Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ چرا داخل کمددیواری عرق می‌کند؟ | بررسی علل و راهکارها

چرا داخل کمددیواری عرق می‌کند؟ | بررسی علل و راهکارها

by | 30 بهمن 1401 | تعمیرات | 0 comments

یکی از بخش‌های منزل که همواره باید تمیز و عاری از آلودگی باشد درون کمددیواری است. از مشکلات شایع که در این کمدها ممکن است ایجاد شود کپک زدگی یا به اصطلاح عرق کردن آن است. این مشکل علاوه بر اینکه صحنه‌ای ناخوشایند ایجاد می‌کند به کمددیواری و وسایل درون آن نیز به مرور آسیب خواهد رساند. در این مقاله قصد داریم علل رایج رطوبت‌ زدگی درون کمددیواری را همراه با روش‌های حل این مشکلات بیان کنیم. با ما همراه باشید تا بدانید چرا داخل کمددیواری عرق می‌کند. پس از آگاهی از قیمت کمد دیواری و خرید آن، مرحله بعد آگاهی از مواردی است که می‌تواند چالش‌های استفاده از کمد دیواری را برای شما کاهش دهد.

علل عرق کردن داخل کمد دیواری

مهمترین دلایل عرق کردن داخل کمد دیواری عبارتند از:

1- کاهش چرخش هوا یکی از مهم‌ترین علل کپک زدن کمددیواری

حتما شما هم کمدهای زیبا با درب‌های سنگین دیده‌اید که به‌ندرت باز و بسته می‌شوند و گاهی چند روز یکبار از آن‌ها استفاده می‌شود. یا مدل‌هایی که طوری ساخته شده‌اند که هوا به آنها کمتر راه پیدا می‌کند و کاملا کیپ هستند. در چنین حالتی امکان کپک زدن درون کمد بسیار بالاست. زیرا باید هوا درون آن گردش کند تا بدین وسیله مانع ایجاد نم و رطوبت شود.

همچنین بخوانید  برق اضطراری آسانسور یا ups

راه‌حل: در صورت داشتن چنین کمدهایی حتما در طول روز چندین بار درب آنها را باز و بسته کنید تا چرخش هوا در آن‌ها جریان داشته باشد. در ادامه به این سوال که چرا داخل کمددیواری عرق می‌کند، پاسخ کامل‌تری خواهیم داد.

2- نشتی آب و رطوبت داشتن کمد از دیگر علت‌های شایع عرق کردن کمددیواری

اگر لوله‌های سرویس بهداشتی یا حمام شما به درستی عایق بندی نشده باشد و کمددیواری در کنار این فضاها یا لوله‌های شوفاژ قرارگرفته باشد در اینصورت شما به احتمال زیاد با مشکل کپک‌زدگی داخل کمد مواجه خواهید شد. زیرا امکان اینکه لوله‌ها دچار نشتی شوند و به کمد نفوذ کنند وجود دارد.

راه‌حل: در این حالت بهتر است با یک متخصص تماس گرفته تا نشتی لوله‌ها را بررسی کرده و مشکل را برطرف کند. ضمن اینکه پس از برطرف کردن نشت لوله آب، باید درب کمددیواری را به مدت چند هفته باز بگذارید. تا ازاین طریق هوا در آن چرخش داشته باشد و تهویه ایجاد شود.

کپک کمددیواری

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید از یک عایق ضد رطوبت نیز برای کمد استفاده کنید. زیرا به جلوگیری از کپک زدن کمک شایانی خواهد کرد. دو دلیل مهم برای اینکه چرا داخل کمددیواری عرق می‌کند؟ را بررسی کردیم در ادامه مطلب به علت مهم دیگر اشاره می‌کنیم.

3- دیوارهای مرطوب در خانه‌های نوساز

اما در پاسخ به سوال چرا داخل کمددیواری عرق می‌کند؟ به یک دلیل بسیار شایع می‌رسیم، که مربوط به خانه‌های نوساز است. حتما شما هم کمددیواری‌های زیادی را دیده‌اید که با وجود اینکه در کنار لوله‌های سرویس‌بهداشتی قرار ندارند و بطور کلی در فضایی دیگر جای‌گذاری شده‌اند اما همچنان دچار کپک زدگی می‌شوند.

همچنین بخوانید  چگونه یک لاستیک پنچر شده را بدون زاپاس تعمیر کنیم؟

علت این مشکل برمی‌گردد به غیراصولی بودن ساخت خانه، به عبارت دیگر، وقتی ساختمانی در هر مرحله از ساخت است، باید برای خشک شدن آن محیط زمانی معین درنظر گرفته شود. یعنی پس از گچ‌کاری منزل حتما باید برای خشک شدن کامل فضا زمان مشخصی را اختصاص دهیم. و در صورتی که این مورد را رعایت نکنیم رطوبت موجود در دیوارها باعث کپک زدن کمددیواری خواهد شد.

راه‌حل: برای اینکه چنین مشکلی پیدا نکنید فقط باید هنگام ساخت صبر و بردباری به خرج دهید تا دیوارها بصورت کامل خشک شوند. اما در صورتی که شما وارد منزلی شدید که تازه ساخته شده و دیوارها هنوز نم داشتند و با این‌حال کمددیواری نیز نصب شده بود، در چنین حالتی درب کمدها را بطور کامل تا مدتی باز بگذارید و به هیچ عنوان لباس‌های نم‌دار را داخل آنها نگذارید. یک راه کاربردی دیگر این است که می‌توانید با رنگ کردن داخل کمد و پس از خشک شدن آن، کمددیواری را در برابر عرق کردن کاملا مقاوم نمایید.

کاربردی‌ترین روش‌های از بین بردن کپک کمددیواری

پاسخ سوال چرا داخل کمددیواری عرق می‌کند؟  و راه‌حل این مشکلات بطور کامل داده شد. اما در ادامه چند روش شگفت‌انگیز دیگر برای مقابله با رطوبت و کپک زدگی کمددیواری به شما معرفی خواهیم کرد.

1- نمک دریا ضدعفونی کننده قوی

ازگذشته تابحال نمک دریا را برای تمیز و ضدعفونی کردن سطوح استفاده می‌کردند. کافی است مقداری از آن را روی سطح کپک زده مالیده و پس از 20 تا 30 دقیق آن را به وسیله اسفنج پاک کنید.

2- بکار بردن قهوه

دانه‌های قهوه تازه را درون کیسه‌ای ریخته و درگوشه‌ای از کمددیواری بگذارید. دانه‌ تازه قهوه علاوه بر از بین بردن رطوبت، بوی نم را نیز نابود می‌کنند.

همچنین بخوانید  وای کیبورد لپ تاپم آب خورد؟ مگه میشه؟

3- جوش شیرین یک ماده برای از بین بردن کپک کمددیواری

جوش شیرین را با استفاده از یک قلم‌مو یا هر وسیله‌ دیگری روی محل کپک زده به خوبی پخش کنید و پس از گذشت 30 دقیقه با استفاده از دستمالی نم‌دار آن قسمت را کاملا پاک کنید.

نکته مهم: بعد از پایان یافتن کار با جوش شیرین، آن محل باید تهویه مناسبی داشته باشد.

4- سرکه سفید یک اسید ضد کپک قوی

سرکه سفید را روی محل اسپری کرده و بعد از گذشت زمانی کوتاه با دستمالی به آرامی کپک را از کمددیواری بزدایید. این ماده اسیدی یک ضدکپک بسیار قوی است.

5- زغال ضد رطوبت و نم

این ماده سیاه رنگ رطوبت و بوی بد نم‌ زدگی را از بین خواهد برد و از ایجاد کپک نیز جلوگیری می‌کند.

نکته مهم: هنگام استفاده از زغال درب کمدها را باز بگذارید.

جمع بندی

در این مقاله پاسخی همه جانبه به سوال چرا داخل کمددیواری عرق می‌کند، داده شد. همچنین راه‌های حل این مشکل بطور کامل گفته شد. برای اینکه دچار مشکل کپک زدن کمددیواری نشوید بهتر است دیوارها پس از گچ‌کاری کامل خشک شوند، کمددیواری‌هایی که در مجاورت حمام و دستشویی هستند با عایق ضدرطوبت پوشانده شوند و درب کمدها در طول روز باز و بسته شده تا هوا در آنها جریان داشته باشد.ضمن اینکه می‌توانید از ماده‌های ضد رطوبت نیز مانند قهوه یا برنج به مقداری کم درون ظرف یا کیسه در گوشه کمد خود استفاده کنید.

mehrdad1492
mehrdad1492
چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط