Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ برای یادگیری سئو از کجا شروع کنم؟

برای یادگیری سئو از کجا شروع کنم؟

by | 8 آذر 1401 | مارکتینگ | 0 comments

برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل باید با سئو و نحوه انجام آن آشنا شوید. در این مقاله به آموزش سئو و نحوه یادگیری سئو می‌پردازیم.

    مفهوم سئو

  • سئو در واقع مخفف عبارت ” Search Engine Optimization ” است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

سئو در واقع مجموعه فعالیت‌هایی است که در نهایت باعث می‌شود وب سایت شما رتبه بهتری در گوگل کسب کند و این به افزایش بازدید وب سایت شما کمک می‌کند. سئو در واقع نوعی بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جست و جو است که شامل فعالیت‌های مختلفی در حوزه تولید محتوا و لینک سازی تا کد نویسی است.

   اصول سئو

همان طور که اشاره شد، سئو وب سایت شما توسط الگوریتم‌های گوناگون گوگل مورد ارزیابی قرار ‌می‌گیرد بنابراین برای اینکه بتوانید تایید لازم را کسب کنید باید با قوانین و اصول سئو آشنا شوید و بر اساس آن استراتژی سئو خود را پایه ریزی کنید. برای پاسخ به این سوال که برای یادگیری سئو از کجا شروع کنم؟ باید با انواع مختلف سئو آشنا شوید.

همچنین بخوانید  بهترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

در حالت کلی سه نوع سئو وجود دارد:

  • سئو کلاه سفید

در این نوع سئو، شما کاملا بر اساس قوانین گوگل پیش ‌می‌روید و اصلا از این محدوده خارج نمی‌شوید. در این حالت امکان به وجود آمدن مشکل و پذیرفته نشدن مطالب شما در گوگل وجود ندارد ولی مشکل اینجاست که شما باید زمان و انرژی زیادی صرف کنید که صرفا با سئو کلاه سفید به رتبه‌های خوبی در گوگل دست یابید.

  • سئو کلاه خاکستری

در این نوع سئو شما در واقع در حد واسطی از سئو سیاه و سفید قرار دارید؛ که به این معناست که صرفا از تما‌می ‌قوانین گوگل پیروی نکنید و در برخی جاها از راه‌های میانبر نیز استفاده کنید. این نوع سئو شما را در زمان کمتری به رتبه بالاتری از نظر گوگل ‌می‌رساند.

  • سئو کلاه سیاه

همان طور که از اسم این نوع سئو پیداست، کاملا دارید برخلاف قوانین گوگل پیش ‌می‌روید؛ برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان به هدف خود یعنی دستیابی به رتبه بهتر در گوگل برسید. استفاده از این نوع سئو با خطر و ریسک زیادی همراه است به همین دلیل توصیه نمی‌شود که شما از آن استفاده کنید؛ به علاوه خطر این نیز وجود دارد که وب سایت شما به طور کامل حذف شود. اولین اشتباه در سئو کلاه سیاه مبدل به آخرین اشتباه شما می‌شود!

همچنین بخوانید  چگونه در فضای مجازی تاثیر بیشتری داشته باشیم؟

 سئو تکنیکال

سئو تکنیکال در واقع زیر بنای وب سایت شما است تا در ادامه بتوانید به رتبه خوبی از نظر سئو برسید. در این بخش مسائل فنی وب سایت مد نظر است و در واقع شما به کد‌های برنامه نویسی و استاندارد سازی آن‌ها باید بپردازید تا در ادامه، مسیر برای لینک سازی داخلی و خارجی هموار‌تر شود. رعایت استاندار‌های کدنویسی باعث می‌شود شما بتوانید سرعت وب سایت خود را نیز افزایش دهید و همچنین سایت شما برای استفاده در دسکتاپ یا صفحه موبایل بهینه سازی شود.

 تولید محتوا و تاثیر بر سئو سایت

نوشتن محتوا‌های لذت بخش و ارزش آفرین نه تنها در جذب مخاطب و افزایش بازدید نقش داد؛ بلکه اگر طبق قوانین موجود پیش بروید به راحتی می‌توانید سئو وب سایت را نیز ارتقاء دهید.

استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی در لابه‌لای متن‌های خود و به نوعی ایجاد پیوستگی در بین هر یک از مطالب به شما این کمک را ‌می‌کند تا بتوانید مخاطب را برای مدت طولانی با خود همراه کنید. برای افزایش هر چه بیشتر گیرایی متن خود فقط از نوشته استفاده نکنید چرا که معمولا افراد تمایل کمی نشان ‌می‌دهند که یک متن طولانی را بخوانند، سعی کنید از عناصر بصری همچون عکس و ویدیو نیز در خلال نوشته‌های تان استفاده کنید تا مخاطب با کلیک کردن بر روی سایت شما با یک صفحه خسته کنده و پر از نوشته مواجه نشود.

همچنین بخوانید  8 نکته بازاریابی دندانپزشکی برای افزایش درآمد

چند نکته مهم در حوزه تولید محتوا که می‌تواند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد:

  • استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی
  • نوشتن متنی جالب و گیرا در متادیسکریپشن به نوعی که خلاصه‌ای کوتاه از کل مقاله باشد
  • استفاده درست از تگ‌ها
  • برگزیدن یک عنوان جذاب
  • انتخاب آدرس url مرتبط با موضوع

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید وب سایت خود را از نظر مقام و رتبه ارتقا بدهید، آموزش سئو یکی از ملزومات این مسیر است. شما برای یادگیری آن می‌توانید از راه‌های زیادی اقدام کنید، امروزه کتاب‌ها و مقالات مختلفی در این زمینه وجود دارد مثل مقالات آموزشی سایت سئواستاد که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید از دوره‌های آموزشی مختلف در این حوزه بهره ببرید.

seo-site

seo-site

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط