Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ راهنمای خرید سمپاش پشت تراکتوری

راهنمای خرید سمپاش پشت تراکتوری

by | 16 شهریور 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

راهنمای خرید سمپاش پشت تراکتوری 2000 لیتری لانس دار

امروزه مهم‌ترین امر در بخش کشاورزی و باغداری مبارزه با انواع آفات و ویروس‌ها و بیماری‌های مختلف و علف‌های هرز و دفع حشرات از محصولات و باغ‌ها می‌باشد که انجام این امر با استفاده از روش سمپاشی محقق می‌شود.

با استفاده از روش سمپاشی که طی آن مقدار معینی از سموم شیمیایی به صورت یکنواخت روی محل مورد نظر پاشیده می‌شود، می‌توان با این قبیل مشکلات مبارزه کرد و عملکرد آن‌ها را به حداقل رسانید که برای اینکه بتوان به راحتی و به شکل اصولی این کار را انجام داد استفاده از سمپاش توصیه می‌شود.

با توجه به تنوع زیاد محصولات باغی و کشاورزی، متنوع بودن شرایط آب و هوایی، تفاوت بیماری‌ها و آفت‌های گیاهی و همچنین وجود داشتن انواع گوناگون سموم شیمیایی، سمپاش‌هایی با شکل و کارکردهای مختلفی طراحی و تولید شده است.

سمپاشی چیست؟

سمپاشی یکی از فرآیندهای اصلی و مهم در امر کشاورزی و باغداری می‌باشد که در باغ‌ها و هر مکانی که گل و گیاه وجود داشته باشد صورت می‌پذیرد. مقاوم کردن گیاهان از طریق سمپاشی کردن تاثیر زیادی دارد. با این وجود این فرآیند باید بدرستی انجام شود تا نتیجه نهایی مورد دلخواه باشد.

انواع سمپاش:

  • سمپاش های پشتی یا دستی

استاندارد این نوع سمپاش‌ها با ظرفیت مخزن 20 لیتر می‌باشد که مانند کوله پشتی روی دوش کشاورزان قرار می‌گیرد، حمل آن آسان است و با دست عملیات سمپاشی به راحتی صورت می‌گیرد. البته این نوع سمپاش برای فضاهای با مقیاس کوچک صورت می‌پذیرد و در دو نوع پلاستیکی و استیل در بازار موجود است.

  • سمپاش های پشت تراکتوری

برای مبارزه با انواع آفات در زمین‌ها و مزارع بزرگ و دفع آفات از نمونه سمپاش‌های پشت تراکتوری استفاده می‌شود و در دو نوع سمپاش پشت تراکتوری بوم‌دار و سمپاش پشت تراکتوری لانس دار عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید  آبرسانی بهتر با آبسردکن

تولید و طراحی این نوع از سمپاش‌ها تحولی عظیم در بخش کشاورزی به وجود آورده است به خصوص برای کشاورزان و باغداران، به این خاطر که سمپاشی کردن کل محصولات و زمین‌ها در مدت زمان کمتری و با سرعت بیشتری انجام می شود. از مزایای سمپاش پشت تراکتوری می‌توان به عدم ریختن سم و کود روی زمین، یکسان بودن قطر سموم خارج شده و یکنواخت بودن عمل پاشش اشاره کرد.

1. سمپاش پشت تراکتوری لانس دار

سمپاش پشت تراکتوری لانس دار به علت اینکه قیمت مناسبی دارد و امکان حمل و نقل و جابجایی آن آسان و امکان سمپاشی بصورت چند ردیفه در آن مهیا می‌باشد در بین باغداران و کشاورزان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

سمپاش پشت تراکتوری لانس دار در دونوع وجود دارد:

  1. سوار شونده
  2. کششی

سمپاش پشت تراکتوری سوار شونده با ظرفیت 200، 400، 600 و 800 لیتر وجود دارد و نوع کششی آن در ظرفیت‌های 1000 و 2000 لیتری موجود است که شاسی آن با بهترین کیفیت فولاد ساخته شده است.

سمپاش لانس دار به سمپاش‌هایی گفته می‌شود که در آن عملیات سمپاشی به وسیله شلنگ صورت می‌گیرد و کاربردهای وسیع و متنوعی در بسیاری از مراکز دارد. همچنین این سمپاش به علت دارا بودن شلنگ طولانی در جاهایی که نمی‌توان تراکتور عبور داد و امکان انتقال دستگاه سمپاش وجود ندارد از این سمپاش های لانس دار استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید  عایق های الاستومری در بازار ایران

در تکنیک‌های جدید از  سمپاش های باغی استفاده می‌کنند. این نوع سمپاش‌ها با حرکت دادن تراکتور بین باغ‌ها، ترکیب فشار پمپ سمپاش و باد تولید شده توسط سمپاش سم و محلول را به درختان می‌رساند. اما این روش در بسیاری مناطق قابل استفاده نیست بخاطر همین موضوع باغداران از پمپ‌های اسپری، شلنگ و لانس سمپاش برای سمپاشی استفاده می‌کنند.

در روش سمپاشی با شلنگ برای صرفه جویی در زمان و میزان محلول از لانس با کیفیت و مناسب استفاده می‌کنند.

از دلایلی که می‌تواند روی میزان تاثیر سمپاشی اثر بگذارد وجود لانس سمپاشی مناسب برای سمپاش است. و از آن جا که نمی‌توان با استفاده از شلنگ سمپاش، عملیات سمپاشی را انجام داد لانس‌ها یکی از مهم‌ترین قطعات در فرآیند سمپاشی به حساب می‌آیند.

تعریف لانس سمپاش: به انتهایی‌ترین بخش شلنگ سمپاش که به مخزن متصل می‌شود و عملیات انتقال دادن سم و محلول از مخزن به درختان و گیاهان را برعهده دارد لانس سمپاش می‌گویند.

محلول پاشی و سمپاشی درختان و گیاهان امری است که در سال چندین بار در مزارع و زمین‌های کشاورزی انجام می‌شود که روش‌های مختلفی برای آن وجود دارد.

سمپاش لانس از چند قسمت تشکیل شده است. دستگیره‌ها، دستگیره‌های پلاستیک مرکزی، لوله برنجی و پایه‌های برنجی و پیچ از قطعاتی هستند که در سمپاش لانس به کار می‌روند که هر کدام از این قطعات عملکرد متفاوتی دارند به عنوان مثال دسته لانس به عنوان تنظیم کننده فشار سم به کار می‌رود و می‌توان با یک لمس شدت پاشیده شدن سم را تغییر داد و تنظیم کرد. با استفاده از دسته وسط فرد به هنگام سمپاشی، سمپاش را به خوبی نگه می‌دارد و پیچ‌ها بسته می‌شوند. لوله لانس، سم و کودها و مجموعا کل محتوای داخل مخزن سمپاش را به سمت گیاهان و درختان انتقال می‌دهد و خروج آن را هدایت می‌کند.

همچنین بخوانید  آشنایی با انواع چسب ها
کاربرد سمپاش لانس دار چیست؟

سمپاش لانس دار بیشتر در مزارع و باغات و همچنین در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مزارع و باغ‌ها برای مبارزه با انواع آفات و بیماری های مختلف و همچنین جهت پیشگیری از شیوع آن از سمپاش استفاده می‌شود و کاربرد آن در مراکز صنعتی جهت شستشو و ضدعفونی کردن محیط‌های دامداری و مرغداری می‌باشد.

ویژگی های سمپاش لانس دار کدام است؟

به پرکن مکشی مجهز است. دارای شلنگ جمع کن قرقره‌ای می‌باشد. دارای همزن هیدرولیکی و مخزن پلی اتیلن 3 تکه است که شامل مخزن اصلی و مخزن شستشوی دست و مخزن شستشوی مدار سمپاش است. همچنین دارای مال بند و اکسل قابل تنظیم می‌باشد که اتصال سمپاش به انواع تراکتور را امکان‌پذیر می‌کند. مجهز به جک چرخ دار جهت سهولت تنظیم ارتفاع در زمان اتصال به تراکتور نیز است.

2. سمپاش پشت تراکتوری بوم دار

این نوع سمپاش‌ها که کاربرد زراعی دارند و به آن‌ها سمپاش پشت تراکتوری بوم دار گفته می‌شود در زمین‌هایی که صاف و هموار شده است عرض بوم را تا 40 متر نیز می‌توان افزایش داد که در طرح‌های ایرانی این نوع سمپاش امکان این امر وجود ندارد.

sama

sama

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط