Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ آشنایی با انواع مختلف پیچ آلن و کاربرد آن ها

آشنایی با انواع مختلف پیچ آلن و کاربرد آن ها

by | 6 آذر 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

پیچ آلن چیست؟

این سؤال رایجی است که بسیاری از افراد می‌پرسند، زیرا آن‌ها از اهمیت کلیدهای آلن آگاه نیستند. کلید آلن یا آچار آلن با نام کلید هگز نیز شناخته می‌شود. این یک ابزار دستی کوچک است که برای چرخاندن پیچ‌ها و پیچ‌هایی که دارای سوکت‌های شش ضلعی هستند استفاده می‌شود. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که پیچ آلن جدید هستند، اما در کمال تعجب، این ابزارها نسبتا قدیمی هستند. مفهوم پیچ گوشتی شش ضلعی در اواسط تا اواخر دهه 1800 مطرح شد و رایج شد. در حال حاضر آن‌ها در اندازه‌های مختلف موجود هستند.

پنج کاربرد پیچ آلن

در اینجا 5 کاربرد پیچ آلن وجود دارد که نحوه ساخت، تعمیر و نگهداری شما را در کارگاه ها تغییر می‌دهد.

تعمیر دوچرخه | این‌ها ابزارهای غالبی هستند که برای تعمیر دوچرخه و تنظیم اندازه استفاده می شوند. طیف وسیع سایزها امکان استفاده از آن‌ها را در کاربردهای مختلف فراهم می‌کند و اندازه جمع و جور آن‌ها حمل آن‌ها را آسان می‌کند.

تعمیرات مبلمان | پیچ‌ آلن یک قطعه سخت افزاری ضروری برای محکم کردن مبلمان در جای خود هستند. این امکان مونتاژ مبلمان را بدون اضافه کردن قطعات فله غیر ضروری فراهم می‌کند. طراحی جمع و جور آن‌ها از نظر ظاهری گسسته و از نظر چفت شدن قوی است.

از آنجایی که قطعات مبلمان می‌توانند فضاهای تنگ داشته باشند و نیاز به دسترسی طولانی دارند، می‌توانید از مجموعه‌ای از کلیدهای Hex بازوی بلند استفاده کنید.

همچنین بخوانید  ورق آهن سوراخ‌دار؛ قیمت و خرید انواع تور پانچی

ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها | برای نگهداری مناسب ماشین خود به یک مجموعه کلید آلن نیاز دارید. کلیدهای آلن هنگام دسترسی به قسمت های زیر صندلی و مکان های زیر داشبورد مانند پشت محفظه دستکش مفید هستند. آچار هگز دسته T برای تعمیر خودرو و موتور سیکلت توصیه می‌شود.

ابزارها | جدا از کاربردهای دیگر، کلید آلن می‌تواند در نگهداری و تعمیر ابزار و ماشین آلات سنگین نیز مفید باشد. مته‌های مته به آن تکیه می‌کنند تا مته را در جای خود محکم کنند.به طور مشابه، اره‌های برقی در انواع مختلف به کلیدهای آلن برای تعویض تیغه یا تنظیمات جزئی نیاز دارند. برای انجام این کارها بیشتر از کلیدهای آلن بازوی کوتاه استفاده می‌شود.

الکترونیک | آچار آلن در بین افرادی که با تعمیر و نگهداری لوازم الکترونیکی سروکار دارند بسیار محبوب شده است.از آنجایی که وسایل الکترونیکی از نظر اندازه فشرده‌تر و فشرده‌تر می‌شوند، از پیچ آلن برای پشتیبانی از اندازه آن‌ها استفاده می‌شود. رایانه‌ها و صفحه‌های تلویزیون بزرگ با این پیچ‌ها از پشت در کنار هم قرار می‌گیرند.

اکنون، همانطور که از انواع مختلف پیچ های آلن آگاه هستید، می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب کنید. حتی اگر یک مکانیک معمولی نباشید، می‌توانید به راحتی برای خرید پیچ آلن تصمیم بگیرید که از کدام ابزار برای هر منظوری استفاده کنید. اگر به دنبال بهترین خرید پیچ آلن هستید، می‌توانید طیف گسترده‌ای را در فروشگاه بولت صنعت با قیمتی مقرون به صرفه دریافت کنید.

انواع مختلف کلیدهای هگز

آچار آلن استایل ال

این کلید آلن استاندارد است و به راحتی در هر جایی یافت می‌شود. به دلیل شکل L، می‌تواند به نقاط تنگ برسد و در صورت نیاز کنترل را فراهم کند. اگر به دنبال خرید تنها یک مجموعه هستید، این یک گزینه عالی خواهد بود. انتخاب‌های زیادی در بازار وجود دارد، اگرچه خرید 1.5-10 میلی متری ارزش خوبی دارد.

همچنین بخوانید  کربن اکتیو چیست؟

تی هندل

این یک ابزار محبوب است که بیشتر در برنامه‌های ورزشی موتوری استفاده می‌شود. با توجه به دسته T، می‌توانید آچار را به سرعت بچرخانید، در حالی که به اندازه کافی اهرم در استفاده معمولی دارید. آچارهای بتا 951 به آن اجازه می‌دهند تا در موقعیتی قرار بگیرند تا یک ابزار L شکل ایجاد کنند. این‌ها به سرعت در بین مکانیک‌های دوچرخه محبوب می‌شوند.

P-HANDLE

این نوع کلیدهای آلن را می‌توان در بسیاری از کارگاه‌های حرفه‌ای مشاهده کرد. این‌ها آچار L بزرگ با یک دستگیره راحت هستند که مزایایی مشابه دسته T به آن‌ها می‌دهد.

کلید شش گوش تاشو

این نوع کلیدها بیشتر مورد علاقه دوچرخه سواران و موتورسواران هستند. بر خلاف سایر کلیدهای آلن، گم کردن آچار شش گوش تاشو تقریبا غیرممکن است، زیرا آن‌ها در دسته قرار دارند. آن‌ها معمولاً در 90 درجه از دسته ذخیره سازی تا می شوند تا حداکثر گشتاور را ایجاد کنند.

رانندگان جغجغه دار

درایورهای Ratcheting Hex در مقایسه با آچارهای آلن سنتی سرعت بهتری دارند. این ابزارها پویاتر هستند، زیرا آن‌ها با قطعات پیچ گوشتی و حتی سوکت‌ها استفاده می‌شوند. آن‌ها در انواع مختلف موجود هستند. بیت‌های Ratcheting Hex Drivers را می‌توان در درایور برقی استفاده کرد. این یک انتخاب محبوب در بین افرادی است که با پیچ و مهره روتور کار می‌کنند.

آچار گشتاور

آچار گشتاور بخش مهمی از هر کارگاهی است، به خصوص هنگام کار با قطعات ظریف. اما قطعا جایگزینی برای آچار Hex نیست.

همچنین بخوانید  گواهینامه بازرسی COI | تایکو

پیچ گوشتی آلن

هنگامی که گشتاور کم و فاصله کم عوامل اصلی کار بر روی آن‌ها هستند، بسیار مفید است. این برای تنظیم اهرم و برخی اهرم‌های ترمز دیسکی بهترین است. رایج‌ترین اندازه مورد استفاده در بازار 1.5-5 میلی متر است.

ست های شش گوش توپ

این ست‌های آچار متمایز از سایر ست های Hex موجود در بازار هستند. آن‌ها دارای سر توپی در لبه‌های محکم هستند، جایی که آچارهای L شکل دقیقا نمی توانند به آنجا برسند.

ست های حلقه کلید

اینها کلیدهای Hex یا Toque به شکل L هستند که روی یک حلقه کلید با یک گیره نگهدارنده فنری نصب شده‌اند. این دسته کلیدها بسیار مقرون به صرفه هستند و می‌توان آن‌ها را برای راحتی در خانه یا ماشین نگهداری کرد. برای استفاده از بازوی بلند، باید کلید را از گیره نگهدارنده بچرخانید و بکشید. برای تعویض آن، باید کلید را فشار داده و بچرخانید. از آنجایی که تولید این ابزارها نسبتاً ارزان است، روز به روز در جعبه ابزار رایج‌تر می‌شوند.

آن‌ها همچنین معمولاً همراه با محصولاتی هستند که نیاز به مونتاژ جزئی توسط مصرف کننده دارند و در نتیجه ممکن است در اندازه‌های تخصصی باشند. دوچرخه، تجهیزات ورزشی، مبلمان و برخی لوازم الکترونیکی خانگی معمولاً همراه با این ابزارها هستند. تعداد بیشتری از کلیدهای آلن در مجموعه‌های مته‌ها نیز گنجانده می‌شود و بیت‌های جداگانه در اکثر فروشگاه‌های سخت‌افزار موجود است.

منبع: boltsanat

aliakbartavakoli69

aliakbartavakoli69

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط