Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟

چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟

by | 6 آذر 1401 | مارکتینگ | 0 comments

صفحه اول گوگل برای هر وبسایتی یک هدف رویایی محسوب می‌شود که با رسیدن به این هدف، کسب‌وکار یا فعالیت مربوطه با دگرگونی عظیمی روبرو می‌شود. وبسایت‌های زیادی در دنیای وب در حال فعالیت هستند که اکثر آن‌ها برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل در تکاپو هستند. گوگل دارای الگوریتم‌های پیشرفته‌ای می‌باشد که عملکرد وبسایت‌های مختلف را با جزئیات کامل زیر نظر دارد. هر سایت نزد گوگل یک رتبه دارد که اگر فاکتورهای مد نظر گوگل را رعایت کند، این امکان وجود دارد که در بلندمدت به صفحه اول نتایج برسد. حال سوال اینجاست که این فاکتورها شامل چه مواردی هستند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با تکنیک‌های خاصی آشنا کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوان به صفحه اول نتایج گوگل رسید.

استفاده از url مناسب در صفحات مختلف

مورد مهمی که باعث می‌گردد یک سایت به صفحه اول گوگل برسد، بهبود سئو داخلی وب سایت است. برای بهبود سئو داخلی بایستی برخی نکات را رعایت نمود. از جمله این نکات استفاده از urlهای کوتاه در صفحات مختلف وب سایت است. از سال 2020 به بعد گوگل اشاره کرده است که هر چقدر url صفحات ایجاد شده کوتاه‌تر باشد، می‌تواند در افزایش رتبه سایت تاثیر مثبت داشته باشد. نکته بعدی نیز به قرار دادن عبارات کلیدی اصلی در url صفحات اشاره می کند. برای هر صفحه‌ای که قرار است در آن فرآیند سئو انجام شود بایستی یک عبارت کلیدی اصلی در نظر گرفته شود. این عبارت کلیدی اصلی باید حتما در url صفحه نیز قرار گیرد.

همچنین بخوانید  تاثیر فیلترینگ اینترنت بر بازار دیجیتال مارکتینگ ایران

استفاده از عبارات LSI

یکی دیگر از مواردی که در رساندن یک وب سایت به صفحه اول گوگل تاثیرگذار است؛ استفاده از عبارات LSI یا مشابه و هم معنی در محتوای متن می‌باشد. فرضا زمانی که ما حرف از اتومبیل اسپرت می‌زنیم ناخودآگاه ذهنمان به سمت رینگ اسپرت، روکش صندلی، روکش فرمان و غیره می‌رود. این عبارات می‌توانند به عنوان LSI یکدیگر عمل کنند؛ LSIها به یکدیگر ربط دارند و بایستی با توجه به عبارت کلیدی اصلی در مکان‌های مختلف محتوا به کار روند. باید در نظر داشت که در کنار عبارت کلیدی اصلی، یک سری LSI نیز استخراج گردد. از طریق گوگل می‌توان LSIها را به سادگی استخراج کرد و سپس از آن‌ها در داخل تگ‌های H3 ،H2 محتوای مقاله به کار برد.

استفاده از مقالات جامع جهت رسیدن به صفحه اول گوگل

گوگل اظهار می‌کند که هر چقدر محتوای شما جامع‌تر باشد این امکان را به وجود می‌آورد که وبسایت در نتایج بالاتری قرار گیرد. مقالاتی که در صفحات مختلف وبسایت نگارش می‌شوند بایستی حداقل بین 1400 تا 1800 کلمه باشند. به این ترتیب گوگل با این حقیقت روبرو می‌شود که یک مقاله پربار نگارش شده است. در صورت چنین تشخیصی، رتبه وبسایت ارتقاء پیدا می‌کند و از رقبا فاصله خواهد گرفت. عنوانی که برای صفحه انتخاب می شود نیز حتما بایستی حاوی عبارت کلیدی اصلی باشد، که بر روی آن فرآیند سئو انجام می‌شود.

همچنین بخوانید  مشاغل مارکتینگ و بازاریابی | معرفی و نکات مهم

لینک سازی داخلی و خارجی

یک مورد دیگر که در سئوی داخلی تاثیر زیادی دارد وجود لینک‌های داخلی و خارجی است. ابتدا بایستی سعی گردد لینک‌های داخلی وب سایت را ایجاد نمود. به مفهوم ساده در مقاله‌ای که نگارش می‌شود هر زمان که احساس شد می‌توان به صفحه دیگری از وب سایت یک ارتباط برقرار کرد، به صورتی که صفحه مورد نظر بتواند مکمل مقاله باشد؛ می‌توان با لینک داخلی این ارتباط را برقرار کرد. پس از ایجاد لینک‌های داخلی نوبت به ایجاد لینک‌های خارجی می‌رسد. منظور از لینک‌های خارجی برقراری ارتباط با وبسایت‌های دیگر می‌باشد، به طوری که این ارتباط برای وبسایت ما اعتبار بیشتری کسب نماید. لینک‌سازی خارجی اگر از سمت وبسایت‌های معتبر از دید گوگل صورت پذیرد به شدت در ارتقای رتبه وبسایت تاثیرگذار خواهد بود و سرعت رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل را شتاب می‌دهد.

بررسی سئوی تکنیکال و موارد فنی

سئو تکنیکال سایت از دید گوگل بسیار مهم است. سئو تکنیکال را می‌توان یک بار برای همیشه بهبود بخشید تا گوگل وبسایت مورد نظر را از نظر فنی تایید نماید.

هماهنگی وبسایت با سرچ کاربران

اگر یک وبسایت قصد دارد که به سرعت پیشرفت کند و به رتبه اول گوگل برسد، بایستی عنوان خود را با سرچ کاربران هماهنگ سازد. بخشی از عنوانی که انتخاب می‌شود بایستی شامل عبارتی باشد که کاربران به صورت پر تکرار در گوگل جستجو می‌کنند. به این ترتیب ترافیک ورودی به وبسایت افزایش پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید  چه مواقعی به مشاوره شغلی نیاز داریم؟

کاهش نرخ پرش از وب سایت (bounce rate)

اگر یک بازدیدکننده پس از ورود به سایت بدون اینکه وارد صفحات دیگر شود از وبسایت خارج شود، یک پرش یا فرار (bounce) محسوب می‌شود. یکی از موارد مهم در سئو کاهش نرخ پرش از وبسایت است. به این صورت که حتما بایستی شرایطی فراهم آورده شود که کاربر به صفحات دیگر وبسایت نیز وارد شود. مثلا در یک محتوا با پیشنهاد مطالعه یک مقاله مرتبط دیگر یا پیشنهاد مشاهده یک ویدیو در صفحه دیگر، می‌توان کاربر را به صفحات دیگر مشایعت کرد و نرخ فرار از سایت را کاهش داد.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از موارد مهم در رسیدن به صفحه اول گوگل

مورد آخر که باعث می‌شود یک وبسایت به صفحه اول گوگل برسد، این است که مطابق با کلمات کلیدی که جستجو می‌شوند بایستی عنوان را تنظیم نمود. زمانی که در وب‌سایت محتوایی تولید می‌شود بسیار مهم است که با توجه به چه کلمه کلیدی محتوا تولید شود. انتخاب کلمات کلیدی به موضوعاتی که کاربران در گوگل سرچ می‌کنند وابسته است. در نتیجه بایستی برای تحقیق کلمات کلیدی مناسب از سرویس‌های مربوط به این کار استفاده نمود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

منابع:

https://backlinko.com/hub/seo/bounce-rate

seo-site

seo-site

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط