فهرست
امروزه با زیاد شدن طراحی سایت فروشگاهی و فروشگاههای آنلاین رقابت نیز در این حوزه بیشتر شده است. اگر از روشهای جدیدی استفاده نکنید از بازار رقابتی حذف خواهید شد. در این مقاله برای فروش بیشتر شما آموزشهای لازم درج شده است با مطالعه و عمل به این نکات قطعا موفق خواهید شد.
به صداقت معروف باشید.
صداقت در کسب وکار و برند شدن بسیار مهم است با ایجاد حس اعتماد در بین مخاطبین توسط افراد به همدیگر به صورت دهان به دهان معرفی میشوید. در سایت خود نظرات مخاطبین را درج کنید هر چند نکته منفی گفته باشند. ادعایی که نمیتوانید به آن عمل کنید نداشته باشید. اگر محصولتان با قیمت و کیفیت متوسط است حتما بیان کنید.
- مثلا نگویید که محصول من قیمتش پایین است ولی کیفیت بسیار عالی مانند رقبای خارجی آن دارد اگر نیست نگویید!!!
برای بیشتر دیده شدن تبلیغات کنید و در سایتهایی مانند یکتانت، مدیا اد، گوگل ادورز و…. تبلیغات بنری داشته باشید.
استراتژی تخفیف داشته باشید.
برای فروش بیشتر تخفیف با محدویت زمانی و یا ظرفیت افراد استفاده کنید.
- مثلا اگر فرد اطلاعات ناحیه کاربری را تکمیل نماید (مانند ایمیل و ادرس و…) تخفیف ۱۰ درصدی دریافت میکند و یا اینکه تخفیف فقط برای ۵۰ نفر اول بگذارید.
ضمانت بازگشت وجه داشته باشید.
خیلی از افراد خرید اینترنتی برایشان ترسناک است و ترس از کلاهبرداری دارند. خیال آنها را راحت نمایید.
- برای ایجاد حس اعتماد پرداخت درب محل، ضمانت بازگشت وجه، تضمین بازگرداندن کالای غیر اصل و … داشته باشید.
فرایند پرداخت در سایت را آسان کنید.
خودتان را به جای مشتری فرض کنید تا بتوانید به نتیجه برسید. اگر اطلاعات زیاد و دست و پاگیری از مشتری بخواهید به فروش منجر نمیشود و فرد خرید را نصفه رها میکند. گزینههای اضافی و غیر لازم را حذف کنید هر چقدر که میتوانید فرایند انتخاب، خرید و پرداخت را آسانتر نمایید.
چندین تصویر از محصول درج نمایید.
عکس با کیفیت و از چندین زاویه از محصولتان در سایت درج کنید.
لندینگ پیجها با کمپین مرتبط کنید.
زمانی که فردی بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک میکند باید به صفحه مرتبط با همان محصول وارد شود.
با مشتری در تعامل باشید.
در سایت حتما صفحه (سوالات متداول) داشته باشید و به سوالات پیشنهادات پاسخ دهید.
مخاطبین هدف را تحلیل کنید.
مخابین هدف خود را شناسایی و تحلیل کنید که در کدام یک از کانالها و شبکههای مجازی فعالیت دارند. جنسیت، رده سنی، شغل، میزان تحصیلات و… را مشخص نمایید.
سایت فروشگاهی برای موبایل را ریسپانسیو کنید.
برخی از صاحبین کسب و کارهای آنلاین فقط طراحی سایت ارزان برایشان مهم است و توجهی به اینکه سایت چگونه در موبایل، تبلیت و لب تاپ نمایش داده میشود ندارند. دقیقا مشکل همین است زیرا طبق آمارهای بدست آمده سرچ در موبایل ۷۰ درصد بیشتر از دسکتاپ است.
کانالهای تبلیغاتی خود را مشخص کنید.
با تحلیل و آنالیز سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس متوجه میشوید که از چه طریقی جذب کاربر داشتهاید تا آن بخش را قویتر کنید.
- مثلا اگر از طریق سرچ ارگانیک گوگل جذب بیشتری دارید باید محتواهای بیشتر و با کیفیتتری انتشار دهید و یا اگر از رپرتاژ آگهی در سایتهای خبری جذب دارید تعداد آنها را افزایش دهید.
در شبکه های اجتماعی با مشتری تعامل داشته باشید.
به سوالات، پیشنهادات و نظراتی که مخاطبین در شبکههای اجتماعی کامنت میکنند توجه نمایید و حتما جواب دهید. زیرا این تعامل دو طرفه حس رضایت و محترم شمردن در مخاطب ایجاد میکند. همچنین برای برند شدن و تبلیغات دهان به دهان بسیار مفید است.
محصولات سایت فروشگاهی را پشتیبانی کنید.
به سوالاتی که در حین خرید و یا پس از آن برای مشتری ایجاد میشود حتما با صبر و حوصله پاسخگو باشید.
در آخر اینکه با عمل به نکات گفته شده در طراحی سایت حرفه ای فروشگاهی و مهمتر از همه اینها با داشتن پشتکار و تلاش مضاعف به موفقیت خواهید رسید و در بازار رقابتی داوم خواهید آورد. با مطالعه و به کارگیری علم و دانش روز
مربوط به فروشگاههای آنلاین به اهداف بلند مدت خود خواهید رسید.
0 Comments