Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ تکنیک های استفاده از سرچ کنسول برای بلاگرها

تکنیک های استفاده از سرچ کنسول برای بلاگرها

by | 19 مهر 1401 | مارکتینگ | 0 comments

به عنوان یک وبلاگ نویس اگر هنوز از کنسول جستجوی GSC -از ابزارهایی که می‌تواند کمک شایانی به شما کند- استفاده نمی‌کنید، از مزایای زیادی محروم هستید. این ابزار اطلاعات زیادی به شما در جهت بهینه‌سازی وبسایت ارائه می‌کند.

برای شروع باید در سرچ کنسول گوگل ثبت نام نمایید و اطلاعات لازم را در این جهت کسب نمایید تا بتوانید سایت خود را تقویت کنید. در ادامه می‌خواهیم به تکنیک‌های قابل استفاده سرچ کنسول برای افراد بلاگر و حوضه سئو سایت بپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

تکنیک های استفاده از سرچ کنسول و متریک های تاثیرگذار در آن

بهبود نرخ کلیک

یکی از تکنیک‌های مهم استفاده از سرچ کنسول، بهبود نرخ کلیک است. کاربران وقتی بر روی وبسایت شما کلیک می‌کنند که مرتبط به خواسته آن‌ها باشد. بنابراین هرچه بیشتر بر روی نرخ کلیک خود کار کنید برای جذب افراد موثرتر است. همچنین باید مطمئن شوید که کلید واژه‌هایتان مرتبط به محتوای سایت باشد تا از نظر گوگل با اهمیت شمرده شوید.

برای مشاهده CTR در سرچ کنسول، می‌توانید از تب Performance بر روی Average CTR کلیک کنید.

علاوه بر CTR، میزان مشارکت کاربران با محتوای سایت نیز از عوامل مهم دیگر است. اگر کاربران بعد از ورود به صفحه به سرعت از آن خارج شوند، گوگل با فرض این موضوع که محتوای سایت ارتباط کمی با عبارت جستجو شده دارد، رتبه سایت را در آن کلمه کلیدی کاهش خواهد داد. پس شما باید به تمام فاکتورهای لازم توجه نمایید تا بتوانید از سرچ کنسول بهره بگیرید.

همچنین بخوانید  یوتیوب برای 1 میلیون بازدید چقدر می پردازد؟

مهم­ ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر نرخ کلیک

بهینه سازی عناوین

بهینه سازی عناوین یکی از مهم‌ترین تکنیک استفاده از سرچ کنسول گوگل می‌باشد و اگر شما از چنین عاملی پیروی کنید می‌توانید کاربران جذابی را به خود جذب کنید و آن‌ها را همراه خود سازید. جذاب کردن عناوین باعث می‌شود تا کاربران با رضایت بیشتری صفحه شما را دنبال کنند و چشمشان خسته نشود. اگر شما بتوانید از یک عنوان محرک برای محتوا خود استفاده کنید، قطعا کاربران زیادی به سوی شما جذب می‌شوند و می‌توانید نرخ کلیک بهتری را همراه خود داشته باشید.

برای ایجاد یک عنوان فوق العاده می‌توانید از راه‌های زیر الهام بگیرید:

  • بهره گیری از اعداد
  • نوشتن یک متن ساده
  • استفاده کردن از کلمات پرسشی مانند چرا ، چگونه و…
  • استفاده از کلیدواژه‌های محرک مانند بهترین، ارزش، رایگان و…

بهینه سازی توضیحات

هرچند که توضیحات از اهمیت کمتری برای عناوین هستند اما نوشتن توضیحات مناسب باعث می‌شود تا یک نقش مکمل برای عناوین پیدا کنند و باعث افزایش CTR شوند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از توضیحات مرتبط می‌تواند تا 40 درصد باعث رشد نرخ کلیک متن شود. پس می‌توان گفت که بهینه سازی توضیحات از راه‌های دیگر بهره‌گیری از تکنیک‌های سرچ کنسول گوگل است.

همچنین بخوانید  چگونه هوش مصنوعی می تواند آینده سئو را تغییر ‌دهد؟

بهینه سازی URLها

یکی دیگر از مواردی که باعث جذب توجه کاربران می‌شود نحوه نمایش URL در متن است. استفاده از کلمات کلیدی به جای اعداد و کاراکترهای نامفهوم در URL، می‌تواند باعث ترغیب کاربران برای دریافت کلیک‌های بیشتر است.

استفاده از Structured Data

یکی دیگر از راه‌های افزایش نرخ کلیک استفاده از Structured Data است. چنین کاری به گوگل کمک می‌کند تا نتایج بهتر و عمیق‌تری برای نمایش به کاربران داشته باشد.

بهینه سازی نسخه موبایل

با توجه به استفاده بسیار زیاد از مرورگرها در موبایل، بهینه سازی نسخه موبایلی برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. با مراجعه به بخش Enhancements و کلیک بر روی Mobile Usability می‌توانید عملکرد صفحات مختلف را در موبایل بررسی کرده و در صورت داشتن خطای آن، در جهت رفع مشکل حرکت کنید.

اگر شما نتوانید سرعت وبسایت خود را در مرورگرهای موبایل افزایش ندهید، کاربران زیادی صفحات شما را ترک می‌کنند. همچنین اندازه سایز فونت‌ها، استاندارد بودن عناصر موجود در صفحه و نحوه نمایش محتوای صفحه از فاکتورهایی می‌باشد که توسط ربات‌های گوگل بررسی می‌شود.

بررسی ورودی ها به سایت از طریق تحلیل کلمات کلیدی

با رفتن به تب Performance می‌توانید کلیدواژه‌های جستجو شده توسط کاربران را مشاهده کنید. با بررسی اطلاعات فوق‌العاده‌ای مانند تعداد کلیک‌ها، تعداد نمایش‌ها و میانگین جایگاه سایت در نتایج گوگل دست پیدا خواهید کرد.

میزان نمایش سایت با کلیدواژه‌های مختلف می‌تواند به محتواهایتان جان تازه‌ای هدیه کند. شما باید صفحاتی که ورودی کمتری را دارند را مورد تحلیل قرار دهید که در کجا از کلمات کلیدی مناسب استفاده نکرده‌اید.

همچنین بخوانید  عجیب ترین روش برای برندسازی!

بررسی صفحات سایت

با آنالیز عملکرد صفحات سایتتان در سرچ کنسول می‌توانید متوجه اشتباهات پیش آمده شوید و آن‌ها را در جهت بهینه سازی وبسایت خود بهبود ببخشید. بهینه سازی محتوای صفحه از مهم‌ترین فاکتورهایی است که به بهبود عملکرد صفحاتتان کمک شایانی می‌کند.

ایندکس کردن سریع صفحات

اگر به تازگی مقاله‌ی جدیدی منتشر کرده‌اید، مدت زمانی نیاز است تا محتوا توسط ربات گوگل ایندکس شده و سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده شود. این کار ممکن است در برخی مواقع بیش از چند روز طول انجامد.

نتیجه گیری

در نظر داشته باشید که ابتدای مقاله شما ارزشمندترین بخش است و شما باید بیشتر هدف خود را در ابتدا قرار دهید تا بتوانید کاربران زیادی را جذب نمایید. در ادامه به سمت بدنه اصلی محتوا و در نهایت انتهای آن را بهبود سازی کنید. سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین ابزارها برای انجام چنین کاری است که مدیران وب سایت می‌توانند سایتشان را در جهت موفقیت بهینه سازی کنند.

شما به عنوان بلاگر می‌توانید از سرچ کنسول گوگل خدمات زیادی را بهره بگیرید و خودتان را به بدین صورت تقویت کنید.

امیدواریم که این مطلب مورد توجه و پسند شما عزیزان واقع شده باشد. اگر سوالی دارید و یا بخشی را به خوبی متوجه نشدید، می‌توانید در قسمت کامنت نظرات خود را برای ما ارسال کنید. همکارانمان آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.

منبع: سئو پرشین

seopersian

seopersian

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط