Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ توسعه مهارت‌ها @ چگونه در بین دوستانمان صحبت کنیم؟

چگونه در بین دوستانمان صحبت کنیم؟

by | 6 فروردین 1402 | توسعه مهارت‌ها | 0 comments

انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است. زیرا او از ابتدای زندگی در اجتماع بوده و ارتباط با دیگران و گروه‌های کاری را تجربه کرده است. برقراری ارتباط مناسب و سازنده با دیگران، به ویژه با دوستان، باعث رشد شخصی و کاهش استرس و نگرانی می‌شود. گاهی ممکن است با افرادی برخورد کنیم که در یک گفتگوی انفرادی خوب و شیوا صحبت می‌کنند، اما وقتی در جمع دوستان هستند اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند حرف‌های خود را به طور موثر به مخاطب منتقل کنند و ارتباط مناسب با دوستان برقرار کنند. برخی از این افراد حاضرند سخت‌ترین مسئولیت‌ها را بپذیرند، اما سخنرانی عمومی نمی‌کنند. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه در جمع دوستان صحبت کنیم و بدرخشیم؟ راهبردهایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تمرین کنید تا در هر گروهی به راحتی صحبت کنید.

تکنیک های دوستانه برای سخنرانی در جمع

باید بپذیریم که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هر فردی نحوه صحبت کردن اوست. افرادی که بیان و نفوذ کلمات بیشتری دارند در زمینه‌های مختلف سریعتر رشد می‌کنند. این موضوع بسیاری از ما را نگران می‌کند که چگونه در جمع دوستان صحبت کنیم یا چگونه جذاب صحبت کنیم؟ امروزه دوره‌های آموزشی مختلفی برای سنین مختلف برای تقویت تکنیک بیان برگزار می‌شود. به عنوان مثال با استفاده از دوره آموزش فن بیان کودکان می‌توانید مهارت‌های گفتاری آنها را تقویت کنید و کودکانی با اعتماد به نفس تربیت کنید و در زمینه‌های مختلف قدرتمند و حرفه‌ای صحبت کنند.

همانطور که گفته شد برقراری ارتباط مناسب با دوستان در رشد فردی و پیشرفت در امور مختلف نقش بسزایی دارد. گروه دوستان محیطی است که بدون در نظر گرفتن هر موقعیتی می‌توانیم در آن صحبت کنیم و نظرات خود را به اشتراک بگذاریم. به همین دلیل، موضوع نحوه صحبت کردن در جمع دوستان شاید دغدغه بسیاری از افرادی شده باشد که می‌خواهند در جمع دوستان خود بهترین باشند و جذاب به نظر برسند. انسان موجودی اجتماعی است و اگر نتواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند، احساس ناامیدی می‌کند. برای حل این مشکل، تمرین2ها و تکنیک‌های عملی وجود دارد که می‌تواند به بهبود تکنیک صحبت کردن شما کمک کند

همچنین بخوانید  10 راه برای تقویت حافظه

1. به منافع دیگران احترام بگذارید

برای اینکه بدانید چگونه در یک گروه دوستان صحبت کنید، نکات مختلفی وجود دارد. یکی از مهمترین چیزها احترام گذاشتن به دیگران و سلیقه آنهاست. برخی از مردم فکر می‌کنند که بودن در کنار دیگران به آنها اجازه می‌دهد هر کاری انجام دهند و هر چیزی بگویند، در حالی که این تفکر اشتباه است. شما باید سعی کنید به نظرات دیگران احترام بگذارید و نظرات خود را به آنها تحمیل نکنید. در صورتی که این کار را انجام ندهید در روابط با دوستانتان به مشکل بر خواهید خورد. همچنین، بهتر است موضوعات بحث را طوری انتخاب کنید که همه بتوانند از آنها لذت ببرند. اگر از علاقه خود پیروی کنید، می‌توانید خودشیفته و خودخواه به نظر برسید. پس سعی کنید متواضع باشید، محترمانه صحبت کنید، به عقاید دیگران احترام بگذارید و با تصمیمات جمعی موافق باشید.

2. از حس شوخ طبعی خود پیروی کنید

بعضی‌ها فکر می‌کنند برای داشتن رفتار و گفتار آبرومندانه باید رسمی و جدی بود. این تصور اشتباهی است. شما می‌توانید با دوستان خود شوخی کنید و با احترام روابط جدی داشته باشید. شوخ طبعی یکی از چیزهایی است که به شما کمک می‌کند بدانید چگونه با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. برخلاف تصور رایج که شوخ طبعی یک توانایی ذاتی است، یک مهارت اکتسابی است. چند نفر را دنبال کنید و سعی کنید از لحن و زبان بدن مناسب استفاده کنید. حتی ممکن است به مرور سبک شوخی خود را پیدا کنید.
شرکت در یک دوره جامع فن بیان کمک زیادی به بهبود تاثیر کلام شما در این زمینه و افزایش تاثیر کلام شما بر روی مخاطبان خواهد کرد. با کمک سرفصل‌های این دوره‌های آموزشی می‌توانید سخنرانی یاد بگیرید که محدودیت‌های خود را بشناسید و در عین حال با مخاطبان خود نزدیک شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید. سعی کنید یک مرز ظریف بین شوخ طبعی و تمسخر حفظ کنید. دوستان، مهم نیست که چقدر صمیمی باشید، ممکن است خوشحال یا ناراحت نباشند که سر به سر شوخی و خنده شما هستند. می‌توانید از خاطرات خنده‌دار یا جوک استفاده کنید و صمیمیت را به روشی درست افزایش دهید.

همچنین بخوانید  راز خوشبختی چیست؟ 70 راز خوشبختی را بخوانید!

3. از پرسیدن سوال نترسید

گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است نتوانید حرف دوستتان را بفهمید. در آن شرایط، از پرسیدن سوال نترسید، واضح و محترمانه از مخاطبان خود بپرسید و پاسخ را کاملا درک کنید. نکته مهمی که باید در هنگام پرسیدن در نظر داشته باشید این است که جوری بپرسید که به طرف مقابل بی‌احترامی نشود. مثلا به جای این که بگید (این قسمت رو خوب توضیح ندادم) می‌توانید بگویید (فکر نمی‌کنم این قسمت رو خوب متوجه بشم، میشه کمی بیشتر توضیح بدید؟). همچنین اگر لهجه دارید، ممکن است برخی از دوستانتان که با لهجه شما آشنایی ندارند از شما سوال بپرسند. بنابراین، خوب است بدانید که چگونه بدون لهجه صحبت کنید تا به دلیل عدم درک از سؤالات خودداری کنید.

4. اصول صحیح نقد را بشناسید

برای درک پاسخ به این سوال که چگونه با دوستان صحبت کنید، باید اصول انتقاد خوب را یاد بگیرید. باید بدانیم صمیمیت با دیگران به ما اجازه نمی‌دهد آشکارا نقاط ضعف دیگران را آشکار کنیم و از آنها انتقاد کنیم. هرکسی، صرف نظر از اینکه چقدر به شما نزدیک است، می‌تواند از سخنان شما آزرده خاطر شود و آشکارا نقاط ضعف خود را بیان کند. برای انتقاد از دوستتان، بهتر است آن را به صورت خصوصی و دوستانه مطرح کنید و به او یادآوری کنید که دوستش دارید و به او اهمیت می‌دهید. در واقع اگر نخواهیم به کسی توهین کنیم باید بتوانیم حرف بزنیم و از او انتقاد کنیم.
قبل از انتقاد، وضعیت روحی دوست خود را در نظر بگیرید. شاید حرف شما بد نباشد. با این حال، فرد از شما ناراحت شود، زیرا در وضعیت روحی مناسبی قرار ندارد. البته نقد باید اصولی و دقیق باشد. در هنگام انتقاد به خاطر داشته باشید که این عملکرد شخص است که مورد انتقاد قرار می‌گیرد نه شخصیت او.

همچنین بخوانید  چگونه یک سخنرانی متقاعدکننده ارائه دهیم؟

جدای از نمونه‌هایی که ذکر شد، یکی از عواملی که باعث می‌شود فرد از صحبت علنی ترس داشته باشد، ترس از انتقاد دیگران است. برای یادگیری نحوه صحبت با دوستان، باید به این نکته توجه کنید که انتقاد نقش مهمی در پیشرفت شما دارد. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که انتقادی هستند، اما از انتقاد دیگران متنفرند. وقتی این افراد از دیگران انتقاد می‌کنند، عصبانی می‌شوند و رفتار نامناسبی از خود نشان می‌دهند. این ایده خوبی است که از انتقاد دیگران برای رفع مشکلات و بهبود عملکرد استفاده کنید

5. زبان بدن خود را فراموش نکنید

برای اینکه بدانید چگونه در جمع دوستان صحبت کنید، بهترین کتاب‌ها در زمینه مهارت‌های بیانی می‌توانند کمک کنند. با استفاده از این کتاب‌ها، می‌توانید دریابید که چگونه می‌توانید تاثیر کلمات خود را بهبود بخشید، چگونه لحن صحیح صدا و زبان بدن را داشته باشید. برقراری ارتباط چشمی با مخاطبان خود یکی از مهمترین مواردی است که باید رعایت کنید. این نشان می‌دهد که شما به مخاطبان خود اهمیت می‌دهید و باعث می شود طرف مقابل با شما ارتباط بیشتری برقرار کند و بر آنچه می‌خواهید بگویید تمرکز کند.

6. سخاوتمند و مهربان باشید

برای برقراری ارتباط مناسب با دوستان هرگز قدرت عشق را دست کم نگیرید! بهتر است ویژگی‌های مثبت دوست خود را تحسین کنید و دوستی خود را از این طریق تقویت کنید. از چاپلوسی بپرهیزید و صادقانه صحبت کنید. در این صورت شما باید مهارت‌های ارائه قوی داشته باشید تا مخاطبان شما بتوانند صداقت و صداقت عدالت ما را درک کنند. همچنین از یک سو باید سعی کنید فردی متواضع باشید و مدام از دستاوردها و موفقیت های خود صحبت نکنید.

Mohamad

Mohamad

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط