Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین ورزش ها برای دختران در خانه

بهترین ورزش ها برای دختران در خانه

by | 8 اسفند 1401 | بهترین ها, ورزش | 0 comments

خوشبختانه جامعه به سمتی می‌رود که همه افراد- چه آقایان چه خانم‌ها- به اهمیت ورزش کردن پی برده‌اند. قطعا شرکت در باشگاه‌ها و کلاس‌های ورزشی مختلف یک گزینه بسیار عالی برای بانوان است. چرا که در باشگاه‌ها هم حرفه‌ای تر می‌شود ورزش کرد، هم با ایجاد ارتباط با دیگران، سلامت روحی-روانی خود را نیز تضمین می‌کنیم. اما هستند دخترانی که شاغل هستند و زمان کافی برای ورزش کردن ندارند. اما جای هیچ نگرانی نیست. چرا که ورزش دختران در خانه یک گزینه بسیار عالی برای جایگزینی باشگاه است. اگر انجام این تمرین‌ها همراه با یک رژیم لاغری سبک و اصولی باشد، قطعا به تناسب اندام ایده آل خود خواهید رسید.

حقیقت این است که اگر هدفتان از ورزش کردن، حفظ سلامت بدن و روحتان است و دوست دارید به تناسب اندام نسبی برسید، نیازی به عضویت در باشگاه‌های ورزشی با تجهیزات ورزشی گران قیمت ندارید. بهترین تمرین‌ها را اغلب می‌توان درست در خانه انجام داد و از وزن بدن برای تمرین تقریباً تمام عضلات بدن استفاده کرد. چه تشک ورزشی و نوارهای مقاومتی را در گوشه اتاق خواب خود نصب کنید یا فضای بزرگتری برای تعریق در اختیار داشته باشید، برای حرکت به فضا یا تجهیزات زیادی نیاز ندارید.

برای افرادی که سالن بدنسازی خانگی دارند، ورزش کردن می‌تواند ساده باشد، اما برای کسانی که در خانه‌ها یا آپارتمان‌های کوچک تمرین می‌کنند، باید کمی خلاقیت به خرج دهیم. تاتیانا لامپا، متخصص ورزش های اصلاحی می‌گوید: “اگر بدون هیچ تجهیزاتی در خانه هستید، بدن شما دستگاه ورزشی خودتان است! تمرین‌ها را با آن انجام دهید.”

اگر بودجه اندکی در حدی که بتوانید 2 عدد دمبل و یک کش ورزشی تهیه کنید را در اختیار دارید، پس تعلل نکنید و از همین امروز استارت بزنید. اما اگر بودجه کافی برای خریدن دمبل ندارید، می‌توانید از بطری‌های آب معدنی یای نوشابه، شوینده‌ها و … استفاده کنید و با پر کردن آنها با آب، برای خودتان دمبل خانگی درست کنید.

با ماه همراه باشید تا به سراغ 15 تا از حرکات ورزش دختران در خانه برویم.

توصیه می‌کنیم که تمرین‌های زیر را بصورت دوره‌ای انجام دهید. با توجه به توان بدنی خود می‌توانید این دوره‌ها را 2 تا 3 بار تکرار کنید. و هر تمکرین را 12-14 بار انجام دهید.

همچنین بخوانید  بهترین کیف پول دوج کوین

تمرین های مربوط به پا و باسن

حرکت اسکوات

اسکات با هوا، اسکات به پهلو، سومو اسکات، اسکات پرشی و حتی اسکات با وزنه را امتحان کنید. اگر دمبل ندارید می‌توانید بطری بزرگی از مواد شوینده را در دست بگیرید تا مقاومت بیشتری در اسکات خود داشته باشید، فقط مطمئن شوید که درب آن محکم باشد.

حرکت اسکوات

حرکت لانگز

لانگز رو به جلو، لانگز رو به عقب و حتی لانگز به پهلو یک تمرین عالی برای هدف قرار دادن عضلات بزرگ پایین تنه هستند. برای یک حرکت پیشرفته، می‌توانید این حرکت را با پرش را امتحان کنید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید.

حرکت لانگز

حرکت پل باسن

این یک تمرین عالی با وزن بدن برای درگیر کردن عضلات سرینی و چندین ماهیچه پشت و پا است. شما می‌توانید پل باسن را با کش‌های مقاومتی تقویت کنید و واقعاً مطمئن شوید که علاوه بر باسن خود، عضلات شکمی خود را نیز درگیر می‌کنید. با یک پل باسن معمولی شروع کنید و تا پل تک پا پیش بروید که بسیار موثر است زیرا همسترینگ، باسن و عضلات شکمی و پشتی شما را هدف قرار می‌دهد.

حرکت پل باسن

حرکت استپ آپ

به دنبال یک جعبه بادوام یا نیمکت محکم بگردید تا برخی از استپ‌آپ‌های با شدت کم را انجام دهید. این کار را با یک صندلی هم می‌توانید در خانه انجام دهید. این حرکت برای تعادل، تثبیت و استحکام بدن عالی است. برای مقاومت بیشتر می‌توانید دمبل، وزنه یا بطری آب معدنی یا مواد شوینده را در دو طرف بدن نگه دارید.

همچنین بخوانید  بهترین پلتفرم غیرمتمرکز پخش موسیقی | 10 برتر
حرکت استپ آپ

حرکت ددلیفت

این حرکت را با وزن بدن خود کامل کنید و سپس یک وزنه برای مقاومت بیشتر در دست بگیرید و در تمام مدت عضلات باسن را درگیر کنید. با تمرکز بر زمان، همه چیز را تغییر دهید. با سه شمارش آهسته پایین بیایید، سپس عضلات باسن را فشار دهید تا به حالت ایستاده برگردید و با یک شمارش به حالت ایستاده برگردید.

حرکت ددلیفت

حرکت دیوار نشسته

این یک تمرین موثر و ساده باعث فعال شدن عضلات سرینی، همسترینگ و چهار سر شما می‌شود. روش 1:1 را امتحان کنید و 30 ثانیه کار کنید و 30 ثانیه استراحت کنید، سپس 3 تا 4 بار تکرار کنید تا زمانی که سوزش در عضلات را احساس کنید.

حرکت دیوار نشسته
خانه

تمرین های شکم و بازوها

حرکت شنا

حرکت شنا یک گزینه مناسب برای ورزش دختران در خانه است. این یک تمرین فوق‌العاده برای تمام بدن است بر تمام عضلات بدن فشار وارد می‌کند و تمرکز اصلی آن بر روی عضلات قسمت بالاتنه است. اگر نمی‌توانید این تمرین را بصورت معمولی و کامل انجام دهید، می‌توانید زانوهای خود را بر روی زمین بگذارید و حرکت را تکرار کنید.

حرکت شنا

حرکت دیپ

کاناپه‌ها و صندلی‌ها جایگزینی عالی برای نیمکت‌ها هستند و امکان حرکت‌های مختلف را فراهم می‌کنند. این باعث می‌شود هنگام انجام حرکت دیپ، شیب مناسب برای هدف قرار دادن عضلات سه سر فراهم باشد.

حرکت پلانک

پلانک احتمالا موثرترین تمرین برای تقویت عضلات شکمی و پشتی و یک تمرین عالی برای ورزش دختران در خانه است. پلانک واقعاً برای کل بدن مفید است و نیاز به استواری و استحکام زیادی در قسمت میانی بدن شما دارد. همچنین یکی از بهترین تمرین‌ها برای ساختن سیکس پک دخترانه در خانه است. انجام حرکت پلانک را با ایستادن بر روی آرنج‌هایتان شروع کنی و کم کم به سمت انجام حرکات متنوع‌تری از پلانک بروید.

حرکت پلانک

حرکت ضربه به سرشانه

در حالی که به حالت پلانک بر روی کف دستان خود هستید، برای ایجاد ثبات و استحکام، یک بار با دست راست به شانه چپ خود و بار دیگر دست چپ را به شانه راست خود بزنید. این حرکت بر روی عضلات شکم و عضلات مورب شکمی شما نیز اثر می‌گذارد.

همچنین بخوانید  16 بهترین کتاب روانشناسی که شما را باهوش تر و شادتر می کند
حرکت ضربه به سر شانه

حرکت توئیست یا چرخش

این حرکت که یکی از گزینه‌های خوب برای ورزش دختران در خانه است، بر روی عضلات شکمی تاثیر مستقیم دارد. برای مقاومت بیشتر، وزنه یا بطری مواد شوینده را بردارید و پاهای خود را از روی زمین برای چالشی حتی سخت‌تر بردارید.

حرکت توئیست

تمرین های فول بادی ورزش دختران در خانه

حرکت برپی

برپی یک حرکت ورزشی با شدت بالا و پلایومتریک است که برای بالا بردن ضربان قلب شما عالی است و یک پایان دهنده فوق العاده برای هر تمرینی است. سعی کنید به سبک برپی تاباتا انجام دهید: این حرکت را 20 ثانیه به صورت پرفشار انجام دهید، سپس 10 ثانیه استراحت کنید. چهار تا هشت بار برای یک تمرین استقامتی فول بادی تکرار کنید!

حرکت برپی

حرکت کوهنوردی

با انجام ورزش دختران در خانه و حرکت کوهنوردی قدرت، استقامت و مقاومت قلبی عروقی خود را بالا ببرید. این حرکت را با سرعت‌های مختلف امتحان کنید. اگر می‌خواهید ضربان قلب خود را بالا ببرید، سریع انجام دهید، یا سرعت خود را کاهش دهید و قلب خود را برای انجام یک کار فوق‌العاده شکمی درگیر کنید.

حرکت کوهنوردی

حرکت سوپرمن

این حرکت یک تمرین فول بادی است و در تقویت عضلات پایینی پشت انسان بسیار موثر است. عضلاتی که معمولا در هنگام ورزش نادیده گرفته می‌شوند.

این حرکت تمام بدن را به عنوان یک روش موثر برای تقویت قدرت در قسمت پایین کمر دوست دارد، چیزی که اغلب هنگام ورزش نادیده گرفته می شود. سعی کنید 15 تا 30 ثانیه نگه دارید و یک وقفه کوتاه داشته باشید. تا یک دقیقه این روند را ادامه دهید.

حرکت سوپرمن
خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط