Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ همه چیز در مورد تایلر گاپلین در سریال ونزدی

همه چیز در مورد تایلر گاپلین در سریال ونزدی

by | 18 دی 1401 | فیلم و سرگرمی | 8 comments

نکته اول: اگر این سریال را نگاه نکرده‌اید، بهتر است از خواندن این مقاله صرف نظر کنید، چون ممکن است داستان فیلم اسپویل شود!

نکته دوم: در انتهای این مقاله به یک موضوع بسیار مهم و البته دردناک اشاره خواهیم کرد!

یکی از جدیدترین سریال‌های کمپانی نت‌فلیکس، به نام ونزدی (چهارشنبه) است که سر و صدای زیادی به پا کرده است. این سریال در مدت زمان کوتاهی توانسته رکورد پربیننده‌ترین سریال نت‌فلیکس را بزند. این سریال در بازه زمانی سی روزه حدود یک میلیارد ساعت تماشا شده است! اما امروز، ما می‌خواهیم در مورد یکی از بازیگران این سریال صحبت کنیم. هانتر دوهان که با شخصیت تایلر در سریال ونزدی حضور دارد، توانسته در مدت زمان کوتاهی طرفدارن زیادی را برای خود به دست بیاورد. تایلر که در این سریال نقش تنها پسر کلانتر شهر را ایفا می‌کند، به طرز عجیبی توجه ونزدی آدامز (جنا اورتگا، شخصیت اصلی فیلم) را به خود جلب می‌کند.

هانتر دوهان کیست؟

هانتر دوهان، بازیگر 28 ساله اهل شهر فورت اسمیث در آرکانساسِ ایالات متحده آمریکا است. دوهان در سریال و فیلم‌های زیادی حضور داشته است، اما به جرات می‌توان گفت که نقطه عطف کار او در سریال ونزدی بوده است. دوهان علاوه بر بازیگری، به نویسندگی و کارگردانی نیز مشغول است. او در مصاحبه خود با پاپ کالچریست گفته که دوست دارد که خودش هم یک فیلم بلند را در خط فکری سریال ونزدی بنویسد و کارگردانی کند. او در ادامه گفت: “من خیلی از برنامه‌ریزی خوشم نمیاد، چون بهترین موقعیت‌ها زمانی میان که انتظارش رو نداری. مثلاً هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که یه روزی تو یه سریالی مثل ونزدی بازی کنم”.

هانتر دوهان

پدر و مادر هانتر

انجی و پیتر دوهان خانواده هانتر را تشکیل می‌دهند. پیتر، پدر دوهان، یک بازیکن حرفه‌ای تنیس استرالیایی بود که در دهه هشتاد میلادی به صورت حرفه‌ای در مسابقات شرکت می‌کرد. او در سال 1987 به فینال مسابقات اپن استرالیا رسید. البته بسیار ناراحت‌کننده است که بدانیم پیتر دوهان در سال 2017 از دنیا رفت.

همچنین بخوانید  موسیقی متن و زیبایی آن؛ چگونه تصویر به کمک صدا ارتقاء پیدا می‌کند؟

کارهای هنری هانتر دوهان قبل از ونزدی

هانتر دوهان قبل از ایفای نقش در سریال ونزدی، در آثار پرطرفدار دیگری نیز حضور داشته است. مهم‌ترین آثار او قبل از سریال ونزدی، حضور در Your honor در نقش آدام دیزیاتو است. در Your honor او نقش مقابل برایان کرنستون را بر عهده داشته است. او همچنین در مینی‌سریال What/ If حضور داشته است. دیگر آثار او SoundWave و Where We Disappear است.

نقش تایلر در سریال ونزدی

هانتر دوهان که با نقش تایلر در سریال ونزدی ایفای نقش کرده است، یکی از دلایل جذاب شدن این سریال بوده. در واقع حضور او در موقعیت‌های حساس فیلم باعث به وجود آمدن سوالاتی برای کاربران شده است که تا آخرین لحظه برای آن‌ها نمیشد جوابی منطقی پیدا کرد. تایلر که پسر کلانتر شهر است، در نقش یک باریستا در فیلم حاضر شده است. پدر او از طردشده‌ها(outcast، لقبی که دانش‌آموزان مدرسه نورمور داشتند) بیزار است، اما همین موضوع خودش نیز یکی از سوالات مهم سریال است. کلانتر مخالف ملاقات پسرش با ونزدی آدامز است و مرتب به پسر خود گوشزد می‌کند که از او و دیگر طردشده‌ها دوری کند. اما دلیل این کار چیست؟

تایلر همان هاید است!

تایلر و هاید

در قسمت آخر این سریال مشخص می‌شود که تایلر همان هاید (هیولای معروف سریال) است. اما یک سوال مهم، پدر تایلر یک مهاجر بود، یعنی یک انسان بود و طبیعتاً او نمی‌توانسته این قابلیت را به پسر خود انتقال دهد. در سریال ونزدی، هیچ‌کس در مورد مادر تایلر و همسر کلانتر صحبت نمی‌کند، تا زمانی که ونزدی آدامز به این راز پی می‌برد. ونزدی آدامز با دیدن عکس دسته جمعی روی دیوار اتاق مادر تایلر را شناسایی می‌کند. البته ونزدی آدامز از قبل متوجه شده بود که تایلر همان هاید است! اما یک سوال دیگر، آیا پدر تایلر می‌دانست که پسرش یک هیولا است؟

همچنین بخوانید  بیوگرافی مازیار لرستانی؛ هویت جدید شهره لرستانی

کلانتر و هیولای شهر

هیولای شهر که از همان قسمت‌های ابتدایی وارد سریال شد، کلانتر شهر را با چالش‌های جدی‌ای رو به رو کرده بود. اما کلانتر و شهردار شهر داستان ونزدی آدامز که گفته بود یک هیولا را دیده است را رد کردند و گفتند که در جنگل خرس وجود دارد و نه یک هیولا! آن‌ها با اینکه وجود داشتن هیولا را انکار کرده بودند، اما همچنان به دنبال هیولا می‌گشتند. پس اگر کلانتر شهر می‌دانست که پسرش هیولا است، چرا او را از شهر فراری نداد یا او را دستگیر نکرد؟ به نظر ما، کلانتر نمی‌دانست که پسرش هیولای شهر است، اما این احتمال را می‌داد. زیرا مادر تایلر نیز یک هاید (هیولا) بوده و کلانتر شهر فقط احتمال می‌داده که پسرش ممکن است هیولا باشد.

یکی از دلایل مخالفت کلانتر شهر با ملاقات وندزی آدامز و تایلر همین موضوع هیولا بودن پسرش است. در سریال ونزدی، هاید توسط یک ارباب به بردگی گرفته می‌شود و کلانتر شهر نیز می‌ترسید که ونزدی آدامز بتواند پسرش را به بردگی بگیرد و قدرت هاید بودن تایلر را فعال کند.

تایلر و ونزدی آدامز

تایلر و ونزدی

تایلر پسر کلانتر شهر است و در یک کافه مشغول کار است و ونزدی آدامز یک دانش‌آموز در مدرسه نورمور (Nevermore) است. به خاطر شخصیت پیچیده و استایل بسیار منحصر به فرد ونزدی، تقریباً تمام اهالی مدرسه به او علاقه‌مند هستند. اما ونزدی، به دلیل اینکه نمی‌خواهد شبیه مادرش باشد (او نمی‌خواهد مانند مادرش در مدرسه عاشق شود، زیرا مادر او و پدرش در مدرسه باهم آشنا شده بودند)، از صحبت‌ و رفتارهای احساسی دوری می‌کند. اما ونزدی آدامز به دلیل کمک‌های تایلر به او، تغییراتی را در رفتار خود احساس می‌کند. البته نباید از این نکته بگذریم که تایلر در سریال وندزی تقریباً از تمامی پسرهای مدرسه نورمور جذاب‌تر است.

تایلر کاری را انجام می‌دهد که هیچ پسری در مدرسه نتواست، او توانست با ونزدی آدامز رابطه احساسی برقرار کند! البته همین برقرار کردن رابطه احساسی با تایلر بود که باعث شد که ونزدی متوجه شخصیت واقعی تایلر شود. ونزدی آدامز یک توانایی منحصر به فرد داشت که می‌توانست با موقعیتی که فرد با مرگ درگیر بوده را ببیند. منظور از موقعیت درگیری با مرگ می‌تواند کشتن یا کشته شدن باشد. همانطور که ونزدی با دیدن راننده کامیون در شهر توانست صحنه مرگ او را ببیند! البته ونزدی آدامز توانایی کنترل این قدرت را نداشت و شاید همین نکته باعث شد که ونزدی خیلی دیر بفهمد که هاید(هیولا) واقعی کیست.

همچنین بخوانید  بهترین بازی برای کسب درآمد در سال 1402

ونزدی نیمه شب از مدرسه خارج می‌شود و به کافه محل کار تایلر می‌رود و در آن جا تایلر ونزدی را می‌بوسد. همین بوسه باعث شد که ونزدی بتواند درگیری تایلر با مرگ را ببیند. هنگام بوسه ونزدی تایلر را در قالب هیولا می‌بیند که روانشناس شهر را به قتل می‌رساند!

آیا تایلر گی است؟

هانتر دوهان و همسرش

و در نهایت به مهم‌ترین نکته مقاله می‌رسیم، گرایش جنسی هانتر دوهان! هانتر دوهان که در نقش تایلر در سریال ونزدی حضور داشت و با کارکتر ونزدی رابطه عاطفی برقرار کرده، در واقع گی است! البته که گی بودن یک نفر نمی‌تواند موضوع مهمی باشد، اما به این نکته توجه داشته باشید که از آن همه پسر استریت (Straight) تایلر که در واقع گی است توانسته ونزدی را ببوسد. در اینجا لازم است که شما هم فشار بقولید!

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین ویژگی‌های تایلر یا همان هانتر دوهان را برای شما آماده کنیم ولی در نهایت سریال ونزدی یک سریال جذاب بود. البته که ضعف‌های بسیاری در این سریال وجود داشت ولی به هر حال، یک سریال 8 قسمتی جذاب است که می‌تواند برای شما و خانواده‌تان اوقات خوبی را به ارمغان بیاورد.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
88
+1
44
+1
27
+1
19
+1
63
+1
21
+1
50

8 Comments

  1. چی بنویسم 😂🥲
    3
    1

    چییی بگممم؟

    Reply
  2. RaNa-":
    1
    0

    درمورد اینکه میگی آیا کلانتر میدونسته تایلر هایده یا نه…
    نه نمیدونسته چون همونطور که ونزدی گفت کلانتر با یه زن که هاید بوده ازدواج کرده و تمام عمر با وحشت از اون زندگی کرده و همیشه نگران بوده آیا وضعیت زنش به تایلر هم منتقل شده یا نه؟
    اما تایلر برا اینکه هویتش لو نره برا زیویر پاپوش درست میکنه و شواهدی برعلیه اون که ثابت میکنه همه اون جنایات کار زیویر بوده رو توی اتاقش قرار میده و کلانتر فکر میکنه که در اصل زیویر هایده…
    تایلر خودشو به ونزدی نزدیک میکنه و نقش عاشق رو بازی میکنه برا اینکه ونزدی به هویت واقعیش پی نبره اما اتفاقا همین مسئله باعث میشه ونزدی وقتی که تازه عاشق تایلر شد به هویت اون پی ببره.
    پس از اینکه تایلر مطمئن شد ونزدی دیگه به تمام حقایق پی برده شخصیت واقعیش رو نشونش میده و جلو خودش تبدیل به هیولا میشه و اقدام به قتل اون میکنه که یهو نمیدونم چی میشه و ایند تبدیل به گرگ میشه و ونزدی رو از دست تایلر نجات میده…
    وقتی کلانتر به سرداب کرک استون میرسه و هاید یعنی تایلر رو از نزدیک میبینه متوجه میشه که در اصل پسر خودش هایده نه زیویر چون زیویر تو ماشین زندانی بود و نمیتونست بیاد بیرون تبدیل به هاید شه.
    خلاصه که بعد از اینکه ایند زد تایلر و زخم و زیلی کرد و البته خودشم زخم و زیلی شد تایلر جلو کلانتر یعنی پدرش به هویت اصلیش تبدیل میشه و بعدشم خب به ناچار مجبور میشه پسرشو دستگیر کنه…
    ولی این قصه به اتمام نرسیده و پایان به شدت بازی داشته چون تو ثانیه های اخر یکی به ونزدی پیام داد و تهدیدش کرد و گفت “زیر نظرت دارم” و یه گیف ساختگی براش فرستاد که داره تو سر ونزدی چاقو میزنه ولی معلوم نشد کی بوده. نکنه تایلره؟ یا لورل؟‌ یا شایدم یکی که اصلا انتظارشو نداریم! من که خیلی کنجکاوم بدونمD:
    منتظر فصل ۲ باشید ، احتمالا تا اوایل ۱۴۰۳ میرسه✌🏻✨<:
    خبری که در مورد فصل ۲ رسیده اینه که چند اورتگا بازیگر نقش ونزدی گفته که درصد ترسناک بودن سریال میاد بالاتر و درصد رمانتیک بودنش تقریبا به کلی حذف میشه چون فصل ۱ ۵۰ درصدش درمورد مثلث عشقی ونزدی، تایلر و زیویر بود. …》
    به نظر شما خبر بدیه یا خوب؟

    Reply
  3. جولیان دوهان
    0
    0

    درواقع یه نکته ای که باید همه بدوننش اینه که هانتر دوهان تو یه استوریش اومده توضیح داده که تایلر در حقیقت نمیدونسته ونزدی تارگت اصلی تورنهیل هستش و در ابتدا واقعا عاشق ونزدی شده بوده . این نکته اول
    نکته دوم اینکه اون صحنه ای که تایلر ونزدی و ایند باهم میرن تو خونه گیتس ها رو یادتونه؟
    تایلر وقتی به هاید تبدیل میشد لباساش از تنش همیشه ماره میشد ، نمیتونست بدن خودشو کنترل کنه تا لباس هاشو دربیاره ، هاید بشه و بعد دوباره بپوشتشون !
    ولی تو اون روز لباس های تایلر هیچکدوم پاره نشدن و درواقع این شاید یه نشونه باشه از وجود یه هاید دیگه.
    تازگی هم اکانت ونزدی آدامز توی اینستاگرام یه پست گذاشته و تئوری های ونزدی رو بررسی کرده و این تئوری که شاید ونزدی ارباب جدید تایلر باشه روهم بررسی کردن و گفتن که احتمالش زیاده!
    پس چیزایی که فعلا میدونیم اینان
    حالا باید کل نیمه اول ۲۰۲۴ رو صبر کنیم برای ونزدی سیزن ۲:)

    Reply
    • خاطره سرایی
      0
      0

      ممنون از این اطلاعات کاربردی تون

      Reply
  4. Honey:)
    1
    0

    پشمام تایلر گی بوده؟چقد عالی…
    ولی خودم وقتی امشب دیدم هاید درواقع تایلر بوده از شوک چشمام گشاد شده بود باور نمیکردم..

    Reply
    • Lisa Manoban
      0
      0

      واقعا فکر نمی کردم تایلر هایده!
      تا دیدم هایده چشمام پرید بیرون!
      😱😨

      Reply
      • خاطره سرایی
        0
        0

        فک کنم حس همه همین بوده 🙂

        Reply
  5. Lisa Manoban
    0
    0

    مرسی بابت اطلاعات 😘

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط