Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ آشنایی با بست فلزی و انواع آن

آشنایی با بست فلزی و انواع آن

by | 6 تیر 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

به طور کلی به ابزاری که باعث بسته شدن یا محکم شدن قطعه‌ای شود بست گفته می‌شود؛ که این بست از متریال پلاستیک و فلز ساخته شده است. شما در این مقاله با لیست بزرگی از بست‌های فلزی آشنا خواهید شد، انواع مختلفی از بست فلزی برای هر پروژه قابل تصور وجود دارد. اگر پروژه‌های خاصی را انجام می‌دهید یا در حال انجام هر نوع بازسازی در خانه یا جای دیگر هستید، لیست ما را بررسی کنید تا ببینید به کدام بست فلزی نیاز دارید.

بست فلزی شیلنگ

این بست فلزی پر مصرف ترین بست در ایران است. این بست بدون شک در هر منزل یا جای صنعتی و یا هر خودرو پیدا می‌شود. بست فلزی شیلنگ برای مهار فشار داخل شیلنگ استفاده می‌شود که در صنایع مختلف مانند صنایع ساختمانی، کشاورزی، خودروسازی و دیگر صنایع کاربرد دارد.

این نوع بست فلزی معمولا در دو نوع گالوانیزه و استیل ساخته می‌شود.

برندهای زیادی در داخل و خارج از کشور اقدام به ساخت این نوع از بست‌ها می‌کنند که بست فلزی ترک، بست فلزی تایوانی، بست فلزی اف اف و بست فلزی بیکو از جمله این برندها می‌باشد.

بست کمربندی فلزی

این نوع بست فلزی زمانی استفاده می‌شود که بست کمربندی پلاستیکی جواب کار را ندهد چون این بست فلزی هر چند از لحاظ قیمت بالاتر از هم نوع پلاستیکی است؛ اما از نظر مقاومت قابل مقایسه نیست. معمولا برای بست کابل‌هایی که در معرض نور مستقیم خورشید یا اشعه ماوراء بنفش هستند از این بست‎‌های فلزی استفاده می‌کنند. از معروفترین برندهای این نوع بست فلزی می‌توان از برند NNS که یک برند چینی است نام برد. البته برند ایرانی FF هم از این نوع بست‌ها تولید می‌کند.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره ساب ووفر

بست فلزی هندلی

این نوع بست یک فشار قوی با کارکردی بسیار جالب است. این نوع بست فلزی به گونه طراحی شده است که بدون نیاز به داشتن ابزار خاصی به راحتی می‌توان آن را محکم نمود به همین علت است که این بست در میان کشاورزان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. البته این بدین معنی نیست که این بست فلزی فقط میان کشاورزان محبوب است بلکه از این نوع بست فلزی در صنایع مختلف صنعتی نیز استفاده می‌شود.

بست فلزی آچاری

این نوع بست شباهت زیادی به بست فلزی هندلی دارد و تنها تفاوت آن این است که در قسمت گیره آن به جای اهرم از پیچ استفاده شده که قیمت نسبتا پایین‌تری دارد که بیشتر در کارخانجات برای شیلنگ هیدروفلکسی استفاده می‌شود.

 

بست فلزی آچاری

بست فلزی نگهدارنده میز کار

بست فلزی نگهدارنده میز کار ابزار همه کاره‌ای هستند که به طور موقت کار را در جای خود محکم نگه می‌دارند. آن‌ها برای بسیاری از کاربردها از جمله نجاری، ساخت مبلمان، جوشکاری، ساخت‌وساز و فلزکاری استفاده می‌شوند.

همچنین بخوانید  پودر بندکشی و انواع آن

بست فلزی نگهدارنده میز کار یک بست میله دار با بازوهای قابل تنظیمی هستند که به راحتی برای قرار دادن قطعه کار باز یا باریک می‌شوند و بنابراین برای محکم نگه داشتن قطعه نیاز است تا چرخش کمتری به آن داد.

کاربرد های بست فلزی نگهدارنده میز کار:

برای کارهای چوبی بخصوص برای نگه داشتن لبه‌ها هنگام چسباندن استفاده می‌شود.

فشار گیره را در زاویه قائم به خط چسب اعمال کنید در غیر این صورت ممکن است لغزش ایجاد شود.

برای نجاری، جوشکاری یا برش از این بست‌ها استفاده می‌شود.

برای نگهداری قطعات کوچک یا در تعمیر مبلمان استفاده می‌شود.

نکات ایمنی کلی که باید هنگام استفاده بست فلزی نگهدارنده میز کار چیست؟

از عینک ایمنی یا محافظ صورت (با عینک یا عینک ایمنی) استفاده کنید.

حتما باید از کفش ایمنی هم استفاده شود.

بست فلزی کابل

این نوع بست برای نظم بخشیدن به کابل برق فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا از جنس آهن می‌باشند. البته باید به این نکته توجه کرد که این بست فلزی با بست چنگکی اشتباه گرفته نشود. هر چند این دو وظایف مشابهی دارند اما ظاهری بسیار متفاوت با یکدیگر دارند.

بست چنگکی

بست چنگکی (که معروف به بست کابل هستند)  یکی از اجزای ضروری هنگام نصب کابل است و تقریباً در هر تاسیسات الکتریکی توصیه می‌شود. طبق استاندارد IEC 61914:2009، بست‌های کابلی ابزاری هستند که برای ایمن‌سازی کابل‌ها هنگام نصب در فواصل زمانی در طول کابل‌ها طراحی شده‌اند.به عبارت دیگر، آن‌ها وسایلی هستند که حفظ و نگهداری کابل‌ها را تضمین می‌کنند، حرکت کابل را محدود می‌کنند و در برابر نیروهای الکترومکانیکی مقاومت می‌کنند.

همچنین بخوانید  دوربین مداربسته لامپی + کاربردهای آن

بست سرباتری

بست سرباتری یک بست فلزی برای اتصال برق خودرو به سیم‌کشی خودرو می‌باشد که از فلزهای مختلف مانند برنج و سرب ساخته می‌شود. بست باتری را حتما باید از یک برند بسیار خوب انتخاب کرد. زیرا تاثیر زیادی در عملکرد برق خودرو نیز دارد.

نحوه درست انتخاب یک بست سرباتری

همانطور که مستحضر هستید در دنیای کنونی برندهای زیادی اقدام به تولید بست سرباطری کرده‌اند. بنابراین به دلیل تفاوت‌های ساختاری که وجود دارد لازم است در انتخاب این قطعه نکات مهمی را رعایت کنید. از مهم‌ترین نکات این امر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که اهمیت خاص خود را دارند.

سرباتری انتخابی شما باید به اندازه‌ی لازم محکم بوده و بتواند در برابر عوامل مختلف از خود مقاومت بالایی را نشان دهد.

واجب است حین سفت نمودن به طور کامل روی هر دو قطب بتطری قرار گرفته و از آن جدا نگردد.

تمامی اتصالات و پیچ‌های مربوط به آن کیفیت بالایی داشته و بتوانند پاسخگوی نیازهای شما باشند.

باتری‌هایی که دارای سرپوش هستند مناسب‌تر هستند.

باتری‌ها باید به صورت سریع باز و بسته شوند تا در صورت اتصالی سریعاً برق را قطع کرد.

kingcastle1990
kingcastle1990
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط