Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ حلقه ازدواج مردانه پلاتین بهتر است یا طلا؟

حلقه ازدواج مردانه پلاتین بهتر است یا طلا؟

by | 16 تیر 1401 | مد و زیبایی | 0 comments

خرید‌ حلقه‌ ازدواج‌ یکی از بهترین و شیرین‌‌ترین خرید‌های‌ زندگی برای هر زوجی است‌. خریدی برای آغاز یک زندگی عاشقانه و نمادی‌ از تعهد‌ و وفاداری به یکدیگر. قطعا هر زوجی به‌ دنبال‌ مناسب ‌ترین حلقه‌ به عنوان نشان‌ ازدواج‌ و تعهد‌شان به یکدیگر هستند. از آنجایی که دین‌ اسلام طلا‌ را بنابر دلیایل منطقی‌ که برای سلامت‌ مردان مناسب نیست حرام‌ میداند، فلزاتی مانند پلاتین، تیتانیوم و نقره جزء پرکاربردترین‌ها برای جواهرات آقایان هستند. بسیاری از افراد خرید حلقه پلاتین را برای حلقه داماد ترجیح می‌دهند. به دلیل فواید و کاربردهای زیادی که دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه فواید استفاده از حلقه پلاتین و دلایل حرام بودن استفاده از طلا برای آقایان را برای شما بگوییم.

فهرست

دلایل و ویژگی‌های استفاده از پلاتین در جواهرسازی

1. استحکام و مقاومت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌‌های‌ خوب پلاتین استحکام‌ و مقاومت فوق‌ العاده‌ آن است‌. این فلز با ارزش به داشتن مقاومت‌ زیاد در برابر‌ ضربه‌ و خراش، شناخته‌ می‌شود‌. پلاتین مقاومت‌ زیادی در برابر‌ ساییدگی دارد‌. در حقیقت جواهرات ساخته‌ شده‌ از پلاتین 95 درصد آن پلاتین و 5 درصد دیگر آن از فلزاتی مانند‌ ایریدیم، پالادیم، روتنیم و دیگر آلیاژها تشکیل‌ می‌شود و این درصد از خلوص‌ بالا‌ باعث عمر طولانی واستحکام زیاد جواهرات آن می‌شود.

خرید حلقه پلاتین

2. ضد حساسیت

به دلیل خلوص بالایی که دارند این فلز به طور‌ طبیعی‌ ضد حساسیت‌ است‌ و برای آقایانی که دارای پوست‌ حساسی هستند‌ و از آلرژی رنج می‌برند جواهرات و حلقه پلاتین مردانه یک گزینه عالی است.

3. بدون نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر

دوام بالایی که پلاتین دارد آن را به یکی از معدود فلزات گران‌بهای جهان تبدیل می‌کند که نیاز به نگهداری زیادی ندارد. در واقع، شما می‌توانید بدون انجام هیچ مراقبت خاصی تا دهه‌‌ها از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه نگهداری و تمیز کردن ساده جواهرات پلاتین را به شما بگوییم.

همچنین بخوانید  بهترین انواع روغن برای حمام

فواید حلقه پلاتین برای آقایان

این فلز با ارزش، اصلا رنگ یا درخشش روز اول‌ خود‌ را از دست نمی‌دهد. در واقع‌ خرید‌ پلاتین یک سرمایه‌‌گذاری طولانی‌ مدت‌ است‌ که هرگز‌ از انتخاب آن پشیمان‌ نمی‌شوید. با خیال‌ راحت‌ این فلز را برای خرید انگشتر پلاتین مردانه ازدواج انتخاب کنید.

حلقه طلا بهتر است یا پلاتین؟

حلقه‌های پلاتین از 95% پلاتین خالص تشکیل می‌شود ولی طلای 14 عیار فقط از 58% و طلای 18 عیار از 75% طلای خالص تشکیل می‌شود. بنابراین حلقه پلاتین اندکی گران‌تر از طلا است ولی بی ضرر و مقاومت بالا مخصوصا برای افرادی که علاقه دارند حلقه ازدواجشان را دائما در دست داشته باشند و افرادی که کار‌های سنگین می‌کنند بسیار مناسب است.

تفاوت طلا و پلاتین در برابر خراش بر روی سطح آن

وقتی حلقه طلای شما خراشیده می‌شود ذرات طلا از آن جدا و پودر می‌شود و از جرم طلا کم می‌شود. در حالی که جواهرات پلاتین هنگام خراش برداشتن هیچ ذره‌ای از دست نمی‌دهد. خراشی که بر روی سطح حلقه پلاتین ایجاد میشود به سطح جواهر فرو میرود و فقط ذرات آن جابجا می‌شوند و ویژگی خوبی که دارد این است که اگر آن را دوباره صیقل بدهید به شکل روز اول خود برمی‌گردد.

همچنین بخوانید  داشتن روتین پوستی برای آقایان عیب نیست!

نحوه نگهداری و تمیز کردن جواهرات و حلقه پلاتین


در مقایسه با طلا نگهداری و تمیز کردن جواهرات پلاتین به نسبت آسانتر است. برای تمیز کردن جواهرات پلاتین آن را درون آب ولرم و صابون قرار دهید و در آخر با یک پارچه نرم بر روی سطح آن بکشید تا به خوبی تمیز شود و درخشندگی روز اول خود را به دست آورد.
می‌توانید جواهرات پلاتین را با دستمال مرطوب نیز پاک کنید. دستمال مرطوب یک راه حل عالی برای درخشش مجدد انگشتر پلاتین شما است.
برای اینکه عمر جواهرات پلاتین خود را زیاد کنید از تماس آن با مواد شوینده جلوگیری کنید.

hsaatchi
hsaatchi
چطور بود؟
+1
+1
+1
1
+1
1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط