Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ موبایل و کامپیوتر @ چگونه گوشی خود را سریعتر شارژ کنیم؟

چگونه گوشی خود را سریعتر شارژ کنیم؟

by | 2 اسفند 1402 | موبایل و کامپیوتر | 0 comments

در دنیای پرشتاب امروزی، ما برای ارتباط، سرگرمی و بهره‌وری به شدت به تلفن‌های هوشمند خود متکی هستیم. بنابراین، زمانی که باتری گوشی ما رو به اتمام است و ما نیاز به شارژ سریع آن داریم، انتظار برای پر شدن شارژ می‌تواند خسته کننده باشد. خوشبختانه چندین مرحله ساده وجود دارد که می‌توانید برای اینکه بتوانیم گوشی خود را سریعتر شارژ کنیم. در این مقاله، تکنیک‌های موثری را بررسی می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند تلفن خود را در کمترین زمان راه‌اندازی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله “چطور گوشی خیس را خشک کنیم؟” را مطالعه کنید.

چگونه گوشی خود را سریعتر شارژ کنیم

1. از شارژرهای اورجینال و فابریک استفاده کنید

شارژرهای اصلی

زمانی که می‌خواهید گوشی خود را شارژ کنید از شارژری که همراه آن است استفاده کنید. این شارژرهای رسمی بهتر از استفاده از پورت های USB در رایانه شما هستند زیرا قدرت بیشتری دارند. مهم است که از شارژر ساخته شده توسط سازنده گوشی خود استفاده کنید و نه یک شارژر ارزان قیمت، زیرا می‌تواند خطرناک باشد و مشکلاتی ایجاد کند.

شارژ بی‌سیم راحت است، اما سریع‌ترین راه برای شارژ گوشی شما نیست. برخی از شارژرهای بی‌سیم ادعا می‌کنند که سریع هستند، اما معمولا به خوبی شارژرهای اصلی نیستند.

اگر مجبور هستید گوشی خود را با استفاده از پورت USB رایانه خود شارژ کنید، به خاطر داشته باشید که سرعت آن کندتر خواهد بود. شارژ کامل گوشی از این طریق ممکن است زمان زیادی طول بکشد. اما دستگاه‌هایی مانند ChargeDr وجود دارند که می‌توانند با افزایش انرژی از درگاه USB رایانه شما، شارژ را افزایش دهند.

همچنین می‌توانید کابل های مخصوصی را پیدا کنید که دارای دو کانکتور USB و یک کانکتور micro USB هستند. این کابل‌ها به شما امکان می‌دهند از برق دو پورت USB به طور همزمان برای شارژ سریع‌تر گوشی خود استفاده کنید. اگر مک بوک یا آی مک جدیدتر و آیفون دارید، یکدیگر را می‌شناسند و سرعت شارژ را افزایش می‌دهند.

همچنین بخوانید  بهترین اپلیکیشن های ترجمه برای آیفون

2. حالت هواپیما را روشن کنید

حالت هواپیما

برای شارژ سریع‌تر گوشی، می‌توانید قبل از وصل کردن شارژر، حالت هواپیما را روشن کنید. این کار باعث می‌شود تلفن شما از برق برای چیزهایی مانند داده تلفن همراه، بلوتوث، رادیو و Wi-Fi استفاده نکند، حتی زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید. وقتی حالت هواپیما روشن است، تلفن شما انرژی کمتری مصرف می‌کند، بنابراین سریع‌تر شارژ می‌شود.

فرقی نمی‌کند اندروید یا آیفون دارید، می‌توانید با رفتن به برنامه تنظیمات در صفحه اصلی، انتخاب حالت هواپیما، و کشیدن کلید روی روشن، حالت هواپیما را روشن کنید. یک نماد هواپیمای کوچک در بالای صفحه گوشی خود خواهید دید تا نشان دهد که حالت هواپیما روشن است. به خاطر داشته باشید که در حالت هواپیما، تا زمانی که حالت هواپیما را خاموش نکنید و به تنظیمات عادی برگردید، نمی‌توانید تماس یا پیامک برقرار یا دریافت کنید، یا از داده یا GPS استفاده کنید. اما باید به شارژ سریعتر گوشی شما کمک کند.

مقاله “روش های از بین بردن حباب زیر گلس گوشی” را از دست ندهید.

3. گوشی خود را خنک نگه دارید

گوشی خود را خنک نگه دارید

خنک نگه داشتن گوشی برای جلوگیری از هر گونه آسیب بسیار مهم است. تلفن شما وقتی خیلی داغ نیست بهتر کار می‌کند و گرمای بیش از حد می‌تواند به باتری و سایر قسمت‌های داخل آن آسیب برساند.

از قرار دادن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید یا هر چیز دیگری که می‌تواند آن را در حین شارژ شدن داغ کند، خودداری کنید. اگر از قاب گوشی استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید آن را بردارید تا گوشی شما راحت‌تر خنک شود.

4. برنامه ها و فرآیندهای غیر ضروری را ببندید

اجرای چندین برنامه و فرآیند در پس‌زمینه می‌تواند انرژی را مصرف کند و فرآیند شارژ را کند کند. قبل از وصل کردن شارژر خود، هر برنامه غیرضروری را ببندید و لیست برنامه‌های اخیر را پاک کنید. این تضمین می‌کند که منابع تلفن شما بر روی شارژ متمرکز شده و منجر به شارژ سریعتر باتری می‌شود.

همچنین بخوانید  هدست اپل ویژن پرو: معرفی اولین کامپیوتر محیطی اپل

5. گوشی خود را خاموش کنید

خاموش کردن گوشی

برای اینکه گوشی خود را سریعتر شارژ کنیم، می‌توانید در حین شارژ آن را کاملا خاموش کنید. به این ترتیب باتری فقط روی شارژ شدن متمرکز می‌شود و برای چیز دیگری استفاده نمی‌شود.

به خاطر داشته باشید که خاموش کردن تلفن به این معنی است که نمی‌توانید در حین شارژ از آن استفاده کنید. بدون پیام، تماس، موسیقی، بازی یا هر چیز دیگری. اما اگر در اسرع وقت به باتری بیشتری نیاز دارید، شاید ارزش آن را داشته باشد که حدود یک ساعت منتظر بمانید تا گوشی خود دوباره راه اندازی شود.

یک باور رایج وجود دارد که اجازه دهید باتری گوشی شما هر چند وقت یکبار به طور کامل از بین برود، به ماندگاری طولانی‌تر و شارژ سریع‌تر آن کمک می‌کند. اما این واقعاً ضروری نیست. لازم نیست عمداً اجازه دهید تلفن شما بمیرد. هر زمان که آماده بودید می‌توانید بدون نگرانی آن را شارژ کنید.

6. از شارژرهای سریع باتری استفاده کنید

شارژرهای سریع باتری

اگر شارژر معمولی گوشی شما خیلی کند است، می‌توانید از شارژرهای باتری سریع استفاده کنید. برخی از تلفن‌ها مانند Samsung Galaxy S23 یا iPhone 15 را می‌توان با لوازم جانبی مانند شارژر سریع HTC یا پد شارژ سریع سامسونگ به سرعت شارژ کرد. با این حال، همه شارژرهای سریع با همه تلفن‌ها کار نمی‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که شارژرهای سازگار با گوشی خود را تهیه کنید.

شارژرهای سریع می‌توانند گوشی شما را حدود 1.4 برابر سریعتر از شارژرهای استاندارد شارژ کنند. خواهید دید که باتری گوشی شما به سرعت به 50% می‌رسد، اما ممکن است با نزدیک شدن به 100% سرعت آن کاهش یابد. این طبیعی است و از آسیب دیدن گوشی شما جلوگیری می‌کند. با این حال، شارژ سریع‌تر می‌تواند باعث شود تلفن شما بیشتر از شارژر معمولی گرم شود. استفاده از آن بی‌خطر است، اما به خاطر داشته باشید که می‌تواند تلفن شما را گرمتر کند.

همچنین بخوانید  بهترین لوازم جانبی آیفون

7. در حال حرکت شارژ کنید

اگر نیاز دارید گوشی خود را در حالی که بیرون هستید شارژ کنید و پریز برق پیدا نکردید، می توانید یک بسته باتری خارجی تهیه کنید. این شارژرهای قابل حمل مقرون به صرفه هستند.

گزینه دیگر تهیه یک قاب گوشی است که بتواند گوشی شما را شارژ کند. قیمت این قاب‌ها بسته به مدل گوشی، برند و قدرت شارژ شما متفاوت است.

بسیاری از قاب‌های باتری می‌توانند حدود 60 درصد عمر باتری بیشتری به شما بدهند و برخی از مدل‌ها حتی می‌توانند ظرفیت باتری گوشی شما را دو برابر کنند. توجه به این نکته مهم است که تهیه بسته باتری یا کیف شارژ نیازمند صرف مقداری پول است و در واقع باعث نمی‌شود گوشی شما سریعتر شارژ شود.

یکی از نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اگرچه این نکات می‌توانند در مواقعی که به شارژ سریع نیاز دارید کمک کنند، استفاده روزانه از آنها توصیه نمی‌شود. شارژ آهسته و پیوسته گوشی برای سلامت طولانی مدت باتری در مقایسه با شارژ مکرر باتری بهتر است.

جمع بندی

با پیروی از تکنیک‌های ذکر شده در این مقاله، می‌توانید باتری گوشی خود را تقویت کرده و سریعتر به استفاده از دستگاه خود بازگردید. با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که اگرچه این روش‌ها می‌توانند در موقعیت‌های خاص مفید باشند، اما به طور کلی توصیه می‌شود برای سلامت باتری طولانی‌مدت گوشی خود را به آرامی و پیوسته شارژ کنید. پس ادامه دهید، این نکات را در صورت نیاز اجرا کنید و از تجربه شارژ سریعتر گوشی خود لذت ببرید!

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط