Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ چگونه یک عروسی بی نقص داشته باشیم؟

چگونه یک عروسی بی نقص داشته باشیم؟

by | 19 آذر 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

برای اینکه یک عروسی بی نقص داشته باشید؛ همواره باید به نکات متعددی برای آماده سازی خودتان، فراهم کردن بستر پذیرایی از مهمانان و همچنین راحتی آن‌ها توجه کنید. به یاد داشته باشید که عروسی تنها به شما تعلق ندارد. بلکه تمام مهمانان در این مراسم دوست دارند لحظات خوبی را تجربه کنند. با انتخاب یک سالن مناسب و غذای باکیفیت و شرایط سرگرمی آن‌ها می‌توانید لحظات خوبی برای آن‌ها رقم بزنید.

مهم ترین عواملی که باید در مجلس عروسی خود رعایت کنید

عروسی مراسم مهم و چند بعدی است که در آن باید به عوامل متعدد توجه داشته باشید. در ادامه برخی از این نکات را بررسی می‌کنیم.

مشخص کردن بودجه

از مهم ترین عواملی که باید در مجلس عروسی خود رعایت کنید این است که مشخص کنید دقیقا با چه بودجه‌ای قصد راه‌اندازی یک مراسم عروسی را دارید. بودجه باید برای هزینه‌های تالار یا سالن، آتلیه عکاسی، آرایشگاه، خرید سرویس طلا، خرید لباس، پذیرایی از مهمان، کارت دعوت و غیره هزینه شود. از مهم‌ترین هزینه‌های مراسم عروسی، انتخاب سالن عروسی است. ابتدا باید به دنبال یک سالن عروسی نزدیک تهران باشید و ببینید که کدام سالن با مشخصات مد نظر شما همخوانی دارد. درنهایت بهترین سالن را انتخاب کنید.

مشخص کردن تعداد مهمان ها

مشخص کردن تعداد مهمان ها

برای اینکه مهمانی عروسی شما به بهترین شکل برگزار شود؛ لازم است که تعداد مهمان‌های مراسم‌تان را مشخص کنید. با مشخص کردن تعداد مهمانان اطلاعات مهم بعدی مشخص می‌شوند. بسته به اینکه چند نفر مهمان دارید؛ متراژ سالن، میزان پذیرایی و هزینه‌ای که باید صرف کنید؛ مشخص می‌شود. همچنین در همین مرحله باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید در مراسم‌تان از کودکان هم پذیرایی بکنید یا نه. اگر قصد دعوت کودکان را هم دارید؛ بهتر است بستری برای بازی و سرگرمی جداگانه بچه‌ها هم در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید  از چه غذاهایی باید قبل از رابطه جنسی اجتناب کنید

تعبیه راهنمای مسیر در تالار عروسی

اگر باغ یا تالاری که برای برگزاری مراسم‌تان انتخاب کرده‌‌اید؛ مساحت زیادی دارد؛ شما به یک راهنمای در سالن نیاز دارید. با قرار دادن راهنما در سالن عروسی از گم شدن و سردرگمی مهمانان جلوگیری کنید. برای این منظور می‌توانید از پرسنل سالن استفاده کنید یا اینکه از تابلوهای راهنما کمک بگیرید.

انتخاب لباس عروس و داماد

انتخاب لباس عروس و داماد

از مهم ترین عواملی که باید در مجلس عروسی خود رعایت کنید این است که لباس عروس و داماد را به بهترین شکل انتخاب کنید. لباس‌های عروس و داماد باید زیبا، به روز و از همه مهم‌تر راحت باشند. اگر اضافه وزن دارید؛ بهتر است با این واقعیت کنار آمده و با پوشیدن لباس‌های تنگ سعی در مخفی کردن اضافه وزن‌تان نداشته باشید. چرا که مراسم عروسی برای چند ساعت استرس‌زا طول می‌کشد و هیچ چیز بدتر از داشتن یک لباس تنگ در این شب نیست. می‌توانید از چند ماه قبل لباس‌تان را انتخاب کرده و با رژیم لاغری سعی کنید خودتان را به وزن متعادل برسانید. اما در شب عروسی با یک تصمیم عجولانه لباس سایز کوچک را انتخاب نکنید. همچنین دقت کنید که لباس متناسب با شکل اندام شما طراحی شده باشد و به قول معروف به شما بیاید.

انتخاب آرایشگاه عروس و داماد

از دیگر مواردی که در برنامه‌ریزی مراسم مهم است؛ این است که آرایش خوب و متناسبی داشته باشید. پیش از برگزاری مراسم یک سالن خوب را پیدا کره و نمونه کارهای آن‌ها را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که آرایش عروسی نباید بیش از حد مصنوعی باشد. آرایش‌های لایت و طبیعی امروزه رایج‌تر هستند و آرایش‌های اغراق‌آمیز تنها سن شما را بیشتر نشان داده و سلیقه‌تان در انتخاب آرایش را زیر سؤال می‌برند. همچنین دقت کنید که آرایشگر متناسب با ترندها روز آرایش را انجام داده باشد.

همچنین بخوانید  8 نشانه زن حیله گر و راه حل برای مقابله با او

دیگر مواردی که باید در نمونه کارهای سالن‌های عروسی به آن توجه داشته باشید؛ این است که آرایش‌ها متناسب با چهره هر فرد انجام شده باشد. خط کانتور و کانسیلر متناسب با خطوط چهره فرد و در راستای زیباتر نشان دادن چهره ایجاد شده باشند. بعد از اینکه مطمئن شدید که آرایشگر مهارت کافی در میکاپ دارد؛ بهتر است کمی با او صحبت کنید و ببینید که برای آماده‌سازی پوست پیش از میکاپ و ماسک‌های پوستی چه استراتژی و برنامه‌ای دارد. دقت کنید که در رو عروسی شما استرس دارید و احتمالاً پوستتان وضعیت خوبی نداشته باشد. با مراقبت‌های پیش از مراسم می‌توان از شدت این عارضه کاست. آرایشگر باید تجربه و تسلط خوبی در این زمینه داشته باشد.

انتخاب رستوران و پذیرایی شام

انتخاب رستوران و پذیرایی شام

شام مهم‌ترین بخش مراسم شما است که باید به بهترین شکل برگزار شود. کیفیت سرویس‌دهی و غذا، آخرین المان در تعیین کیفیت مراسم عروسی شما است. برای اینکه بهترین شام عروسی را سرو کنید؛ بهتر است به دنبال رستوران خوب باشید. ابتدا بهترین رستوران های اطراف گرمسار را پیدا کرده و با بررسی منوی شام غذای مورد نظرتان را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید  چگونه بدون ناراحتی و آسیب یک رابطه را تمام کنیم؟

شما می‌توانید تنها سرویس غذا شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر را انتخاب کنید یا اینکه یک سرویس متنوع‌تر داشته باشید. در مرحله بعد دیزاین غذا و نحوه پذیرایی مهم است. مطمئن شوید که پرسنل سالن یا پرسنل رستوران استراتژی و پلنی برای پذیرایی و دیزاین میز داشته باشند. با توجه به اینکه عکس‌های زیادی از مراسم عروسی گرفته می‌شود؛ دیزاین غذا اهمیت زیادی دارد. بهتر است رستورانی را انتخاب کنید که در کنار کیفیت مطلوب از ترندهای روز مطلع بوده و از حسن سلیقه در دیزاین میز غذا برخوردار باشند.

سخن آخر

مراسم عروسی از مهم‌ترین مهمانی‌هایی است که در طول زندگی‌تان برگزار می‌کنید. احتمالا عکس‌ها و فیلم این مراسم تا سال‌‌ها بعد باقی‌مانده و بارها و بارها آن را تماشا کنید. از مهم ترین عواملی که باید در مجلس عروسی خود رعایت کنید این است که در این مراسم باید لذت ببرید و به شما خوش بگذرد. این شب را به یک شب خاطره‌انگیز تبدیل کنید و تا جای ممکن با برنامه‌ریزی درست و کمک گرفتن از افراد خبره از پیشامدهای غیره منتظره جلوگیری کنید. برای تهیه غذا روی بهترین رستوران های اطراف گرمسار حساب کنید و با انتخاب سالن عروسی نزدیک تهران یک شب رویایی برای خودتان و مهمانان رقم بزنید.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط