Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ گلدن گلوب 2023؛ برنده ها، حواشی و اتفاقات جالب آن

گلدن گلوب 2023؛ برنده ها، حواشی و اتفاقات جالب آن

by | 25 دی 1401 | فیلم و سرگرمی, نوشته های خواندنی | 0 comments

مراسم گلدن گلوب توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود یا به اختصار HFPA از ژانویه 1944 آغاز به کار کرد که در این مراسم جوایزی به برترین فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی آمریکایی و بین المللی اعطا می‌شود. از سال 2022، 105 عضو در این انجمن HFPA وجود دارد. مراسم گلدن گلوب هر ساله معمولاً در ماه ژانویه برگزار می‌شود و بخش عمده‌ای از فصل جوایز صنعت فیلم بوده است که این فصل هر سال با جوایز اسکار به اوج خود می‌رسد. دوره واجد شرایط بودن برای گلدن گلوب از 1 ژانویه تا 31 دسامبر است. در این مقاله به بررسی کلی گلدن گلوب 2023 و بخشی از اتفاقات آن می‌پردازیم.

“خاندان اژدها” یا house of the dragon برنده بهترین سریال درام تلویزیونی شد و “مدرسه ابتدایی ابوت” جایزه بهترین سریال کمدی تلویزیونی را در هشتادمین جوایز سالانه گلدن گلوب روز سه شنبه 10 ژانویه 2023 دریافت کرد. در یک ماراتن تلویزیونی از هتل بورلی هیلتون که بیش از سه ساعت به طول انجامید، فیلم “بانشی‌های اینشرین” تندیس بهترین فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کرد، در حالی که “خانواده فابلمن” به عنوان بهترین فیلم درام انتخاب شد.

مینی سریال The White Lotus یا “نیلوفر سفید”، فیلمی که مورد پسند بسیاری قرار گرفته، درباره مهمانان ثروتمند یک هتل سطح بالا، به عنوان بهترین سریال محدود بخاطر فضای سیسیلی فصل دوم آن معرفی شد.

فیلم «بانشی‌های اینشرین» که نگاهی کمیک و طنزآلود به انحلال یک دوستی دارد برنده سه جایزه اصلی از جمله برای فیلمنامه و نقش اصلی با بازی کالین فارل شد. «فابلمن ها» نیز که نگاهی خونگرم به دوران کودکی استیون اسپیلبرگ دارد، جایزه کارگردانی را برای نماد فیلمسازی دریافت کرد.

بازیگران فیلم خانواده فابلمن

اگر قرار بود شب برگزاری گلدن گلوب تمی داشته باشد، قطعا موضوع آن از نوسازی و بازسازی نشات می‌گرفت. تعدادی از برندگان جوایز، این شب را به عنوان فرصتی طلایی توصیف کردند که پس از قطع شدن یا نادیده گرفته شدن از سمت بیزینس‌هایی که نتوانسته بودند به اندازه کافی از استعدادهای آنها قدردانی کند، به آنها داده شده است. این مورد شامل بهترین بازیگر زن در فیلم موزیکال یا کمدی «همه چیز همه جا به یکباره»، میشل یوه بود، که در مورد مشکلات سن و سال و نژادپرستی که با آن روبرو بود صحبت کرد. این بازیگر 60 ساله اشاره کرد: “این موضوع را شما زنان بیشتر از همه درک می‌کنید. انگار هرچه تعداد روزها و سال‌های عمر زیادتر می‌شوند، فرصت‌های پیش روی ما کمتر می‌شوند.”

این موضوعی بود که توسط فارل تقویت شد و از مارتین مک‌دونا، نویسنده و کارگردان «بانشی‌های اینشرین» به خاطر کمک به بازنویسی مسیر حرفه‌ای‌اش در زمان انتخاب او در کمدی سیاه «در بروژ» در سال 2008 تشکر کرد. و این مورد برای برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد که هوی کوان، یک بازیگر کودک سابق که قبل از انتخاب همسر یئو در «همه چیز همه جا به یکباره» بازیگری را متوقف کرده بود، تکرار شد.

همچنین بخوانید  در فری فایر، لول چند رونالدو را می دهد؟

کوان گفت: “وقتی کارم را به عنوان یک بازیگر کودک در «ایندیانا جونز و معبد عذاب» شروع کردم، خیلی خوش شانس بودم که انتخاب شدم. وقتی بزرگتر شدم، شروع کردم به فکر کردن  به اینکه آیا این فقط شانس بود؟ در همه آن سال‌ها، می ترسیدم که دیگر چیزی برای ارائه نداشته باشم. مهم نیست که چه کاری انجام دادم، هرگز از آنچه در کودکی به دست آوردم، پیشی نخواهم گرفت. خوشبختانه، بیش از 30 سال بعد، دو نفر به من فکر کردند. [کارگردانان دانیل کوان و دانیل شاینرت] آن بچه را به یاد آوردند و به من فرصتی دادند تا دوباره تلاش کنم.”

همچنین در مراسم گلدن گلوب 2023 چندین سخنرانی وجود داشت که به اوج احساسی رسید، مانند سخنرانی برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن، آنجلا باست، که به خاطر نقشش به عنوان یک پادشاه غمگین در “پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه” تجلیل شد. او از وقت خود روی صحنه برای ادای احترام به چادویک بوزمن استفاده کرد، بازیگری که به عنوان پادشاه واکاندا به شهرت رسید، اما کارش با مرگ بر اثر سرطان در سال 2020 در سن 43 سالگی متوقف شد.

باست گفت: “ما عزادار شدیم، عاشق شدیم، حالمان بهتر شد و هر روز توسط نور و روح چادویک بوزمن احاطه شده بودیم.”

دیگر جوایز برتر بازیگری به آستین باتلر تعلق گرفت که به دلیل بازی در نقش الویس پریسلی در فیلم “الویس” به عنوان بهترین بازیگر مرد در یک فیلم سینمایی درام انتخاب شد و کیت بلانشت هم جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم درام “تار” برای نقش آفرینی‌اش به عنوان رهبر ارکستر را دریافت کرد.

بازیگران فیلم بانشی های اینشرین

جرمی آلن وایت، ستاره سابق فیلم “بی شرم”، در نقش یک آشپز پر استرس در فیلم “خرس” موفق شد بهترین بازیگر مرد را در یک موزیکال یا کمدی تلویزیونی به دست آورد، در حالی که کوئینتا برانسون، خالق “مدرسه ابتدایی ابوت” به خاطر ایفای نقش یک معلم ایده آلیست مدرسه دولتی، بهترین بازیگر زن در یک موزیکال یا کمدی تلویزیونی شد. زندایا به خاطر بازی در نقش یک دبیرستانی مشکل‌دار در فیلم “Euphoria”به عنوان بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی انتخاب شد، در حالی که کوین کاستنر جایزه بهترین بازیگر مرد در یک درام تلویزیونی را برای بازی به عنوان یک دامدار در “Yellowstone” را دریافت کرد. بازیگران اصلی جوایز سریال‌های محدود تلویزیونی یا مجموعه‌های گلچین به آماندا سیفرید در “The Dropout” و ایوان پیترز در «هیولا: داستان جفری دامر» رسیدند.

برای چندین دهه، گلوب یک ایستگاه مهم در فصل جوایز بود و برخلاف بسیاری از مراسم‌های دیگر که بخش به ظاهر بی‌پایانی از تقویم را تشکیل می‌دهند، این مراسم زمان بندی خوبی را سپری کرد. Booze، معمولاً به کمک یک اسپانسر درجه یک به بهتر برگزار کردن این شب کمک بسیاری کرد و گلوب ها تبدیل به یک برنامه تلویزیونی تماشایی و رویدادی که در آن هرچیزی ممکن است اتفاق بیفتد شدند.

اما در سال 2021 پس از انتشار یک مقاله پرفروش توسط لس آنجلس تایمز که فاش کرد انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، گروهی که پشت پخش این برنامه تلویزیونی است، هیچ عضو سیاه پوستی ندارد، این وضعیت تغییر کرد. این مقاله همچنین استانداردهای اخلاقی مشکوکی را در این سازمان فاش کرد و گزارش داد که رای دهندگان و داوران گلدن گلوب، هدایای مجللی از استودیوها دریافت می‌کردند و در سفرهای مجلل تفریحی که توسط شرکت‎‌هایی که به دنبال جلب نظر این داوران هستند، شرکت می‌کردند. HFPA مجموعه‌ای از اصلاحات، از جمله معرفی استانداردهای اخلاقی سختگیرانه‌تر را به اجرا گذاشته است، و اعضای خود را با تاکید بر جذب بیشتر افراد رنگین پوست گسترش داده است. این گروه اکنون شش عضو سیاهپوست و تقریباً دوازده رای دهنده سیاه پوست غیرعضو دارد. این تغییرات مانع از آن نشد که HFPA توسط میزبان آن، جرود کارمایکل، تحت فشار قرار گیرد.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین مدل های تلویزیون برای بازی در سال 2022

کارمایکل در حالی که به بینندگان سلام می کرد گفت: “به شما می‌گویم چرا اینجا هستم. من اینجا هستم چون سیاه پوست هستم. او افزود: “من نمی‌گویم که آنها یک سازمان نژادپرست هستند. اما آن‌ها تا زمان مرگ جورج فلوید حتی یک عضو سیاهپوست نداشتند، پس هر کاری که می‌خواهید با این اطلاعات انجام دهید.”

نمایشی که کارمایکل رهبری برندگان مختلف از هر نژادی را برعهده داشت و موفق به جلب توجه بسیاری از افراد معروف مانند برد پیت و لیدی گاگا شد. آیا کافی خواهد بود؟ به هر حال، HFPA در حال گذراندن یک نوع آزمون آزمایشی بود. در میان این جنجال‌ها، NBC قرارداد خود با گلوبز را به عنوان یک توافق یک ساله دوباره تمدید کرد که به HFPA و DCP اجازه می‌دهد فرصت‌های جدیدی را برای توزیع داخلی و جهانی در پلتفرم‌های مختلف در آینده کشف کنند.

مراسم امسال چند ساعت پس از اینکه لس آنجلس با باران شدید و سیل مواجه شد، برگزار شد. و زمانی اتفاق افتاد که ابرهای طوفانی بر فراز هالیوود جمع شده‌ بودند. کسب‌وکارهای حوزه سرگرمی همچنان در تلاش هستند تا گام‌های موثری برای بهبود اوضاع سینماها که تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفته بودند، بردارند. آثار موفقی مانند “الویس” و “تاپ گان: ماوریک”  وجود داشته است، اما بسیاری از فیلم‌هایی که برنده گلوب شدند، مانند «فابلمن‌ها» و «تار» در باکس آفیس با مشکل مواجه شده‌اند. در همان زمان، بسیاری از شرکت‌هایی که از امیدهای جوایز این شب بودند، مانند آمازون، شرکت والت دیزنی و نتفلیکس، تعدیل نیروهای گسترده‌ای را در شرایطی که برای رکود احتمالی آماده می‌شدند، ایجاد کردند. مایک وایت، خالق «نیلوفر سفید» به شوخی گفت: “آنها الکل سرو می‌کنند و هیچ غذایی برای پاک کردن آن وجود ندارد. شامپاین ممکن است در طول این شب آزادانه بین مهمانان وجود داشته باشد اما نگرانی در مورد آینده رسانه‌ها نیز در فهرست غذا بود.”

تمرکز اصلی این مراسم بر روی فانتزی‌ها و افسانه‌هایی بود که به طور یکسان روی صفحه نمایش بزرگ و کوچک پخش می‌شدند، اما بارقه‌های واقعیت دردناکی که در بخش‌هایی از جهان تجربه می‌شد، توانست تجملات و زرق و برق را بشکند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در ویدیویی ظاهر شد تا توجه بینندگان را به آرمان کشورش جلب کند، زیرا این کشور همچنان درگیر جنگ با روسیه است.

همچنین بخوانید  29 تا از بهترین سریال های کره ای
جایزه گلدن گلوب

زلنسکی در حالی که بشدت تشویق می‌شد گفت: “جریان در حال تغییر است و از قبل مشخص است که چه کسی برنده خواهد شد.”

حال که کمی از آنچه در این مراسم اتفاق افتاد را برایتان توضیح دادیم، بهتر است با برندگان اصلی جوایز گلدن گلوب آشنا شویم.

برندگان مراسم گلدن گلوب 2023

  • از میان نامزدهای فیلم درام که شامل فیلم‌های ELVIS، Avatar: the way of water، The Fablemans، Tar و Top Gun: Maverick بود جایزه گلدن گلوب به فیلم “The Fablemans” رسید.
  • جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی از میان فیلم‌های Babylon، The banshees of Inisherin، Everything Everywhere All at Once، Glass Onion: A Knives Out Mystery و Triangle of Sadness به فیلم “بنشی های اینشرین” رسید.
  • بهترین فیلمنامه به Martin McDonagh برای فیلم The Banshees of Inisherin تعلق گرفت.
  • جایزه بهترین کارگردانی هم به Steven Spielberg برای فیلم The Fabelmans تقدیم شد.
  • بهترین فیلم غیر انگلیسی هم فیلم 1985 (محصول کشور آرژانتین) شد.
  • جایزه بهترین انیمیشن سال 2023 به Guillermo del Toro برای اثر Pinocchio رسید.
  • Austin Butler برای بازی در فیلم Elvis به عنوان برترین بازیگر نقش اصلی مرد انتخاب شد.
  • جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن هم به کیت بلانشت برای بازی در فیلم Tar رسید.
  • جایزه بهترین سریال تلویزیونی به House of the Dragon رسید. این در حالی است که منتقدین بسیاری معتقد بودند که در بین نامزدهای بهترین سریال تلویزیونی، گزینه‌های بهتری نسبت به سریال “خاندان اژدها” برای بردن جایزه گلدن گلوب 2023 وجود داشت!
  • بهترین اثر کمدی یا موزیکال تلویزیونی هم به Abbott Elementary رسید.
  • جایزه بهترین آنتولوژی یا فیلم‌های محدود به The White Lutos: Sicily تعلق گرفت.
  • جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال‌های دراما در مراسم گلدن گلوب 2023 نیز به Kevin Costner در Yellowstone رسید.
  • Zendaya نیز از فیلم Euphoria برنده بهترین بازیگر نقش اصلی زن در سریال‌های تلویزیونی شد.  
  • بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در سریال‌های تک فصلی یا مینی سریال نیز به Evan Peters در Monster: The Jeffrey Dahmer Story رسید.
  • برنده بهترین بازیگر زن نقش اصلی در سریال‌های تک فصلی و مینی سریال‌ها به Amanda Seyfried در The Dropout رسید.
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن در مینی سریال‌ها و سریال‌های تک فصلی Jennifer Coolidge در ٰThe White Lotus شد.
  • بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در همان ژانر نیز  Paul Walter Hauser در Black Bird شد.
خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط