Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ آشنایی با ژانر درام سریال زخم کاری

آشنایی با ژانر درام سریال زخم کاری

by | 26 دی 1401 | فیلم و سرگرمی | 0 comments

برای تعریف کلی ژانر بهتر است بدانید که ژانر به معیار‌هایی می‌گویند که در آن تیپ، جنس، نوع و دسته‌بندی‌های انواع هنری پرداخته می‌شود. در کل بهتر است بدانید که برای ژانرها هیچ نوع دسته بندی که معین و روشن باشد وجود ندارد و در این زمان می‌توان گفت که تمام کارشناسان در این زمینه باهم هم عقیده هستند و جالب است بدانید که برخی از ژانرها در جای خود بیشتر قرار گرفته‌اند و در ذهن مردم و منتقدان بیشتر جا افتاده است.

در مورد ژانر این نکته بسیر مهم است که عبارتی پیچیده است و برای آن هیچ حد و مرزی وجود ندارد و همچنین برای ساخت یک فیلم و یا یک سریال تنها از یک ژانر نمی‌توان استفاده کرد و ترکیبی از چند ژانر را استفاده می‌کنند.

دو نکته مهم در خصوص ژانرها

بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که برخی از ژانرها زیر مجموعه‌ای دارند و برای مثال می‌توان گفت که ژانر عاشقانه برای فیلم‌ها یکسان نیست و آنها را از یک جنس نمی‌دانند و همچنین دیگر ژانرها نیز دارای زیر مجموعه‌ای هستند که تفاوت‌هایی دارند.

همچنین بخوانید  بهترین فیلم های کره ای 2023

همچنین در مورد ژانرها می‌توان گفت که تقسیم بندی که برای ژانرها در نظر گرفته‌اند، حتمی و کامل نیستند و بسیاری از افراد معتقدند که ژانر اقتصادی و ژانر روانشناسی از ژانر علوم اجتماعی جدا بوده و در سطح آن ها نیستند ولی تعدادی دیگر بر این باورند که این دو ژانر از زیر مجموعه‌های علوم اجتماعی هستند و هیچ تفاوتی بین آنها نیست.

در ادبیات نمایشی تمام اثرهای نمایشی درام شناخته می‌شود و در مورد ژانر درام بهتر است بدانید که فرارانی و گستردگی بالایی دارد و همچنین درام ژانری است که زیر مجموعه‌های مختلفی دارد و می‌توان به ملودرام، درام کمدی و همچنین درام‌های تراژیک تقسیم بندی کرد که هرکدام از آنها با دیگری تفاوت‌هایی دارد.

اما در خارج از سینما البته به جز ژانرهایی که خاص هستند می‌توان این گونه گفت که تمام آثاری که ساخته می‌شوند، نام درام را می‌توان بر روی آن‌ها گذاشت ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که بین ژانر درام و ژانر ملو درام و تمام زیر مجموعه‌های آنها باید مرزبندی را در نظر بگیرید و به طور کامل‌تر باید بگوییم که فیلم و سریال‌هایی که در سینما ساخته می‌شود به این صورت است که تفاوت‌ها، کشمکش‌ها و تعارض سود در آنها دیده می‌شود.

همچنین بخوانید  سفر بصری

سریال زخم کاری جدیدترین سریال ژانر درام جنایی

پیش از دانلود سریال زخم کاری رایگان بهتر است بدانید که سریالی است که برای نمایش خانگی ساخته شده است و کارگردانی آن را محمدحسین مهدویان انجام داده است و در سال 1400 زندگی دوباره را به نمایش خانگی فیلم و سریال‌های ایرانی بخشید. برای دوست داران فیلم و سریال‌های ایرانی می‌توانیم به این اشاره کنیم که برای نوشتن فیلمنامه این سریال از رمان بیست زخم کاری اقتباس کرده‌اند و رده سنی که برای این فیلم در نظر گرفته‌اند برای زیر 13 سال اصلا مناسب نیست و این افراد باید به همراه خانواده خود آن را تماشا کنند. همچنین مدت زمان هر قسمت از این سریال، 60 دقیقه است.

همچنین بخوانید  بهترین سریال های ترکی تا سال 2023

عواملی که برای ساخت سریال زحمت کشیده‌اند به شرح زیر است:

کارگردانی سریال زخم کاری بر عهده محمدحسین مهدویان بوده است و تهیه کننده این مجموعه محمدرضا تختکشیان است. کار عکاسی این سریال را امیر جدیدی انجام داده است و همچنین آهنگسازی برعهده حبیب خزایی بوده است. طراحی لباس این سریال را آرتا ماهان به زیبایی هرچه تمام‌تر انجام داده است. در ادامه دیگر افرادی که برای ساخت این سریال زحمت کشیده‌اند را شرح می‌دهیم.

طراحی و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی

مدیر صدابرداری: هادی ساعدمحکم

جانشین مدیر تولید:  پیمان حجازی

مجری طرح: کامران حجازی

مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز

تدوین: سجاد پهلوان زاده فر

انتخاب بازیگر: کیومرث مرادی

دستیار اول کارگردان: حسین دیردار

مدیر تدارکات: فرامرز رضایی

طراح گریم: شهرام خلج

طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی

فیلمبردار: محمد فکوری نیا

جلوه‌های بصری: امین پهلوان زاده

جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک

منشی صحنه: پوریا کاظمی فرد

elahe77

elahe77

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط