Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ موبایل و کامپیوتر @ آموزش ساخت عکس پروفایل جذاب برای اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ

آموزش ساخت عکس پروفایل جذاب برای اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ

by | 17 بهمن 1401 | موبایل و کامپیوتر | 0 comments

به لطف رشد شبکه‌های اجتماعی و محبوب شدن جایگاه آنها در میان مردم، هر روز به نکات ریزتری برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران و ارتباط گرفتن با آنها پی می‌بریم. ممکن است در شبکه‌های اجتماعی پر مخاطبی مانند اینستاگرام شما یک نفر را که نمی‌شناسید و هیچ اطلاعاتی از او ندارید را دنبال کنید صرفا بخاطر تاثیری که بر روی شما گذاشته است. در این تاثیرگذاری، قطعا عکس پروفایل نقش به سزایی دارد. گاهی ممکن است شما با مشاهده تصویر پروفایل کسی، در کسری از ثانیه تصمیم بگیرید که آیا آن شخص دوست داشتنی، قابل اعتماد و یا باهوش است. به عبارتی از روی عکس پروفایل، شما افراد را قضاوت می‌کنید. پس اگر برای آموزش ساخت عکس پروفایل جذاب و گیرا کمی وقت بگذارید و یک پروفایل حرفه‌ای برای خودتان درست کنید، کار بیهوده‌ای نکرده‌اید.

نظر نامحبوب نویسنده: روی سخنم با خانم‌های زیبا و دوست داشتنی است که افتخار نمایاندن چهره خود را در پروفایل شبکه های اجتماعی به مخاطبانشان نمی‌دهند (به هر دلیلی!) و از عکس‌های گل و بلبل، عکس‌های انیمیشنی، عکس کودکانشان و حتی بعضا دیده شده که تنها از عکس همسرانشان (دوست عزیز اگه مایل به ابراز هویت خود نیستی، لااقل جنسیتتو انکار نکن!) به عنوان عکس پروفایل خود استفاده می‌کنند. بیایید از نکاتی که در این مقاله برای آموزش ساخت عکس پروفایل برایتان گرد آوری کرده‌ایم استفاده کنید و پروفایل‌های جذابی برای خود بسازید.

نظر نامحبوب‌تر: از خانم‌های نازنین خواهش می‌کنم که از عکس‌های شینیون شده و هفت قلم میکاپ پرهیز کنند (نکنید جان عزیزتون! نکنید!) و از آقایان و برادران ارجمندم نیز تقاضا می‌کنم که عکس‌هایی را که با تیبا و پرشیا سفید انداخته‌اند را در گالری خود نگه دارند و به پروفایل خود نشت ندهند!

نکاتی که در این مقاله برایتان بازگو می‌کنیم برای اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر، لینکدین یا هر شبکه اجتماعی دیگری می‌تواند کارساز باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که عکس پروفایل لینکدین، بخاطر فضای حرفه‌ای و کاری ای که دارد، باید کمی سنگین رنگین تر! باشد که به آن حتما اشاره خواهیم کرد.

اهمیت عکس پروفایل

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مخاطبان شما با دیدن عکس پروفایلتان شما را قضاوت می‌کنند. ژستتان در عکس، نوع لبخندتان، فریم و کادر عکس و حتی کیفیت دوربینی که با آن از خودتان عکس گرفته‌اید نیز در قضاوتی که دیگران از شما می‌کنند بسیار موثر است. بنابراین به هر میزان که برای آموزش ساخت عکس پروفایلتان وقت بگذارید و عکس‌های حرفه‌ای‌تری بسازید، به همان میزان سرعت جذب مخاطب شما در فضای مجازی افزایش می‌یابد و اعتماد افراد بیشتری را به خودتان جلب می‌کنید. در زیر، نکاتی که برای زیباتر کردن عکس پروفایل باید رعایت کنید را آورده‌ایم:

همچنین بخوانید  هدست اپل ویژن پرو: معرفی اولین کامپیوتر محیطی اپل

 

با دوربین های باکیفیت عکس بگیرید

اولین قدم برای ساختن عکس پروفایل باکیفیت این است که با یک دوربین عکاسی (با گوشی هم می‌توانید این کار را انجام دهید) با کیفیت از خودتان عکس بگیرید. باور کنید هرچقدر کیفیت عکس شما بهتر باشد، در مراحل بعدی ادیت و ویرایش نیز کارتان راحت‌تر خواهد بود. برای اینکه عکستان در ایده‌آل ترین وضوح خود باشد، می‌توانید از سه پایه مخصوص عکاسی برای این کار استفاده کنید.

استفاده از دوربین عکاسی

با قرار دادن گوشی و یا دوربین بر روی این سه پایه‌ها یا تریپادها، لرزش آنها به صفر می‌رسد و عکس‌های باکیفیتی از شما ثبت خواهد شد.

از پس زمینه و نور خوبی استفاده کنید

این نکته را همه می‌دانند که عکاسی بدون نور مناسب نتیجه دلخواهی بدست نمی‌دهد. نور جزء جدانشدنی یک عکاسی حرفه‌ای است. اگر در فضای بسته می‌خواهید از خودتان عکس بگیرید، استفاده از رینگ لایت‌ها بشدت توصیه‌ می‌شود. اما اگر قصد عکس گرفتن از خودتان در فضای باز را دارید، سعی کنید در زمانی از روز عکاسی کنید که نور در بهینه ترین حالت خودش باشد.

استفاده از نور خوب در عکاسی

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که یک ساعت قبل از غروب آفتاب زمان مناسب عکاسی است. همچنین این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که در هنگام ژست گرفتن، در معرض نور شدید آفتاب نباشید چرا که باعث اذیت شدن چشمانتان می‌شود و باعث تغییر حالت آنها می‌شود.

لباس مناسب بپوشید

یک جمله معروف انگلیسی هست که می‌گوید: “Dress for success” یعنی “برای موفقیت لباس بپوشید”. اگر بخواهیم از این جمله برای آموزش ساخت عکس پروفایل استفاده کنیم، می‌توان آن را به “برای تاثیرگذاری بیشتر لباس بپوشید” معنی کرد. سعی کنید به گونه‌ای لباس بپوشید که در آن لباس احساس راحتی و اعتماد بنفس داشته باشید. همچنین رنگ و طرح لباستان باید با پس زمینه عکستان هارمونی داشته باشد.

لباس مناسب برای عکاسی

در صورت امکان از پوشیدن لباس‌هایی که طراحی شلوغی دارند پرهیز کنید چرا که حواس مخاطب را از صورتتان به سمت لباستان پرت می‌کند.

زاویه مناسب خود را پیدا کنید

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که با دیدن عکس پروفایل برخی از دوستان گردن درد گرفته‌اید! از این جهت این را عرض کردم که یادآوری کنم هرکسی زاویه صورت و زاویه بدن مناسبی دارد که در آن حالت، چهره و بدنش در عکس بهتر نمایان می‌شود. این اصلا بدان معنی نیست که شما کج ترین حالت را انتخاب کنید به گونه‌ای که مخاطب با دیدن شما گردن درد بگیرد! کج ترین زاویه صرفا بهترین زاویه نیست.

همچنین بخوانید  رایج ترین مشکلات نرم افزاری گوشی های اندروید و راه های رفع آن
زاویه مناسب در عکسی

بنابراین قبل از اینکه عکس اصلی را از خودتان بگیرید، حتما چندین شات آزمایشی از خودتان بگیرید تا زاویه مناسب پوز خود را پیدا کنید.

لبخند زدن را فراموش نکنید 

لبخند، یک زبان بین‌المللی است. هیچ چیز مانند یک لبخند ملیح و معنادار اعتماد به نفس شما را منتقل نمی‌کند. لبخند شما به بقیه این سیگنال را می‌دهد که آنها می‌توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. لبخند زدن باید جزء تفکیک نشدنی عکس پروفایل شما باشد مگر اینکه بخواهید حس و حالت متفاوتی را با صورت خود به مخاطبانتان منتقل کنید.

لبخند زدن در عکاسی

ژست مناسب اتخاذ کنید!

ژست مناسب گرفتن یکی از مهم‌ترین کارها برای ساخت عکس پروفایل جذاب است؛ چرا که باعث می‌شود عکس شما در میان دریاییاز پروفایل‌های دیگر خودنمایی کند. بهترین روش این است که قبل از عکس گرفتن، حتما چند تا مدل ژست مختلف را از منابع مختلف کانند گوگل، پینترست و … پیدا کنید و آنها را تمرین کنید. سعی کنید پوزهایی را انتخب کنید که در آنها راحت هستید.

ژست مناسب در عکاسی

به سراغ ادیت عکس بروید

قدم آخر در آموزش ساخت عکس پروفایل جذاب و حرفه‌ای، در کامپیوتر شما اتفاق می‌افتد. حال نوبت این است که عکس‌هایی را که گرفته‌اید را با استفاده از نرم افزارهای مختلف ادیت کنید تا گیرایی و تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

برای ادیت عکس‌ها می‌توانید از نرم افزارهای مختلفی استفاده کنید. می‌توانید از فوتوشاپ، کورل دراو (corel draw) و لایت روم استفاده کنید.

ادیت عکس پروفایل

استفاده از این نرم افزارها کمی پیچیده است و نیاز به مهارت دارد. اگر بلد نیستید با این برنامه‌ها کار کنید، جای هیچ نگرانی‌ای نیست. گزینه‌های ساده تری هم وجود دارند. از پرکاربردترین برنامه‌های گوشی، برنامه‌هایی هستند که مربوط به ادیت عکس هستند. از جمله پر طرفدارترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس در گوشی عبارتند از:

  • اینشات
  • پیکس آرت
  • لایت روم
  • فوتو دیرکتور

این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کنند تا تغییراتی را که برای عکس پروفایلتان مد نظرتان است را به راحتی ایجاد کنید چرا که فضای کاربری آنها بسیار یوزر-فرندلی یا کاربرپسند است. برای آموزش ساخت عکس پروفایل، به این اپلیکیشن‌ها نیاز خواهید داشت. متاسفانه در این مقاله نمی‌گنجد که کار با هر یک از این برنامه‌ها را بطور مفصل برایتان شرح دهیم اما با دانلود آنها بر روی گوشیتان و سرچ “نحوه کار با اینشات” یا “آموزش کار با پیکس آرت” و … در گوگل، ادیت کردن را در عرض چند دقیقه بیاموزید.

همچنین بخوانید  راهنمای کار کردن با مترجم گوگل یا Google Translate

ساخت عکس پروفایل مخصوص لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که فضای آن بیشتر مختص کسب‌وکار و بیزینس است. بنابراین در انتخاب عکس پروفایل برای لینکدین بهتر است محتاط تر باشید و عکس هایی را انتخاب کنیدکه دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • بهتر است پس زمینه عکس پروفایلتان در لینکدین ساده و یک رنگ باش و از انتخاب عکس با پس زمینه شلوغ بپرهیزید.
  • نوع ژستی که در عکس گرفته‌اید بهتر است ساده باشد و حالت آرتیستیک نداشته باشد.
  • فاصله چهره‌تان با دورین باید مناسب باشد و نه خیلی دور باشد و نه خیلی نزدیک.
  • اگر در عکسی که برای پروفایل لینکدین انتخاب می‌کنید، لباس رسمی بر تن داشته باشید، عکس حرفه‌ای‌تری خواهید داشت.

عکس پروفایل لینکدین

در لینکدین علاوه بر عکس پروفایل، قسمتی هم به نام کاور  یا cover  وجود دارد که برای آن هم می‌توانید عکس انتخاب کنید. عکسی که برای کاور  انتخاب می‌کنید باید ابعاد مناسب با آن را داشته باشد (1584*396) و همچنین این عکس نشان‌دهنده لوگوی برند بیزینس شما یا نشانی از کسب‌وکار شما یا شعار شما در دنیای حرفه‌ای و شغلی‌تان باشد.

پروفایل توییتر

توییتر هم مانند لینکدین علاوه بر عکس پروفایل، دارای بنر نیز هست. در اینجا هم عکس بنر در پشت عکس پروفایل قرار می‌گیرد اما دستتان برای انتخاب عکس بازتر است. کاربران توییتر معمولا از علاقه‌مندی‌ها، شعارهای زندگی، اهداف و رویاهایشان برای عکس بنر خود استفاده می‌کنند. ابعاد عکس بنر توییتر باید 1500*500 باشد.

عکسی از پروفایل توییتر

حرف آخر

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی بطور مفصل به آن پرداختیم، عکس پروفایل شما در شبکه های اجتماعی بر روی مخاطبان تاثیر می‌گذارد. اگر بدنبال ایجاد برقراری رابطه‌های بیشتر با دیگران هستید، عکس پروفایل شما اولین راه ارتباطی است چرا که از طریق آن دیگران شما را قضاوت می‌کنند. اگر تجربه مفیدی در این باره دارید، می‌توانید کامنت کنید تا ما هم از آن استفاده کنیم.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط