Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ چگونه پس از فریب خوردن از فکر کردن دست برداریم؟

چگونه پس از فریب خوردن از فکر کردن دست برداریم؟

by | 14 آذر 1402 | رابطه و ازدواج, روان‌شناسی | 0 comments

اینکه شما مورد خیانت قرار گرفته‌اید می‌تواند تجربه‌ای فوق العاده دردناک و آسیب‌زا باشد. طبیعی است که شما اورتینک کنید، سناریوها را دوباره مرور کنید و همه چیز را زیر سوال ببرید. افراط در فکر کردن می‌تواند ذهن شما را از بین ببرد، روند بهبودی شما را مختل کند و شما را از حرکت به جلو باز دارد. با این حال، این امکان وجود دارد که از چرخه تفکر بیش از حد رها شوید و دوباره کنترل احساسات خود را به دست آورید. در این مقاله، ما استراتژی‌های عملی را بررسی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند پس از فریب خوردن، از فکر کردن بیش از حد دست بردارید و به سمت بهبودی و بازسازی اعتماد به خود و دیگران را آغاز کنید.

حتماً مقاله “9 عامل خطرناک خیانت در ازدواج” را مطالعه کنید.

چرا افراد پس از خیانت بیش از حد فکر می کنند؟

بسیاری از ما اصطلاح «بیش از حد فکر کردن»، نشخوار فکری یا همان Overthink کردن را شنیده‌ایم و حتی دچار آن شده‌ایم، و اگرچه ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما می‌تواند ما را به نتیجه‌گیری سریع و بدون هیچ مدرک واقعی سوق دهد. وقتی شخصی در یک رابطه خیانت را تجربه می‌کند، معمولاً فردی که مورد خیانت قرار گرفته است، بیش از حد فکر می‌کند و خود را با فکر کردن زیاد اذیت می‌کند. آنها ممکن است دائما نگران باشند که ممکن است دوباره اتفاق بیفتد، نسبت به خود احساس بدی داشته باشند و اعتماد به دیگران برایشان سخت شود. آنها ممکن است وقتی همسرشان بیرون می‌رود، توجه بیش از حد به تلفن خود یا تغییر روال‌های خاصی مضطرب شوند.

همچنین بخوانید  نحوه مقابله با استرس و افسردگی در تعطیلات

افرادی که قبلاً دارای شرایطی مانند OCD، اضطراب یا سایر اختلالات خلقی هستند، ممکن است پس از خیانت بیشتر و شدیدتر فکر کردن را تجربه کنند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا افراد پس از فریب خوردن بیش از حد فکر می‌کنند:

  • نسبت به خود احساس بدی دارند
  • ابتلا به اختلال وسواس فکری اجباری
  • مقابله با اضطراب
  • تجربه افسردگی
  • مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه
  • داشتن سابقه روابط نادرست
  • تجربه خیانت در روابط گذشته

چگونه پس از فریب خوردن از فکر کردن دست برداریم؟

1. احساسات خود را بپذیرید

به خود اجازه دهید تا احساسات خود را به طور کامل تجربه و پردازش کنید. به خود اجازه دهید که احساس آسیب، خیانت، عصبانیت یا غمگینی کنید. پذیرش این احساسات به جای سرکوب آنها ضروری است، زیرا این یک گام حیاتی به سمت بهبودی است. به خود زمان و فضایی بدهید تا در مورد از دست رفتن اعتماد و رابطه‌ای که قبلا داشتید غصه بخورید.

با روش های ابراز خشم آشنا شوید.

2. به دنبال پشتیبانی باشید

با دوستان قابل اعتماد، اعضای خانواده یا یک درمانگر تماس بگیرید که می‌تواند فضای امنی برای ابراز احساسات شما فراهم کند. به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود با دیگرانی که می‌توانند همدلی و درک را ارائه دهند می‌تواند بسیار شفابخش باشد. آنها می‌توانند دیدگاه متفاوتی ارائه دهند و به شما کمک کنند تا از میان درد و سردرگمی عبور کنید.

3. برای افراط اندیشی مرزهایی تعیین کنید

افراط در تفکر اغلب منجر به تکرار مداوم خاطرات و سناریوهای دردناک در ذهن شما می‌شود. برای تعیین حد و مرز برای تفکر بیش از حد، هر روز زمان‌های خاصی مانند 10 تا 15 دقیقه را انتخاب کنید تا به افکار و احساسات خود فکر کنید. وقتی آن زمان تمام شد، عمداً توجه خود را به چیزهای دیگر یا افکار مثبت معطوف کنید.

همچنین بخوانید  بازی‌ ها: تحلیلی بر روابط انسانی از منظر مثلث کارپمن

4. افکار منفی را به چالش بکشید

وقتی بیش از حد فکر می‌کنید، ممکن است افکار منفی در مورد خودتان داشته باشید. برای مقابله با این، آن افکار را زیر سوال ببرید و بپرسید که آیا دلیلی برای آنها وجود دارد یا اینکه آنها فقط فرضیات هستند. افکار منفی را با افکاری جایگزین کنید که واقع بینانه‌تر هستند و باعث می شوند احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. به یاد داشته باشید که اعمال دیگران شما را تعریف نمی‌کنند و خیانت آنها ارزش شما را کم نمی‌کند.

5. ذهن آگاهی را تمرین کنید

زمانی را برای آگاهی از لحظه حال اختصاص دهید و توجه خود را به آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد جلب کنید. به تنفس خود توجه کنید، به آنچه می‌توانید ببینید، بشنوید، بو کنید، بچشید و لمس کنید توجه کنید. فقط افکار خود را بدون قضاوت در مورد آنها مشاهده کنید. هوشیار بودن می‌تواند به شما کمک کند افکار مضطرب را رها کنید و احساس آرامش و آگاهی بیشتری نسبت به خود داشته باشید.

6. درگیر مراقبت از خود باشید

فعالیت های خودمراقبتی که باعث بهبودی و عشق به خود می‌شود را در اولویت قرار دهید. از طریق ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و خواب کافی از سلامت جسمانی خود مراقبت کنید. در فعالیت‌هایی شرکت کنید که به شما شادی می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا آرامش داشته باشید، چه مطالعه، نقاشی، گوش دادن به موسیقی یا گذراندن وقت در طبیعت. پرورش خود به بازیابی اعتماد به نفس و بازسازی قدرت عاطفی شما کمک می‌کند.

7. برای حرکت رو به جلو اهداف تعیین کنید

به جای تمرکز بر گذشته، روی تعیین اهداف جدید برای آینده خود تمرکز کنید. آنچه را که می‌خواهید به دست آورید مشخص کنید و گام‌های کوچکی در جهت آن اهداف بردارید. این تغییر در تمرکز به شما امکان می‌دهد انرژی خود را به سمت رشد شخصی و بازسازی زندگی خود هدایت کنید.

همچنین بخوانید  8 عامل خطرناک خیانت در ازدواج

8. محیط خود را تغییر دهید

ایجاد یک محیط جدید برای خود می تواند شروعی تازه به شما بدهد و به شما کمک کند روش‌های سالم‌تری برای برخورد با مسائل اتخاذ کنید. این می‌تواند به معنای ایجاد تغییرات بزرگ مانند نقل مکان به یک خانه جدید یا گرفتن یک تعطیلات طولانی باشد. همچنین می‌تواند به سادگی تنظیم مجدد مبلمان خانه شما باشد.

9. کمک مشاور و روانشناس را در نظر بگیرید

کمک مشاور و روانشناس

اگر متوجه شدید که فکر کردن بیش از حد و درد ناشی از تقلب و خیانت به طور قابل توجهی بر زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد، به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. یک درمانگر یا مشاور می‌تواند شما را از طریق روند بهبودی راهنمایی کند، ابزارهایی برای مدیریت تفکر بیش از حد ارائه دهد و به شما کمک کند تا استراتژی‌هایی برای بازسازی اعتماد در روابط آینده ایجاد کنید.

جمع بندی

در نتیجه، فهمیدن اینکه به شما خیانت شده است می‌تواند واقعاً آسیب‌زا باشد و رسیدگی به آن سخت باشد. طبیعی است که ذهن شما شروع به فکر کردن، تکرار چیزها در ذهنتان کند و به همه چیز شک کند. اما به یاد داشته باشید، تفکر بیش از حد می‌تواند شما را از بهبودی و از ادامه مسیر باز دارد. با رعایت نکات این مقاله می‌توانید روند بهبودی را شروع کنید، اعتماد خود را به خود و دیگران بازسازی کنید و راهی برای پیشرفت پیدا کنید.

در انتها امیدواریم بتوانید از پس این مشکلی که برای شما پیش آمده سربلند بیرون بیایید. به عنوان کمک آخر، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله “راز خوشبختی چیست؟” را مطالعه کنید و از آن در زندگی شخصی خود استفاده کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط