Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین جاهای دیدنی گیلان در سال 1403

بهترین جاهای دیدنی گیلان در سال 1403

by | 5 بهمن 1402 | بهترین ها, گردشگری | 0 comments

هر ساله با نزدیک شدن به عید بسیاری از ما به فکر سفر می افتیم، با توجه به تنوع اقلیمی کشور ایران انتخاب‌های زیادی برای مسافرت وجود دارد. بسیاری از عزیزانمان از نقاط مختلف ایران بزرگ می‌خواهند بهترین جاهای دیدنی تهران در نوروز 1402 را ببینند، از آن طرف هم دوست دارند نقاط دیگر کشور را ببینند. البته باید به این موضوع اغرار کنیم که از بین همه استان‌ها، گیلان یکی از جذاب‌ترین و پرخاطره‌ترین سفرها را برایتان رقم خواهد زد، آب و هوای مطبوع گیلان و وجود جاهای دیدنی گیلان سبب گشته هر ساله تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف کشور به سمت این استان حرکت کرده و از این بهشت زیبا لذت ببرند.

جاذبه‌های گردشگری گیلان شامل مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی مانند آبشارها، رودخانه‌ها، جنگل‌های زیبا و غیره می‌باشد. برای این که سفر بهتری در پیش داشته باشید توصیه می‌کنیم از قبل با جاهای دیدنی گیلان آشنا شوید تا بتوانید با برنامه‌ریزی بهتری به سفر خود بپردازید. ما در این مقاله شما را با زیباترین جاهای دیدنی گیلان آشنا خواهیم کرد تا برای سفر نوروزی خود در سال جدید به این بهشت زیبا با آگاهی بیشتری سفر کنید، پس با ما همراه باشید.

قلعه رودخان

جاهای دیدنی گیلان قلعه رودخان

بسیاری از ما گیلان را با جنگل‌های زیبا و طبیعت بی‌نظیرش می‌شناسیم ولی باید یادآور شویم جاهای دیدنی گیلان فقط محدود به این نیست و جاذبه‌های تاریخی آن نیز کم‌نظیر است، از جمله این مکان‌ها باید به قلعه رودخان اشاره کنیم. این قلعه تاریخی در جنوب غرب فومن قرار گرفته است، قدمت این قلعه به دوران ساسانیان باز می‌گردد و بزرگترین قلعه آجری ایران می‌باشد. مساحت این دژ تاریخی ۲/۶ هکتار است که حدود 1000 پله دارد، بهترین فصل سفر به این مکان دیدنی فصل بهار است.

مسیر دسترسی به قلعه رودخان

ماسال

ماسال چاهای دیدنی گیلان

یکی از کم نظیرترین جاهای دیدنی گیلان شهر ماسال است، ماسال در نزدیکی کوه‌های تالش واقع شده است. ییلاقات خوش آب و هوا و طبیعت بکر این مکان می‌تواند شما را از زندگی پرهیاهوی شهری جدا کرده و لحظات آرامش بخشی را برایتان فراهم سازد. آبشارها و غارهای دیدنی این شهر را از دست ندهید. توصیه می‌کنیم از بام سبز ماسال در یک کیلومتری ماسال هم دیدن نمایید و از کوهستان‌های فوق‌العاده آن لذت ببرید. البته ییلاق اولسبلنگاه را نیز از دست ندهید، این روستا ییلاقی با آب و هوای مطبوع و خانه‌های چوبی از جاذبه‌های مهم این شهر است.

مسیر دسترسی به ماسال

ماسوله

ماسوله

ماسوله از دیگر جاهای دیدنی گیلان است که در جنوب غرب آن واقع شده است. معماری این شهر به صورت پلکانی است که مربوط به دوران زندیه می‌باشد. از این رو وسیله نقلیه‌ای در آن تردد نمی‌کند. بهار ماسوله را از دست ندهید، آب و هوای کوهستانی و مه‌آلود آن تجربه‌ای دلنشین برایتان رقم خواهد زد. آبشار کوشم، رودخانه و آبشار ماسوله رودخان، آبشار خرم بو، پارک جنگلی ماسوله، قله شاه معلم (ماسوله داغی)، ییلاق کوربار ماسوله از جمله جاذبه‌های این شهر است.

مسیر دسترسی به ماسوله

جنگل گیسوم

جنگل گیسوم گیلان

جنگل گیسوم از زیباترین جنگل‌های ایران و جاهای دیدنی گیلان است، با گذر از این جنگل زیبا از دالانی سرسبز از درختان انبوه و طبیعت بی‌نظیر آن بهره‌‍مند می‌گردید و سفری نوروزی بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر آن تفریح‌گاه ساحلی نیز در کنار آن وجود دارد و می‌توانید از ساحل و دریا نیز لذت ببرید. امکانات تفریحی و رفاهی نیز در این مکان وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

همچنین بخوانید  بهترین و زیباترین جزایر تایلند

مسیر دسترسی به جنگل گیسوم

ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان جاهای دیدنی گیلان

ییلاق دیلمان از طبیعت‌های بکر گیلان است که دارای قدمتی طولانی است به طوری که آثار زندگی غارنشینی نیز در آن کشف شده است. حال و هوای عید این منطقه با آب و هوای مطبوع و طبیعت بی‌نظیرش می‌تواند انتخابی بی‌نظیر برای شما باشد. ییلاق دیلمان در 15 کیلومتری لاهیجان قرار گرفته است. آبشار لونک، کوه درفک، غار یخی، دشت سوسن چلچراغ،  دشت شقایق، روستای اسپیلی، جنگل و چشمه لاریخانی و غیره از جاهای دیدنی آن محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به ییلاق دیلمان

دریاچه سراوان

دریاچه سراوان جاهای دیدنی گیلان

دریاچه سراوان که در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان واقع شده است از دیگر جاهای دیدنی گیلان است، پوششی سبز رنگی سطح این دریاچه را پوشانده است. تفریح در پارک سراوان و قایق سواری در دریاچه آن می‌توان انتخاب مناسبی برای سفر نوروزیتان باشد. علاوه بر طبیعت بی‌نظیر این منطقه، امکانات تفریحی بسیاری نیز در آن وجود دارد.

مسیر دسترسی به دریاچه سراوان

ییلاق شاندرمن

ییلاق شاندرمن

ییلاق شاندرمن که بخشی از شهر ماسال است، از جمله طبیعت‌های بکر این شهر می‌باشد، توصیه می‌کنیم برای سفر به این ییلاق خوش آب و هوا فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید زیرا در فصل‌های دیگر سال هوای آن سرد است. دشت‌های سرسبز وسیع، پوشش گیاهی متنوع، خانه‌های چوبی و چشمه‌های زیبای آن می‌تواند لحظات فراموش نشدنی را برایتان رقم بزند.

مسیر دسترسی به ییلاق شاندرمن

گردنه حیران

گردنه حیران

گردنه حیران بین جاده آستارا به اردبیل قرار دارد، در یک طرف این گردنه شگفت انگیز دره‌ای عمیق و در طرف دیگر آن انبوه جنگل را مشاهده می‌کنید. گردنه حیران از زیباترین جاهای دیدنی گیلان است، جالب است بدانید در این منطقه روستاهای ییلاقی حیران علیا، حیران وسطی و حیران سفلی قرار دارد. گردنه حیران پوشیده از مه در بهار هوایی بسیار دلنشین دارد و گردشگران زیادی به جذب خود می‌کند.

مسیر دسترسی به گردنه حیران

جزیره ارشیا

جزیره ارشیا، جزیره‌ای است توریستی که در سه کیلومتری چمخاله واقع شده است، این منطقه تفریحی و ورزشی وسعت 50 هکتاری دارد، انواع تفریحات ساحلی و آبی در این منطقه فراهم شده است، توصیه می‌کنیم سفر به این منطقه دل‌انگیز را از دست ندهید، علاوه بر آن انواع امکانات رفاهی نیز مهیا است.

مسیر دسترسی به جزیره ارشیا

آبشار لاتون

آبشار لاتون جاهای دیدنی گیلان

یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی فوق‌العاده استان گیلان آبشارهای زیبای آن است، آبشار لاتون از جمله این موارد است که در فاصله کوته کومه قرار دارد. جالب است بدانید ارتفاع این آبشار 105 متر است که بلندترین آبشار ایران محسوب می‌شود، علاوه بر آن وجود سه حوضچه به زیبایی‌های آن اضافه کرده است. گفتنی است در سفر نوروزیتان به این منطقه، بازدید از قلعه اسپیناس و قلعه لاتون را نیز فراموش نکنید.

مسیر دسترسی به آبشار لاتون

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه لاهیجان یک اسم مشهور است که به یک تپه طبیعی در شمال ایران اطلاق می‌شود. این تپه در استان گیلان واقع شده و به دلیل شکل خاص و منحصر به فرد خود، به طور محلی به عنوان “شیطان کوه” شناخته می‌شود.

شیطان کوه لاهیجان به دلیل سنگ‌های عظیم و بزرگی که شکل آن را تشکیل می‌دهند، بسیار جالب و دیدنی است. این سنگ‌ها به صورت طبیعی به هم پیوسته‌اند و تشکیلات سنگی خاصی را در بر دارند که به شکل یک تپه شیطانی به نظر می‌رسد. ارتفاع این تپه حدود ۴۰ متر است و از راه دور نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند.

شکل شیطان کوه لاهیجان آن را به یک موجود خیالی می‌اندازد که شبیه به یک شیطان با قوس‌های دراز و تن‌های خمیده است. این حالت شیطانی سنگ‌ها باعث شده تا طرفداران اسطوره‌ها و داستان‌های مرتبط با شیاطین و جن‌ها به این مکان جذب شوند.

همچنین بخوانید  بهترین ورزش ها برای دختران در خانه

شیطان کوه لاهیجان یک مقصد گردشگری محبوب در استان گیلان است. بازدیدکنندگان می‌توانند از بالای تپه منظره‌ای زیبا از مناظر طبیعی اطراف را به دست آورند. همچنین، مسیرهای پیاده‌روی در اطراف تپه و منطقه‌ای دیدنی به نام “دریاچه تالش” نیز وجود دارد که باعث می‌شود این منطقه برای طبیعت‌گردی و مشاهده مناظر طبیعی بسیار جذاب باشد.

بنابراین، شیطان کوه لاهیجان یک جاذبه طبیعی فراوان در ایران است که با شکل خاص و منحصر به فردش، همگان را به خود جلب می‌کند.

مسیر دسترسی به شیطان کوه لاهیجان

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار گیلان

دریاچه سقالکسار در فاصله کمی از شهر رشت قرار دارد، طبیعت زیبای این منطقه و دریاچه بسیار تمیز آن می‌تواند انتخاب مناسبی برای سفر نوروزیتان باشد. مردم بومی این منطقه تلاش زیادی در پاکیزه نگه داشتن آن می‌کنند. از دیدنی‌های این منطقه باید به جنگل‌های اطراف و امکان قایق سواری اشاره کرد و علاوه بر آن امکانات تفریحی و رفاهی نیز در این مکان وجود دارد. جالب است بدانید در میان این دریاچه یک کلبه چوبی قرمز وجود دارد که سال هاست در میان این آب‌ها است.

مسیر دسترسی به دریاچه سقالکسار

میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت

یکی از میدان‌های مهم و مرکزی شهر رشت، مرکز استان گیلان در شمال ایران است. این میدان در محله مرکزی شهر واقع شده و به عنوان قلب شهر رشت شناخته می‌شود. میدان شهرداری نقطه ارتباطی بین بسیاری از جاده‌ها، خیابان‌ها و معابر مهم شهر رشت است.

میدان شهرداری رشت به وسعتی حدود ۲۰ هزار متر مربع دارد و از نظر ابعاد یکی از بزرگترین میدان‌های ایران است. این میدان دارای یک طرح معماری زیبا و منحصر به فرد است که شامل فضاهای سبز، بناهای تاریخی و تمثال‌های معروف می‌شود. یکی از بناهای مهم در این میدان ساختمان شهرداری رشت است که به عنوان نماد اداری و اجرایی شهر شناخته می‌شود.

میدان شهرداری رشت به خاطر معماری زیبا و طرح بصری منحصر به فردش، جذابیت بسیاری دارد. در اطراف میدان، تالارها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها قرار گرفته‌اند که باعث شده تا این میدان به یک مرکز تجاری و تفریحی مهم در شهر تبدیل شود. همچنین، در مقابل میدان شهرداری رشت بازار تاریخی رشت واقع شده است که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای ایران است.

میدان شهرداری رشت به عنوان مرکز فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و تجاری در شهر رشت، شهروندان و بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. همچنین، برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها در این میدان از جمله فعالیت‌های مهمی است که در آن صورت می‌گیرد و به ترفیع روحیه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر می‌تواند کمک کند.

در کل، میدان شهرداری رشت با معماری زیبا، مرکزیت قوی و موقعیت مکانی استراتژیک، یکی از نقاط جذب اصلی شهر رشت است و به عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ این شهر محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی به میدان شهرداری رشت

ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان گیلان

ییلاق سوباتان یکی دیگر از جاهای دیدنی گیلان است که می‌توانید در سفر نوروزیتان انتخاب نمایید، این منطقه زیبا در نزدیکی شهر تالش و در 22 کیلومتری لیسار قرار دارد. گفتنی است رودخانه لیسار در نزدیکی آن قرار دارد، علاوه بر آن ییلاقات دیگری نیز در اطراف آن قرار دارد. طبیعت رویایی این منطقه با دشت‌های شقایق و کلبه‌های چوبی می‌توان سفری خاطره‌انگیز را در بهار برایتان رقم زند.

مسیر دسترسی به ییلاق سوباتان

تالاب سوستان

تالاب سوستان گیلان

از جاذبه‌های چشم نواز و جاهای دیدنی گیلان، تالاب‌های زیبای آن است، تالاب سوستان در نزدیکی روستا سوستان است که در شهر لاهیجان واقع شده است. لازم به ذکر است تالاب سوستان از تالاب‌های آب شیرین است که در آن آبزیان مختلفی وجود دارد. گیاهان و جنگل‌های اطراف این تالاب منظره‌ای زیبا را برای گردشگران فراهم می سازد. علاوه بر آن نیلوفران مردابی زیبایی خاصی به آن بخشیده است، توصیه می‌کنیم حتما به این منطقه زیبا سفر کنید.

همچنین بخوانید  بهترین درصد حد ضرر یا استاپ لاس برای معاملات روزانه

مسیر دسترسی به تالاب سوستان

روستای سرولات

روستای سرولات گیلان

روستای سرولات یکی از جاهای زیبای و دیدنی چابکسر در مرز گیلان و مازندران است. این روستا در فاصله نزدیک از کوه و دریا قرار دارد، در واقع روستای سرولات در دامنه کوه‌های البرز واقع شده است. باغ‌های پرتقال در اطراف آن به چشم می‌خورد.

مسیر دسترسی به روستای سرولات

بام لنگرود

بام لنگرود

شهرستان لنگرود از دیگر جاهای دیدنی گیلان است که در میان کوه و دریا قرار دارد. جاذبه‌های این شهرستان زیاد است و می‌توانید در سفر نوروزی خود از آن ها بازدید کنید یکی از جاذبه‌های این منطقه بام لنگروداست. دید خوبی که بام لنگرود به مناطق و باغات اطراف دارد به همراه آب و هوای خوب آن انتخاب مناسبی است.

مسیر دسترسی به بام لنگرود

آبشار دودوزن

آبشار دودوزن گیلان

آبشار دودوزن نیز از آبشارها و جاهای دیدنی گیلان است، سرچشمه این آبشار رودخانه دودوزن است. این آبشار در جنگل‌های انبوه قرار دارد. گفتنی است آب آن مناطق اطراف را سیراب می‌سازد. با توجه به کوهستانی بودن این منطقه بهتر است در فصل‌های بهار و یا تابستان به آن سفر کنید که هوای آن مطبوع‌تر است.

مسیر دسترسی به آبشار دودزن

آبشار جیره وزن شاندرمن

آبشار جیره وزن شاندرمن

منطقه شاندرمن که در یک کیلومتری ماسال قرار دارد نیز از جاهای دیدنی گیلان است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد، از این جمله آبشار جیره وزن شاندرمن است که در نزدیکی روستاي زيباي حاجی بيجار و رودخانه مرغک قرار دارد، ارتفاع این آبشار بیشتر از 12 متر است.

مسیر دسترسی به آبشار جیره وزن شاندرمن

آبشار لارچشمه ماسوله

آبشار لارچشمه ماسوله

اگر انتخابتان برای سفر نوروزی اطراف فومن و ماسوله است حتما از آبشار لارچشمه ماسوله نیز بازدید کنید. این آبشار زیبا با طبیعت و جنگل‌های زیبای اطراف آن در مسیر فومن ماسوله است و گردشگران زیادی را جذب خود گرده است، جالب است بدانید ارتفاع آن 6 متر است در پایین آن نیز حوضچه‌ای کوچک دارد.

مسیر دسترسی به آبشار لارچشمه ماسوله

امام زاده ابراهیم

امام زاده ابراهیم جاهای دیدنی گیلان

امامزاده‌های گیلان نیز از جاهای دیدنی گیلان می‌باشد که امامزاده ابراهیم یک از این مناطق می‌باشد. امامزاده ابراهیم در روستایی در شهرستان شفت گیلان قرار دارد مسیر این امامزاده بسیار زیبا است. توصیه می‌کنیم این مکان را در لیست جاهای دیدنی گیلان در سفر خود قرار دهید. نام روستا نیز امامزاده ابراهیم است و منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا می‌باشد. خانه‌های چوبی و رنگی آن و طبیعت بی‌نظیرش هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. از جاذبه‌های دیدنی روستای امامزاده ابراهیم، آبشار و رودخانه‌ای است که در نزدیکی آن قرار دارد.

مسیر دسترسی به امام زاده ابراهیم

امام زاده اسحاق

امامزاده اسحاق و خواهرش خیرالنساء

امامزاده اسحاق و خواهرش خیرالنساء نیز از دیگر مناطق زیارتی و سیاحتی شهرستان شفت است که در غرب آن واقع شده است. این مکان زیارتی در منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا قرار گرفته است و هر ساله مسافران زیادی به آن سفر می ‌کنند.

مسیر دسترسی به امام زاده اسحاق

سخن آخر

در این مقاله با تعدادی از جاهای دیدنی گیلان و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شدیم. همان‌طور که می‌دانید منطقه شمال کشور از خوش آب و هواترین مناطق کشور است که استان گیلان در این میان مانند بهشتی زمینی است که دارای طبیعتی بک و ناب است. با شروع عید نیز که هوای دلنشین بهاری آن بسیار خاطره‌انگیز است بسیاری از مسافران و گردشگران را به سوی خود جذب می‌نماید. امیداواریم با شناختی که با این مقاله از این منطقه و جاهای دیدنی گیلان کسب کردید بتوانید سفری به یاد ماندنی برای خود رقم زنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
2
+1
+1
+1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط