Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ آی تی @ طراحی وبسایت حرفه ای نیازمند چیست؟

طراحی وبسایت حرفه ای نیازمند چیست؟

by | 8 بهمن 1399 | آی تی | 0 comments

داشتن یک وبسایت حرفه ای می‌تواند تاثیر بسزایی در بهتر دیده شدنتان داشته باشد. وبسایت شما اولین جایی است که اکثر مخاطبان از طریق آن با تجارت شما آشنا می‌شوند. بنابراین، اگر ظاهر وبسایت زیبایی و جذابیت کافی نداشته باشد و نکات کاربردی در آن رعایت نشده باشد، مخاطبانتان ممکن است برداشت مناسبی از تجارت شما نداشته باشند. از طرف دیگر، اگر در طراحی سایت همه چیز بی عیب و نقص اجرا شود، می‌توانید مطمئن باشید که در مخاطب احساس خوبی نسبت به تجارت آنلاین شما شکل خواهد گرفت. برای نیل به این هدف رعایت چند نکته ضروری است.

کار با HTML و CSS را یاد بگیرید.

در طراحی یک سایت ممکن است از زبان‌های برنامه نویسی مختلفی استفاده شود. HTML و CSS دو زبان برنامه نویسی بسیار کاربردی هستند که یادگیری آن‌ها جزء بایدهای طراحی سایت است. HTML یک زبان برنامه نویسی رایج است که در طراحی سایت بسیار کاربرد دارد. تمام اشکالی که در یک سایت می‌بینید اعم از متن، عکس، و ویدئو به کمک HTML در صفحه‌ی وب قرار می‌گیرند. پس از آنکه به کمک HTML محتوای مورد نظر خود را در سایت قرار دادید، باید به این محتوا جلوه خاصی بدهید تا جذابیت و خوانایی آن ارتقاء یابد. این کار به کمک CSS صورت می‌گیرد. با استفاده از CSS می‌توانید تعیین کنید که هر کدام از عناصر HTML به چه شکلی در سایت نمایش داده شوند. در واقع با استفاده از  CSS ظاهر ابتدایی و نسبتاً بی روح محتوا تغییر کرده و جذاب و گیرا خواهد شد.

همچنین بخوانید  دانلود ویدیو از یوتیوب با 8 روش ساده و رایگان!

تنها از چند رنگ استفاده کنید.

ظاهر یک سایت در جلب توجه مخاطب بسیار موثر است. یکی از عوامل مهم در ارتقاء ظاهر سایت تنوع رنگ‌های به کار رفته است، اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید رنگ‌های بسیاری را در طراحی سایت خود بکار ببرید. وجود چندین رنگ در یک صفحه منجر به عدم تمرکز مخاطب بر روی محتوای آن صفحه می‌شود. در حالت ایده‌آل استفاده از سه تا پنج رنگ در طراحی سایت کفایت می‌کند زیرا استفاده از تنها چند رنگ خاص یکپارچگی محسوسی در سایت شما ایجاد می‌کند که آرامش و رضایت مخاطب را بدنبال دارد.

چیدمان سایت خود را حفظ کنید.

عامل دیگری که بر برداشت مخاطب از کیفیت کارتان تاثیر دارد، چیدمان یا ساختار سایت است. بازدیدکنندگان از یک سایت انتظار دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن اطلاعات مد نظر خود را بیابند. پس چیدمان سایت شما هم باید بر پایه‌ی این اصل قرار بگیرد. از طرفی اصلاح و تغییر اجتناب ناپذیر است و ممکن است هر چند وقت یکبار مجبور باشید در ساختار سایت خود تغییر ایجاد کنید. به عنوان مثال ممکن است پس از مدتی تصمیم بگیرید که یک یا چند قسمت جدید به سایت خود اضافه کنید. از آنجایی که فضای شما محدود است، مجبور خواهید شد چیدمان سایت خود را تغییر دهید. در چنین شرایطی سعی کنید قالب اصلی سایت را حفظ کرده و تغییرات را به نحوی اعمال کنید که سایت شما ظاهر کاملاً جدیدی به خود نگیرد. تغییر مکرر چیدمان سایت باعث می‌شود مخاطبان زمان بیشتری را صرف پیدا کردن قسمت مورد نظر خود کنند و در نتیجه میزان رضایت آن‌ها از عملکرد شما کاهش می‌یابد.

همچنین بخوانید  افزونه لرن دش؛ افزونه دوره و آزمون ساز

در مخاطبتان حس اعتماد ایجاد کنید.

فارغ از اینکه چه محصولات یا خدماتی ارائه می‌دهید، باید شرایطی برای مخاطب خود فراهم سازید که به اندازه‌ی کافی از شما و تیمتان شناخت بدست آورد. تقریباً در تمامی سایت‌ها قسمتی بنام “درباره‌ی ما” وجود دارد. اما اکثر افراد تنها اطلاعاتی از قبیل شماره‌ی تماس، آدرس، و ساعات کاری را در این قسمت ذکر می‌کنند. اگر می‌خواهید وبسایتی متفاوت داشته باشید حتماً اطلاعاتی از قبیل میزان تحصیلات، تخصص، سوابق کاری، مدت فعالیت در تیم، و علائق خود و افراد تیمتان را در این قسمت ذکر کنید. بهتر است تصویر اعضای تیم به همراه پروژه‌هایی تکمیل شده را هم در این قسمت قرار دهید. مجموع این عوامل باعث می‌شود مخاطبان شناخت عمیق‌تری نسبت به شما و تیمتان بدست آورده و ارزیابی بهتری از شما داشته باشند. اکثر افرادی که از یک سایت بازدید می‌کنند برای کسب اطلاعات بیشتر با صاحب سایت تماس نمی‌گیرند. پس سایت شما باید بستری باشد که مخاطبان در آنجا تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و به راحتی بتوانند در مورد درخواست خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید تصمیم بگیرند.

از اصل انعطاف پذیری غافل نشوید.

بازدید از یک سایت عموماً از طریق کامپیوتر یا موبایل شکل می‌گیرد. سایت‌هایی که برای استفاده از کامپیوتر طراحی شده‌اند، برای کاربرانی که از موبایل استفاده می‌کنند قابل دسترسی نیستند. همانطور که می‌دانید تعداد کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند روز به روز در حال افزایش است. همچنین کاربران زیادی از تبلت برای سیر در اینترنت استفاده می‌کنند و از آن‌ها هم نباید غافل شد. بنابراین هنگام طراحی سایت باید این نکته را بخاطر بسپارید و قابلیت‌هایی به سایت خود اضافه کنید که کاربران موبایل و تبلت هم بتوانند از سایت شما بازدید کنند. در همین راستا سایتی که طراحی می‌کنید باید دارای طراحی تعاملی باشد. تنها کافی است یک کد HTML را وارد کنید تا نوار کناری سایتتان کشیده شده و 20 درصد از عرض صفحه نمایش را به خود اختصاص دهد. در این صورت هر کاربر با هر ابزاری امکان بازدید از سایت شما را خواهد داشت و بدنه‌ی وبسایت و مقیاس تصاویر نیز با دستگاه هر شخص وفق داده می‌شود.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی + تفاوت ها

از یک متخصص طراحی سایت کمک بگیرید.

اگرچه می‌توان بسیاری از کارهای مربوط به طراحی سایت را به تنهایی انجام داد، اما این بدان معنا نیست که ما از مشورت و تجربه‌ی یک طراح سایت بی‌نیاز هستیم. طراحی سایت امروزه به یک حرفه‌ی خاص تبدیل شده که ریزه‌کاری‌های زیادی دارد. اگر می‌خواهید از بی نقص بودن سایت خود مطمئن شوید حتما با یک تیم طراحی سایت حرفه‌ای تماس بگیرید و از او بخواهید سایتتان را ارزیابی کند. این کار هزینه‌ی چندانی نخواهد داشت و از طرفی از بروز هرگونه مشکل جلوگیری خواهد کرد. علاوه براین هر گاه که سایتتان توسط یک طراح حرفه‌ای بررسی می‌شود، شما نیز نکاتی از او یاد می‌گیرید که در آینده برایتان مفید خواهد بود.

سخن پایانی

طراحی یک وبسایت حرفه‌ای نیازمند یادگیری چند زبان برنامه نویسی و رعایت یکسری اصول طراحی است. بسیاری از کارهای مربوط به طراحی سایت را خود شما می‌توانید انجام دهید که هزینه‌‌‌ای برایتان ندارند. در نهایت باید بخاطر داشته باشید که یک طراح حرفه‌ای می‌تواند در بهبود و ارتقاء سایت بسیار به شما کمک کند.

صادق خوش سیرت

صادق خوش سیرت

کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی. فارغ التحصیل از دانشگاه تربیت مدرس. شیفته ی ادبیات.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط