Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ آشنایی با سازگارترین گیاهان آپارتمانی و ویژگی های آن ها

آشنایی با سازگارترین گیاهان آپارتمانی و ویژگی های آن ها

by | 29 آذر 1401 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

انتخاب اولین گیاه آپارتمانی برای بیشتر افراد می‌تواند سخت و دشوار باشد. انواع زیادی از گیاهان آپارتمانی برای انتخاب وجود دارد، و اگر قبلاً هرگز از گیاهی مراقبت نکرده‌اید، ممکن است ایده‌ای نداشته باشید که کدام یک را انتخاب کنید. باید به این نکته توجه کرد که مراقبت از برخی گیاهان بسیار سخت‌تر است و نیاز به توجه زیادی دارد و حتی چالش برانگیزتر است. اگر می‌خواهید خانه‌تان را با استفاده از گیاهان آپارتمانی تزئین کنید، اما آشنایی زیادی با دنیای گل و گیاه ندارید و می‌خواهید گیاهانی را انتخاب کنید که مراقبت کمتری نیاز دارند، در زیر لیستی از سازگارترین گیاهان آپارتمانی را آورده‌ایم.

سازگارترین گیاهان آپارتمانی

1. گیاه مار یا سانسوریا

گیاهان مار هنوز به یک دلیل از محبوبیت زیادی برخوردارند و آن سازگاری آنهاست به گونه‌ای که مراقبت از آنها را بسیار راحت می‌کند. این گیاهان به نور زیادی نیاز ندارند و با اندک نوری که دریافت می‌کنند می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند. آنها همچنین به آب زیادی نیاز ندارند.

گیاه سانسوریا

2. گیاه عنکبوتی یا گندمی

گیاه عنکبوتی خود را در یک نقطه روشن و آفتابی قرار دهید تا به سرعت رشد کند، اما می‌تواند با استفاده از نور کم هم به رشد خود ادامه دهد (و حتی در یک اتاق بدون پنجره و پر از نور فلورسنت به رشد خود ادامه دهد!). این گیاه آب را به خوبی حفظ می‌کند، بنابراین اگر مدتی آب به آن نرسد می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

گیاه عنکبوتی

3. گیاه زبرینا

برای اینکه بتوانید شرایط رشد و نمو این گیاه را فراهم کنید، آن را در معرض غیر مستقیم نور قرار دهید، زمانی که سطح خاک خشک شد به آن آب بدهید، هر ماه (به جز در فصل زمستان) کمی به آن کود بدهید و سعی کنید آن را در مکانی مرطوب نگهداری کنید. اگرچه بهتر است همیشه این گیاه را مرطوب نگه دارید، اما اگر یک یا دو نوبت آبیاری را فراموش کردید نگران نباشید چرا که این گیاه می‌تواند با این موضوع کنار بیاید. فقط مراقب برگ‌های زرد باشید، که می‌تواند به این معنی باشد که شما در واقع بیش از حد آن را آبیاری کرده‌اید.

همچنین بخوانید  10 سبک برتر برای انواع دکوراسیون داخلی منزل
گیاه زبرینا

4. پوتوس

این گیاه آویز یکی از سازگارترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه می‌تواند نور کم و روشن را تحمل کند، بنابراین می‌توانید آن را تقریباً در هر جایی از خانه خود قرار دهید. برای مراقبت و رشد بهتر گیاه، زمانی که سطح بالای خاک خشک شد، آن را آبیاری کنید.

گیاه پوتوس

5. گیاهان هوازی

گیاهان هوازی بسیار بامزه هستند زیرا می‌توانید آنها را به روش‌های مختلفی نمایش دهید – روی پایه‌ها، تراریوم‌ها و حتی در آهنرباهای یخچال. مراقبت از آنها نیز بسیار آسان است، زیرا بیشتر آنچه را که نیاز دارند از هوا جذب می‌کنند. فقط کافی است هر چند هفته یکبار آنها را در یک حمام آب خیسانده (بعد از آن آب اضافی را از بین ببرید).

گیاهان هوازی

6. گیاه همیشه سبز چینی یا آگلونما

این گیاه برگ‌های بسیار زیبایی دارد و مراقبت از آن نیز بسیار آسان است. این گیاه هم به نور و هم به مقداری کمی آب نیاز دارد. بنابراین نیازی نیست که در فواصل زمانی کوتاه آن را آبیاری کنید چرا که ممکن است باعث آسیب زدن به گیاه شوید.

گیاه آگلونما

7. گیاه آگلونما قرمز

این گیاه صورتی و سبز روشن که مراقبت از آن بسیار ساده است، زیبایی خیره کننده ای دارد. می تواند نور کم را تحمل کند، اما رنگ های آن در نور روشن تر و غیر مستقیم بیشتر به چشم می آیند. این گیاه مانند گیاه همیشه سبز چینی، نیاز زیادی به آب ندارد و  بهتر است اجازه دهید سطح خاک خشک شود و سپس نسبت به آبیاری مجدد آن اقدام کنید.  

آگلونما

8. گیاه قهوه عربیکا

اگر چه سرعت رشد این گیاه خیلی زیاد نیست، اما به طور کلی، مراقبت از این گیاه آسان است و برای زنده ماندن و رشد کردن نیازهای زیادی ندارد. آن را در یک نقطه گرم نگه داری کنید که بتواند نور متوسطی دریافت کند (نور کم خوب است، اما سرعت رشد آن را کندتر می‌کند).

گیاه قهوه

9. گیاه ساکولنت

این گیاه در انواع مختلفی وجود دارد. آبیاری بیش از حد ساکولنت‌ها می‌تواند باعث پوسیدگی آنها شود، بنابراین آن‌ها یک گزینه عالی برای کسانی هستند که فرصت و وقت کمی برای نگهداری از گیاه دارند. آن‌ها را حداکثر دو بار در ماه آبیاری کنید، و این برای رشد آنها کافی است.

همچنین بخوانید  آشنایی با عوامل موثر بر قیمت کابینت روشویی
ساکولنت ها

10. گیاه زی زی یا زاموفیلیا

گیاهان زی زی یا زاموفیلیا با توجه به اینکه نیاز به مراقبت و نگهداری اندکی دارند از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار هستند. نور کم یا نور زیاد خیلی فرقی برای آنها ندارد چرا که تحت هر شرایطی رشد می‌کنند. ریشه گیاه نیاید مرطوب بماند. برگ‌های این گیاه بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

زاموفیلیا

11. گیاه یشم

گیاه یشم مطمئناً یک گیاه آپارتمانی تزئینی است. این ساکولنت با برگ‌های گوشتی ضخیم و لبه‌های قرمزش یک گیاه زینتی عالی است که تقریباً به هر خانه‌ای جذابیت می‌بخشد. به خصوص به عنوان یک هدیه، این گیاه بسیار محبوب است، (همراه با نام های دیگر آن “گیاه خوش شانس” و “گیاه پول”) برای یک زندگی شاد بدون دغدغه‌های مالی. اما همچنین قوی بودن این گیاه و نیاز کم آن به مراقبت و نگهداری باعث محبوبیت زیاد گیاه یشم می‌شود – با کمی دقت، گیاهی که به سختی از بین می رود اغلب چندین نسل زنده می‌ماند.

گیاه یشم

12. گیاه آنتوریوم

اگر به دنبال زیبایی رنگارنگ استوایی هستید آنتوریوم گزینه‌ی مناسبی برای تحقق این رویا است. با براکت‌های قرمز روشن خود، گیاه آپارتمانی بسیار چشم نواز است. گل‌های واقعی در مادگی‌های زرد نامحسوس ظاهر می‌شوند، اما اینها فقط به زیبایی آنتوریوم می‌افزایند. با این وجود، این گیاه به مراقبت زیادی نیاز ندارد: جایی که دمای آن بالای 20 درجه سانتیگراد باشد و در معرض تابش مستقیم نور آفتاب نباشد کافی است.

گیاه آنتوریوم

13. گیاه مونسترا

برش‌های تزئینی برگ با قیچی انجام نشده است، بلکه کاملا طبیعی است. این برگ‌های منحصر به فرد نیز دقیقاً دلیل محبوبیت این گیاه آپارتمانی است. علاوه بر این، مراقبت از این گیاه نیز بسیار آسان است و فقط به آبیاری منظم و گلدان بزرگتر نیاز دارند.

گیاه مونسترا

14. گیاه نخل دم اسبی یا پای فیل

نخل دم اسبی- که به نام پای فیل نیز شناخته می‌شود – با ظاهر غیرمعمول خود یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است. تنه پیازی و ضخیم آن و تاج برگ‌هایی که از بالا رشد می‌کنند واقعاً این گیاه را به گیاهی منحصر به فردی تبدیل می‌کند که بسیار تزئینی نیز می‌باشد. این گیاه نیاز به مراقبت کمی دارد: این گیاه بسیار قوی است، با بسیاری از کاستی‌های که در زمینه مراقبت از گیاه وجود دارد کنار می‌آید و فقط به یک مکان روشن نیاز دارد.

گیاه نخل دم اسبی

15. گیاه یوکا

یک کلاسیک واقعی در میان گیاهان آپارتمانی، نخل یوکا (فیل یوکا) است و باقی می‌ماند. به خصوص قوی بودن آن و مراقبت آسان از آن، یوکا را بسیار محبوب کرده است. به آب یا کود کمی نیاز دارد. به همین ترتیب، شکل نخل مانند با تنه باریک و مناظر برگ سبز تیره به محبوبیت این گیاه کمک می‌کند – هر چه باشد، این گیاه به عنوان یک گیاه تزئینی فوق العاده است.

همچنین بخوانید  کابینت مدرن یا نئوکلاسیک؟ کدام انتخاب بهتری است؟
گیاه یوکا

16. کاکتوس کریسمس

این گیاه برخلاف سایر کاکتوس‌ها، خارهای تیزی ندارد، اما مراقبت از آن بسیار آسان است: به غیر از آبیاری منظم و یک مکان روشن تا نیمه سایه بدون نور مستقیم خورشید، این گیاه آپارتمانی واقعاً نیازی به مراقبت دیگری ندارد. علاوه بر این، کاکتوس کریسمس در فصل سرد، گل‌های عالی با رنگ‌های روشن را به ما هدیه می‌دهد.

کاکتوس کریسمس

17. گیاه بامبو خوش شانس

می‌توانید بامبو را در خاک و آب هر دو پرورش دهید. اگر آن را در آب پرورش می‌دهید، تعویض آب هر 2 هفته یکبار ضروری است. گیاهان خوش شانس بامبو که روی آب رشد می‌کنند به حداقل مراقبت نیاز دارند و بنابراین این گزینه برای شما بهتر خواهد بود. اعتقاد بر این است که پنج عنصر طبیعت در تعادل کامل در این گیاهان یافت می‌شود و به همین دلیل است که آنها بخت و اقبال و رفاه را بر مردم جاری می‌کنند.

گیاه بامبو

18. گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه آپارتمانی است که نیاز کمی به مراقبت دارد و فواید زیادی دارد. ژلی که از این گیاه تهیه می‌شود زخم‌ها و سوختگی‌ها را تسکین می‌دهد، به مو و پوست درخشندگی می‌بخشد، یبوست را از بین می‌برد و سطح قند خون را کاهش می‌دهد. مزایای شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که می‌توانید از این گیاه گوشتی به دست آورید. فقط آن را نزدیک یک پنجره آفتابی نگه دارید و تماشا کنید که معجزه‌ای در زندگی شما ایجاد می‌کند. حتی زمانی که 3-4 روز متوالی آبیاری را فراموش کردید – این گیاه زنده می‌ماند.

گیاه کاکتوس

19. گیاه لی لی صلح

برگ‌های براق با گل‌های سفید آرامش و جذابیت به خانه شما می‌بخشد. به گفته ناسا، گیاه لی لی صلح یکی از بهترین گیاهانی است که برای تصفیه هوا موثر است. بنابراین، با وجود لی لی صلح، هیچ آلاینده مضری در خانه شما وجود نخواهد داشت. آن را در حمام یا هر مکان سایه‌دار دیگری نگه دارید و رشد آن را ببینید.

گیاه لی لی صلح
admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط