برای صاحبان مشاغلی که در یک دفتر مستقر هستند، توصیه میشود صندلیهایی را خریداری کنند که با ارگونومی صحیح تنظیم شدهاند تا از کمردرد و سایر مشکلات سلامتی کارکنان شما جلوگیری کنند. پزشکان و فیزیوتراپها هشدار میدهند که افراد ممکن است به دلیل نشستن طولانی مدت روی یک صندلی نامناسب، دچار کشیدگی بیش از حد رباط ها و مشکلات ستون فقرات شوند. تغییر صندلی اداری به چیزی با ارگونومی میتواند همان چیزی باشد که شرکت شما به شدت به آن نیاز دارد.
فهرست
هنگام انتخاب یک صندلی اداری ارگونومیک خوب چه چیزی باید بدانم؟
تصمیم گیری در مورد یک صندلی اداری ارگونومیک گام مهمی برای محافظت از سلامت و ایمنی کارکنان شما است، به ویژه در برابر شرایط بهداشتی که با دورههای طولانی نشستن مانند آسیبهای ستون فقرات همراه است. از منظر ارگونومیک، نشستن یک فعالیت تخصصی است و محیط زندگی فرد تاثیر زیادی بر آن خواهد داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، طراحی محیط برای تجربه نشستن بهینه مهم است.
مفاهیم اساسی که در هنگام خرید صندلی ارگونومیک باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- این اشتباه است که فکر کنیم یک صندلی برای همه اندازهها مناسب است. برای جلوگیری از کشیدگی عضلانی باید در هنگام تصمیم گیری در مورد صندلی اداری به تیپ بدنی افراد توجه کرد.
- ارتفاع بهینه یک صندلی، بر اساس قد فرد است. یک راه خوب برای تعیین بهترین قد برای یک فرد این است که آنها را در کنار سینی صندلی قرار دهید. ارتفاع میز صندلی باید طوری تنظیم شود که درست زیر کاسه زانو فرد قرار گیرد.
- صاحبان مشاغل باید آماده نگهداری از صندلی های ارگونومیک خود باشند. توصیه میشود با سازنده بررسی کنید که آیا قطعاتی از صندلی نیاز به بازرسی دارد و تعداد دفعات بازرسیها انجام میشود.
در صندلی اداری به دنبال چه چیزی باشیم؟
فکر میکنید صندلی اداری مناسب را پیدا کردهاید؟ آن را با چک لیست ویژگیهای ما مقایسه کنید و آن را آزمایش کنید:
- تکیه گاه کمری: ساپورت کمری قابل تنظیم به کاربر این امکان را میدهد که آن را در قسمت پایین کمر خود قرار دهد. هیچ دو نفری مثل هم نیستند و هرکسی نیازهای متفاوتی دارد. هرچه صندلی بتواند بیشتر با این موارد سازگار شود، کاربران بیشتری از شرایط ناتوان کننده مانند سیاتیک جلوگیری میکنند.
- قابلیت تنظیم: تنظیمات ذکر شده در مراحل بالا باید حداقلی باشد که کاربران باید برای راحتی و وضعیت خود تنظیم کنند. برخی از صندلیها دارای 14 تنظیم هستند، هر چه بیشتر بهتر! حداقل، صندلیها باید از نظر تکیه گاه کمر، ارتفاع، عرض، زاویه پشتی صندلی و کنترل تنش قابل تنظیم باشند.
- پایه چرخ: صندلیهایی که دارای پایه چرخ هستند برای جلوگیری از کشش بیش از حد کاربران برای رسیدن به وسایل مفید هستند. پایههای چرخی که روی فرش کار میکنند نیز موجود است و توصیه میشود بررسی کنید که آیا این چیزی است که شما نیاز دارید یا خیر.
- پایه چرخان: همه صندلیها باید قابلیت چرخش آزادانه را داشته باشند تا کاربران نیازی به چرخش نداشته باشند یا با کشش برای بازیابی اشیاء، دچار خستگی بازو شوند.
- پارچه: پارچه قابل تنفس باید در نظر گرفته شود تا کاربر در محیط گرم احساس ناراحتی نکند. علاوه بر این باید به اندازه کافی بالشتک روی صندلی وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که کاربر نمیتواند چارچوب صندلی را از طریق مواد احساس کند.
مزایای صندلی های ارگونومیک
تغییر مبلمان اداری به حالت ارگونومیک میتواند همان چیزی باشد که شرکت شما به شدت به آن نیاز دارد. هنوز نیاز به قانع کردن دارید؟ در اینجا چند دلیل برای در نظر گرفتن خرید مبلمان ارگونومیک برای دفتر خود آورده شده است:
- سلامت – اولین و مسلماً مهمترین دلیل برای خرید مبلمان اداری راما، مزیت ایجاد سلامتی آن است. نشستن طولانی مدت پشت میز میتواند اثرات متعددی بر سلامتی داشته باشد از جمله: مشکلات وضعیتی، درد مفاصل و حتی هضم نامناسب. مبلمان اداری ارگونومیک را میتوان متناسب با کاربر تنظیم کرد، قسمتهای تحت فشار بدن را کاهش داد و روشهای سالم کار را توسعه داد.
- افزایش بهره وری – مبلمان اداری ارگونومیک با افزایش بهره وری در محل کار مرتبط است. از همبستگی مطمئن نیستید؟ سعی کنید چندین ساعت در یک موقعیت ناخوشایند بنشینید و برخی از کارها را انجام دهید. از همان ابتدا، شما تصدیق میکنید که راحت نیستید. هر چه مدت طولانی تری به این صورت بنشینید بدن شما بیشتر درد میکند که بر تمرکز و تمرکز شما تاثیر میگذارد. هرچه حواستان پرتتر باشد، بعید است که کارتان را کامل کنید. ساده است، یک محیط کاری خوب کار خوب را تشویق میکند.
- توانایی بهبود راحتی – کارمندان اداری در اندامها و اندازههای مختلف هستند. مبلمانی که قابل تنظیم نیستند، نیاز افرادی که ملزم به استفاده از آنها هستند را برآورده نمیکنند. تجهیز دفتر خود با مبلمان اداری کاملاً قابل تنظیم مانند صندلی و میزهای قابل تنظیم ارتفاع به هر کسی این امکان را میدهد که مبلمان خود را برای راحتی خود تنظیم کند.
- کاهش هزینه – همانطور که قبلا ذکر شد، مبلمان اداری کاملاً قابل تنظیم به جلوگیری از پیامدهای سلامتی مانند آسیبهای ستون فقرات و موارد دیگر کمک میکند. هر چه کارکنان شما کمتر دچار آسیب شوند، احتمال غیبت آنها به دلیل بیماری کمتر است. کمبود کارکنان، دستمزد بیماری و هزینههای غرامت همگی افزایش خواهند یافت اگر رفاه کارکنان در نظر گرفته شود. مبلمان ارگونومیک هزینه کمی برای پرداخت هزینههای دیگر است.
- بهبود اعتبار برند – تجهیز کارگران خود به مبلمان اداری قابل تنظیم قبل از هر چیز به نفع آنهاست. انجام این کار برای نیروی کار خود نشان دهنده تعهد یک شرکت به سلامت و ایمنی است. چنین ویژگیهایی بهعنوان عوامل مثبت در کسبوکار شناخته میشوند و میتوانند شما را با همتایان، همکاران و مشتریان خود در یک فضای خوب قرار دهند. ترجیح می دهید با چیزهای مثبت شناخته شوید یا منفی؟
0 Comments