Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ هنر و ادبیات @ چگونه در فیلمبرداری نورپردازی کنیم؟

چگونه در فیلمبرداری نورپردازی کنیم؟

by | 20 مهر 1401 | هنر و ادبیات, هنرهای تجسمی | 0 comments

در این پست می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان با کمترین امکانات فیلم بسازیم. بسیاری از ما برای روز تولد و یا یک سفر چند روزه ایده‌های بسیاری برای ساخت فیلم داریم اما متاسفانه به دلیل ناوارد بودن در این حوزه گاها از ساخت فیلم منصرف میشویم. در ادامه مطالبی از نحوه نورپردازی برای فیلمبرداری و در ادامه به نحوه استفاده از پروژه‌های آماده پریمیر با استفاده از آموزش پریمیر می‌پردازیم.

اگر دارید در خانه‌تان با دوربین خانگی فیلم می‌سازید و بازیگرانتان هم اعضای خانواده‌تان هستند و چراغ مخصوص نورپردازی ندارید هیچ نگران نباشید. کافیست کمی دقت کنید تا بتوانید از چراغ‌های خانه به بهترین شکل استفاده کنید.

اولین مشکلی که در نورپردازی با چراغ‌های خانگی پیش می‌آید تفاوت رنگ هر کدام از این چراغ‌هاست. در هنگام فیلمبرداری وقتی عمل وایت بلنس را زیر یکی از این نورها انجام می‌دهید چراغ‌های دیگر رنگ‌های ناخواسته‌ای را در فیلم شما ایجاد می‌کنند. در این مواقع شما دو تا راه حل دارید.

  1. تا آن جایی که برایتان ممکن است از چراغ‌های مشابه استفاده کنید.
  2. وایت بلنس را بر مبنای نور غالب صحنه‌تان تنظیم کنید.
همچنین بخوانید  تحقیق در مورد دانشمندان ایرانی

اگر می‌خواهید از میزان نورها کم کنید و فضای تاریک‌تری را در صحنه به وجود بیاورید با پارچه یا مقوای مشکی می‌شود از پخش بودن نورهای سقف کم کرد. با استفاده از توری و پارچه سفید و یا کاغذ کالک می‌توانید نورهای ملایمی داشته باشید.

البته باید آن‌ها را با فاصله مناسبی جلوی چراغتان بگذارید تا آتش نگیرند.

اگر می‌خواهید یک نور موضعی بر روی یکی از وسایل داخل صحنه ایجاد کنید با ورقه‌های آلومینیومی و چراغ‌های مطالعه می‌توانید نور متمرکزی را در صحنه به وجود بیاورید. اگر در فضای بیرونی و در نور روز فیلمبرداری می‌کنید رفلکتورها می‌توانند در کم کردن سایه‌ها و تاریکی صورت کمک زیادی به شما بکنند.

رفلکتورها هر چقدر هم که پیشرفته باشند باز هم ساختار مشابهی دارند. آن‌ها صفحات براقی هستند که نور را با شدت و یا به شکل ملایمی بازتاب می‌دهند.

شما به راحتی می‌توانید با یک مقوای محکم و ورقه آلومینیومی رفلکتور بسازید. اگر صفحه آلومینیومی خیلی صاف داشته باشید بازتاب مستقیم و شدیدی ایجاد می‌کند. ولی اگر روی آن را کمی خراش بدهید و آن را مچاله کنید نور پخش می‌شود و می‌توانید بازتاب نور ملایم‌تری داشته باشید.

همچنین بخوانید  آموزش خوشنویسی با خودکار

با همه این حرف‌ها اگر فرصت و وقت نورپردازی ندارید و می‌خواهید تصویر بهتری داشته باشید شاید بد نباشد یک چراغ سر دوربین تهیه کنید. از این نوع چراغ‌ها بیشتر در برنامه‌های خبری و گزارش‌های تلویزیونی استفاده می‌شود. اما از آنجایی که این چراغ‌ها کوچک هستند و نور قوی دارند می‌توانند علاوه بر روی دوربین در گوشه و کنار صحنه هم قرار بگیرند و تصویر بهتری برای شما به وجود بیاورند. این نوع چراغ‌ها وقتی از روی دوربین به صحنه نور می‌دهند بخاطر حس گزارشی که دارند میزان واقعی بودن صحنه را چند برابر می‌کنند. این واقعیت می‌تواند حتی ترسناک هم باشد.

پس از آنکه از نور محیط را تنظیم کردید با توجه به ایده‌های اولیه خود می‌توانید شروع به فیلمبرداری کنید. سپس فیلم‌های ضبط شده را در نرم افزار پریمیر برده و آن را تدوین کنید. اگر به تدوین فیلم برای نرم افزار ادوبی پریمیر پرو آشنا نیستید می‌توانید از این قسمت به آموزش پریمیر دسترسی داشته باشید.

همچنین بخوانید  داستان گویی با عکاسی پرتره با استفاده از کمپوزیسیون‌های خلاقانه

پروژه‌های آماده پریمیر هم از جمله مواردی هستند که می‌توانند به شما توانایی بیشتری در تولید فیلم‌های‌تان بدهند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به حجم زیادی از پروژه‌های آماده پریمیر دست پیدا کنید. البته از این لینک در سایت رسانه فارسی نیز می‌توانید به رایگان دانلود کنید.

البته پروژه‌های آماده پریمیر نمی‌تواند کمک چندانی در اصلاح رنگ و نور فیلم‌هایتان داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر در نورپردازی هنگام فیلمبرداری دچار مشکل بودید، مجدد خودتان در نرم افزار پریمیر وقت گذاشته و برای آن اصلاح رنگ را در نظر بگیرید.

از این که در این پست آموزشی همراه ما بودید از شما ممنونم. منتظر آموزش‌های بعدی ما نیز باشید.

atregolabir

atregolabir

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط