Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ گردشگری @ مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

by | 9 آبان 1401 | گردشگری | 0 comments

کانادا یک کشور بزرگ با اقتصادی قدرتمند و سطح کیفی بالا است که بسیاری از افراد، رویای مهاجرت به آن را دارند. یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان، اخذ مجوز و ویزای کار کانادا است. مجوز کار کانادا یک سند قانونی می‌باشد که به یک تبعه خارجی اجازه می‌دهد در خاک کانادا مشغول به کار شود. هر سال، کشور کانادا حدود نیم‌میلیون مجوز کار برای نیروهای کار خارجی موقت در سراسر جهان صادر می‌کند. کانادا کشور هدف برای بسیاری از افرادی است که به دنبال فرصت‌های شغلی هستند. همچنین کار در کانادا نیز اولین قدم برای کسانی است که به دنبال مهاجرت دائم به این کشور هستند. در این مقاله قصد داریم به انواع روش‌های مهاجرت کاری به کانادا و پرسش‌هایی که ممکن است در این زمینه ایجاد شود، بپردازیم.

 

مزایای کار در کانادا

مهاجرت کاری به کانادا هدف بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت دارند. کار در کانادا مزایای زیادی دارد. قوانین کار کانادا تضمین می‌کنند که محیط‌های کاری دارای درجه بالایی از ایمنی و رفاه هستند و همه کارفرمایان از قوانین و مقررات پیروی می‌کنند. همچنین، دستمزدهای کانادایی رقابتی هستند و طبق قانون، به اتباع خارجی باید دستمزدی معادل با همتایان کانادایی خود ارائه دهند. برخی از مجوزهای کار کانادا به همسر و فرزندان نیروهای کار خارجی این امکان را می‌دهند که آنها را در مهاجرت به کانادا همراهی کنند. یکی دیگر از مزایای قابل‌توجه این است که با کسب تجربه کاری در کانادا، یک تبعه خارجی می‌تواند صلاحیت خود را برای تعدادی از برنامه‌های اقامت دائم کانادا اثبات کند.

همچنین بخوانید  15 مکان برتر برای پیاده روی در پاریس

 

چه کسانی شرایط لازم برای کار در کانادا را دارند؟

 برای مهاجرت کاری به کانادا و درخواست مجوز کار، اکثر افراد به یک پیشنهاد شغلی کانادایی نیاز دارند که توسط ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) تایید شود. داوطلبانی که واجد شرایط درخواست مجوز کار هستند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • پس از انقضای مجوز کار، قصد خود را برای ترک کشور نشان دهند.
  • ثابت کنند که بودجه کافی برای حمایت از خود و خانواده‌شان در کانادا و همچنین برای ترک کانادا دارند.
  • از نظر کیفری یا پزشکی برای کانادا غیرقابل‌پذیرش نیستند.
  • برنامه‌ای برای کار با یک کارفرمای واجد شرایط دارند.
  • می‌توانند مدارک درخواستی را ارائه دهند که واجد شرایط بودن آن‌ها برای ورود به کانادا را ثابت کنند.

انواع مجوزهای کار کانادا

گزینه‌های مختلفی برای دریافت مجوز کار کانادا وجود دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

 

برنامه نیروهای کار خارجی موقت (TFWP)

برنامه نیروهای کار خارجی موقت (TFWP) به کارفرمایان کانادایی این امکان را می‌دهد که به طور موقت اتباع خارجی را استخدام کنند تا کمبود نیروی کار کانادا را جبران نمایند.

 

LMIA تسهیل شده (کبک)

استان کبک برای مهاجرت به کانادا بی‌نظیر است. دولت فدرال کانادا در مقایسه با سایر ایالت‌ها، در سیاست‌ها و شیوه‌های مهاجرتی خود به کبک استقلال بیشتری داده است. این استان در خصوص استخدام نیروی خارجی دارای چند تمایز منحصربه‌فرد می‌باشد. به طور خاص، کبک استخدام نیروهای کار خارجی را از طریق فرآیند LMIA تسهیل می‌کند.

 

جریان جهانی استعدادها

جریان استعدادهای جهانی (GTS) در ژوئن 2017 از طریق مشارکت بین مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) راه‌اندازی شد. GTS به برخی از کارفرمایان کانادایی کمک می‌کند تا استعدادهای بسیار ماهر را از سراسر جهان استخدام نمایند و آنها را قادر می‌سازد در مقیاس بین‌المللی به رقابت بپردازند.

 

نحوه دریافت مجوز کار کانادا

پروسه دریافت مجوز کار کانادا با توجه به نوع مجوز کاری که متقاضی درخواست می‌کند، بسیار متفاوت است. برای دریافت اغلب مجوزهای کار، فرد متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی رسمی از یک کارفرمای کانادایی داشته باشد که توسط ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) تایید شود. در مهاجرت کاری به کانادا دو راه کلی برای دریافت مجوز کار کانادا وجود دارد:

  • مجوز کار بسته (محدود)
  • مجوز کار آزاد

مجوزهای کار بسته به کارفرمایان خاصی وابسته هستند. به این معنی که یک تبعه خارجی که مجوز کار بسته را درخواست کرده است محدود به کار با کارفرمای ذکرشده در یک محل مشخص خواهد بود. برای تغییر شغل باید نوع مجوز کار خود را نیز تغییر دهد.

همچنین بخوانید  بهترین هتل های تهران برای اقامت چند روزه! 

 

با اخذ مجوز کار کانادا، من مجاز به انجام چه‌کارهایی هستم؟

نوع مجوز کار شما محدودیت‌های خاص مرتبط با مجوز شما را مشخص می‌کند. این محدودیت‌ها می‌تواند شامل محدودیت کار با یک کارفرما یا یک حیطه شغلی مشخص باشد.

 

آیا می‌توان خانواده من را در درخواست مجوز کار من گنجاند؟

اگر برای مجوز کار تحت حمایت کارفرما درخواست ‌کنید، ممکن است واجد شرایط باشید که همسر و فرزندان تحت تکفل خود را نیز به کانادا ببرید.

 

چه مدت طول می‌کشد تا درخواست مجوز کار من بررسی شود؟

زمان پردازش و رسیدگی به درخواست مجوز کار به نوع مجوز و کشور مبدا فرد متقاضی بستگی دارد. این پروسه زمانی می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

 

مدارک لازم برای درخواست مجوز کار کانادا

برای مهاجرت کاری به کانادا نیاز به ارائه مدارکی دارید. مدارک موردنیاز برای مجوز کار کانادا بستگی به نوع مجوز کار شما دارند. در هر صورت موارد زیر می‌تواند جزء مدارک لازم برای درخواست مجوز کار باشد:

  • فرم‌های درخواست تکمیل شده
  • گواهی وضعیت در کانادا (در صورت وجود)
  • گواهی وضعیت افراد خانواده (در صورت نیاز)
  • ارزیابی تاثیر بازار کار (در صورت نیاز)
  • پیشنهاد کتبی استخدام (در صورت وجود)
  • رزومه
  • گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • گواهینامه پذیرش از استان کبک (CAQ) (در صورت وجود)
  • اثبات اینکه شما توانایی انجام شغل موردنظر را دارید
  • رونوشت معتبر از گذرنامه
  • رونوشت از مدرک تحصیلی
  • نتایج معاینه پزشکی (در صورت درخواست)
  • مدارک تمکن مالی برای اقامت در کانادا و بازگشت به کشور خود
  • اثبات پرداخت هزینه‌های دولتی قابل‌اجرا
  • عکس‌های اخیر در اندازه پاسپورتی

آیا بدون جاب آفر می‌توان مجوز کار کانادا را دریافت کرد؟

اتباع خارجی علاقه‌مند به کار در کانادا معمولاً برای درخواست مجوز کار به جاب آفر کانادا از یک کارفرمای کانادایی نیاز دارند.

آیا مجوز کار کانادا محدودیت سنی دارد؟

نیروهای کار غیرکانادایی برای دریافت مجوز کار کانادا، حداقل باید 18 سال داشته باشند. هیچ حداکثر سنی برای متقاضیان کار وجود ندارد، مگر اینکه کارفرما محدودیتی را تعیین کند.

تفاوت بین مجوز کار کانادا و ویزا چیست؟

مجوز کار کانادا به خارجی‌ها اجازه کار در کانادا را می‌دهد. در حالی ‌که ویزا یک سند مسافرتی است که برای ورود به این کشور استفاده می‌شود. ویزا یا ویزای اقامت موقت (TRV)، یک برچسب فیزیکی است که در پاسپورت شما قرار می‌گیرد و به‌ عنوان سند سفر عمل می‌کند. این ویزا به اتباع خارجی اجازه می‌دهد وارد کانادا شوند یا از فرودگاه کانادا عبور نمایند. توجه داشته باشید که اگر کانادا را ترک کنید، نمی‌توانید بدون ویزای معتبر برگردید، حتی اگر مجوز کار معتبر داشته باشید.

همچنین بخوانید  ویزا چیست؟ راه های اخذ ویزا کدامند؟

آیا برای درخواست مجوز کار کانادا داشتن مدرک آیلتس ضروری است؟

کانادا افراد را ملزم به داشتن آیلتس یا هر مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه دیگری نمی‌کند. اما اگر پیشنهاد شغلی موردنظر به طور خاص به مهارت‌های زبان فرانسوی یا انگلیسی نیاز دارد و متقاضی از یک کشور غیر فرانسوی یا انگلیسی باشد، ممکن است مدرکی مبنی بر توانایی‌های زبانی موردنیاز باشد.

مجوزهای کار کانادا چه مدت اعتبار دارند؟

مجوزهای کار کانادا معمولاً برای یک دوره 1 تا ۲ ساله معتبر هستند، با برخی استثناها. یک افسر ویزا معمولاً مجوز کار را با اعتباری بیش از اعتبار پاسپورت متقاضی یا بیش از اعتبار ذکرشده در ارزیابی تأثیر بازار کار متقاضی (LMIA) صادر نمی‌کند. همچنین مجوز کار برای مدتی بیشتر از زمانی که تبعه خارجی برای اقامت در کانادا درخواست کرده یا بیشتر از مدتی که برای پیشنهاد شغلی لازم است، صادر نخواهد شد.

آیا کارفرمای من می‌تواند از من برای کار در کانادا حمایت مالی کند؟

کارفرمایان کانادایی از نامزدهای کار در کانادا حمایت مالی نمی‌کنند. اما می‌توانند با اطمینان از ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) یا ارائه یک پیشنهاد شغلی الکترونیکی (دسته‌های معاف از LMIA) به آوردن نیروهای کار خارجی کمک کنند.

دولت کانادا ایجاب می‌کند که هر کارفرمای کانادایی که مایل به استخدام نیروی کار خارجی است باید LMIA دریافت کند یا پیشنهاد شغلی الکترونیکی ارائه دهد. هنگامی که کارفرما یک LMIA یا شماره “A” (پیشنهاد شغلی الکترونیکی) را تضمین کند، می‌توان از آن برای درخواست مجوز کار کانادا استفاده کرد.

جمع‌ بندی

برای کار در کانادا و دریافت مجوز کار، نخست باید از انواع آن اطلاع پیدا کرد. مهاجرت کاری به کانادا بیش از هر چیز نیازمند دریافت پیشنهاد شغلی است. در صورت برخورداری از جاب آفر فرد متقاضی می‌تواند تحت شرایطی خانواده خود را نیز به کانادا ببرد.

migration
migration
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط