Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ تعمیرات @ تفاوت بین نگهداری با تعمیر آبسردکن

تفاوت بین نگهداری با تعمیر آبسردکن

by | 10 فروردین 1402 | تعمیرات | 1 comment

هر چه آبسردکن تحت مراقبت شما پیچیده‌تر باشد، هر از گاهی با تکنسین‌های برون‌سپاری کار بیشتری خواهید یافت. چرا؟ به ندرت پیش می‌آید که بخش‌های تعمیر و نگهداری کارکنانی داشته باشند که می‌دانند چگونه هر سناریوی ممکن را برطرف کنند. ما می‌دانیم که خراب شدن آبسردکن‌مان اجتناب ناپذیر است. برخی از تعمیرات آبسردکن ساده هستند، در حالی که برخی دیگر به حل مشکلات قابل توجهی نیاز دارند. علاوه بر این، هرچه قطعه تجهیزات پیچیده‌تر باشد، تعمیر آبسردکن و نگهداری پیشگیرانه (PM) ضروری‌تر می‌شود.

متأسفانه، پیمانکاران گاهی کارهایی را انجام می‌دهند که تکنسین‌های داخلی تعمیر آبسردکن هم می‌توانستند. به همین دلیل، دانستن تفاوت بین تعمیر و نگهداری دارایی ضروری است.

برای نظارت صحیح بر خدمات تعمیر آبسردکن، مدیران تعمیر و نگهداری باید تفاوت بین وظایفی که « ضرروت برون سپاری دارند » و « آن‌هایی که ما خودمان می‌توانیم انجام دهیم » را درک کنند. نگهداری با تعمیرات آبسردکن هر دو برای عملکرد بهینه دارایی‌ها ضروری هستند.

هرکسی که برای هر زمان به عنوان تکنسین تعمیر آبسردکن و نگهداری کار کرده است، بدون شک شنیده است که همکاران خود از اصطلاحات “تعمیر و نگهداری آبسردکن” و “تعمیر آبسردکن” به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. درک تفاوت بین شرایط برای اجرای یک برنامه مدیریت دارایی موفق، تیم تعمیر آبسردکن و کلیه لوازم و نگهداری و کسب و کار بسیار مهم است. پس چگونه دو اصطلاح خود را تعریف کنیم؟

همچنین بخوانید  علت کند شدن شارژ آیفون و نحوه رفع آن

تعمیر آبسردکن چیست؟

تعمیرات به اقداماتی گفته می‌شود که برای بازگرداندن عملکرد مناسب یک دارایی انجام می شود. اساساً، چیزی شکسته را به شرایط کاری مطلوب باز می‌گرداند. سطح تعمیرات مورد نیاز به نوع خرابی دارایی بستگی دارد. دو نوع اصلی شکست وجود دارد. آن‌ها هستند:

شکست کامل: این به خرابی‌هایی اشاره دارد که باعث می‌شود دارایی‌ها برای استفاده در دسترس نباشند. تا زمانی که کسی به آن توجه نکند، دارایی نمی‌تواند هدف خود را محقق کند. به عنوان مثال، خرابی موتور آبسردکن ماشین شما را از کار می‌اندازد و تا زمانی که آن را نزد متخصص تعمیر آبسردکن ببرید، آن را غیرقابل استفاده می‌کند. خرابی دارایی اغلب منجر به خرابی برنامه ریزی نشده می‌شود که معمولاً پرهزینه است و نیاز به تعمیر اضطراری دارد.

شکست جزئی: در این مثال، آبسردکن با وجود شکست هنوز تا حدی کار می‌کند. شما هنوز هم می‌توانید از تجهیزات استفاده کنید، اما یا ناامن است یا با حداقل کارایی. به عنوان مثال، فرد می‌تواند انتخاب کند که آبسردکنی را با فیلتر کثیف کار کند. اما ممکن است متوجه شود که اوپراتور آبسردکن به اندازه گذشته سرد نمی‌کند، یا ممکن است به دلیل کیفیت فیلتر خراب باشد. به طور کلی، شما می‌خواهید خرابی‌های جزئی را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید.

همچنین بخوانید  وای کیبورد لپ تاپم آب خورد؟ مگه میشه؟

بدیهی است که خدمات برخی از شرکت‌های تعمیر آبسردکن گرانتر از سایرین هستند. اینکه چقدر برای تعمیر هزینه می‌کنید به علت اصلی خرابی بستگی دارد. خرابی آبسردکن و تعمیرات بعدی می‌تواند پرهزینه باشد. طبق مطالعه تعمیر و نگهداری صنعتی 2020 Plant Engineering، برخی از علل اصلی خرابی دارایی شامل قدیمی شدن تجهیزات، خرابی مکانیکی و خطای اپراتور است.

در حالی که شکست اجتناب ناپذیر است، اکثر شکست‌های دارایی قابل پیشگیری هستند. این جایی است که تعمیر و نگهداری وارد می‌شود. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می‌تواند به شما کمک کند از تعمیرات عمده و پرهزینه جلوگیری کنید. بیایید ببینیم نگهداری به چه معناست.

نگهداری آبسردکن چیست

نگهداری به نگهداری دارایی‌ها در شرایط کاری خوب اشاره دارد. این کار برای حفظ عملکرد، عملکرد و ایمنی در طول عمر آبسردکن انجام می‌شود – هدف اصلی تعمیر و نگهداری آبسردکن پیشگیرانه جلوگیری از تعمیرات عمده یا برنامه ریزی نشده است.

کارشناسان آبسردکن گاهی اوقات در مورد چند نوع تعمیر و نگهداری اختلاف نظر دارند. اما در ساده‌ترین حالت، می‌توانید نگهداری را به چهار نوع دسته‌بندی کنید: تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، تعمیر و نگهداری اصلاحی، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، و تعمیر و نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان.

همچنین بخوانید  دلایل روشن نشدن چرخ گوشت

فعالیت‌های معمول تعمیر و نگهداری آبسردکن عبارتند از:

نصب سنسورها و دستگاه‌های نظارت بر وضعیت

نصب سیستم‌های روشنایی و فیلترینگ جدید

ارتقای دارایی‌ها و سیستم های موجود

نصب دارایی‌ها و سیستم های جدید

انجام بازرسی‌های ایمنی

جایگزینی اجزای دارایی

از نظر فنی، تعمیرات را می‌توان کار تعمیر و نگهداری (تعمیر و نگهداری اصلاحی) نیز در نظر گرفت. با این حال، تفاوت بین کار تعمیر آبسردکن با نگهداری این است که هدف تعمیرات بازیابی عملکرد است در حالی که تعمیر و نگهداری آبسردکن به دنبال حفظ عملکرد است.

به عبارت ساده‌تر، تعمیرات پس از توقف برای به حداقل رساندن تلفات انجام می‌شود، در حالی که تعمیر و نگهداری آبسردکن برای جلوگیری از خرابی غیرمنتظره دارایی انجام می‌شود.

تعمیر و نگهداری هر دو هدف نهایی یکسانی دارند: به شما امکان می‌دهند بیشترین بهره را از دارایی‌های خود ببرید. این رویکرد آن‌ها برای دستیابی به این هدف است که متفاوت است. همانطور که انتظار می‌رود، هزینه‌های تعمیر و نگهداری می‌تواند به طور قابل توجهی بر اساس پیچیدگی آبسردکن و قطعات تشکیل دهنده‌ی آبسردکن متفاوت باشد.

theguy

theguy

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

1 Comment

  1. بصیر
    0
    0

    بسیار عالی و آموزنده بود

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط