Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ چالش های ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی

چالش های ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی

by | 28 آذر 1402 | اصناف و صنایع | 0 comments

تولید تجهیزات پزشکی و به طبع آن ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی همواره در حال پیشرفت است. همین موارد باعث می‌شوند که چالش‌های بیشتری سر راه واحد‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی باشد. این واحد‌ها به استراتژی‌هایی برای کاهش عوارض نظارتی، هزینه‌های بالای مراقبت بهداشتی و تحقیق و توسعه کند و پرهزینه و همچنین کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی نیاز دارند.

تولید دستگاه‌های پزشکی تنها یک تجارت نیست چرا که با سلامت و جان انسان‌ها رابطه مستقیم دارد. با توجه به اینکه تولید تجهیزات پزشکی بازار خوبی دارد و همواره تقاضا برای این محصولات زیاد است، اما لازم است افراد حاذق و دارای دانش کافی در این زمینه کار کنند و تنها اهداف تجاری و مالی نداشته باشند. این پیش زمینه باعث می‌شوند که این افراد بتوانند از پس چالش‌های موجود در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بربیایند.

چالش‌های تولید تجهیزات پزشکی

موانع متعددی سر راه ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی وجود دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

عوارض نظارتی

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در خصوص تولید تجهیزات پزشکی وجود دارد؛ حضور در محیط‌های نظارتی چالش‌برانگیز است. تولید کنندگان معمولا با قوانین ضد و نقیضی روبه‌رو می‌شوند که دقیقا مشخص نمی‌کنند که استانداردهای لازم برای رعایت کدام هستند. بهترین راه برای اینکه از پس این چالش بربیایید؛ این است که استاندارد محصولات خود را ارتقا دهید و فراتر از فاکتورها و المان‌های تعیین شده عمل کنید. تنها در این صورت است که چالشی با قوانین نظارتی نخواهید داشت.

هزینه‌های بالا

از دیگر چالش‌هایی که سر راه ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی وجود دارد؛ هزینه‌های بالا ساخت تجهیزات پزشکی و کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی است. می‌دانید که همه اقشار جامعه با هر منبع درامدی باید بتوانند از تجهیزات پزشکی استفاده کنند. در نتیجه اگر قیمت تمام شده محصولات شما بالا باشد؛ تقاضا برای خرید آن تا اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. از طرفی صنعت ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی و تولید تجهیزات پزشکی همواره یک صنعت پررقابت بوده است. با اینکه بتوانید از پس این رقابت‌ها بربیایید؛ بهتر است همواره به فکر کنترل هزینه‌ها باشید.

همچنین بخوانید  انجام کلیه امور نقشه برداری 1401

پروسه توسعه آهسته و گران قیمت

تولید دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی حتی بیشتر از دیگر عرصه‌ها به توسعه و مطالعه نیاز دارد. از طریقی کارآزمایی‌های لازم عموما یک فرایند آهسته و گران قیمت هستند که به تاخیر انداختن آن‌ها از سودآوری جلوگیری می‌کند. یکی از  راه‌حل‌های خوبی که در این زمینه وجود دارد؛ این است که فناوری‌های جدی مانند اتوماسیون را قبول کنید.

ابزارهایی که برای شیر کردن اطلاعت ایجاد می‌شوند؛ می‌توانند سیستم‌های بالینی متعدد را به هم متصل کرده و داده‌ها را از منابع مختلف برای ارائه نتایج جامع‌تر تثبیت کنند. بعضی از این سیستم‌ها تعداد زیادی از بیمارستان‌ها را شامل می‌شوند و به تولید کننده کمک می‌کنند تا محصولات را در اندازه‌های قابل توجه مورد آزمایش قرار دهند. شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به جز این ایده شما می‌توانید تلاش کنید که در پروسه تولید راهی برای کاهش هزینه‌ها پیدا کنید.

امنیت سایبری

امنیت سایبری از جمله نگرانی‌های بزرگی است که در مسیر ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی وجود دارد. با توجه به اینکه تولیدکنندگان همواره به دنبال اجرا فن‌آوری هوشمند هستند؛ عموما تامین امنیت را فراموش می‌کنند. به این ترتیب هکرها فرصتی برای دسترسی به اطلاعات پیدا می‌کنند. با به کار بستن راهکارهایی برای تامین امنیت سایبری می‌توانید از نفوذ هکرها جلوگیری کنید. مواردی مانند رمزگذاری داده‌ها، به‌روزسانی مداوم نرم‌افزارها و آموزش اصلی امنیت سایبری برای تمام کارمندان از جمله کارهایی است که در ارتقا امنیت سایبری به شما کمک می‌کند.

همچنین بخوانید  از اختراع چرخ تا اختراع بلبرینگ ها

در خصوص دستگاه‌های پزشکی متصل نیز تولیدکنندگان باید ویژگی‌های امنیت سایبری را لحاظ کنند. رمزگذاری و تایید اعتبار دو مرحله‌ای و همچنین آپدیت‌های به موقع از ساده‌ترین کارهایی است که تولیدکنندگان برای جلوگیری از هک دستگاه باید در نظر داشته باشند.

اختلال در تامین مواد اولیه

از دیگر چالش‌هایی که بعد از بیماری کرونا بیشتر خودش را نشان داد، اختلال در تامین مواد اولیه بود. این مسئله در نهایت باعث دیرکرد در تحویل محصولات و بالا رفتن قیمت تمام شده می‌شود. تولیدکننده همواره باید تلاش کند تا منابع انعطاف‌پذیر برای تامین مواد اولیه داشته باشد. ردیابی IoT یک دیدگاه واقع‌گرایانه در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه به شما می‌دهد.

دستگاه‌ها و تجهیزات فیک

هرچه تقاضا برای دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی بیشتر شود، بیشتر شاهد حضور محصولات فیک در بازار هستیم. این محصولات می‌توانند درآمد کلانی به جیب افراد کلاهبردار اضافه کنند و در ادامه باعث به خطر افتادن سلامت کاربران شوند. تولید کنندگان دستگاه‌های پزشکی در کنار این محصولات همواره آسیب می‌بیند و اعتماد مشتری را از دست می‌دهند. تولید کننده باید یک سیستم برای اعتبارسنجی محصولات خود در نظر بگیرد تا مصرف کننده همواره از اصالت کالا مطمئن شود. بلاکچین بستر خوبی برای اعتبارسنجی است.

تکامل و ارتقا دستگاه‌های پزشکی

تولید تجهیزات پزشکی از مهم‌ترین صنایع در کشور است. این صنعت همچنین با سلامت افراد در ارتباط است. طبیعی است که تولیدکننده باید از موانع متعددی عبور کند تا مطمئن شود که کاربران می‌توانند با کنترل عوارض از آن‌ها استفاده کنند. این چالش‌ها در نهایت می‌توانند ترسناک باشند اما فائق آمدن بر آن‌ها غیرممکن نیست. کافی است اجرای دقیق تکنولوژیکی و تغییرات گردش کار و انجام درست پروسه کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی را در اولویت قرار دهید.

همچنین بخوانید  نقش دوربین های مداربسته و سیستم دزدگیر در کاهش جرائم سرقت

رقابت جهانی

از دیگر چالش‌هایی که در  ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی وجود دارد؛ رسیدن به رقابت در بازارهای جهانی است. شما بعد از اینکه محصولات‌تان را در بازار ایران به فروش می‌رسانید؛ باید به فکر بازارهای جهانی هم باشید. هرچند رقابت در این بازارها زیاد است و واحد‌های تولید نوظهور احتمالا چالش زیادی برای حضور در این بازارها دارند؛ اما موفقیت در این چالش‌ها به رشد برندتان کمک می‌کند.

سخن آخر

همواره چالش‌هایی زیادی در ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی و پروسه کنترل کیفیت تجهیزات پزشکی وجود دارد. طبیعی است که صنعتی که با سلامت کاربران در ارتباط است؛ برای تولید و شروع پروسه فروش با سختی‌های بیشتری مواجه باشد. فائق آمدن با هر کدام از این چالش‌ها شما را به موفقیت نزدیک‌تر کرده و باعث می‌شوند که در مسیر موفقیت گام بردارید. رعایت مواردی مانند امنیت سایبری، حضور در بازارهای جهانی، تامین استاندارد محصولات، تکامل و ارتقا دستگاه‌های پزشکی و غیره به شما برای پشت سر گذاشتن این چالش‌ها کمک می‌کنند.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط