Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ استیل 316 دریایی چیست؟ کاربرد آن در سازه آبی

استیل 316 دریایی چیست؟ کاربرد آن در سازه آبی

by | 9 خرداد 1402 | اصناف و صنایع | 0 comments

استیل دریایی که فولاد ضد زنگ 316 نامیده می‌شود، دومین فولاد ضد زنگ مهم است. مهم‌ترین تفاوت بین فولادهای ضدزنگ و استیل 316 دریایی و سایر فولادهای زنگ نزن، نزدیکی یک جزء مصنوعی به نام مولیبدن است که مقاومت بیشتری در برابر خوردگی، به ویژه نمک ایجاد می‌کند. این استیل دریایی برای ساخت و ساز آبی مناسب است که ساختارهای بادوام و پایدارتری را ارائه می‌دهد. امروزه، برای ساخت و سازهای زیر آب، سازندگان ترجیح می‌دهند از استنلس استیل درجه دریایی استفاده کنند.

 

استاندارد و گرید استیل دریایی

هیچ استاندارد صنعتی برای استیل دریایی وجود ندارد، 316 یا 316L به دلیل در نظر گرفتن مولیبدن در ترکیب آنها، گریدهای شناخته شده‌ای هستند که برای این کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه مولیبدن در برخی از گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ یافت می‌شود، اما غلظت نسبتاً بالای 2.0 تا 2.5 درصد موجود در 316 است که در هر صورت مانع از ایجاد حفره یا خوردگی آب شور می‌شود، به این معنی که این گریدهای دریایی گران‌تر از گریدهای مختلف هستند. نمرات، به عنوان مثال، 304. فولاد ضد زنگ درجه 316 طولانی‌ترین چرخه عمر را ارائه می‌دهد. استیل دریایی دارای ترکیب فولاد، کروم، نیکل با مولیبدن است که مصرف آن را بسیار متنوع می‌کند که به طور گسترده به عنوان بهترین فلز برای استفاده در کاربردهای دریایی و دارویی شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید  مبل شنی یا بین بگ چیست؟

 

کاربرد استیل گرید 316 دریایی

استیل 316 درجه دریایی نیز به طور قابل توجهی نسبت به آرایش اسید سولفوریک، برمیدها، یدیدها، کلریدها و چربی‌های غیراشباع غیر قابل نفوذتر است. معمولاً در کاربردهای مکانیکی از جمله پردازش شیمیایی استفاده می‌شود. به دلیل ویژگی‌های غیر پذیرنده آن، همچنین در مونتاژ ابزار پزشکی دقیق و در تولید داروها استفاده می‌شود، جایی که باید از آلودگی فلزی بیش از حد اجتناب شود.

هیچ محصولی بهتر از فولاد ضد زنگ برای استفاده در فعالیت‌های دریایی وجود ندارد. انتخاب استیل دریایی برای هر شرایطی که آب در اطراف هر تکه فلز سرریز است، تصمیم ایده آلی است. برخی از فعالیت‌ها می‌توانند در آب غوطه ور شوند و پیشنهاد می‌شود که برای مدت زمان قابل توجهی ادامه داشته باشند. فولاد ضد زنگ در آب فیلتر نمی‌شود و مدت‌ها پس از توسعه خود شروع به تخریب نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فولاد ضد زنگ چقدر قابل اعتماد و سخت است. شرایط طبیعی، مشابه آب شور و خورشید ثابت، در اطراف وظایف دریایی ممکن است بسیار نابخشودنی باشد. تعیین کامپوزیت برای مشاغل دریایی ضروری است. معروف‌ترین درجه‌ها برای این کاربردها 316/L و Duplex هستند. این کامپوزیت‌ها با مقاومت در برابر خوردگی بالاتر و قدرت تسلیم بالاتر، به اندازه کافی ثابت هستند تا نسبت به آلیاژ کربن استاندارد، نظم بیشتری را تحمل کنند.

همچنین بخوانید  کارتن پلاست چیست؟

 

بهترین گرید استیل برای سازه دریایی و آبی

فولاد ضد زنگ نوع 316 یا استیل دریایی، یک فولاد ضد زنگ کروم نیکل آستنیتی است که در محدوده دو و دارای 3 درصد مولیبدن است. محتوای مولیبدن مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می‌دهد، محافظت در برابر حفره در آرایش ذرات کلرید را بهبود می‌بخشد و کیفیت را در دماهای بالا ایجاد می‌کند. فولاد ضد زنگ نوع 316 به ویژه در شرایط اسیدی موفق است. این درجه از فولاد برای اطمینان از فرسایش ناشی از اسیدهای سولفوریک، استیک، فرمیک، هیدروکلریک و تارتاریک درست مانند سولفات‌های خورنده و کلریدهای بازی مفید است.

همچنین بخوانید  علت رنگ پریدگی تابلو چلنیوم چیست؟

 

ویژگی استنلس استیل 316

فولاد ضد زنگ نوع 316 بخشی از گروهی از آلیاژهای فولاد ضد زنگ مانند 301، 302، 303، استیل 304، 316، 347 است. خانواده 316 مجموعه‌ای از فولادهای زنگ نزن آستنیتی با مقاومت در برابر خوردگی بهتر نسبت به فولاد ضد زنگ 304 است. این آلیاژ برای جوشکاری مناسب است زیرا دارای محتوای کربن کمتر از 301 تا 303 ترکیب آرایشی برای رسوب کاربید در کاربردهای جوشکاری است. گسترش مولیبدن و مقدار تا حدودی نیکل بالاتر، فولاد ضد زنگ 316 را برای کاربردهای ترکیبی در شرایط شدید از موقعیت‌های دریایی آلوده تا مناطق با دمای زیر صفر مناسب می‌کند.

ahmadnabavi
ahmadnabavi
چطور بود؟
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط