امروزه هر بازاریاب به شدت درگیر شبکههای اجتماعی است. این پلتفرمها یافتن مشتریان بالقوه را بسیار آسان کردهاند. با این حال، بازاریابی شبکه های اجتماعی کار چندان آسانی نیست. برندها باید هر حرکتی را که انجام میدهند به دقت برنامه ریزی کنند. اجرای تمام این تکنیکهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در مقیاس بزرگ به زمان، تلاش و منابع قابل توجهی نیاز دارد. به همین دلیل، تیمها و آژانسهای شبکههای اجتماعی به دنبال راه حلهای هوشمندتر و استفاده از ابزارهای برتر بازاریابی رسانههای اجتماعی برای خودکارسازی کارهای خسته کننده هستند.
در اینجا لیستی جامع از برخی از بهترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی آورده شده است، بنابراین میتوانید به راحتی آنهایی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای خود هستند.
فهرست
بهترین ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2024
1. Brand24
Brand24 یک ابزار قدرتمند شنیداری شبکههای اجتماعی است که از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به درک آنچه مردم در مورد برند شما میگویند استفاده می کند. این برای جمع آوری بینش، تجزیه و تحلیل رقبا، ردیابی نامهای تجاری و درک احساسات مخاطب در سراسر اینترنت عالی است. همچنین به شما کمک میکند تأثیرگذاران را در صنعت خود پیدا کنید و معیارهای مهمی مانند دسترسی و آگاهی را ارائه میدهد.
حتماً مقاله “آیتانا لوپز کیست؟ مدل 25 ساله اسپانیائی هوش مصنوعی” را مطالعه کنید تا با تاثیر هوش مصنوعی بر قدرت برندسازی را به درستی درک کنید.
ویژگیهای کلیدی:
- ردیابی هشتگها
- 25 میلیون منبع آنلاین عمومی را زیر نظر دارد
- پشتیبانی از 108 زبان
- تجزیه و تحلیل احساسات پیشرفته
- دسترسی به بیش از 80 متخصص
- فید را ذکر می کند
- تجزیه و تحلیل بازاریابی
- امتیاز تأثیر اینفلوئنسر
- طیف گستردهای از فیلترها
کانالها:
- Brand24 طیف گستردهای از پلتفرمها را پوشش میدهد، از جمله:
- X (تویتر)
- فیس بوک
- اینستاگرام
- یوتیوب
- Spotify
- اخبار
- لینکدین
- وبلاگها
- انجمنها
- بررسیها
2. Sendible
Sendible یک ابزار همه کاره برای بازاریابی و مدیریت شبکههای اجتماعی است. برای مدیران برند، آژانسهای دیجیتال، تیمهای بازاریابی و کسب و کارهای کوچک تا متوسط که به دنبال گسترش مخاطبان خود هستند، عالی است.
Sendible به شما کمک میکند تا پستهای خود را برای هر پلتفرم شبکههای اجتماعی بهینه کنید و آنها را در بهترین زمان برای حداکثر تعامل برنامه ریزی کنید. همچنین میتوانید با استفاده از این ابزار تقویم محتوای شبکههای اجتماعی خود را ایجاد و بررسی کنید. از طریق ابزارهای تحلیل داخلی، گزارش های دقیقی از عملکرد کمپین شما ارائه میدهد. چیزی که Sendible را متمایز میکند، رویکرد مشارکتی آنها است، به جای اینکه فقط یک محصول را به شما بفروشند، به عنوان یک تیم با شما کار میکنند.
مقاله “چگونه یک اینفلوئنسر اینستاگرام شویم | راهنمای گام به گام” را از دست ندهید!
ویژگیهای کلیدی:
- برنامه ریزی مستقیم پستها
- گزینههای سفارشی سازی برای محتوای شما
- داشبورد مارک (موجود در طرح White Label)
- گزارش خودکار از طریق ایمیل (در طرح White Label موجود است)
- توانایی تعامل و پاسخگویی به نظرات
- ارسال مستقیم به شبکههای اجتماعی پشتیبانی شده
- داشبوردهای مشتری (موجود در طرحهای کشش و برچسب سفید)
- صندوق ورودی اولویتی
کانالها:
- فیس بوک
- اینستاگرام
- لینکدین
- یوتیوب
- X (تویتر)
- TikTok
- نمایه کسب و کار Google
- وردپرس
3. Agorapulse
Agorapulse ابزار مفیدی برای آژانسها و مشاغل متوسط است تا برند خود را در شبکههای اجتماعی بازاریابی کنند. این به شما امکان میدهد تا پستهای خود را برنامه ریزی کنید و مخاطبان خود را از طریق مسابقات، تبلیغات و آزمونها درگیر کنید. Agorapulse به شما کمک می کند محتوای با بهترین عملکرد خود را شناسایی کنید، روندها را دنبال کنید و از دادههای رفتار کاربر برای دریافت توصیههایی برای محتوای شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. همچنین میتوانید عملکرد تیم خود را با ردیابی زمانهای پاسخ برای مکالمات برند نظارت کنید.
علاوه بر این، Agorapulse تجزیه و تحلیلهای عمیقی را برای بهبود استراتژی رسانههای اجتماعی شما ارائه میدهد. ابزار گوش دادن اجتماعی آنها به شما امکان میدهد مکالمات برند را زیر نظر داشته باشید، به بحثهای فوری در مورد برند خود پاسخ دهید و بازخورد جدیدی از مخاطبان خود کشف کنید. Agorapulse همچنین یک محصول جدید به نام Writing Assistant ارائه میکند که ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما کمک میکند نوشتار خود را بهبود ببخشید، محتوای جدید را برنامهریزی کنید و رویکردهای مختلفی را تجربه کنید که با مخاطبان شما طنینانداز میشود.
ویژگیهای کلیدی:
- رابط کاربر پسند
- صندوق ورودی اجتماعی یکپارچه
- انتشار آسان
- دسترسی به ابزارهای رایگان مانند گزارش تبلیغات فیس بوک
- ویژگی Power Reports
- ویژگی ROI شبکههای اجتماعی
کانالها:
- Agorapulse از طیف گستردهای از کانالهای شبکههای اجتماعی پشتیبانی میکند، اگرچه شبکههای خاص ممکن است بسته به محصول متفاوت باشد.
- فیس بوک
- اینستاگرام
- لینکدین
- X (تویتر)
- یوتیوب
- نمایه کسب و کار Google
- TikTok
4. BuzzSumo
BuzzSumo یک ابزار عالی برای مشاغل کوچک، بازاریابان، آژانسها و برندهای بزرگ است که میخواهند تلاشهای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهند. این ویژگیهای ارزشمندی را برای کمک به شما در ایجاد ایدههای تازه برای پستهای شبکههای اجتماعی خود فراهم میکند. Content Ideas Generator بینشهایی را در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آشکار میکند و ایدههای محتوای پرطرفدار را پیشنهاد میکند. علاوه بر این، ویژگی Content Research دسترسی به دادههای تعامل اجتماعی جمع آوری شده از میلیاردها مقاله را فراهم میکند. با ویژگی مانیتورینگ، میتوانید نامهای برند را پیگیری کنید، رقبای خود را زیر نظر بگیرید و احساسات مخاطبان خود را درک کنید.
BuzzSumo همچنین برای کشف محتوای محبوب و یافتن تأثیرگذاران مرتبط در زمینه خاص شما مفید است. این به شما امکان میدهد تا از مزایای بازاریابی محتوا و بازاریابی تأثیرگذار استفاده کنید.
ویژگیهای کلیدی:
- API های قدرتمند
- معیار رقابتی
- ابزار جامع کلمات کلیدی
- فیلتر جغرافیایی
کانالها:
- فیس بوک
- X (تویتر)
- پینترست
- اینستاگرام
- یوتیوب
- TikTok
5. Audiense
Audiense ابزاری مفید برای برندها، آژانسها، فریلنسرها، سازمانهای غیرانتفاعی و موسسات آموزشی است. هوش اجتماعی را برای کمک به شما در شناسایی و دسته بندی مخاطبان هدف فراهم میکند. با Audiense، میتوانید با دسترسی به بینشهای دقیق درباره مخاطبان، تعامل مخاطبان خود را افزایش دهید. علاوه بر این، چت رباتهای پیام مستقیم توییتر را برای تسهیل ارتباطات ارائه میدهد.
ویژگیهای کلیدی:
- تحلیل دقیق مخاطبان دیجیتال
- مطابقت با GDPR
- Tweet Binder برای تجزیه و تحلیل هشتگ توییتر
- تحقیقات فالوور ایکس (توئیتر).
- فیلترینگ پیشرفته
- قابلیتهای یادگیری ماشینی
کانالها:
- در حالی که وب سایت Audiense کانالهای پشتیبانی شده را مشخص نمی کند، دادهها را از شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب جمع آوری میکند.
6. X Analytics / Twitter Analytics
X Analytics یک ابزار عالی برای همه کاربران توییتر است، چه یک فرد یا یک کسب و کار. اگر از X برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنید، توصیه می شود از X Analytics نیز استفاده کنید. این ابزار با نظارت بر صفحه داشبورد، صفحه توییت ها و صفحه ردیابی تبدیل، ردیابی عملکرد کمپین های بازاریابی خود را آسان می کند. دادههایی که ارائه میکند به شما بینشهای ارزشمندی درباره مخاطبانتان میدهد، به شما کمک میکند تا تصمیمهای آگاهانه بگیرید و به شما اجازه میدهد رشد خود را در پلتفرم زیر نظر داشته باشید.
ویژگیهای کلیدی:
- نظارت بر فعالیت توییت
- کارتهای توییتر
کانالها:
- X (تویتر)
7. Hashtagify
Hashtagify ابزاری مفید برای برندهایی است که به دنبال افزایش بازاریابی هشتگ خود هستند. اگر می خواهید هشتگهای مرتبط برای کسب و کار خود را کشف کنید، Hashtagify راهی برای رفتن است. این به شما امکان میدهد هشتگها را به طور خاص برای اینستاگرام و توییتر تحقیق کنید، و حتی به شما کمک میکند تأثیرگذاران برتری را که از این هشتگها استفاده میکنند شناسایی کنید.
ویژگیهای کلیدی:
- پیشنهادات هشتگ برای اینستاگرام و توییتر
- بینش در مورد روند محبوبیت
- Prime Tracker برای اینفلوئنسر مارکتینگ
کانالها:
- X (تویتر)
- اینستاگرام
8. Analisa
Analisa یک ابزار تجزیه و تحلیل اجتماعی است که برای مشاغل کوچک، شرکتهای بزرگ، بازاریابان، آژانسها و تأثیرگذارانی که میخواهند درک خود را از شبکه های اجتماعی بهبود بخشند، عالی است.
Analisa.io از هوش مصنوعی برای ارائه اطلاعات دقیق در مورد پروفایلهای اینستاگرام، توییتر و TikTok استفاده میکند. همچنین میتواند فالوورها و هشتگهای شما را تجزیه و تحلیل کند. این به شما کمک میکند تا بهترین پستهای خود را پیدا کنید، از استراتژیهای رقبای خود بیاموزید، جمعیت شناسی مخاطبان خود را درک کنید و موارد دیگر.
علاوه بر تجزیه و تحلیل رقبا، Analisa همچنین اطلاعاتی در مورد دموگرافیک و اعتبار فالوورهای شما ارائه میدهد. میتواند دادههای تاریخی در مورد پستها و تجزیه و تحلیلهای شما ارائه دهد.
ویژگیهای اصلی:
- گزارش کمپین: از کمپینهای شبکه های اجتماعی خود گزارش دریافت کنید.
- ممیزی اصالت فالوور: اصالت فالوورهای خود را ارزیابی کنید.
- نقشه جغرافیایی: ببینید فالوورهای شما در کجا قرار دارند.
- تجزیه و تحلیل مقایسه نمایه: عملکرد نمایه خود را با دیگران مقایسه کنید.
- تجزیه و تحلیل فعالیت پروفایل و هشتگ: فعالیت روی پروفایلها و هشتگهای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
- تجزیه و تحلیل عملکرد پروفایل و هشتگ: عملکرد پروفایلها و هشتگهای خود را ارزیابی کنید.
کانالهای پشتیبانی شده:
- اینستاگرام
- TikTok
- X (تویتر)
9. Awario
با Awario ، میتوانید به راحتی نام تجاری خود را در بازاریابی شبکه های اجتماعی پیدا کنید. همچنین میتوانید نحوه رشد این نامها و تعداد افرادی که به آنها دسترسی پیدا میکنند را پیگیری کنید، که به شما کمک میکند بفهمید برند شما چگونه در حال رشد است. علاوه بر این، میتوانید از این ابزار برای تولید سرنخ و یافتن مشتریان بالقوه استفاده کنید. Awario همچنین به شما این امکان را میدهد که با تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنید، تجزیه و تحلیل کنید که رقبای شما برای چه چیزی ذکر شدهاند و شهرت و آگاهی برند خود را بهبود ببخشید. هر روز بیش از 13 میلیارد صفحه وب را جستجو میکند، بنابراین شما دادههای زیادی برای نظارت بر برند خود دریافت میکنید.
ویژگیهای اصلی:
- تجزیه و تحلیل: بینش و دادههایی در مورد نام تجاری خود دریافت کنید.
- بینش اجتماعی در زمان واقعی: از آنچه در شبکه های اجتماعی در زمان واقعی اتفاق میافتد به روز باشید.
- ردیابی ذکرها برای کلمات کلیدی در هر زبان و مکانی: نام تجاری خود را در هر زبان و مکانی نظارت کنید.
- Awario Leads برای تولید سرنخ و فروش اجتماعی: از این ابزار برای یافتن مشتریان بالقوه و ایجاد سرنخ استفاده کنید.
- برچسبگذاری سفید برای گزارشها (فقط طرح سازمانی): اگر طرح سازمانی را انتخاب میکنید، گزارشهای خود را سفارشی و برند کنید.
کانالهای پشتیبانی شده:
- Awario به شما کمک میکند تا نامهای تجاری را از منابع مختلف آنلاین، از جمله وبلاگها، انجمنها، سایتهای خبری و پلتفرمهای شبکههای اجتماعی مانند:
- X (تویتر)
- فیس بوک
- اینستاگرام
- یوتیوب
10. Tailwind
Tailwind یک ابزار عالی برای مشاغل کوچک و شرکتهای بزرگ است که میخواهند تلاشهای بازاریابی خود را بهبود بخشند.
با Tailwind میتوانید به راحتی پستها را در دو پلتفرم بازاریابی بصری قدرتمند (پینترست و اینستاگرام)ایجاد و زمانبندی کنید. میتوانید چندین پست را بهطور همزمان آپلود کنید، آنها را به چند تخته سنجاق کنید و با استفاده از یک تقویم کشیدن و رها کردن ساده، آنها را زمانبندی کنید. Tailwind به شما کمک میکند تا برنامههای بازاریابی شخصی ایجاد کنید، محتوای با کیفیت بالا بنویسید، روند برنامه ریزی خود را ساده کنید و عملکرد رسانههای اجتماعی خود را بهینه کنید.
ویژگیهای اصلی:
- زمان بندی محتوای بصری: محتوای بصری خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
- تجزیه و تحلیل پیشرفته: اطلاعات و اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد شبکههای اجتماعی خود دریافت کنید.
- لینک سفارشی Smart.bio: پیوند بیو خود را در اینستاگرام سفارشی کنید.
- هشتگ یاب: هشتگهای مرتبط را برای استفاده در پستهای خود پیدا کنید.
- تقویم یکپارچه: پستهای خود را با استفاده از رابط تقویم برنامه ریزی و زمان بندی کنید.
- بیش از 20000 انجمن Tailwind: برای ارتباط با افراد همفکر به جوامع بپیوندید.
- ابزار نوشتن هوش مصنوعی Ghostwriter: از یک ابزار مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن محتوای جذاب استفاده کنید.
کانالهای پشتیبانی شده:
- پینترست
- اینستاگرام
- فیس بوک
جمع بندی
در نتیجه، استفاده از این ابزارهای مفید بازاریابی شبکه های اجتماعی میتواند به بازاریابان کمک کند تا استراتژیهای خود را بهبود بخشند، در زمان صرفه جویی کنند و تأثیر بیشتری بر شبکههای اجتماعی بگذارند. مهم است که با جدیدترین ابزارها و فناوری ها همراه باشید تا در دنیای همیشه در حال تغییر بازاریابی شبکه های اجتماعی پیشرو باشید. همچنین، اگر به ابزار بیشتری نیاز دارید، کافی است برای ما نظر بگذارید و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
0 Comments