امروزه گوشیهای هوشمند و اینترنت در همهجا به راحتی در دسترس میباشد و به لطف پیشرفت تکنولوژی، دسترسی همهی افراد به اینترنت و فضای آنلاین نسبت به گذشته سریعتر و راحتر صورت میگیرد از این رو بسیاری از مشاغل، شرکتها، فروشگاهها و…. برای بهره بردن از این فضا برای معرفی برند و کسبوکار خود از این موقعیت استفاده کرده و کسب و کار خود را آنلاین کردهاند.
بنا بر اعلام ماهدیس وب حضور در فضای آنلاین و راهاندازی یک کسبوکار مثل هر کاری سختی خاص خود را دارد و ممکن است افراد در ابتدا با چالشهای بزرگی روبه رو شوند. بسیاری از مردم بدون اهمیت به این چالشها و بدون داشتن اطلاعات کافی وارد گود رقابت میشوند اما پس از مدتی زمانیکه به نتیجه دلخواه خود نرسیدهاند شکست میخورند و پروژه طراحی سایت و حضور در فضای آنلاین آنها شکست میخورد.
با توجه به نکاتی که ارائه شد امروز ما تصمیم گرفتیم تا شما را با این چالش و نکات مهمی که در سال 2022 باید قبل از سفارش طراحی سایت بدانید آشنا کنیم.
یکی از مهمترین نکاتی که قبل از سفارش طراحی سایت به آن توجه کرد شناخت دقیق حوزه موردنظر میباشد. اهمیت این شناخت زمانی مشخص میشود که شما میتوانید با برنامهریزی دقیق و با تعیین بودجه مشخص، پروژه موردنظر خود را استارت زده و هدفمندتر کار را آغاز میکنید. در ادامه این مقاله توجه شما را به 6 نکته کلیدی جلب می کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
فهرست
بررسی کنید چه نوع وبسایتی می خواهید
ابتدا شما باید از خود بپرسید که در فضای آنلاین چه نوع خدماتی میخواهید ارائه دهید که با توجه به خدمات مورد نظر تعیین کنید چه وبسایتی میخواهید. طراحی وبسایت بطور کلی دارای انواع مختلفی میباشد که با توجه به نوع کاری که شما قرار است انجام دهید ویژگیهای مختلفی دارند و این میتواند در قیمت و تعرفه نهایی کار تاثیرگذار باشد.
- وبسایت شرکتی
- وبسایت فروشگاهی
- وبسایت آموزشی
- وبسایت شخصی
- وبسایت اختصاصی
- وبسایت خبری
اگر شناختی از حوزه کاری خود ندارید و نمیتوانید وبسایت متناسب با کار خود را انتخاب کنید میتوانید از یک شرکت طراحی سایت معتبری همچون ماهدیس وب در این زمینه مشاوره دریافت.
در مورد مشتریان احتمالی تحقیق و بررسی کنید
پس از اینکه در گام نخست بررسی کردید که چه نوع سایتی میخواهید در مرحله بعد باید در مورد مشتریان احتمالی و مخاطبان هدف تحقیق کنید. اینکه بدانید برای کدام نوع از اقشار جامعه قرار است خدمات ارائه دهید، سلیقه، اخلاق، خصوصیات رفتاری و …. این افراد چگونه است.
طیفهای مختلف مشتریان را شما میتوانید بر اساس دسته بندی زیر انجام دهید:
- نوجوانان و جوانان
- زنان یا مردان
- پدران و مادران
- افراد مسن
- دانش آموزان یا دانشجویان
- مدیران
و…
شاید در نگاه اول شناخت مخاطب هدف چندان پر اهمیت نباشد اما بنظر بسیاری از اساتید حوزه دیجیتال شناخت پرسونای مخاطب از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از اینکه شما گروه هدف خود را شناختید به راحتی می توانید در مورد نوع طراحی سایت، خدمات و محصولات قابل ارائه، نوع محتوا، لحن برند (لحن محتوایی) و…. راحتتر تصمیم بگیرید.
اهمیت به این موارد در ابتدای کار میتواند شما را در برندسازی و فروش خدمات خود بسیار کمک کند.
امکانات سایت خود را مشخص کنید
پس از آنکه مرحله اول و دوم را به راحتی پشت سر گذاشتید نوبت به بررسی امکانات سایت و تمامی مواردی که مورد نیاز است میباشد. اینکه قرار است چه خدماتی ارائه بدهید، چه دستهبندی از محصولات مورد نیاز است، چه نوع بازاریابی محتوایی را در دستور کار قرار می دهید؟ ویژگیهای محصولاتی که ارائه میدهید به چه شکلی میباشد؟ اینها نمونه چالشهایی است که در این مرحله شما باید بخوبی مدیریت کنید.
اگر پاسخ به این سوالات چالشی برای شما سخت است اصلا نگران نباشید. تیم حرفهای و مشاورانی که طراحی سایت را به آنان سپردهاید به راحتی میتواند شما را راهنمایی کند.
هزینه و بودجه خود را برای سرمایه گذاری مشخص کنید
مشخص کردن بودجه شما در ابتدای کار، اهداف پیش روی شما را تا حدودی مشخص میکند.
اگر بتوانید راحتتر به سوالات زیر پاسخ دهید تا حدودی هزینههای طراحی سایت شما در ابتدا مشخص میشود.
نوع وبسایتی که انتخاب کردهام؟
چه نوع پلتفرمی برای سایت خود انتخاب کنم؟
چه ویژگیهای خاص و منحصر به فردی قرار است در سایتم اضافه شود؟
طرح و دیزان وبسایتم چگونه باشد؟
نوع قالبی که میخواهم؟
پس از رسیدن به این سوالات اگر از هزینههای در نظر گرفته شده شما باقی ماند میتوانید در پلنهای بازاریابی محتوایی، سئو، فرآیند خدمات پشتیبانی سایت، تبلیغات و…. برنامهریزی کنید.
از چه نوع سیستمی قرار است برای طراحی سایت استفاده کنید
امروزه روشهای مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد و شرکتها از ابزارها و پلتفرمهای مختلفی استفاده میکنند که هرکدام از این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما باید با توجه به کارهای مد نظر خود یکی را انتخاب کنید. به طور کلی روشهای طراحی سایت را میتوان به انواع زیر تقسیم کرد:
۱. طراحی با قالب و CMS آماده مانند وردپرس
۲. طراحی توسط زبان های برنامه نویسی مختلف به صورت اختصاصی
نکتهای که شاید بسیاری از شرکتها به شما نگویند این است که اگر شما یک سایت تقریبا ساده و با امکانات اولیه بخواهید قطعا انتخاب پلتفرم وردپرس با توجه به محبوبیت بالا، سادگی کار و …. که دارد میتواند در ابتدای کار برای شما بسیار مناسب باشد. از طرف دیگر طراحی با این پلتفرم هزینههای کمتری نسبت با طراحی اختصاصی دارد و با توجه به قابلیتهای منحصربفردی که دارد شما به راحتی میتوانید در آینده تغییراتی برای گسترش سایت خود اعمال کنید.
انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت برای شروع
تا اینجا نکاتی که شما باید قبل از سفارش طراحی سایت باید به آن توجه کنید را برای شما بیان کردیم. اما آخرین و مهمترین نکته، انتخاب یک تیم حرفهای و متخصص است که رمز موفقیت شما در ورود به بازار آنلاین است.
یکی از بهترین شرکتهای ارائه دهنده طراحی سایت در تهران، شرکت ماهدیس وب میباشد که میتواند شما را در تمامی موارد پنچ گانه ذکر شده راهنمایی کند و در کنار شما باشد. برای هرگونه سفارش یا مشاوره رایگان میتوانید با آنها تماس بگیرید.
0 Comments