Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ 10 تا از بهترین سیتکام های تاریخ

10 تا از بهترین سیتکام های تاریخ

by | 19 مرداد 1402 | بهترین ها, فیلم و سرگرمی | 0 comments

سیتکام کلمه‌ای برگرفته از دو کلمه Situational Comedy است که به معنای کمدی موقعیت است. سیتکام نوعی محبوب از انواع مختلف سریال است که ژانر اصلی آن کمدی و طنز است. بهترین سیتکام های تاریخ معمولاً لوکیشن‌های محدودی دارند ولی کارگردان و بازیگران با مدیریت و اجرای خوب کاری می‌کنند که شما عاشق تماشای این نوع سریال‌ها شوید. در بهترین سیتکام های تاریخ معمولاً پلات‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند

. یک سری از آن‌ها کاملاً واقعی، به گونه‌ای که گویی بخشی از زندگی روزمره خود را سپری می‌کنند، در مقابل دوربین قرار می‌گیرند. بهترین مثال برای این نوع سیتکام ها سریال محبوب “فرندز” است. در این سریال همه بازیگران به گونه‌ای باهم رفتار می‌کنند که انگار اصلاً دوربینی در آنجا وجود ندارد و همین موضوع را جذاب می‌کند

نوع دیگر فیلم‌برداری این سریال‌ها به این صورت است که بازیگران کاملاً با دوربین فیلم‌برداری ارتباط برقرار می‌کنند. شاید بهترین مثال برای این نوع سیتکام، سریال کمدی آفیس یا Office باشد. در این سریال همه بازیگران با دوربین ارتباط چشمی مستقیم برقرار می‌کنند و در بعضی موقعیت‌ها کارگردان سکانس را متوقف می‌کند و بازیگری که در آن سکانس مشغول طنازی است، یک مونولوگ فان را اجرا می‌کند.

به نظرم به اندازه کافی در مورد سیتکام ها توضیح داده‌ایم و الان بهترین زمان برای پرداختن به لیست بهترین سیتکام های تاریخ است، با ما همراه باشید!

فرندز، بهترین سیتکام تاریخ؟

مردم در مواجه با سیتکام فرندز به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول: “وای این بهترین سیتکام تاریخه، وای جوئی چقدر خوبه، آخ مانیکا رو نگا، وایییییییییی این یه تیکه خیلی خوب بود xdxdxd”. اما دسته دوم کاملاً متفاوت هستند و نظرشان به این صورت هست: “اگه صدا خنده‌ها رو از رو فیلم پاک کنی، هیچکس نمیدونه دیگه کجا باید بخندن!”.

قبل از اینکه تصمیم بگیریم که کدام یک از این دو دیدگاه درست است، باید ابتدا به این موضوع اشاره کنیم که سیتکام هایی مانند فرندز، فرای یک سریال ساده هستند! حتی برای ساده‌ترین سریال‌ها نیز شما باید از قسمت‌های ابتدایی آن را دنبال کنید و با آن انس بگیرید. پس شاید بتوانیم بگوییم که دیدگاه دوم خیلی درست نیست، زیرا تا به حال 10 فصل از این سیتکام دیدنی منتشر شده است و با اینکه از تاریخ انتشار آخرین فصل این قسمت 20 سال می‌گذرد ولی هنوز این هم این سریال در بین نسل جدید نیز طرفداران جدیدی را به دست میاورد.

سیتکام فرندز داستان 6 دوست صمیمی را به تصویر می‌کشد که هر کدام یک شخصیت متمایز و البته بامزه دارند و ترکیب این دوستی‌ها اتفاقات فان و بامزه‌ای را به بار می‌آورد که اوقات خوشی را برای ما به ارمغان می‌آورد.

The Office

بهترین سیتکام تاریخ به نظر خود من سیتکام آفیس است. این سریال داستان یک اداره را روایت می‌کند که کارمندان موقعیت‌های جنجالی را می‌سازند که با دیدن آن غیرممکن است که لبخند شما باز نشود. یکی از ویژگی‌های جالب این سریال، واقعی نبودن کارکترها و شخصیت‌های این سریال است، با این حال ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در محل کارتان افرادی را شبیه به کارکترهای این سریال ببینید. این سریال گاهی اوقات طنزهای خشکی را به نمایش می‌گذارد که در نوع خود بسیار جالب است.

همچنین بخوانید  بهترین سگ های نگهبان در جهان

Happy Endings

کمدی به شدت دست کم گرفته شده Happy Endings بر رابطه نزدیک و کمی ناکارآمد شش دوست ساکن شیکاگو متمرکز است. بر خلاف دیگر کمدی‌های کمدی با پیش‌فرض‌های مشابهی که تلویزیون افراد بدخواه را گرفتار می‌کرد، «پایان‌های شاد» یا همان happy endings به دلیل شوخ‌طبعی‌تر و رویکرد صمیمی‌ترش متمایز بود.

Happy Endings که در طول اجرای خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، در میان بسیاری از نمایش‌های بزرگی است که خیلی زود لغو شدند، و ABC بعد از فصل دوم قطع شد. این مایه شرمساری است زیرا این سریال به لطف ترکیب ترکیبی بین بازیگران متعادل و غیرقابل مقاومتش می توانست چندین فصل ادامه داشته باشد. با این حال، Happy Endings به طور قابل توجهی قدیمی شده است، و بسیاری از طرفداران و منتقدان آن را کلاسیک مدرن می‌دانند.

Balck-ish        

آنتونی اندرسون و تریسی الیس راس تحسین جهانی و چندین نامزدی امی را برای کارشان در کمدی کمدی ABC Black-ish دریافت کردند. خلاصه داستان درباره آندره و رنگین کمان، زوجی متاهل است که خانواده خود را بزرگ می‌کنند در حالی که در تلاش برای گنجاندن میراث سیاه خود در سبک زندگی حومه شهر و طبقه متوسط ​​هستند.

Black-ish به رنگ‌های ظریف و تکان‌دهنده، بسیاری از مسائل اجتماعی مهم و مرتبط را در طرح سبک خود گنجانده است. نتیجه نگاهی هوشمندانه و روشنگر به زندگی خانوادگی از منظری است که به ندرت در تلویزیون رایج دیده می شود. همانطور که نمایش پیشرفت می کرد، رویکرد قاطع تری نسبت به موضع اجتماعی خود در نظر گرفت، خودآگاه تر شد، اما به همان اندازه مایل بود که مسائل زندگی واقعی را کشف کند و در عین حال خنده بسیار مورد نیاز را فراهم کند.

Community

Community بازیگران گروهی از جمله جوئل مک هیل، جیلیان جاکوبز، آلیسون بری، دونالد گلاور، و کن جونگ هستند. خلاصه داستان درباره وکیلی است که مجبور می شود به کالج محلی برود و در آنجا یک گروه مطالعاتی راه اندازی می کند تا یک همکار زیبا را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، چندین نفر دیگر نیز به آن ملحق می شوند که منجر به یک گروه آشفته اما به طرز شگفت انگیزی معنادار می‌شود.

Community که به خاطر طنز متا و خود تحقیرکننده اش تحسین شده بود، به سرعت به یک کلاسیک کالت تبدیل شد. این نمایش به عنوان یک نامه عاشقانه به نمایش‌های متعددی که الهام‌بخش آن بودند، برتری می‌یابد، که توسط گروه بازیگران ستاره‌ای از کمدین‌های دست کم‌گرفته در راس بازی‌شان، به زندگی فوق‌العاده و مخربی تبدیل شده است. پس از سال‌ها توسعه، Community با نمایش فیلمی در Peacock بازخواهد گشت و میلیون‌ها طرفدار را خوشحال می‌کند.

How I Met Your Mother

با یک پیش‌فرض تازه و بدیع و گروهی از ستاره‌های در حال ساخت – به‌علاوه دو نماد تلویزیونی تأیید شده –، چگونه با مادرت آشنا شدم(How I met your mother)، چشم‌انداز تلویزیون را تغییر داد. این نمایش حول محور تد می‌چرخد، که داستان طولانی و پر پیچ و خم نحوه آشنایی با مادرشان را برای فرزندانش تعریف می‌کند و دوستانش نقش‌های برجسته ای را ایفا می‌کنند.

با ترکیبی از طنز سریع و روایتی پشت سر هم، How I Met Your Mother بالاتر از رقبای خود قرار گرفت و به یکی از بزرگترین موفقیت های CBS تبدیل شد. برخی از محتوای آن به شدت قدیمی شده است – به ویژه بیشتر موارد در مورد زن زن مقیم بارنی استینسون – و قسمت آخر بدنام آن تقریباً یک سریال عالی را از مسیر خارج کرد. با این حال، How I Met Your Mother همچنان یکی از طرفداران و منتقدان مورد علاقه و یکی از مهم ترین سریال های کمدی هزاره جدید است.

همچنین بخوانید  بهترین راه برای درمان گلودرد

Abbott Elementary

سرود کوئینتا برانسون برای آموزش و خوش بینی، Abbott Elementary، به تازگی فصل دوم خود را به پایان رسانده است و در حال حاضر یک نماد تلویزیونی است. این فیلم داستانی زندگی گروهی از معلمان مدرسه دولتی تخیلی و عمدتا سیاهپوست در فیلادلفیا را دنبال می کند.

Abbott Elementary که برای طنز و اجراهایش تحسین شده است. تعادل کاملی بین خوش بینی بی شرمانه، تفسیر اجتماعی سخت و طنز قابل ربط و بسیار مؤثر پیدا می کند. Abbott Elementary که با نوشته‌های درخشان و شخصیت‌های به یاد ماندنی و بی‌پایان قابل نقل قول تقویت شده است، لذت بخش اس.، یکی از معدود نمایش‌هایی که ارزش آن را دارد که کمال سیتکام نامیده شود.

Seinfeld

ساینفلد یکی از بهترین سیتکام های تاریخ و البته مورد علاقه من در تمام دوران است. این نمایشی است درباره هیچ، بلکه درباره همه چیز. چهار دوست که در شهر نیویورک زندگی می‌کنند و در موقعیت‌های خنده دار و پوچ قرار می‌گیرند. نمایش بسیار هوشمندانه، شوخ و بدیع است. شخصیت‌های به یاد ماندنی زیادی دارد، مانند سوپ نازی، bubble boy و puffy shirt. همچنین عبارات جالب زیادی دارد، مانند “یاد یدا یدا”، “هیچ سوپی برای تو نیست”، و “نه اینکه ایرادی در آن وجود دارد”.

این نمایش توسط جری سینفلد و لری دیوید ساخته شد که هر دو کمدین و نویسنده درخشانی هستند. جری ساینفلد نقش یک نسخه تخیلی از خودش را بازی می کند، یک استندآپ کمدین که اغلب درباره وقایع قسمت ها نظر می دهد. لری دیوید همچنین تهیه کننده اجرایی و نویسنده اصلی سریال بود و صداپیشگی برخی از شخصیت ها مانند جورج استاینبرنر و کیپ گای را بر عهده داشت. او همچنین الهام بخش شخصیت جورج کوستانزا بود که بهترین دوست جری و یک بازنده عصبی است.

دو شخصیت اصلی دیگر الین بنس و کاسمو کرامر هستند. الین دوست دختر سابق جری و زنی باهوش و مستقل است که برای روسای مختلفی مانند جی پیترمن و آقای پیت کار می کند. او اغلب با جورج و کرامر بر سر شیطنت ها و نظرات آنها درگیر می شود. کرامر همسایه جری از سراسر سالن و فردی عجیب و غریب و عجیب است که طرح ها و اختراعات زیادی دارد. او اغلب بدون دعوت وارد آپارتمان جری می شود و به خود کمک می کند تا غذا و وسایلش را تهیه کند. او همچنین یک ورودی سرسره علامت تجاری دارد که همیشه باعث خنده من می شود.

Brooklyn Nine-Nine

Brooklyn Nine-Nine یک کمدی کمدی بسیار خنده دار و پرطرفدار است که ماجراهای تیمی از کارآگاهان و کاپیتان آنها را در منطقه 99 اداره پلیس شهر نیویورک دنبال می کند. این نمایش توسط دن گور و مایکل شور ساخته شده است که در نمایش های کمدی دیگری مانند پارک ها و تفریحات و مکان خوب نیز کار کرده اند. این سریال دارای هشت فصل و 153 قسمت است و از سال 2013 تا 2018 از شبکه فاکس و سپس از سال 2019 تا 2021 از شبکه NBC پخش شد.

همچنین بخوانید  بررسی قسمت ۶ سریال The Last of Us

در این سریال اندی سمبرگ در نقش جیک پرالتا، یک کارآگاه با استعداد اما نابالغ که عاشق حل پرونده ها و جوک سازی است، بازی می کند. او اغلب با کاپیتان سخت گیر و رواقی خود، ریموند هولت، با بازی آندره براگر، که یک افسر محترم و دارای افتخار است که می خواهد عملکرد تیم خود را بهبود بخشد، درگیر می شود. دیگر اعضای تیم رزا دیاز با بازی استفانی بئاتریز، کارآگاهی سرسخت و مرموز هستند که دوست ندارد احساسات خود را به اشتراک بگذارد.

تری جفوردز با بازی تری کروس، یک گروهبان عضلانی و دلسوز که عاشق خانواده و ماست است. امی سانتیاگو با بازی ملیسا فومرو، یک کارآگاه رقابتی و سازمان یافته که به جیک علاقه دارد. چارلز بویل، با بازی جو لو تروگلیو، یک کارآگاه وفادار و عجیب و غریب که به غذا و بهترین دوستش جیک وسواس دارد. و جینا لینتی با بازی چلسی پرتی، یک مدیر غیرنظامی طعنه آمیز و خود شیفته که اغلب همکارانش را مسخره می کند. در این نمایش همچنین درک بلوکر و جوئل مک کینون میلر در نقش هیچکاک و اسکالی، دو کارآگاه تنبل و بی کفایت که عاشق غذا خوردن هستند، حضور دارند.

Broad City

Broad City یک کمدی خنده دار و پرطرفدار است که ماجراهای دو دوست صمیمی، Abbi و Ilana را دنبال می کند که در زندگی روزمره خود در شهر نیویورک حرکت می کنند. این سریال بر اساس سریال اینترنتی به همین نام ساخته شده و توسط ابی جاکوبسون و ایلانا گلیزر ساخته شده است. این سریال در سال 2014 در کمدی سنترال پخش شد و تا سال 2019 به مدت پنج فصل پخش شد.

این نمایش به خاطر طنز شوخ و بداخلاق، نمایش واقع گرایانه و قابل ربط از دوستی زنانه، شخصیت های متنوع و عجیب و غریب، و موقعیت های خلاقانه و پوچ معروف است. در این برنامه همچنین ستارگان مهمان زیادی مانند ایمی پولر، روپل، هیلاری کلینتون، واندا سایکس، بلیک گریفین و شانیا تواین حضور دارند. این نمایش مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفته است که نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و کمدی آن را تحسین می کنند. این سریال برنده جوایز متعددی از جمله جایزه انجمن نویسندگان آمریکا برای بهترین سریال کمدی در سال 2016 و جایزه رسانه GLAAD برای سریال کمدی برجسته در سال 2017 شده است. این سریال همچنین در بین بهترین برنامه های تلویزیونی دهه 2010 توسط انتشارات رتبه بندی شده است. مانند Rolling ، Time و The Guardian.

حرف آخر

در این مقاله 10 تا از بهترین سیتکام های تاریخ را برای شما عزیزان جمع‌آوری کردیم و امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت ببرید. در ضمن، اگر به نظر شما این لیست باید آپدیت شود و نام سیتکام های دیگری نیز به این مقاله اضافه شود، لطفاً در بخش کامنت‌ها به آن اشاره کنید.

فراموش نکنید که بهترین سیتکامی که تماشا کرده‌اید یا خاطره‌ای از هر کدام از این سریال‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
2
+1
1
+1
1
+1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط