمام این ترک را به صورت زنده در یوتیوب اجرا کرد. (این ترک به خاطر داشتن ورس‌های طولانی و نزدیک به هم و نحوه اجرای آن توسط ساعی معروف است. پیشنهاد می‌کنم حتماً این رو ببینید تا با تکنیک نفس‌گیری موقع خوندن آشنا بشید.)

14. ترک 2Ja از حصین و بی‌بال

ترک 2Ja از حصین و بی‌بال تحت لیبل جوهر منتشر شد. این ترک دیس مستقیم به اعضای ملتفت و شخص سروش هیچکس بود. در این ترک بود که طرفدارن رپ فارسی با یک رپر دهه هشتادی به نام بی‌بال آشنا شدند. بی‌بال برخلاف سن کمش، کاملاً مسلط نشان داده است. این ترک در ساند کلاد 1 میلیون و 420 هزار بار استریم شده است.

15. من کی‌ام؟ از هیچکس و فدائی

رتبه 15 لیست پربازدیدترین ترک های رپ فارسی پای هیچکس رو هم به این لیست باز کرد. سروش هیچکس تونسته با ترک من کی‌ام با همکاری فدائی 1 میلیون و 400 هزار استریم به دست بیاره. اکثراً با فدائی آشنا نبودن و با منتشر شدن این آهنگ، طرفدارها با گلادیاتور رپ فارس یعنی اشکان فدائی آشنا شدن.

همچنین بخوانید  انواع سبک های موسیقی و تاریخچه آن ها

16. ماشالله از هیپ‌هاپولوژیست و چرسی

ترک ماشالله از چرسی و هیپ‌هاپولوژیست نزدیک به 1 میلیون و 400 هزار استریم در ساندکلاد دارد. این ترک وایب کاملاً متفاوت و جذابی داره که با شنیدنش خود به خود تا یه هفته فقط زیر لب میگین: ماشالله، ماشالله! آهنگ سازی این کار هم با اشکان کاگان بوده. به نظرم الان کاملاً مشخصه که نقش producer تو یه ترک چقدر زیاده!

17. Ak46 از پوری

گاد پوری با ترک Ak46 دوباره به این لیست برمی‌گرده! ترک Ak46 از گادپوری 1 میلیون 350 هزار بار تو ساندکلاد شنیده شده. بیت این آهنگ توسط Godbeatz تهیه شده و ilakeh هم وظیفه میکس و مسترینگ رو بر عهده داشته. یکی از خفن‌ترین پانچ‌های این ترک این جمله‌ست: “تو به من نمیخوری آخه، من بیسیک قیافم جرمه!”

18.  Mosser از هیدن و شایع

ایستگاه 18ام پای هیدن و شایع رو هم به لیست پربازدیدترین ترک های رپ فارسی باز کرد. همکاری فوق‌العاده هیدن و شایع تو ترک مصر 1 میلیون و 320 هزار استریم رو همراه داشت. این ترک وایب کاملا مثبتی دارد، به طوری که شما از شنیدن آن هرگز خسته نمی‌شوید. (این به دلیل استفاده از عنصرهای انرژی در بیت این آهنگ است.)

19. Illegal از چرسی

ترک illegal از چرسی حدود 1 میلیون و 300 هزار استریم در ساند کلاد دارد. این ترک چرسی با اینکه زمان زیادی از انتشار آن نمی‌گذرد توانسته رکورد پلی بالایی را در ساندکلاد ثبت کند.

20. دیگه تابلو شده از فدائی

بعد از انتشار دیس ترک یخ از گروه زدبازی، فدائی (گلادیاتور ادبیات) به تنهایی وارد مبارزه شد. او در یک ترک تمامی اعضای زد را دیس کرد و نتیجه آن ثبت رکورد 1 میلیون و 300 هزار بازدید در ساندکلاد است. مثل همیشه، مهدیار producer این کار بود.

21. ناخدا جلال از علی سورنا

ناخدا جلال یکی دیگر از ترک‌های علی سورنا در آلبوم “گوزن” است. این ترک سبک جدیدی از خواندن و نحوه ادای کلمات از علی سورنا را به همه نشان داد. سورنا در این ترک با لهجه‌ی جنوبی به رپ کردن مشغول شد. ناخدا جلال در ساندکلاد 1 میلیون و 270 هزار ویو دارد.

22. بزن از هیچکس

سروش هیچکس بعد از آلبوم مجاز سکوت کرده بود، اما یک سال پیش ترک بزن را منتشر کرد. این ترک کاملاً سیاسی است ولی با این حال 1 میلیون 260 هزار بار در ساندکلاد پخش شده است. نکته جالب این ترک اولین آهنگسازی شخص هیچکس بود. البته که بسیاری از آهنگ سازی این ترک انتقاد کردند.

23. Koli از فدائی

ترک koli یا کولی از فدائی با فضای بسیار عجیب و غریب منتشر شد. فضای این ترک به شکل عجیبی سرد و تاریک است. فدائی در این ترک به توصیف زندگی یک کولی می‌پردازد. این ترک 1 میلیون و 250 هزار بازدید داشته است. فدائی هم جزء برترین آرتیست‌هایی است که در لیست پربازدیدترین ترک های رپ فارسی وجود دارند.

24. تجدیدی از دانیال و شایع

ترک تجدیدی از دانیال و شایع تحت لیبل اصلی منتشر شد. ترکیب شایع و دانیال یکی از بهترین ترکیب‌های رپ فارسی بود ولی متاسفانه دانیال از لیبل اصلی جدا شد. این ترک 1 میلیون و 240 هزار بار پخش شده است تا دانیال هم وارد این لیست شود.

25. بیم از یاس

بیم آخرین اثر یاس است. این ترک به انتقاد از وضع حکومت و نحوه رفتار مردم با یکدیگر می‌پردازد. شاید بسیاری بگویند که یاس محافظه کار است ولی باید این موضوع را قبول کنیم که یاس در ساده کردن همه چیز عالی است. پس به راحتی می‌تواند اعتراض خود را به نحوی ابراز کند که همه متوجه او شوند. ترک بیم با اینکه زمان زیادی از انتشار آن نمی‌گذرد، 1 میلیون 170 هزار استریم دارد.

همچنین بخوانید  موسیقی و تاثیر آن بر زندگی ما

26. صدای اتحاد از یاس و تک ناین

صدای اتحاد یا Sound of Unity یک همکاری بین‌المللی بین یاس و تک ناین است. این ترک، همانطور که از نامش پیداست، به ایجاد اتحاد بین افراد می‌پردازد. این ترک 1 میلیون و 150 هزار بار در ساند کلاد شنیده شده است.

27. حرکت از علی سورنا

حرکت هم جزء آلبوم گوزن علی سورنا است. این آلبوم نزدیک به 10 میلیون بار شنیده شده است. ترک حرکت از سورنا 1 میلیون 130 هزار بار پخش شده است تا سورنا هم چند اثر در لیست پربازدیدترین ترک های رپ فارس داشته باشد.

28. نباید از هیپ‌هاپولوژیست و Sinazza

خیلی وقت بود از هیپ‌هاپولوژیست چیزی نگفته بودیم ولی بازم سروش به لیست برگشت! ترک نباید هم یه ترک کاملاً احساسیه که سروش تو اون به توصیف خودش می‌پردازه. یکی از بهترین جمله‌های سروش تو این ترک، جمله: “من دقیقاً شدم همونی که نباید!” است. این ترک 1 میلیون و 100 هزار بار در ساندکلاد پخش شده است.

29. یه مشت سرباز از هیچکس

یه مشت سرباز یکی از محبوب‌ترین ترک‌های سروش هیچکس است. این ترک در دهه 80 منتشر شد ولی آن موقع اینترنت هم به صورت گسترده فراگیر نبود، چه برسه به استفاده از پلتفرم‌های آنلاین! این ترک در ساندکلاد رسمی سروش هیچکس 1 میلیون 100هزار بازدید دارد.

30. از کرج تا لنگرود از فدائی

از کرج تا لنگرود اثر دیگر فدائی است که در لیست پربازدیدترین ترک های رپ فارسی حاضر است. این ترک 1 میلیون و 70 هزار بار در ساندکلاد پخش شده است. نکته جالب فدائی، داشتن شنونده‌های زیاد است. این موضوع زمانی جالب می‌‍شود که به نظر بسیاری از آرتیست‌های مین‌استریم، فدائی و ملتفت طرفدار زیادی ندارند.

31. Rose از هیپ‌هاپولوژیست

هیپ‌هاپولوژیست با ترک Rose به حضور مستمر خود در این لیست ادامه می‌دهد. این ترک حدود ا میلیون و 50 هزار بازدید در پلتفرم بین‌المللی ساندکلاد داشته است.

32. جدول و رویا از هیچکس

جدول و رویا، اثری کاملاً احساسی از هیچکس 1 میلیون و 10 هزار بازدید در ساند کلاد دارد. حدود دو هفته پیش بود این ترک به رکورد 1 میلیون پخش در ساندکلاد رسید!

33. زاکان از پوری

زاکان از گادپوری هم به عنوان آخرین اثر میلیونی پوری در این لیست قرار می‌گیرد. با اینکه این لیست شاید فقط 3 یا 4 ترک از گادپوری دارد، مطمئن باشید که تا چند ماه آینده، یکی از پربازدیدترین آرتیست‌های رپ فارسی خواهد شد. این حرف رو یادتون باشه حتماً!

34. لغزش از علی سورنا

آخرین رتبه تو این لیست بین ترک‌هایی که حداقل یک میلیون ویو داشتن به سورنا میرسه! ترک لغزش از علی سورنا در آلبوم گوزن هم آخرین ترک لیست پربازدیدترین ترک های رپ فارسیه که یک میلیون استریم داشتن.

حرف آخر

شاید از نظر خیلی‌ها محتوا مهم باشه و از نظر دیگران ویو و تعداد پخش یک ترک، اما این رو یادمون نره، وقتی کاری خوب باشه، حتماً شنیده میشه. یه نکته دیگه اینکه خیلی‌ها معتقدن دیس بازی برای رپ خیلی بده ولی باید بدونید که اکثر این آهنگ‌های این لیست دیس ترک بودن و اتفاقاً از معروف ترین دیس ترک های رپ فارسی بودن! از نظر شما کدوم آهنگ تو این لیست بهترین آهنگه؟

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
2
+1
5
+1
6
+1
1
+1
1
+1
+1
3

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط