Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
برنامه نویسی
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ فواید شگفت انگیز سونا

فواید شگفت انگیز سونا

by | 24 اسفند 1401 | سلامت عمومی | 0 comments

همه ما دوست داریم پس از یک روز کاری خسته کننده و پر استرس، استراحت کنیم. سونا یکی از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانیم خستگی و استرس را از بدن خود دور کنیم و به جوانسازی پوست کمک کنیم. سونا فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. اگر می‌خواهید در مورد این مزایا بیشتر بدانید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اگر تا به حال تجربه رفتن به سونا برای استراحت را داشته‌اید، می‌دانید که تجربه فوق العاده خوبی است. مزایای زیادی برای سونا رفتن برای افراد در هر سنی وجود دارد که شاید حتی به ذهن شما هم خطور نکرده باشد. بدون شک، هم برای بدن و هم برای ذهن بسیار مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهد که برخی از آنها ممکن است بسیار جدی و خطرناک باشند.

بخار حاصل از سونا پوست مرده را از بین می‌برد، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند، به کمردرد کمک می‌کند و درد عضلانی را کاهش می‌دهد. همچنین سبک زندگی شما را تغییر می‌دهد و تمام قسمت‌های بدن شما را کاملا زنده و فعال نگه می‌دارد.استفاده مستمر و منظم از آن، برای سلامتی شما بسیار مفید است.در ادامه با من همراه باشید.

سونا آرامش بخش است

چندین گزینه درمانی برای کاهش درد فیزیکی وجود دارد، اما همه آنها به یک اندازه موثر نیستند. استفاده از برخی درمان‌ها مانند درمان‌های تجویز شده توسط پزشک ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد. به عنوان مثال، مصرف بیش از حد داروهای مسکن و معتاد شدن به آنها اصلا کار درستی نیست.

همچنین بخوانید  ویروس پاندمیک اخیر چه تاثیری بر کادر پزشکی داشته است؟

از سوی دیگر، سونا راهی عالی برای رهایی از دردهای عضلانی است. گاهی اوقات درمان خاصی برای دردهای مزمن وجود ندارد و در صورت وجود، فرد باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شود. افراد مبتلا به میگرن عصبی اثرات شگفت انگیز سونا را در تسکین درد خود با همه وجود حس  خواهند کرد. اگر از سردردهای مکرر رنج می‌برید، سونا قطعا یکی از بهترین و شگفت انگیزترین مسکن‌های موجود است.

سونا کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد. همانطور که یک بطری آب گرم بعد از آسیب ناشی از ورزش شدید عمل می‌کند، ماندن در آن گردش خون شما را افزایش می‌دهد و به تسکین درد شما کمک می‌کند. از آنجایی که گرما باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود، سیستم شما خون را سریع‌تر به قسمت‌های مختلف بدن پمپاژ می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. در مجموع، سونا می‌تواند دردعضلانی و سردردهای شما رابهبود دهد. حتما آن را امتحان کنید!

سونا تقویت کننده قلب شما است

استفاده منظم از سونا برای قلب شما بسیار مفید است و به تنظیم فشار خون شما کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید فشار خون بالا خطر ابتلا به انواع بیماری‌های خطرناک مانند سکته مغزی و زوال عقل را افزایش می‌دهد. برای بهره‌مندی از مزایای استفاده از سونا نیازی نیست ساعت‌ها وقت بگذارید. فقط نیم ساعت نشستن در آن جا قلب شما را تقویت می‌کند. هنگامی‌که فشار خون شما افزایش می‌یابد، عروق شما منقبض می‌شوند و جریان خون شما مختل می‌شود. گرما به باز شدن رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن قلبی کمک می‌کند. بنابراین، می‌توان گفت که سونا از قلب شما محافظت می‌کند. پس نشستن نیمه برهنه در یک اتاق گرم بخار بد نیست، نه؟ البته خوردن عرق بیدمشک هم می‌تواند در تنظیم فشار خون شما هم کارآمد باشد. در سونا، کمی هم عرق بیدمشک استفاده کنید.

همچنین بخوانید  لیست کامل بیماری های مقاربتی، پیشگیری و درمان

سونا برای سلامت روان شما مفیداست

سونا سلامت روان

هدف کلی ما از سونا عرق کردن است. افرادی مانند ورزشکاران دائماً عرق می‌کنند و سریعتر از افراد عادی می‌توانند از شر سموم بدن خود خلاص شوند. برای کسانی که زمانی برای ورزش کردن ندارند، این کار سموم را بدون فعالیت بدنی خاصی راحت‌تر دفع می‌کند. نشستن در آن جا به شما کمک می‌کند تمام استرس و تنش‌هایی را که در یک روز پرمشغله تجربه کرده‌اید فراموش کنید. اگر با اختلالات روانی یا عاطفی مانند اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید، به سونا رفتن به کاهش برخی از این مشکلات کمک می‌کند. آن مکانی امن است که می‌توانید در آن استراحت کنید و سموم جسمی و روحی را از بین ببرید. ممکن است چند جلسه طول بکشد تا به فواید آن پی ببرید. بنابراین اگر با جلسات اول به نتیجه مطلوب نرسیدید، اصلا ناامید نشوید. رسیدن به هر چیز خوبی به زمان نیاز دارد.

خطر ابتلا به زوال عقل کاهش می یابد

با افزایش سن، افراد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند. با این حال، ممکن است برای این افراد ورزش منظم و رژیم غذایی سالم دشوار باشد. اگرچه ورزش و تغذیه مناسب نقش مهمی در جلوگیری از بدتر شدن بیماری دارند،با این حال سونا می‌تواند جایگزین سالمی باشد. گرما و بخار باعث می‌شود خون شما سریعتر و بهتر به مغز شما جریان یابد. بنابراین استفاده منظم از سونا شما را در برابر آلزایمر و سایر مشکلات سلامت روان محافظت می‌کند.

سونا سموم بدن را دفع می کند

به دلیل گرمای موجود در سونا، دمای مرکزی بدن شما نیز شروع به افزایش می‌کند. تعریق، به خنک شدن بدن کمک می‌کند زیرا 99 درصد تعریق را آب تشکیل می‌دهد. با این حال، نشستن در سونا و تعریق زیاد باعث کاهش میزان سرب، مس، روی، نیکل، جیوه و سایر مواد شیمیایی مضر در بدن می‌شود. اینها همه سمومی هستند که بدن ما از طریق تماس با محیط جذب می‌کند.

همچنین بخوانید  بهترین رژیم غذایی دیابتی در سال 1402

سونا استرس را کاهش می دهد

کاهش استرس با سونا

گرمای بخار سونا به شما کمک می‌کند آرام شوید و سطح کورتیزول خود را تنظیم کنید. کورتیزول هورمونی است که در هنگام اضطراب و استرس به مقدار زیادی در جریان خون ترشح می‌شود. افزایش سطح کورتیزول در خون ممکن است باعث شود ما با مشکلات زیادی مانند آسیب‌پذیری سیستم ایمنی و بی‌خوابی دست و پنجه نرم کنیم. نشستن در سونا باعث کاهش سطح کورتیزول و افزایش سروتونین موجود در خون می‌شود. سروتونین یک هورمون شادی در بدن انسان است که به ما احساس خوب و شادی می‌دهد.

خواب راحت تری خواهید داشت

طبق تحقیقات، سونا به شما کمک می‌کند تا یک خواب راحت و عمیق‌تری را تجربه کنید. همانطور که می‌دانیم تعداد اندورفین‌های خون در هنگام عصر افزایش می‌یابد. نشستن در آن جا باعث کاهش تعداد اندورفین در خون در طول خواب شبانه می‌شود. بنابراین، می‌توانید یک شب خواب عمیق و راحت را تجربه کنید. همچنین می‌توانید قبل از خواب از سونا استفاده کنید. این نیز می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد.

سخن آخر

در مجموع، سونا می‌تواند یک تجربه بسیار سرگرم کننده و سالم برای همه باشد. اگر وقت ورزش کردن ندارید یا فقط می‌خواهید مدتی را در یک محیط آرام بگذرانید، حتما به سونا بروید و حسابی استراحت کنید. از تجربه‌های شگفت انگیز خود زیر این مقاله کامنت بگذارید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط