Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ چگونه مصرف cpu وردپرس را کاهش دهیم؟

چگونه مصرف cpu وردپرس را کاهش دهیم؟

by | 17 مهر 1401 | مارکتینگ | 0 comments

از جمله مشکلاتی که در وردپرس همواره به دلایل مختلفی ایجاد می‌‌شود، مصرف بیش از اندازه منابع مختلف در cpu است. در این زمان شما به صورت آگاه و حتی غیرآگاه از هاست خود استفاده می‌کنید که سبب می‌‌شود تا در زمان پردازش داده‌‌ها با مشکلاتی مواجه شوید.

همانطور که گفته شد افزایش مصرف cpu در وردپرس علت‌‌های متفاوتی دارد که مهم‌ترین آن از طرف افزونه‌‌های وردپرس اتفاق می‌‌افتد. انتخاب یک افزونه نامناسب و همچنین کدنویسی غیر اصولی سبب می‌شود تا این افزونه و کدهای انتخاب شده به روش بهینه از cpu هاست استفاده نکند و افزونه مورد نظر درصد زیادی از منابع هاست را از آن خود نماید.

چگونه مصرف cpu وردپرس را کاهش دهیم؟

امروزه متخصصان فعال در این حوزه راهکار های بسیاری را به منظور کاهش مصرف cpu وردپرس ارائه داده‌‌اند که در ادامه به ذکر برخی از آن‌‌ها خواهیم پرداخت:

مهم‌ترین روش‌‌های کاهش مصرف cpu وردپرس عبارت است از:

  • ارزیابی و بررسی تمامی افزونه‌ های وردپرس

با توجه به مطالب قبلی ذکر شده، به کارگیری برخی از افزونه‌‌های نامناسب و ناکارآمد در وردپرس مهم‌ترین علت مصرف زیاد از منابع هاست در وردپرس است. زمانی که از یک افزونه استفاده می‌‌شود، این افزونه مورد نظر امکاناتی را فراهم کرده که هر کدام از این قابلیت‌‌ها به منظور پردازش داده‌‌های مختلف، از cpu هاست، استفاده می‌کند.

  • بررسی قالب وردپرس

خوب است بدانید که استفاده از برخی قالب‌‌های نامناسب، از علت‌‌های دیگر مصرف بیش از اندازه منابع است. جهت کاهش مصرف cpu در وردپرس، در صورتی که از سوی افزونه‌ها، مطمئن هستید که مصرف زیاد منابع هاست از آن‌‌ها نیست، می‌‌بایست که به بررسی قالب خود بپردازید.

همچنین بخوانید  چگونه مقاله سئو محور بنویسیم؟

به منظور انجام این کار شما باید به صورت موقتی از برخی قالب‌‌های پیشفرض وردپرس استفاده کنید و پس از این به بررسی این نکته که آیا منابع هاست نیز مصرف بیش از اندازه‌ای را دارند یا خیر، بپردازید. زمانی که شما امکانات لازم به منظور یافتن خطای قالب را نداشتید، به راحتی می‌‌توانید با استفاده از فایلی به نام Error Log هاست نیز، مشکل به وجود آمده را بررسی کنید. برای استفاده از فایل ذکر شده و بررسی مشکل، باید مراحلی را طی کرد.

اولین مرحله وارد شدن به هاست و سپس ارجاع به File Manager هاست است. پس از این شما باید در مسیر Public_html به یافتن فایل دیگری به نام Error _log باشید. پس از پیدا کردن فایل مورد نظر، می‌‌بایست آن را دانلود نمایید و سپس به بررسی آخرین خط کدهای موجود در آن بپردازید و تمامی مسیر و راه‌‌هایی که در آن وجود دارد را دنبال کنید. با انجام این مراحل شما به مشکل مصرف بیش از حد منابع هاست خود و ناحیه آن دست می‌‌یابید.

  • بررسی کردن دیتابیس و وردپرس و همچنین Repair آن

استفاده از افزونه‌های مختلف و همچنین حذف و نصب کردن انواع افزونه‌‌ها در مدت زمان کوتاه توسط کاربران، مشکلاتی به وجود می‌‌آورد که از مهم‌ترین آن‌‌ها ایجاد بی‌نظمی در دیتابیس و اضافه شدن برخی جدول‌‌ها به آن است. در اکثر مواقع شما هیچ نیازی به این جدول‌‌های اضافه شده نخواهید داشت.

همچنین بخوانید  قواعد نگارشی پرکاربرد در تولید محتوا

در این زمان وقتی که یک کاربر جدید به سایت مورد نظر مراجعه می‌‌کند، درخواست او به سرور مد نظر ارسال و مورد بررسی قرار می‌‌گیرد که کدام صفحه باید آپلود و لود شود. پس از این، صفحه مورد نظر کاربر پیدا شده و سپس آغاز به بارگذاری برای کاربر می‌‌کند.

  • بروز رسانی تمامی قالب و افزونه‌ های مورد نظر

با توجه به مطالب قبلی ذکر شده، استفاده از تمامی نسخه‌‌های قدیمی تاثیر مهمی در افزایش بیش از حد منابع در هاست دارد و از این رو باید تمامی نسخه قالب و افزونه‌‌ها بروزرسانی شوند. خوب است بدانید در مواقعی که یک نوع افزونه و همچنین وردپرس و قالب آن آپدیت و بروزرسانی می‌‌شود، کدهای مربوط به آن نیز به نحوی کدنویسی شده‌‌اند که از کمترین میزان منابع هاست استفاده کنند که با هر نوبت بروزرسانی کردن، تمامی این موارد به صورت کلی رفع می‌‌شود. با توجه به نکات ذکر شده، بهتر است که در هر زمان از جدیدترین و بروز ترین نسخه‌‌های وردپرس و البته افزونه و قالب وردپرس استفاده نمایید تا با این اقدام مصرف منابع cpu را به حداقل ممکن برسانید.

  • عدم استفاده زیاد از برچسب وردپرس

از دیگر علت‌‌های افزایش مصرف cpu در منابع هاست وردپرس، استفاده زیاد از انواع برچسب‌ ها در وردپرس است. بسیاری از کاربران با توجه به نظر شخصی و بر اساس خیال خود که با استفاده زیاد از برچسب بیشتر، می‌‌توانند بازدید سایت خود را افزایش دهند، مشکلات متعددی را برای سایت خود به وجود می‌‌آورند.

از جمله این مشکلات افزایش مصرف این منابع به علت استفاده بیش از اندازه از برچسب و کاهش ارزش محتوای آن‌‌ها به دلیل وجود تعداد بسیاری از لینک‌‌ها در یک صفحه خاص است. این مشکلات تاثیرات منفی نیز به همراه دارند که مهم‌ترین آن تاثیر منفی بر سئو و همچنین‌ عدم بهینه‌ سازی اصولی است.

همچنین بخوانید  DMCA چیست؟

زمان مناسب برای استفاده از برچسب در وردپرس، زمانی است که شما بیشتر از ده‌ها هزار نوشته در سایت خود بارگذاری نموده‌‌اید و در این زمان شما می‌‌توانید برای هر کدام از نوشته‌‌های خود بیشتر از ۱۰ برچسب متفاوت انتخاب کنید.

  • عدم بهره گیری از برخی رسانه‌ های حجم بالا در وردپرس

بیشتر افراد در تلاشند تا از برخی تصویرها و همچنین انواع متفاوتی از فایل‌‌های چند رسانه‌‌ای استفاده نمایند. هدف از انجام این کار علاوه بر بهبود ظاهر وبسایت، منظم نشان دادن یک صفحه در زمان مشاهده انواع محتوا برای کاربر است. انجام این کار یعنی استفاده از فایل و تصاویر مختلف، مشکلاتی را به همراه دارد که مهم‌ترین آن افزایش بیش از اندازه حجم صفحات به علت‌ عدم بهینه‌ سازی رسانه‌‌ها توسط کاربر است.

از این رو، با استفاده از چند تصویر مختلف با حجم و کیفیت بسیار بالا، حجم برخی از صفحات سایت نیز به علت آپلود و لود شدن کامل، به صورت قابل توجهی افزایش می‌‌یابد. در نتیجه مهم‌ترین عنوان سایت، یعنی سئو و بهینه‌ سازی سایت مورد نظر، تحت تاثیر قرار گرفته و سایت در برابر تمامی موتورهای جستجو از جمله گوگل کم ارزش شناخته می‌شود و به مرور اعتبار خود را از دست می‌‌دهد.

منبع: سئو پرشین

seopersian

seopersian

چطور بود؟
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط