Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ چگونه یک پالت رنگی برای خانه خود انتخاب کنید | 3 مرحله آسان

چگونه یک پالت رنگی برای خانه خود انتخاب کنید | 3 مرحله آسان

by | 12 دی 1402 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

بیش از مبلمان و لوازم مهم در دکوراسیون رسمی پذیرایی، چیزی که طراحی خانه شما را در کنار هم نگه می‌دارد داشتن یک طرح رنگی است. اگر لحظه‌ای توقف کنید و به اطراف نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هر اتاق در خانه شما یک پالت رنگی دارد، حتی اگر فقط تک رنگ باشد. در حالی که سبک طراحی که انتخاب می‌کنید ارتباط زیادی با احساس هر اتاق دارد، تشخیص اینکه چگونه یک پالت رنگی برای خانه را انتخاب کنید، تنها چیزی است که همه چیز را با هم جمع می‌کند.

امروز، ما برخی از بهترین اسرار خود را در مورد نحوه انتخاب پالت رنگی برای خانه به اشتراک می‌گذاریم.

1. انتخاب رنگ ها

انتخاب رنگ

کار را از چرخه رنگ یا همان Color Wheel شروع کنید. می‌توانید یکی از این موارد را به صورت آنلاین یا در فروشگاه رنگ محلی خود پیدا کنید. در اینجا رنگ‌های اولیه، ثانویه و سوم را خواهید یافت. این به شما کمک می‌کند تا روی یک طرح رنگی در پایین خط تمرکز کنید.

  • رنگ‌های اصلی: قرمز، آبی و زرد. این رنگ‌ها را نمی‌توان ایجاد کرد.
  • رنگ‌های ثانویه: نارنجی، سبز و بنفش را دارید. اینها رنگ‌هایی هستند که می‌توانید هنگام ترکیب دو رنگ اصلی ایجاد کنید.
  • رنگ‌های سوم: این‌ها ترکیبی از رنگ‌های ثانویه و اصلی هستند تا رنگ‌های منحصر به فردی ایجاد کنند. شما از رنگ‌های سیاه و سفید برای بازی با سایه‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنید.

2. طرح رنگ خود را ایجاد کنید (پالت رنگی)

پالت رنگی

اکنون که رنگ‌های خود را دارید، ایجاد یک طرح رنگی که به بهترین وجه متناسب با سبک و دکوراسیون منزل شما باشد، آسان است. می‌توانید چهار طرح رنگ متمایز را برای انتخاب پیدا کنید:

  • تک رنگ: از رنگ‌های مختلف در یک رنگ در سراسر اتاق استفاده می‌کند. برای مثال می‌توانید یک دیوار آبی تیره، همراه با مبل‌های آبی ملایم، و به عنوان مثال، به رنگ آبی آسمانی کم رنگ داشته باشید.
  • آنالوگ: در اینجا از رنگ‌هایی استفاده می‌کنید که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر ظاهر می‌شوند. به عنوان مثال، رنگ زرد را می‌توان با سبز یا نارنجی استفاده کرد تا یک پالت رنگی رنگارنگ و آرامش بخش برای خانه شما ایجاد کند.
  • کنتراست: همانطور که تصور می‌کنید، در اینجا از رنگ‌های متضاد استفاده می‌کنید که معمولاً مخالف یکدیگر در چرخه رنگ هستند. به عنوان مثال، سبز با آبی یا قرمز با بنفش.
  • مکمل: در نهایت، شما رنگ هایی دارید که به طور طبیعی مکمل یکدیگر هستند. آنها می‌توانند ظاهر دراماتیک‌تری ایجاد کنند. به عنوان مثال، آبی در برابر نارنجی یک رنگ مکمل محبوب است.
همچنین بخوانید  آشنایی با سازگارترین گیاهان آپارتمانی و ویژگی های آن ها

هنگام ایجاد طرح رنگی خود، می‌خواهید با رنگ دیوار شروع کنید. سپس به سراغ قطعاتی بروید که یافتن آنها چالش برانگیزتر است، مانند مبلمان و فرش. هنگامی که قطعات اصلی دکور خانه خود را دارید، اضافه کردن لوازم جانبی آسان است.

مقاله “10 سبک برتر برای طراحی دکوراسیون داخلی” را از دست ندهید!

نکاتی برای تسلط بر پالت رنگی

نکاتی برای تسلط بر پالت رنگی

اکنون که الهام گرفته‌اید، وقت آن است که طرح رنگ خود را ایجاد کنید. به رنگ‌های اصلی که با استفاده از نکات قبلی متوجه شدید توجه کنید. اگر برای یافتن رنگ‌های مناسب به کمک نیاز دارید، جستجو در وب سایت هر سازنده رنگ به شما ایده می‌دهد.

سپس، بین سه تا پنج رنگی که در حال حاضر به طور مکرر در دکوراسیون خود می‌بینید، انتخاب کنید. اینها هسته اصلی طرح رنگ شما هستند. هنگامی که آماده هستید آنها را در دکوراسیون منزل خود بگنجانید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

برای رنگ آمیزی بیشتر دیوارها، تقریباً 60 درصد از اتاق، رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید.

برخی از دیوارهای برجسته را در اتاق نشیمن و اتاق خواب خود رنگ کنید، حدود 30 درصد به رنگ متوسط.

در نهایت، در ورودی یا یک دیوار در اتاق غذاخوری خود، فقط 10 درصد از روشن ترین رنگ، استفاده کنید.

هنگامی که از این دستورالعمل‌ها پیروی می‌کنید، پالت رنگی برای خانه شما یکسان می‌شود که یک نظم و هارمونی دلنشین در خانه شما اعمال می‌شود.

همچنین مهم است که در طراحی خود با رنگ‌های گرم و سرد بازی کنید. هرچه بیشتر درک کنید که رنگ‌ها در خانه شما چگونه کار می‌کنند، بهتر است. در اینجا آنچه باید در مورد این تمایزات بدانید آمده است:

رنگ‌های گرم: این‌ها رنگ‌های سرگرم‌کننده و پرانرژی هستند که می‌توانند به اتاق‌ها کمک کنند کوچک‌تر از زمانی که درست استفاده نمی‌شوند، ظاهر شوند. شما باید از این رنگ‌ها برای رنگ آمیزی دیوارهای برجسته یا ایجاد تاکید در یک اتاق استفاده کنید.

رنگ‌های سرد: این‌ها رنگ‌های تسکین‌دهنده و آرام‌بخش هستند که احساس وسعت بیشتری می‌دهند، بنابراین اتاق‌ها جادارتر به نظر می‌رسند. شما می‌توانید یک منطقه کامل را با این رنگ‌ها، رنگ کنید.

همچنین بخوانید  انتخاب فرش مناسب | انواع فرش و نظافت آن

3. رنگ های مختلف را امتحان کنید

رنگ های مختلف

هنگام انتخاب رنگ برای مبلمان بزرگ و لوازم تزئینی، توجه به پالت رنگ خود نیز مفید است. در این مورد، شما همچنان با همان سه تا پنج رنگ خود کار خواهید کرد، اما جستجوی خود را به رنگ‌های مختلف گسترش خواهید داد.

به عنوان مثال، اگر به خانه‌ای با منظره اقیانوس فکر کنیم، استفاده از نوار شنی تیره برای قطعات مبلمان همچنان در طرح رنگ قرار می‌گیرد. همین امر در مورد مثال دیگر نیز صدق می‌کند; رنگ‌های سبز بی‌پایان مکمل رنگ‌های اصلی هستند که قبلاً انتخاب کرده‌اید. وقتی با آهنگ ها بازی می‌کنید، به یاد داشته باشید:

رنگ‌های میانی را برای فرش‌ها و مبلمان بزرگ انتخاب کنید، حتی اگر طرحی، طرح‌دار داشته باشند.

از روشن‌ترین رنگ‌ها برای لوازم جانبی مانند بالش و قاب استفاده کنید.

نکات جانبی مهم هنگام انتخاب پالت رنگی برای خانه

همانطور که قبلاً می‌دانید، نحوه ظاهر رنگ در تعویض بسیار متفاوت از ظاهری است که روی دیوارها و دکوراسیون شما به نظر می‌رسد. هنگامی که شما یک پالت رنگ را برای خانه انتخاب می‌کنید، مواردی مانند نور، محیط اطراف و دکوراسیون شما نقش مهمی ایفا می‌کنند. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

گزینه های نورپردازی خود را به خاطر بسپارید

نورپردازی

هنگام انتخاب پالت رنگی برای خانه خود، به یاد داشته باشید که نورپردازی، ظاهر و احساس رنگ‌های خاص را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال، اگر نور گرم را ترجیح می‌دهید، رنگ دیوار شما احتمالا زردتر و ملایم‌تر به نظر می‌رسد.

برعکس، اگر عاشق نورهای روشن و سفید هستید، رنگ‌های شما برجسته‌تر می‌شوند و می‌درخشند. هنگام انتخاب رنگ‌های خود، سعی کنید آنها را با نور فعلی خود امتحان کنید تا ببینید چگونه آنها واکنش نشان می‌دهند. داشتن چند نمونه رنگ و پارچه می‌تواند مفید باشد.

از دکوراسیون موجود خود به عنوان الهام بخش استفاده کنید

الهام از دکوراسیون موجود

خانه شما در حال حاضر یک سبک دارد. این می‌تواند بیشتر رسمی یا غیررسمی باشد، اما می‌دانید که حس خاصی دارد. اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که مبلمان شما از قبل موضوعی دارد.

چه استایل خانه طراحی مدرن داشته باشد یا یک سبک قدیمی، سبک شما از طریق مبلمان شما قابل توجه خواهد بود. درک سبک و تم به شما کمک می‌کند تا یک ایده کلی از رنگ‌هایی که می‌خواهید به دکوراسیون خود اضافه کنید به دست آورید.

سپس، از عناصر دکور خود به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. اکثر طراحان توصیه می‌کنند یک پارچه طرح‌دار یا نقاشی دیواری را انتخاب کنید که حداقل سه رنگ یا بیشتر داشته باشد. از این عنصر کانونی به عنوان الهام بخش خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید  تفاوت بین ساندبار و سینمای خانگی چیست؟

همانطور که رنگ دیوار و سایر عناصر تزئینی را انتخاب می‌کنید، این الگوی اصلی را با خود بیاورید و آن را در کنار بالش، پرده یا مبل قرار دهید تا ببینید رنگ‌ها هماهنگ به نظر می‌رسند یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، شما هسته پالت رنگ خود را پیدا کرده‌اید.

فضای باز را ادغام کنید

فضای باز

راه دیگر برای پیدا کردن یک پالت رنگ این است که اجازه دهید نمای شما به شما الهام بخشد. از پنجره‌های خود نگاه کنید چی میبینی؟ سبزه؟ ساختمان‌های آینه‌ای؟ شکوفه‌های گیلاس ظریف؟ بتن؟ ساحل؟

به نمای پنجره خود به عنوان یک اثر هنری دیواری فکر کنید که فضای شما را تزئین می‌کند زیرا در واقع این کار را می‌کند.

همانطور که از پنجره خود نگاه می‌کنید، به برجسته‌ترین رنگ‌ها توجه کنید. اگر از منظره زیبای اقیانوس لذت می‌برید، رنگ‌های شما آبی دریایی، سفید و ماسه‌ای خواهد بود. اگر پنجره شما به یک پارک یا دریاچه منتهی شود، رنگ‌های سبز، قهوه‌ای و آبی تیره را خواهید دید.

آوردن این رنگ‌ها به داخل خانه باعث می‌شود خانه شما در اطراف طبیعت احاطه شده باشد.

پرطرفدارترین ایده های پالت رنگ

اگر هنوز در تلاش برای یافتن بهترین پالت رنگ برای خانه خود احساس ناراحتی می کنید، از شیک‌ترین رنگ‌ها الهام بگیرید.

گرم و پذیرا

گرم و پذیرا

برای هر کسی که به دنبال ایجاد یک تجربه گرم و دلپذیر در خانه است، این پالت رنگ از رنگ‌های روستایی الهام گرفته شده است که طبیعت را به درون خود می‌آورد. این طرح رنگی شامل رومبا نارنجی (M230-7)، کاریزماتیک (PPU6-14)، پوسته حبابدار (S160-3)، ادویه سیب زمینی (S210-5) و فلفل قرمز (PPU2-02) است.

طبیعی و هیجان انگیز

طبیعی و هیجان انگیز

اگر می‌خواهید یک ترکیب طبیعی و آرام بخش داشته باشید، ترکیب آبی و سبز از این مجموعه به شما کمک می‌کند تا یک پناهگاه آرامش بخش ایجاد کنید. این پالت رنگی شامل Secret Meadow (S360-6)، Back To Nature (S340-4)، Light Drizzle (N480-1)، Bluebird (PPU15-12) و Dragonfly (PPU12-03) است.

مدرن و سنتی

مدرن و سنتی

در نهایت، اگر به دنبال یک پالت رنگ مدرن و سنتی هستید که خمیرها را با رنگ‌های خنثی ترکیب کند، در اینجا مجموعه‌ای برای کمک به شما وجود دارد. ایده آل برای یک خانه چند خانواده که می‌خواهد پویا و در عین حال گرم و دوست داشتنی باشد. این طرح رنگی شامل Dusty Lilac (N110-1)، قارچ خامه‌ای (PPU5-13)، Painter’s White (PPU18-08)، Battleship Grey (N360-4) و Graphic Charcoal (N500-6) است.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط