Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ ورزش @ مزیت های دوچرخه سواری که باید بدانید!

مزیت های دوچرخه سواری که باید بدانید!

by | 30 مهر 1402 | ورزش | 0 comments

دوچرخه سواری یک راه لذت بخش برای سالم ماندن است، از جمله کمک به کاهش وزن، کاهش کلسترول و تقویت پاها. مزیت های دوچرخه سواری بسیار زیاد است، اول این که دوچرخه سواری یک ورزش هوازی است که فواید زیادی دارد. همچنین شدت آن متفاوت است، بنابراین برای همه سطوح مناسب است. شما می‌توانید به عنوان یک وسیله حمل و نقل، برای فعالیت‌های معمولی، یا به عنوان یک ورزش هوازی سخت و رقابتی دوچرخه سواری کنید.

دوچرخه سواری یک تمرین فوق العاده است که شما را فعال نگه می‌دارد. می‌تواند به شکل گیری یک سبک زندگی سالم هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی کمک کند. به خواندن ادامه دهید تا نگاهی به برخی از راه‌هایی که دوچرخه سواری می‌تواند سطح تناسب اندام شما را افزایش دهد بیاندازید.

فواید دوچرخه سواری

1. دوچرخه سواری ممکن است به کاهش وزن کمک کند

دوچرخه سواری به طور معمول، به ویژه با شدت بالا، می‌تواند به کاهش سطح چربی بدن شما کمک کند، که مدیریت وزن سالم را ارتقا می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که تمرینات سرعتی و قدرتی با دوچرخه سواری منظم ممکن است به طور موقت متابولیسم شما را افزایش دهد و عضله بسازد، که به شما امکان می‌دهد حتی در حالت استراحت کالری بیشتری بسوزانید.

2. دوچرخه سواری به تقویت پاهای شما کمک می کند

دوچرخه سواری عملکرد کلی پایین تنه شما را بهبود می‌بخشد و ماهیچه‌های پا را بدون فشار بیش از حد به مفاصل تقویت می‌کند. چهار ران، باسن، همسترینگ و ساق پا را هدف قرار می‌دهد. برای قوی‌تر کردن پاهایتان و افزایش عملکرد دوچرخه‌سواری‌تان، تمرینات وزنه‌برداری مانند اسکات، پرس پا و لانژ را چند بار در هفته انجام دهید.

3. دوچرخه سواری برای مبتدیان خوب است

دوچرخه های ثابت

دوچرخه سواری نسبتاً ساده است. اگر با یک دوچرخه استاندارد مشکل دارید، دوچرخه‌های ثابت یک جایگزین عالی هستند. اگر تازه وارد تناسب اندام شده‌اید یا به دلیل آسیب یا بیماری در حال بازگشت هستید، می‌توانید با شدت کم دوچرخه سواری کنید. با استفاده از بهترین اپلیکیشن های تناسب اندام و حفظ تناسب اندام، می‌توانید شدت را افزایش دهید یا با سرعت سرد به چرخه ادامه دهید.

مطالعات نشان داده‌اند که حتی افراد کم تحرک نیز از مزایای سلامتی دوچرخه سواری بهره می‌برند، بنابراین می‌تواند مقدمه‌ای عالی برای تازه کارها باشد.

4. دوچرخه سواری ممکن است کلسترول را کاهش دهد

اثرات افزایش سلامت دوچرخه سواری ممکن است به بهبود سطح کلسترول کمک کند، که می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را تقویت کند و احتمال سکته و حمله قلبی را کاهش دهد. بر اساس یک بررسی از 300 مطالعه، دوچرخه سواری در داخل خانه تأثیر مثبتی بر کلسترول کل دارد. ممکن است سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد در حالی که سطح کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید  چگونه به یک شناگر ماهر تبدیل شویم؟

5. دوچرخه سواری سلامت روان و قدرت مغز را افزایش می دهد

دوچرخه سواری می‌تواند احساس استرس، افسردگی یا اضطراب را کاهش دهد. تمرکز بر روی جاده یا حرکت در هنگام دوچرخه سواری می‌تواند به شما کمک کند تمرکز و آگاهی از لحظه حال را افزایش دهید. این ممکن است به شما کمک کند تمرکز شما را از صحبت‌های ذهنی روزتان دور کند. تحقیقات این را تایید می‌کند. یک مطالعه نشان داد که دوچرخه سواری در بیرون عملکرد شناختی و رفاه را برای افراد مسن بهبود می‌بخشد.

اگر احساس بی‌حالی می‌کنید یا مثل اینکه مغزتان به کندی حرکت می‌کند، حداقل 10 دقیقه سوار دوچرخه خود شوید. ورزش باعث ترشح اندورفین در بدن شما می‌شود که به شما کمک می‌کند در عین حال سطح استرس خود را کاهش دهید. همانطور که مطالعه بالا نشان داد، ورزش در فضای باز فقط این اثرات را افزایش می‌دهد. هنگامی که دوچرخه سواری را به بخشی از زندگی خود تبدیل کردید، ممکن است احساس اعتماد به نفس و رضایت بیشتری داشته باشید.

6. دوچرخه سواری می تواند به افراد مبتلا به سرطان کمک کند

اگر سرطان دارید یا در حال بهبودی هستید، دوچرخه سواری یک مکمل فوق العاده به برنامه مراقبتی شما است. با این حال، بسیاری از بیماران سرطانی انرژی و درد کم را در طول درمان تجربه می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که با تیم مراقبتی خود کار کنید، به بدن خود گوش دهید و فقط در صورت تمایل ورزش کنید.

دوچرخه سواری همچنین می‌تواند به لاغری و تناسب اندام شما کمک کند، که ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان، از جمله سرطان سینه را کاهش دهد. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2019، اگر سرطان سینه دارید، فعال ماندن ممکن است به کاهش عوارض جانبی درمان سرطان، از جمله خستگی، و بهبود کیفیت کلی زندگی شما کمک کند.

7. دوچرخه سواری می تواند آغازی مثبت برای صبح شما باشد

دوچرخه سواری

شروع روز با یک فعالیت سالم مانند دوچرخه سواری، با تقویت گردش خون شما را از خواب بیدار می‌کند و به شما امکان می‌دهد روز خود را با احساس موفقیت شروع کنید. ممکن است با پیشرفت روز تمایل بیشتری به انتخاب‌های سالم و مثبت داشته باشید.

دوچرخ سواری صبحگاهی ناشتا با شدت کم ممکن است چربی بسوزاند، عملکرد استقامتی را افزایش دهد و سطح انرژی و متابولیسم شما را در تمام روز افزایش دهد. اخطار؟ به نظر می‌رسد این تحقیق نشان می‌دهد که این امر عمدتاً برای دوچرخه‌سواران معمولی صادق است، و توصیه نمی‌شود که ورزشکاران بسیار تمرین‌کرده قبل از سواری‌های استقامتی طولانی، چیزی نخورند.

8. دوچرخه سواری ممکن است به پیشگیری و مدیریت شرایط پزشکی کمک کند

چه بخواهید از ایجاد نگرانی‌های سلامتی جلوگیری کنید یا شرایط موجود را مدیریت کنید، ورزش منظم کلیدی است. دوچرخه‌سواری منظم یکی از راه‌های جلوگیری از سبک زندگی بی‌تحرک و نگرانی‌های سلامتی احتمالی همراه با آن است.

ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از مشکلات قلبی مانند سکته مغزی، حمله قلبی و فشار خون بالا کمک کند. دوچرخه سواری همچنین ممکن است به پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که دوچرخه سواری منظم می‌تواند میزان مرگ و میر افراد مبتلا به دیابت را تا 24 درصد کاهش دهد و اگر حداقل به مدت 5 سال ادامه یابد، می‌تواند میزان مرگ و میر را تا 35 درصد کاهش دهد.

همچنین بخوانید  10 تمرین موثر برای داشتن باسن خوش فرم

9. دوچرخه سواری دوستدار محیط زیست است

تا حد امکان با دوچرخه سواری ردپای کربن خود را کاهش دهید. تحقیقات اخیر در اروپا نشان می‌دهد که رفت و آمد با دوچرخه به جای ماشین یک بار در روز، ردپای کربن حمل و نقل شما را تا 67٪ کاهش می‌دهد. دوچرخه سواری یک جایگزین عالی برای گزینه‌های حمل و نقل است که شامل نشستن طولانی مدت در ترافیک است. این به ویژه زمانی مفید است که به مکان‌هایی می‌روید که برای پیاده روی کمی دور هستند، اما نمی‌خواهید سوار ماشین شوید.

یک امتیاز این است که مجبور نباشید برای یک جای پارک در مناطق شلوغ دچار چالش شوید.

10. دوچرخه سواری تعادل، وضعیت بدنی و هماهنگی را بهبود می بخشد

یکی از مزیت های دوچرخه سواری تثبیت وضعیت بدنی است. همانطور که بدن خود را تثبیت می‌کنید و دوچرخه خود را در حالت ایستاده نگه می‌دارید، تعادل و هماهنگی کلی و حتی راه رفتن خود را بهبود می‌بخشید. تعادل با افزایش سن و کم تحرکی کاهش می‌یابد، بنابراین حفظ آن بسیار مهم است. بهبود تعادل در پیشگیری از افتادن و شکستگی مفید است، که می‌تواند به کاهش خطر آسیب کمک کند و شما را از حاشیه دور نگه دارد.

11. دوچرخه سواری یک گزینه آسان است

دوچرخه سواری برای بدن شما آسان است، و گزینه‌ای ملایم و پرتاثیر را برای افرادی که می‌خواهند یک تمرین شدید بدون فشار دادن به مفاصل خود داشته باشند، فراهم می‌کند. دوچرخه سواری برای افرادی که مشکلات مفاصل یا سفتی کلی دارند، به خصوص در قسمت پایین تنه، گزینه بسیار خوبی است.

12. دوچرخه سواری ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد

دوچرخه‌سواری راهی فوق‌العاده برای افزایش ضربان قلب، بهبود عملکرد قلبی عروقی و افزایش سطح کلی آمادگی جسمانی است.

نتایج یک بررسی در سال 2019 نشان می‌دهد که دوچرخه سواری با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی مرتبط است. همچنین با نرخ کمتر مرگ و میر و نرخ پایین تر عوامل خطر فیزیولوژیکی مانند دیابت، عدم تحرک بدنی و فشار خون بالا همراه است.

معایب و ایمنی دوچرخه سواری

ایمنی دوچرخه سواری

دوچرخه سواری چند اشکال دارد که باید در نظر گرفت. اینها عمدتاً در مورد دوچرخه سواری در فضای باز، که شامل متغیرهایی خارج از کنترل شما است، اعمال می‌شود.

  • یک عیب جدی خطر تصادف است، چه در یک منطقه شهری یا روستایی. بر اساس گزارش وزارت حمل و نقل ایالات متحده، تنها در سال 2014، 726 دوچرخه سوار تصادفی کشته و 50000 مجروح شده است.
    در صورت امکان، در مسیرهایی که مخصوص دوچرخه سواران است یا در خیابان‌های محله سوار شوید. برخی تحقیقات نشان داده است که مسیرهای دوچرخه سواری و خیابان‌هایی در فاصله 550 متری مسیرها، برخورد کمتری بین دوچرخه سواران و وسایل نقلیه دارند.
  • همیشه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید. هنگام عبور از تقاطع‌ها و مناطق شلوغ، احتیاط کنید، حتی اگر حق تقدم دارید. روی یک کلاه ایمنی با کیفیت و هر وسیله محافظ دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید سرمایه گذاری کنید.
  • از پوشیدن هر گونه لباس گشاد که ممکن است در زنجیر دوچرخه شما گیر کند خودداری کنید. برای دوچرخه‌سواری شبانه یا دوچرخه‌سواری صبح زود قبل از طلوع خورشید از چراغ‌های دوچرخه و وسایل بازتابنده استفاده کنید. اگر با دوچرخه تا محل کار طولانی می‌روید، لباس‌هایتان را عوض کنید تا سرحال‌تر شوید.
  • آب و هوای نامساعد نیز می تواند مانع باشد. در روزهایی که امکان دوچرخه‌سواری در خارج از منزل وجود ندارد، می‌توانید دوچرخه ثابتی را سوار کنید یا فعالیت دیگری را انتخاب کنید.
    اگر دوچرخه سواری وسیله حمل و نقل شماست، روی وسایل بارانی و هوای سرد سرمایه گذاری کنید و برای زمانی که شرایط برای سواری ناامن است، یک برنامه حمل و نقل پشتیبان داشته باشید.
  • برای سفرهای طولانی روز، از کرم ضد آفتاب برای تمام پوست های در معرض استفاده استفاده کنید. هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید، به خصوص اگر عرق کرده اید. از عینک آفتابی محافظ UV و کلاه استفاده کنید. سرمایه گذاری در لباس‌های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش را در نظر بگیرید.
  • اگر در شهر دوچرخه سواری می کنید، آلودگی هوا یکی دیگر از نگرانی ها است. می‌توانید روزهایی که هوا تمیزتر است دوچرخه‌سواری کنید یا در جاده‌های کم‌تراکم دوچرخه سواری کنید.
همچنین بخوانید  بهترین ورزش ها برای دختران در خانه

چه کسی نباید دوچرخه سواری کند

  • اگر آسیبی دارید که دوچرخه سواری بر آن تأثیر بگذارد، بهتر است تا بهبودی کامل از دوچرخه دوری کنید.
  • اگر شرایطی دارید که دوچرخه سواری ممکن است بر آن تأثیر بگذارد، با پزشک خود صحبت کنید. افرادی که نگران تعادل، بینایی یا شنوایی هستند ممکن است دوچرخه ثابت یا سازگار را ترجیح دهند.
  • اگر نمی‌خواهید دوچرخه‌سواری کنید، اما می‌خواهید به بدن خود تمرین قلبی مشابهی بدهید، یک دستگاه پارویی، پله‌نوردی یا دستگاه بیضوی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در تپه‌ها بدوید، شنا کنید یا پیاده روی کنید.

دوچرخه های الکترونیکی چیست؟

دوچرخه های الکترونیکی

دوچرخه برقی از یک موتور الکتریکی کوچک تشکیل شده‌اند که هنگام پدال زدن یا با روشن کردن سوئیچ روی فرمان کار می‌کند. برخلاف اسکوترهایی که کاملاً موتوری هستند، راکبان باید با استفاده از دوچرخه الکترونیکی رکاب بزنند، اگرچه تلاش کار بسیار کمتر از دوچرخه‌های سنتی است. یکی از مزایای اصلی دوچرخه الکترونیکی قدرت اضافی است که هنگام سواری بر تپه‌ها یا اگر دوچرخه سوار پس از مسافت معینی خسته شود. این ویژگی می‌تواند دوچرخه سواری طولانی‌تر و انواع مختلف زمین را فراهم کند. دوچرخه‌های الکترونیکی معمولا تا 20 مایل در ساعت حرکت می‌کنند که نزدیک به میانگین سرعت یک دوچرخه سوار آماتور در جاده‌های مسطح است که حدود 17 مایل در ساعت حرکت می‌کنند. دوچرخه‌های الکترونیکی در بین مصرف کنندگانی که دوچرخه سواری را برای کار به جای رانندگی ماشین انتخاب می‌کنند، محبوب هستند. این می‌تواند در هزینه‌های هفتگی خودرو مانند پارکینگ و سوخت صرفه جویی کند و همچنین دردسرهای ترافیکی را کاهش دهد.

با توجه به ایمنی، برخی از مطالعات بین‌المللی افزایش صدمات مربوط به دوچرخه‌های الکترونیکی را در مقایسه با دوچرخه‌های معمولی گزارش می‌کنند و احتمال بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان وجود دارد. این آسیب‌های جدی‌تر ممکن است به دلیل سرعت و وزن بیشتر بسیاری از دوچرخه‌های الکترونیکی باشد. از آنجایی که دوچرخه‌های الکترونیکی مزایای سلامتی مشابه دوچرخه سواری سنتی را ندارند و با خطرات مشابه یا افزایش یافته ناشی از تصادفات همراه هستند، استفاده از آنها به بهترین وجه محدود به موقعیت‌هایی است که دوچرخه سواری سنتی گزینه معقولی نیست.

سخن آخر

دوچرخه سواری راهی لذت بخش برای سالم ماندن و ارتباط با دنیای اطراف است. اگر هوا به نفع شما است، سوار دوچرخه خود شوید و مسافت را طی کنید. دوچرخه سواری راهی فوق العاده برای کشف منطقه محلی شماست. و احساس کسالت ناشی از تمرینات تکراری را شکست می‌دهد.

فقط آن را ایمن کنید و در مواقع لزوم احتیاط کنید، به خصوص در جاده‌های شلوغ یا در هوای بد. در هر صورت که دوچرخه سواری می‌کنید، قدردان رضایتی باشید که از بهبود تناسب اندام در حین تفریح ​​به دست می‌آید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط