یوتیوب دومین وب سایت پربازدید در جهان است و بازیگر اصلی در بازار محتوای ویدیویی است. با استفاده از این پلتفرم، نه تنها برندها میتوانند مشتریان را جذب کنند، محتوای ارزش افزوده ایجاد کنند، محصولات خود را تبلیغ کنند و برند را به رسمیت بشناسند، بلکه افراد عادی نیز میتوانند فعالیت جدی خود را در آن شروع کنند و به درآمد برسند. برای کسانی که در بازاریابی ویدیویی جدید هستند، ساختن ویدیوی یوتیوب ممکن است دلهرهآور به نظر برسد. از طرف دیگر، اگر قبلاً امتحان کردهاید، ممکن است به سادگی به دنبال راههایی برای بهبود عملکرد ویدیوی یوتیوب خود باشید. در هر صورت، شما در جای درستی هستید!
این پست مملو از ترفندهایی است که به شما کمک می کند از ابتدا تا انتها از ویدیوی جدید خود حداکثر استفاده را ببرید؛ از تحقیق گرفته تا تجهیزات و بهینه سازی برای ساختن ویدیوی یوتیوب!
فهرست
نحوه ساختن ویدیوی یوتیوب
ساختن ویدیو یوتیوب خوب و عالی فقط مربوط به محتوای خود ویدیو و یا اصول ابتدایی یوتیوبر شدن نیست. بازاریابی و تولید ویدیو شامل بسیاری از مؤلفههای مهم دیگر است که میتواند به شما در رسیدن به اهداف ویدیویی خود کمک کند. ما نکات برتر خود را برای نحوه تحقیق و برنامه ریزی ویدیوی خود، نوع تجهیزاتی که باید استفاده کنید، نحوه ساختار ویدیوی خود و نحوه بهینه سازی و آپلود آن در پلتفرم را در اینجا گردآوری کردهایم. با ما همراه باشید!
5 نکته تحقیق و برنامه ریزی
1. رقبای خود را آنالیز کنید!
بهترین مکان برای شروع در هنگام یادگیری نحوه ساختن ویدیوی یوتیوب با کمی تحقیق رقابتی است. نگاهی به نحوه استفاده رقبا از محتوای ویدیویی در استراتژی بازاریابی خود بیندازید و در حین تولید محتوا از آنها به عنوان منبع الهام استفاده کنید. همچنین میتوانید شکافهای محتوایی،اصطلاحاً کانتنت گپ یا content gap، آنها را بیابید و آنها را با محتوای ویدیوی خود پر کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که بزرگترین رقیب شما سوالات متداول ویدیویی ندارد، این میتواند راهی عالی برای برجسته شدن و ارزش افزودن به مشتریان بالقوه شما باشد.
برای شروع، فهرستی از رقبای خود ایجاد کنید و سپس کانالهای یوتیوب آنها را بررسی کنید. به این نگاه کنید که کدام یک از ویدیوهای آنها بیشترین بازدید و نظر را دارد تا ببینید مخاطب هدف شما با چه چیزی درگیر است. همانطور که آنها را مرور می کنید، ببینید آیا مضامینی وجود دارد که میتوانید از آنها بیاموزید. الگوهایی که محبوبترین ویدیوها را متحد میکنند، موضوعاتی که جذابیت زیادی ندارند و غیره. این فرآیند به شما کمک میکند قبل از سرمایه گذاری منابع برای ایجاد محتوای خود، درک کنید که چه چیزی با مخاطبان شما طنین انداز میشود. شما این فرآیند را با فهرستی از ایدههای ویدیوی یوتیوب پایان میدهید و سپس میتوانید آنها را اولویتبندی کنید.
2. تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید!
تحقیق کلمات کلیدی یوتیوب یک تاکتیک مورد استفاده بهترین شرکت های سئو تهران است که میتوانید از آن برای یافتن بهترین عبارات جستجو برای گنجاندن در محتوای ویدیوی خود استفاده کنید. به سادگی افزودن عبارات جستجو شده عمدی به عنوان ویدیو و توضیحات متا میتواند عملکرد ویدیوی شما را به شدت بهبود بخشد.
میتوانید با ایجاد برخی فرضیات در مورد آنچه که مخاطبان شما به دنبال آن هستند شروع کنید. به عنوان مثال، یک شرکت عرشه ممکن است از قبل بداند که مردم عبارت “تعمیر عرشه DIY” یا “چگونه عرشه را نگه دارید” جستجو میکنند. با جستجوی این عبارات در یوتیوب، کمی تحقیق کنید. اگر ویدیوهایی از رقبای خود میبینید، میدانید که در مسیر درستی هستید. همانطور که آنها را مرور میکنید، ببینید که آیا آنها بازدیدهای زیادی دارند، کیفیت بالایی دارند و به سوال پاسخ مناسب دهید. این به شما کمک میکند تا ببینید در کجا فرصتهایی برای ایجاد محتوای بهتری وجود دارد که میتواند در جستجوی کاربران رتبه بالاتری داشته باشد. شما میتوانید با استفاده از ابزار کلمات کلیدی آنلاین تحقیقات پیچیدهتری را برای کلمات کلیدی انجام دهید.
همانطور که عبارات جستجوی خود را وارد میکنید، یک کپی مکتوب از رونوشت ویدیوی خود را در توضیحات در نظر بگیرید تا امکان نمایش در نتایج جستجو را به حداکثر برسانید.
3. لحن منسجمی ایجاد کنید!
دلیلی وجود دارد که چرا فیلمها در ژانرها طبقه بندی میشوند. این را تصور کنید: در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید و در انتظار لحظهی خونریزی بعدی، لبه صندلی خود هستید. اما همانطور که انتظار دارید یک صحنه دراماتیک و وحشتناک رخ دهد، فیلم یک چرخش کمدی به خود میگیرد. ناگهان در حال تماشای دو شخصیت در حال تبادل دیالوگهای خندهدار هستید و هیجان کاملاً از بین میرود. در مورد یک قاتل صحبت کنید. همین اتفاق در ویدیوهای بازاریابی نیز میتواند رخ دهد.
همانطور که ویدیوی خود را در نظر میگیرید، به حال و هوای کلی قطعهای که میسازید فکر کنید و اینکه چگونه همه عناصر ویدیو، موسیقی، نور، صداگذاری، حتی ترکیب رنگ، با هم ترکیب میشوند تا آن حالت را ایجاد کنند و برند شما را منعکس کنند. مطمئن شوید که لحن ویدیوی شما در کل یکنواخت باشد و هدف کلی شما را منعکس کند. شما میتوانید این فرآیند را با طوفان فکری فهرستی از کلمات برای هدایت فرآیند خود شروع کنید. ممکن است بخواهید ویدیویی ایجاد کنید که انگیزهبخش و الهامبخش باشد، ویدیویی جدی و اشکآور، یا ویدیویی با اکتان بالا و سریع. به هر جهتی که انتخاب میکنید، قبل از جمعآوری فیلم، آن را مشخص کنید تا ویدیوی شما حالتی را که میخواهید ایجاد کنید منعکس کند.
4. لوکیشن و زاویه طلایی را پیدا کنید!
اگر در محل فیلمبرداری میکنید، به عنوان مثال در دفتر یا خانه خود، جستجوی مکان میتواند کار بسیار آسانی باشد. به سادگی دوربین خود را در مکانهای مختلف تنظیم کنید تا بهترین نقطه فیزیکی را برای فیلمبرداری خود پیدا کنید. همانطور که گزینهها را پیشنمایش میکنید، آنچه در پسزمینه عکس وجود دارد و نورپردازی را در نظر بگیرید تا مکان بهینه را پیدا کنید.
اگر خارج از سایت عکاسی میکنید، به خودتان زمان زیادی بدهید تا مکان مناسب را پیدا کنید. در نظر بگیرید که آیا بسته به تنظیمات تجهیزات خود، نحوه تأثیر نور طبیعی بر عکس و فیلم در آن زمان از روز و شلوغی مکان، نیاز به دسترسی به برق دارید یا خیر. حتماً در روز هفته و ساعتی از روز که قصد عکاسی دارید، جستجو کنید تا اطلاعات کافی در مورد موقعیت مکانی خود جمع آوری کنید. برای مثال، اگر در یک پارک محلی در حال فیلمبرداری در فضای باز هستید، ممکن است بخواهید فیلمبرداری خود را در ساعات مدرسه برنامه ریزی کنید تا جایی برای خود داشته باشید. در نهایت، برخی از مکانها برای جمعآوری فیلم نیاز به مجوز دارند، بنابراین اگر از کسبوکار شخص دیگری یا یک مرکز عمومی استفاده میکنید، حتماً تحقیق کنید و اجازه بخواهید.
5. یک فیلمنامه بنویسید و یک استوری بورد بسازید!
آخرین کاری که میخواهید انجام دهید این است که در موقعیت مکانی ظاهر شوید، بدون اینکه بدانید پایان ویدیو چگونه باید به نظر برسد. با صرف زمان برای ایجاد یک فیلمنامه و یک استوری بورد، قبل از گرفتن فیلم خود، بر این مشکل قابل اجتناب غلبه کنید. به کار گرفتن ایده ویدیو برای یوتیوب میتواند به شما کمک شایانی کند. با نوشتن فیلمنامه خود شروع کنید. فیلمنامه شما ممکن است شامل دیالوگهای روی دوربین باشد که بازیگران میگویند، یا صدایی که در مرحله پس از تولید در بالای فیلم قرار میگیرد.
در هر صورت، اسکریپت خود را ساده نگه دارید و جملات خود را کوتاه نگه دارید. وقتی کسی در حال خواندن متن است، اگر جملهای طولانی یا پیچیده باشد، میتواند به عقب برگردد و آن را دوباره بخواند. با این حال، هنگام تماشای یک ویدیو، بینندگان احتمالاً یک ویدیو را به عقب برگردانند تا دوباره گوش کنند. شما یک عکس دریافت میکنید تا تاثیر ماندگاری داشته باشید، بنابراین مطمئن شوید که پیام شما ساده، مختصر و واضح است.
در مرحله بعد، با ایجاد یک استوری بورد، اسکریپت خود را یک قدم جلوتر ببرید. استوری بورد مانند یک نمای کلی از ویدیوی شما به سبک کمیک است. این نشان میدهد که چگونه نماهای مختلف کنار هم قرار می گیرند تا یک داستان بصری واحد را روایت کنند. میتوانید با استفاده از نرم افزارهایی مانند Storyboarder یک استوری بورد ایجاد کنید یا به سادگی ایدههای خود را ترسیم کنید. شما نیازی به سرمایه گذاری زمان و منابع زیادی در این فرآیند ندارید. هدف این است که یک دید کلی در سطح بالایی از محتوا و جریان ویدیوی خود داشته باشید تا بتوانید آن را به خوبی تولید کنید و داستانی منسجم بگویید.
هم استوریبرد و هم نوشتن فیلمنامه باید قبل از شروع جمعآوری فیلم انجام شود تا تیم شما دیدگاه مشترکی برای نتیجه نهایی داشته باشد.
نکات تجهیزات
6. از تجهیزاتی که از قبل دارید استفاده کنید
برای ساختن ویدیوی یوتیوب لازم نیست از ابزار گرانقیمت استفاده کنید. احتمالاً میتوانید از سختافزاری که قبلاً برای ایجاد ویدیوها دارید، استفاده کنید. اکثر گوشیهای هوشمند اخیر، به ویژه گوشی های مناسب برای بلاگری، دارای دوربینهای باکیفیت هستند که برای فیلمبرداری عالی هستند. حتی میتوانید یک سه پایه ارزان قیمت برای گوشی خود بخرید تا مطمئن شوید عکس ثابت است. بسته به نوع ویدیویی که میسازید، میتوانید از وبکمی که در رایانهتان تعبیه شده است نیز استفاده کنید یا یک دوربین وب خارجی خریداری کنید. این روش برای فیلمبرداری از مواردی مانند وبینارها، توصیفات، آموزشها و مصاحبه ها عالی است.
اگر متوجه شدید که هیچ یک از این گزینهها کیفیت ویدیویی مورد نظر را به شما نمیدهند، میتوانید تجهیزات خود را خریداری کنید، تجهیزات را از یک شرکت اجاره سختافزار ویدیویی اجاره کنید یا با یک شریک تولید ویدیو کار کنید. انتخاب مناسب برای شما تا حد زیادی به جدول زمانی، بودجه شما و میزان محتوایی که قصد ایجاد مداوم دارید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک وبلاگ هفتگی ایجاد کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که روی تجهیزاتی که میتوانید در دفتر نگهداری کنید، سرمایه گذاری کنید. اما اگر ویدیوی شما برای یک کمپین یکباره است، به جای سرمایهگذاری در تجهیزاتی که احتمالاً به استفاده از آنها ادامه نمیدهید، میتواند ارزش استخدام کارشناسان را داشته باشد.
7. صدای خود را تست کنید
هیچ چیز به اندازه صدای بیکیفیت باعث ایجاد حس یک فیلم آماتور در ساختن ویدیوی یوتیوب نمیشود. اگر می خواهید از دوربین خود در تلفن یا رایانه خود استفاده کنید، حتماً یک تست صوتی انجام دهید. داشتن صدای واضح برای احساس حرفهای و صیقلی بودن ویدیو شما بسیار مهم است و دریافت صدای با کیفیت مانع بزرگی نیست. ابتدا صدای خود را روی دوربینی که برای فیلمبرداری از ویدیو خود استفاده میکنید و در محیطی که قرار است از آن فیلم بگیرید، تست کنید. این تست به شما این حس را میدهد که بازیگران یا مصاحبه شوندگان شما چقدر باید به دوربین نزدیک باشند و آیا در پس زمینه صدای زیادی وجود دارد یا خیر. اگر آزمایش شما نشان میدهد که کیفیت صدای شما نیاز به کار دارد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی یک میکروفون خارجی سرمایه گذاری کنید تا مطمئن شوید صدای شما شفاف و با کیفیت است.
8. نورپردازی خود را تست کنید
نور چیزی است که ویدیوهای با کیفیت بالا و کم کیفیت را متمایز میکند. قبل از شروع فیلمبرداری، چند تست نور را انجام دهید. اگر بودجهتان اجازه میدهد، میتوانید روی تجهیزات نورپردازی با کیفیت سرمایهگذاری کنید، به فروشگاه سختافزار محلی خود سفر کنید تا یک کیت روشنایی DIY کثیف و کمرنگ داشته باشید، یا به سادگی نورهای موجود را جابهجا کنید تا ظاهری را که میخواهید به دست آورید. انجام تست نور قبل از عکاسی به شما کمک میکند تا هرگونه شگفتی غیرمنتظره را از بین ببرید. به عنوان مثال، اگر در اتاقی با پنجره فیلمبرداری میکنید، باید مطمئن شوید که نور طبیعی سایههای منحرف کنندهای در کادر ایجاد نمیکند. اگر در خارج از منزل عکاسی می کنید، در ساعت طلایی عکاسی کنید: یکی دو ساعت منتهی به غروب خورشید. نرمی نور طبیعی بیرون برای گرفتن فیلم در آن زمان عالی است.
9. نرم افزار ویرایش مناسب را دانلود کنید
اگر مایل به تماشای چند آموزش هستید و در طول این فرآیند صبور باشید، احتمالاً تمام مهارتهایی را که برای ویرایش یک ویدیوی یوتیوب نیاز دارید، دارید. نکات و منابع زیادی برای ویرایش ویدیو وجود دارد که به شما کمک میکند. خوشبختانه تعداد زیادی پلتفرم ویرایش ویدیوی رایگان یا مقرون به صرفه در دسترس هستند و ممکن است قبلاً یکی از آنها را در رایانه خود داشته باشید. اگر از مک استفاده میکنید، رایانه شما دارای iMovie از پیش نصب شده است.
این برنامه اصول ویرایش را پوشش میدهد و به شما امکان میدهد فیلم ها را به هم متصل کنید، همپوشانی متن و افکتها را اضافه کنید، سطح صدا را تغییر دهید و موارد دیگر. همچنین بسیاری از گزینه های دیگر برای بارگیری در مک یا رایانه شخصی مانند Adobe Premier Pro و Final Cut Pro X معروف و چند مورد دیگر، Filmora و Movavi برای دانلود در دسترس هستند. قبل از اینکه گزینهای را انتخاب کنید، ویژگیها را مقایسه کنید و نظرات مشتریان را بخوانید تا نرم افزار مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید. همچنین میتوانید از یک برنامه ویرایش ویدیوی سبک در تلفن خود استفاده کنید.
اگر ویرایش کار شما نیست، میتوانید یک شرکت یا ویرایشگر ویدیوی مستقل را نیز استخدام کنید تا ویدیوی شما را برای شما ویرایش کند. اگر استوریبورد ایجاد کنید، میتوان این فرآیند را آسانتر کرد، زیرا در این صورت ویرایشگر ایدهای از آنچه بیننده باید روی صفحه در طول ویدیو ببیند خواهد داشت.
نکات مقدماتی و بیرونی
10. جلب توجه در ثانیه های نخستین
چند بار تا به حال یک ویدیو را شروع کردهاید که فقط در چند ثانیه آن را ببندید زیرا شما را جذب نکرده است؟ مخاطب شما هم فرقی ندارد. بینندگان ویدیوی امروزی بسیار خاص هستند. اگر میخواهید آنها را نگه دارید، باید در پنج ثانیه اول توجه آنها را جلب کنید، که این موضوع معرفی ویدیوی شما را بسیار مهم میکند.
معرفی ویدیوی شما ممکن است چیزی باشد که در ابتدای هر ویدیو برای تبلیغ برند خود استفاده میکنید.
اما معرفی شما همچنین میتواند به طور خاص ایجاد شود تا به بینندگان شما پیش نمایشی از آنچه در آینده است ارائه دهد.
رویکرد مناسب برای معرفی ویدیوی شما به نوع ویدیویی که ایجاد می کنید و تعداد دفعات ایجاد محتوا بستگی دارد.
11. یک ویدیوی جذاب
با فرض اینکه معرفی ویدیوی شما کار خود را در مجذوب کردن مخاطبان شما انجام داده است و محتوای ویدیوی شما آنها را مجذوب تماشای بقیه ویدیو میکند، باید از outro برای وادار کردن آنها به اقدام استفاده کنید. outro شما میتواند شامل یک تماس برای اقدام برای بازدید از وب سایت شما، مشترک شدن در کانال شما، تماشای ویدیوهای اضافی، تماس با تیم خود یا موارد دیگر باشد. در هر صورت، مطمئن شوید که در پایان بینندگان خود را معلق نگذارید و نمیدانید که بعداً چه کاری انجام دهید. درعوض، مراحل بعدی آنها را در کار خود بسیار واضح بیان کنید. همچنین مطمئن شوید که سایر عناصر شما(تصاویر، موسیقی، صداگذاری و موارد دیگر) به زیبایی بسته می شوند تا یک تجربه پایانی دلخراش برای بینندگان خود ایجاد نکنید.
نکات آپلود و بهینه سازی ویدیو
12. ویدیوی خود را در چند دقیقه آپلود کنید
یوتیوب آپلود ویدیوها را بسیار ساده میکند و شما میتوانید ویدیوها را تنها در چند دقیقه آپلود کنید. برای شروع، به سادگی به مدیر ویدیو که از صفحه کانال خود در دسترس است بروید. در اینجا خلاصهای سریع از نحوه آپلود اولین ویدیوی یوتیوب خود آورده شده است:
- کانال خود را راه اندازی کنید: ممکن است از قبل یک کانال داشته باشید، اما اگر ندارید، میخواهید یک حساب یوتیوب ایجاد کنید و سپس یک کانال برای برند خود ایجاد کنید. این اولین قدم در آپلود یک ویدیو است. اگر ابتدا کانالی ایجاد نکنید، نمیتوانید ویدیویی را آپلود کنید.
- کانال خود را سفارشی کنید: یوتیوب به شما امکان میدهد نام کانال خود را انتخاب کنید و تصاویر نمایه خود را آپلود کنید، درست مانند آنچه در فیس بوک انجام میدهید. ما این را به شدت توصیه میکنیم زیرا تجربه ای با برند و جلا ایجاد میکند. نمایه شما همچنین مکانی عالی برای نوشتن محتوایی است که حاوی کلمات کلیدی شما برای تقویت سئوی شما باشد.
- ویدیوی خود را آپلود کنید: این آسان است. به سادگی به کانال خود بروید و روی نماد ویدیو در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس روی «آپلود ویدیو» کلیک کنید. از آنجا، از شما خواسته میشود که فایل ویدئویی انتخابی خود را از رایانه خود آپلود یا بکشید و رها کنید. تا زمانی که یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد دارید، این فرآیند باید کمتر از چند دقیقه طول بکشد.
13. داده های ویدیوی خود را بهینه کنید
به یاد داشته باشید در بخش برنامهریزی زمانی که در مورد تحقیق کلمات کلیدی بحث کردیم، اینجاست که وارد عمل میشود. هنگامی که ویدیوی شما در حال آپلود است، میتوانید دادههای مهم ویدیو مانند عنوان، توضیحات و برچسبها را وارد کنید تا ویدیوی خود را بهینه کنید و سئوی خود را بهبود ببخشید. در اینجا چند نکته برای استفاده حداکثری از دادههای ویدیویی خود آورده شده است:
- عنوان خود را با هم کنار بگذارید: این اولین برداشتی است که بینندگان از ویدیوی شما در نتایج جستجوی خود دریافت میکنند، بنابراین عنوان ویدیوی شما باید واضح و قانع کننده باشد. به عنوان مثال، ویدیویی با عنوان “چگونه روغن ماشین خود را در 15 دقیقه تعویض کنیم” ساده و قابل درک است. بینندگان دقیقا میدانند که قرار است چه چیزی بدست آورند. از طرف دیگر، ویدیویی به نام «تعویض روغن» مبهم است و به بینندگان میگوید دقیقاً چه انتظاری داشته باشند.
- از کلمات کلیدی در توضیحات خود استفاده کنید: مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را در هر کجا که میتوانید برای بهبود رتبه جستجوی خود وارد کنید، اما به طور خاص در عنوان و توضیحات ویدیوی خود.
- از برچسبها استفاده کنید: در ساختن ویدیوی یوتیوب به تگها توجه ویژهای داشته باشید. تگهای یوتیوب راهی برای بهبود قابلیت جستجوی ویدیوی شما هستند. برای اطمینان از حداکثر تأثیر، میتوانید از چندین گونه از یک ایده استفاده کنید، مانند «تعویض روغن خودرو» و «نحوه تعویض روغن در خودرو» و «تعویض روغن DIY». برای شروع این فرآیند باید از تحقیقات کلیدواژهای که قبلا انجام دادهاید استفاده کنید.
14. یک تصویر کوچک چشم نواز انتخاب کنید
در حالی که بخش نوشتاری دادههای یوتیوب شما برای بهینهسازی مهم است، انتخاب بصری مناسب(به نام تصویر کوچک ویدیو) نیز مهم است. تصویر کوچک شما تنها تصویر مرتبط با ویدیوی شما در نتایج جستجو است، بنابراین باید در میان جمعیت برجسته باشد. یوتیوب به طور خودکار یک تصویر کوچک برای شما انتخاب میکند، اما احتمالاً متقاعد کنندهترین تصویری نیست که میتوانید از ویدیوی خود استفاده کنید. در عوض، یک تصویر کوچک سفارشی انتخاب کنید که توجهی را که ویدیوی شما شایسته آن است به خود جلب کند. در اینجا چند نکته مورد علاقه ما آمده است:
یک تصویر کوچک با رنگهای روشن و جذاب انتخاب کنید که در صفحه نتایج جستجو برجسته شود.
یک تصویر کوچک با متن روی صفحه انتخاب کنید تا عنوان ویدیوی خود را تقویت کنید. گاهی اوقات بینندگان عنوان ویدیو را هنگام جستجو در نتایج جستجو نمیخوانند، بنابراین قرار دادن عنوان روی تصویر کوچک کمک میکند مطمئن شوید که ویدیوی شما را میبینند.
تصویر کوچک خود را مطابق با استانداردهای یوتیوب قالب بندی کنید. آخرین چیزی که میخواهید تصویر کوچکی است که خیلی بزرگ، خیلی کوچک یا تار باشد.
15. ویدئوی خود را در کانال های دیجیتال دیگر تبلیغ کنید
فقط به این دلیل که ویدیوی شما زنده است به این معنی نیست که کار شما تمام شده است. اکنون وظیفه دارید ویدیوی خود را در کانال های دیگر تبلیغ کنید. در حالی که یوتیوب برخی از این کارها را برای شما انجام میدهد (تا زمانی که تکالیف سئوی خود را انجام داده باشید و در نتایج جستجو ظاهر شوید)، همچنان میتوانید برخی از بازاریابیهای برون گرا را برای افزایش دسترسی خود انجام دهید. هنگام اشتراکگذاری ویدیو، این نکات را در نظر بگیرید:
- ویدئوی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: شما در حال حاضر مخاطبانی در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و دیگر پلتفرمهای اجتماعی دارید. ویدیوی خود را برای فالوورهای فعلی خود ارسال کنید و از آنها بخواهید که محتوای شما را نیز به اشتراک بگذارند.
- ویدیوی خود را در وب سایت خود ارسال کنید: ویدیوی شما ممکن است در وب سایت شما در صفحه اصلی یا محصول قرار گیرد، یا میتوانید یک پست وبلاگ در مورد موضوع ویدیوی خود بنویسید.
- ویدیوی خود را از طریق ایمیل ارسال کنید: آیا ویدیوی شما میتواند ابزار بازاریابی برای تیم فروش شما باشد؟ آیا از قبل فهرستی از مشتریان واجد شرایط دارید؟ در نظر بگیرید که چگونه ویدیوی شما میتواند از استراتژی بازاریابی ایمیلی موجود شما پشتیبانی کند.
16. مراقب تجزیه و تحلیل خود باشید
یوتیوب دارای تجزیه و تحلیل داخلی پیچیده ای است که مشاهده عملکرد ویدیوی خود را برای شما آسان میکند. درست مانند Google Analytics در وب سایت شما، YouTube Analytics به شما امکان میدهد ردیابی کنید:
- کل بازدیدها
- زمان تماشا
- حفظ مخاطب
- منبع ترافیک
- سن بیننده
- جنسیت بیننده
- جغرافیا
- برداشت ها
- نرخ کلیک
- خیلی بیشتر!
میتوانید از این دادهها برای اطلاعرسانی به استراتژی محتوای خود در حرکت رو به جلو استفاده کنید. مردم بیشتر با چه ویدیوهایی درگیر هستند؟ چگونه میتوانید محتوای بیشتری مانند آن ویدیوها ایجاد کنید تا استراتژی کلی ویدیوی خود را بهبود ببخشید؟ آیا ویدیویی وجود دارد که آنقدر محبوب باشد که بخواهید یک کمپین تبلیغاتی پولی اجرا کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشید؟ این معیارها میتوانند به شما کمک کنند تا تصمیمات آگاهانهای در مورد برنامه محتوایی خود بگیرید.
سئوالات متداول
حداقل به دوربین و میکروفون نیاز دارید. اگر با تلفن یا وب کم فیلم می گیرید، مطمئن شوید که نور خوبی دارید. همچنین میتوانید از نرمافزار ویرایش برای بهبود ویدیوی خود استفاده کنید.
به علایق خود و آنچه در مورد آن آگاهی دارید فکر کنید. در نظر بگیرید که مخاطبان شما ممکن است به چه چیزهایی علاقهمند باشند و به کارهایی که سایر سازندگان در جایگاه شما انجام میدهند نگاه کنید.
تجهیزات خود را تنظیم کنید و مطمئن شوید که نور و صدای خوبی دارید. فیلمبرداری را در چند مرحله در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین فیلم را با هم ویرایش کنید.
طول ویدیوی شما به محتوای شما و مخاطبان شما بستگی دارد. به طور کلی، ویدیوهای کوتاهتر در یوتیوب عملکرد بهتری دارند.
از نرمافزار ویرایش برای برش فیلم، اضافه کردن انتقال و جلوهها و اصلاح صدای خود استفاده کنید. برای دسترسپذیری، زیرنویس اضافه کنید.
از یک تصویر یا اسکرین شات چشم نواز از ویدیوی خود استفاده کنید و متن و گرافیک را برای برجسته کردن آن اضافه کنید.
یک حساب یوتیوب ایجاد کنید، سپس ویدیوی خود را از طریق مدیر ویدیوی پلتفرم آپلود کنید.
از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، توضیحات و برچسبهای ویدیوی خود استفاده کنید. ایجاد رونوشت برای بهبود قابلیت دسترسی و جستجو را در نظر بگیرید.
ویدیوی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، با سایر سازندگان همکاری کنید و از طریق نظرات و ویژگی@های انجمن در یوتیوب با مخاطبان خود درگیر شوید.
سخن آخر
آپلود اولین ویدیوی خود در یوتیوب فقط شروع است! با گذشت زمان، با تکرار این فرآیند، میتوانید به کانالی مملو از ویدیوهای یوتیوب با کیفیت بالا برسید که میتواند مخاطبان شما را جذب و مجذوب خود کند. همانطور که قصد دارید حضور خود را در یوتیوب با ساختن ویدیوی یوتیوب تقویت کنید، چرا خود را به یک ویدیو محدود کنید؟ به هر حال، یوتیوب بیشتر از هر شبکه تلویزیونی به افراد 18 تا 49 ساله دسترسی دارد، بنابراین به نفع شماست که از همه ویژگیها و قابلیتهای آن برای دستیابی به مخاطبان خوداستفاده کنید.
0 Comments